همه شما برای یک بار هم که شده اسباب‌کشی منزل یا محل کار را تجربه کرده‌اید و از دغدغه‌ها و نگرانی‌های آن اطلاع دارید. با اینکه این کار از جنبه‌های مختلف طاقت‌فرسا و چالش‌برانگیز محسوب می‌شود؛ اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید بدون آسیب رساندن به خود و وسایلتان، آن‌ را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در این مطلب از پاکتچی ملزومات اسباب‌کشی و نکات مهمی که برای انجام آن باید رعایت کنید را عنوان می‌کنیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

نکات مهمی که در اسباب‌کشی باید رعایت شوند؟

 اطلاع از نکات مهم اسباب‌کشی به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر و در فرصت مناسب، وسیله‌های خود را به مقصد مورد نظر جابه‌جا کنید. رعایت این نکات قبل و بعد از اسباب‌کشی بسیار اهمیت دارند و باعث می‌شوند که کار خود را با دقت بیشتری انجام داده و راحت‌تر وسایلتان را انتقال دهید. بعضی از این نکات عبارتند از:

تهیه لیست کارهای اسباب‌کشی

قبل از اسباب‌کشی، یک لیست از کارهایی که قرار است انجام دهید و ملزوماتی که به آن‌ها احتیاج دارید را تهیه کنید. برنامه‌ریزی کردن برای هر کاری روند اجرای آن راحت‌تر می‌کند و استرس را در طول کار کاهش می‌دهد. در این لیست باید کارهایی که در طول اسباب‌کشی انجام می‌دهید را بنویسید.

 

وسایل و ملزومات مورد نیاز اسباب‌کشی را از قبل تهیه کنید

تهیه لوازم بسته‌بندی و کارتن‌ها از مهم‌ترین نکاتی است که پیش از اسباب‌کشی باید به فکر آن باشید. لوازم بسته‌بندی شامل کارتن، چسب نواری پهن، قیچی، ماژیک، طناب و ... می‌شوند. بسیاری از افراد با چسباندن برچسب روی کارتن مشخص می‌کنند که محتوای موجود در کارتن مربوط به کدام بخش منزل است.

 توصیه می‌شود وسایل را با توجه به وزن و حجمی که دارند، در کارتن‌های مناسب بسته‌بندی کنید تا در حین فرآیند حمل و نقل آسیبی به آن‌ها وارد نشود. مثلا لیوان‌هایی که در کابینت داشته‌اید را در یک کارتن با حجم مناسب بچینید و در اطراف لیوان‌ها از نایلون‌های حباب‌دار استفاده کنید. با رعایت این نکته می‌توانید اطمینان پیدا کنید که وسایلتان با خیال راحت به مکان مورد نظر انتقال پیدا می‌کند.

 

کارت بسته بندی برای اسباب کشی

 

مراقب وسایل شکستنی باشید

 بسته‌بندی ظروف شکستنی به دقت بیشتری نسبت به دیگر وسایل نیاز دارد. به همین دلیل، حتماً در کارتن حاوی آن‌ها از ضربه‌گیر استفاده کنید. ظروف شکستنی باید در کارتن‌هایی با ابعاد مناسب و تجهیزات لازم بسته‌بندی شوند تا در هنگام حمل بار از ضربه خوردن و آسیب دیدن در امان بمانند. کارتن مخصوص حمل این ظروف باید بسیار محکم و خاص باشد. با این حال، اگر امکان تهیه‌ این کارتن‌ها برای شما وجود ندارد، حتما از ضربه‌گیر ظروف شکستنی هنگام چیدمان آن‌ها در کارتن استفاده نمایید. توجه به این نکات، به شما اطمینان می‌دهد که حمل اثاثیه، بسیار مرتب و تمیز و بدون کوچکترین آسیب، به اتمام می‌رسد.

 در کل، انتخاب کارتن مناسب برای بسته‌بندی ظروف شکستنی تا حد زیادی سلامت و عدم آسیب رسیدن به این وسایل را تضمین می‌کند. بهتر است تا جایی که می‌توانید جعبه ظروف را نگهداری کنید تا در هنگام اسباب‌کشی آن‌ها را در جعبه‌های مخصوص به خودشان بچینید. با این حال اگر کارتن آن‌ها را ندارید، مقداری کاغذ باطله و ابزار ضربه‌گیر مثل نایلون‌های حباب‌دار یا پارچه‌های نرم و لطیف را فراهم کنید و این وسایل را به شیوه‌ای مناسب و اصولی در کارتن مورد نظر، بین ظروف قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا وسایل شکستنی شما تا حد امکان در برابر ضربه محافظت شوند.

یک نکته اساسی دیگر که هنگام بسته‌بندی ظروف شکستنی باید در نظر داشته باشید این است که ظروف سنگین‌تر در پایین جعبه و ظروف سبک‌تر در بالای جعبه قرار بگیرند. چند سانتی‌متر از قسمت بالای کارتن را هم خالی نگه دارید تا بتوانید آن را با روزنامه یا پارچه بپوشانید.

 تا جایی که امکان دارد از سنگین کردن کارتن‌ها خودداری نمایید و سعی کنید وسایلتان را با رعایت تعادل در وزن، بین کارتن‌های مختلف تقسیم کنید. در انتها هم با استفاده از چسب‌های پهن و مخصوص، درب کارتون را با دقت ببندید و با ماژیک روی بسته‌بندی قید کنید که این جعبه حاوی وسایل شکستنی است.

ملزومات اساب کشی

از وسایل آشپزخانه شروع کنید

 مهم‌ترین و سخت‌ترین قسمت اسباب‌کشی مربوط به حمل و جابه‌جایی وسایل آشپزخانه است. آشپزخانه حجم زیادی از ابزار و وسایل را درون کابینت‌ها و قفسه‌های خود جای می‌دهد. اکثر این وسایل هم شکستنی هستند؛ بنابراین در بسته‌بندی آن‌ها باید دقت لازم و کافی را داشته باشید. اگر این مورد را جدی نگیرید، هنگام باز کردن کارتن‌ها در مکان جدید، با حجم عظیمی از وسایل شکسته‌شده روبه‌رو خواهید شد. در مورد بسته‌بندی این وسایل در قسمت قبل به طور کامل صحبت کردیم.

 بعد از بسته‌بندی وسایل شکستنی، نوبت به بسته‌بندی لوازم برقی آشپزخانه می‌رسد. برای انجام این کار ابتدا لوازم را از برق جدا کنید. سپس توسط یک پارچه مرطوب آن‌ها را کاملا تمیز و خشک نمایید. اصولا بهترین بسته‌بندی برای چنین وسایلی استفاده از کارتن اورجینال خودشان است؛ اما اگر به این جعبه‌های مخصوص دسترسی ندارید، ابتدا آن‌ها را در کاغذ بسته‌بندی مناسب بپوشانید؛ سپس در جعبه‌ای با ابعاد تقریبا برابر با ابعاد این وسایل قرار دهید.

در کف جعبه از موارد محافظت‌کننده مثل کاغذ، پارچه، فوم و ... استفاده کنید. دورتا دور دستگاه را هم با کاغذ یا پارچه بپوشانید تا امکان تکان خوردن یا ضربه دیدن آن‌ها وجود نداشته باشد. تا حد امکان لوازم جانبی قابل حذف را جدا کنید و در کارتن‌های مجزا بسته‌بندی نمایید. در انتها اگر فضای خالی در بالای جعبه باقی ماند، آن را با کاغذ یا نایلون‌ حبابدار یا پارچه بپوشانید. پس از طی کردن تمام این مراحل، درب جعبه را با چسب پهن محکم ببندید و با برچسب‌گذاری روی آن بنویسید که این وسایل مربوط به لوازم برقی آشپزخانه هستند.

 

بسته‌بندی چاقوهای بزرگ آشپزخانه

 چاقوها از ابزارهای خطر‌ساز هستند و در صورت بسته‌بندی نادرست می‌توانند به افراد و دیگر اثاثیه آسیب برسانند. برای حمل این وسایل شما باید مقدار زیادی کاغذ بسته‌بندی، نایلون‌های حبابدار، چسب بسته‌بندی و کارتن‌های مناسب را آماده کنید. بهتر است چند جعبه مقوایی کوچک تهیه کنید و چاقو‌های بسته‌بندی شده را درون آن‌ها قرار دهید. بسته‌بندی چاقوها باید با دقت زیاد صورت گیرد تا مطمئن شوید که این اجسام تیز، کف جعبه را سوراخ نمی‌کنند.

 

کارتن‌ها با ابعاد و ضخامت‌های گوناگون را قبل از اسباب‌کشی تهیه کنید

 در هنگام اسباب‌کشی باید تمام وسایل را، از بزرگ گرفته تا خرده‌ریز، در جعبه مناسب خودشان بسته‌بندی کرد. چرا که اگر لوازم در یک کارتن با ابعاد نامناسب قرار داده شوند، علاوه بر احتمال آسیب دیدن در طی مراحل حمل و نقل، احتمال گم شدن آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

 هنگام انتخاب کارتن به وزن وسایل نیز توجه کنید. مثلا اگر از کارتن‌های با وزن زیاد و سایز بزرگ برای حمل کتاب استفاده کنید، بسته‌بندی شما بیش از اندازه سنگین می‌شود و جابه‌جایی را برایتان دشوار می‌کند. برای این کار بهتر است کارتن‌های مخصوص حمل کتاب که در بازار موجود هستند را تهیه کنید.

 

کارتن‌های اسباب‌کشی را از کجا تهیه کنیم؟

 شما می‌توانید کارتن‌های مخصوص حمل اثاثیه را از شرکت‌های تولید کارتن و بسته‌بندی تهیه کنید. شرکت پاکتچی کارتن‌های مختلف با عنوان کارتن پستی را با توجه به نیاز شما در دسترستان قرار می‌دهد. این مجموعه کارتن‌های اسباب‌کشی را در مدل‌های مختلف، سایزهای متنوع و با کاربری‌های گوناگون تولید می‌کند. کافیست به وبسایت پاکتچی مراجعه کرده و پس از انتخاب محصول مورد نظر، یک خرید عالی را تجربه کنید.

 

کارتن محکم برای اساب کشی

کارتن اسباب‌کشی سایز بزرگ

ابعاد این کارتن 50×50×65 سانتی‌متر است و حدود 130 لیتر گنجایش دارد. کارتن اسباب‌کشی سایز بزرگ می‌تواند 30 کیلوگرم بار را تحمل کند؛ به همین دلیل برای حمل وسایل کامپیوتری و الکترونیکی و همچنین برخی از لوازم بزرگ آشپزخانه مناسب است.

 

کارتن اسباب‌کشی سایز کوچک

ابعاد این کارتن 50×40×35 سانتی‌متر است و 55 لیتر گنجایش دارد. وزنی که کارتن اسباب‌کشی سایز کوچک می‌تواند تحمل کند، حدود 30 کیلوگرم است؛ بنابراین می‌توانید برای بسته‌بندی وسایل کوچک و به نسبت سنگین منزل مانند انواع مجسمه و ظروف شکستنی، از آن استفاده نمایید.

 

کارتن اسباب‌کشی سایز متوسط

 ابعاد این کارتن 50×50×50 سانتی‌متر است. فضای داخل آن نیز 98 لیتر گنجایش دارد. این کارتن با تحمل وزن حدود 30 کیلوگرم، برای حمل وسایل خرده‌ریز منزل مثل مواد غذایی، مواد شوینده و ... مناسب است.

کارتن اسباب‌کشی مخصوص حمل کتاب

 شما می‌توانید کارتن پستی کتابی را برای جمع‌آوری و بسته‌بندی کتاب‌ها و اسناد مهم خودتان تهیه کنید. ابعاد این کارتن 35×35×33 سانتی‌متر است و 34 لیتر حجم دارد.

 

اهمیت تهیه کارتن نو برای اسباب‌کشی

توصیه می‌شود که از کارتن‌های دست دوم برای حمل لوازم خود استفاده نکنید؛ زیرا این کارتن‌ها چندین بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند و نفرات قبل از شما ممکن است نکات بهداشتی را در مورد آن‌ها رعایت نکرده باشند. علاوه بر این کارتنی که چند بار استفاده می‌شود، دیگر استحکام اولیه را ندارد و امکان ضربات احتمالی به وسایل شما را در طول جابه‌جایی بالا می‌برد.

 

کلام آخر

 در این مطلب از پاکتچی در مورد ملزومات اسباب‌کشی و لوازم مورد نیاز آن صحبت کردیم. همان‌طور که متوجه شدید، کارتن‌های خالی از مهم‌ترین ابزار و وسایل اسباب‌کشی به حساب می‌آیند؛ اما شاید پیدا کردن تعداد زیادی از این کارتن‌ها در هنگام جابه‌جایی به یک محل جدید کار سختی باشد. از این رو شما می‌توانید به فروشگاه پاکتچی مراجعه کنید و با تهیه انواع و اقسام کارتن‌های مخصوص حمل اثاثیه و با سایزهای متنوع، یک اسباب‌کشی مطمئن و ایمن داشته باشید.

 

 فروش انواع پاکت پستی

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید