هنگام اسباب کشی و جابجایی به یک محل جدید، باید مراقب باشید که تمام کارها به درستی و با دقت انجام گیرد تا هیچ وسیله‌ای در طول فرآیند حمل و نقل آسیب نبیند. اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. برنامه‌ریزی کمک می‌کند تا روند کار برای شما ساده‌تر شود. در این مطلب از پاکتچی لیست کارهایی که باید در اسباب کشی رعایت کنید را آورده‌ایم. رعایت نکات گفته‌شده کمک می‌کند تا بتوانید اسباب کشی خود را به بهترین شکل انجام دهید و بدون مشکل، وسایل خود را جابه‌جا کنید.

 

با ملزومات اسباب کشی بیشر آشنا شوید؛ کلیک کنید.

 

کارهایی اساسی هنگام اسباب کشی

  • تعیین چگونگی جابجایی

جابجایی وسایل و اثاثیه، یک فرآیند پیچیده و چالش‌برانگیز است و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، توجه به جزئیات و استفاده از شیوه‌های مناسب حمل و نقل دارد. این فرآیند می‌تواند توسط خود شما یا شرکت‌های باربری حرفه‌ای انجام شود. اگر می‌خواهید اسباب کشی را خودتان انجام دهید، اجناس را به دقت و با استفاده از جعبه‌ها، پوشش‌های مخصوص و مواد محافظ بسته‌بندی کنید. برای راحت‌تر شدن کار می‌توانید از دوستان یا خانواده نیز کمک بگیرید. هنگام بارگیری و تخلیه اجناس دقت لازم را داشته باشید و این کار را با استفاده از تجهیزات مناسب انجام دهید.

شرکت‌های باربری دارای تجهیزات و نیروی کار ماهر برای جابجایی وسایل هستند. آن‌ها اثاثیه شما را به صورت کاملا حرفه‌ای و با دقت بالا بسته‌بندی می‌کنند و توسط نیروی کار باتجربه خود، عملیات بارگیری و تخلیه اجناس را انجام می‌دهند. بسیاری از این شرکت‌ها وسایل شما را بیمه کرده تا خیالتان از بابت سالم به مقصد رسیدن وسایل آسوده باشد. اینکه تصمیم بگیرید خودتان وسایل را جابجا کنید یا این کار را به شرکت‌های باربری بسپارید، به شرایط شما و سوابق شرکت مدنظرتان بستگی دارد. توصیه می‌شود پیش از انتخاب شرکت باربری موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • مطمئن شوید که شرکت باربری مربوطه مجوزهای لازم را دارد و بیمه‌ای برای حفاظت از وسایل شما در طول جابجایی ارائه می‌دهد.
  • شرکت باربری باید تجربه کافی در زمینه جابجایی وسایل را داشته باشد. در این زمینه بهتر است نظرات و بازخوردهای مشتریان قبلی را بررسی کنید.
  • قیمت‌های ارائه‌شده توسط شرکت‌های گوناگون را با یکدیگر مقایسه کرده و به دقت شرایط قرارداد را بررسی کنید. هزینه‌های پنهان و اضافی را نیز مد نظر قرار دهید. پس از مقایسه شرکت‌ها با یکدیگر، تصمیم نهایی خود را بگیرید.

 

لیست کارهای اسباب کشی

 

  • تهیه چک‌لیست اسباب کشی

همان‌طور که گفتیم برنامه‌ریزی قبل از انجام هر کاری روند کار را برای شما ساده‌تر می‌کند. برای اسباب کشی نیز حتما باید از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید. این امر کمک می‌کند تا کارهای جابجایی راحت‌تر صورت بگیرد و استرس شما کاهش پیدا کند.

معمولا تهیه چک‌لیست اسباب کشی را باید یک ماه مانده به روز اسباب کشی تنظیم کنید تا با خیال آسوده‌تری نسبت به بسته‌بندی وسایل و رزرو اتوبار، برای جابجایی وسایل اقدام نمایید. تهیه چک‌لیست کمک می‌کند که کارها را بهتر مدیریت کنید و در طول فرآیند جابجایی دچار سردرگمی نشوید.

بهتر است روز اسباب کشی را به مشاور املاک اطلاع دهید. در صورتی که مستاجر هستید، صاحب‌خانه را نیز از تاریخ جابجایی خود مطلع سازید. همچنین مقدار بار و وسایل خانه خود را تخمین بزنید تا بدانید به چه تعداد کامیون باربری نیاز دارید.

 

  • تخمین زمان مورد نیاز برای بسته‌بندی و حمل وسایل

تخمین بزنید که جابجایی وسایلتان چقدر زمان می‌برد. این امر کمک می‌کند تا در زمان‌بندی خود به مشکل بر نخورید و در زمان مناسب و بدون عجله وسایل خود را به مکان جدید انتقال دهید.

 

  • تهیه وسایل مورد نیاز اسباب کشی

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که هنگام اسباب کشی وسایل باید به آن توجه داشته باشید، تهیه لوازم بسته‌بندی است. برای این کار به کارتن در سایزهای مختلف (کارتن پستی)، قیچی، چسب نواری پهن، برچسب، طناب، ماژیک و ... نیاز دارید. یکی از اقدامات هوشمندانه‌ای که قبل از اسباب کشی می‌توانید انجام دهید، استفاده از برچسب است. برچسب مشخص می‌کند که هر کارتن به کدام قسمت از خانه مربوط می‌شود. برای تهیه وسایل بسته‌بندی می‌توانید به فروشگاه پاکتچی مراجعه کنید. سپس با خیالی آسوده به بسته‌بندی وسایل خود بپردازید.

 

  • بسته‌بندی اجناس شکستنی و حساس

اجناس شکستنی و حساس را به دقت و با استفاده از پوشش‌ها و مواد محافظ بسته‌بندی کنید تا در حین جابجایی آسیب نبینند. بهتر است از وسایل آشپزخانه شروع کنید؛ زیرا در این قسمت از خانه، اغلب وسایل شکستنی و ظریف هستند و دغدغه شما برای بسته‌بندی آن‌ها بیشتر است. حتما این وسایل را با پلاستیک‌های مخصوص بپوشانید و با دقت در کارتن بسته‌بندی قرار دهید. سپس با طناب یا چسب پهن، درب کارتن را ببندید.

 

  • تهیه کارتن با سایزهای مختلف

می‌توانید از شرکت‌های تولیدکننده کارتن، کارتن در ابعاد مختلف را تهیه کنید تا یک اسباب کشی امن و راحت داشته باشید. در شرکت پاکتچی، تمام وسایل بسته‌بندی و کارتن در سایزهای مختلف موجود است.

 

  • بسته‌بندی محکم کارتن‌ها

بسیار مهم است که درب جعبه‌های بسته‌بندی کاملا محکم شود. می‌توانید این کار را با طناب‌های باریک یا نوارچسب‌های پهن انجام دهید.

 

  • کارتن‌ها را برچسب‌گذاری کنید

اگر می‌خواهید در چیدمان وسیله‌ها به مشکل برنخورید و دقیقا بدانید که هر کارتن حاوی چه محتویاتی است، کارتن‌ها را برچسب‌گذاری کنید. نوشتن یک توضیح کوتاه از نوع وسیله داخل کارتن، پیدا کردن وسایل را راحت‌تر می‌کند و روند کار را سرعت می‌بخشد.

 

  • وسایل را تمیز و سپس بسته‌بندی کنید

قبل از بسته بندی وسایل، ابتدا آن‌ها را تمیز کنید و هر گونه گرد و غبار و چربی را از بین ببرید. این کار مانع از انتقال آلودگی به وسایل دیگر می‌شود.

 

  • جدا کردن و طبقه‌بندی وسایل

 وسایل را دسته‌بندی کنید و آن‌ها را بر اساس نوع و اندازه در کارتن‌ها بچینید. حتما در فضاهای خالی جعبه‌ها فوم یا فیلم محافظ قرار دهید. سپس درب هر کارتن را محکم بسته و برچسب‌گذاری کنید.

 

  • مبلمان را با سلفون یا پلاستیک بپوشانید

این کار موجب حفاظت از مبلمان در طول جابجایی می‌شود و از ورود گرد و غبار، لکه، ضربه و صدمات ناشی از برخورد با سطوح سخت جلوگیری می‌کند.

 

  • وسایل سنگین را در یک کارتن قرار ندهید

قرار دادن وسایل سنگین در یک کارتن، هم باعث آسیب و خرابی آن کارتن می‌شود و هم به وسایل داخل آن صدمه می‌زند. کارتن‌ها معمولا برای حمل و نقل وسایل سبک طراحی شده‌اند. برای وسایل سنگین، بهتر است جعبه‌های بسته‌بندی مناسب یا کارتن‌های چندلایه با ضخامت بالا را به کار ببرید.

 

کارهای مهم برای اسباب کشی

 

  • گل و گیاهان با دقت جابه‌جا شوند

برای جابجایی گیاهان، از پایه‌های محکم و مناسب نگهداری گلدان‌ها استفاده کنید. این پایه‌ها ثابت و محکم هستند و از گلدان‌ها تا رسیدن به مقصد محافظت می‌کنند. می‌توانید مصنوعات حفاظتی مانند پلاستیک را روی گل‌ها بکشید تا از ریزش خاک روی آن‌ها جلوگیری شود. بهتر است قبل از جابجایی گل‌ها و گیاهان، به آن‌ها آب بدهید تا رطوبت لازم برای رشد و سلامت آن‌ها تا رسیدن به مقصد فراهم گردد. همچنین، اگر گیاهان خاص یا حساس دارید، آن‌ها را جداگانه اسباب کشی کنید.

 

  • لوازم گران‌قیمت را از دیگر وسایل جدا کنید

معمولا لوازم گران‌قیمت نیاز به حفاظت و مراقبت بیشتری دارند تا در حین جابجایی گم نشوند یا آسیب نبینند. این وسایل بسیار ارزشمند هستند و از دست دادن آن‌ها می‌تواند هزینه‌های بالایی برای شما به همراه داشته باشد. با جدا کردن اشیاء گران‌قیمت و بسته‌بندی صحیح آن‌ها، از بروز حوادث ناخواسته پیشگیری کنید.

 

  • لوازم ضروری را در دسترس قرار دهید

لوازم ضروری مثل کلیدها، کارت های اعتباری، پاسپورت، داروها، لباس‌های اضافی، وسایل بهداشتی و ... را در دسترس قرار دهید تا در صورت نیاز، به راحتی آن‌ها را پیدا کنید.

 

  • ابتدا اثاثیه سنگین را بارگیری کنید

برای آسیب ندیدن اجناس و وسایل سبک، بهتر است ابتدا اثاثیه سنگین مانند مبلمان، یخچال، ماشین لباسشویی و ... را بارگیری کنید. این وسایل را با دقت و احتیاط کامل در کامیون یا نیسان قرار دهید تا از بروز خطراتی مانند افتادن یا خراب شدن وسایل جلوگیری شود.

 

  • لباس‌های مهم خود را به همان صورت آویزان جابه‌جا کنید

جابجایی لباس‌های آویزان ممکن است کمی دشوار به نظر برسد؛ اما با رعایت چند نکته می‌توانید این کار را به راحتی و بدون آسیب به لباس‌ها انجام دهید. برای این کار می‌توانید لباس‌ها را به همان صورت آویزان به گیره لباسی متصل کنید و داخل کارتن‌های بزرگ مخصوص قرار دهید. برای جلوگیری از نشست گرد و غبار روی لباس‌ها، آن‌ها را با ملحفه یا پلاستیک بپوشانید. حتما این کار را با دقت و حوصله زیاد انجام دهید تا لباس‌ها چروک یا خراب نشوند. به‌خصوص اگر لباس‌های شما دارای جزئیات و تزئینات حساس هستند.

 

  • لوازم برقی را در کارتن‌های مخصوص خودشان قرار دهید

کارتن‌های لوازم برقی را دور نریزید تا هنگام اسباب کشی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. قرار دادن لوازم برقی در کارتن‌های خودشان، نظم بیشتری به محیط و فضای شما می‌دهد و کمک می‌کند یک اسباب کشی بهتر و ایمن‌تر داشته باشید.

 

سفارش آنلاین پاکت پستی

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید