رواج گسترده و همه‌جانبه دستاوردهای چاپ و بسته بندی در زندگی امروزی بر کسی پوشیده نیست. حالا دیگر بیشتر محصولات با بسته‌بندی‌های چاپی روانه بازار می‌شوند. پیشرفت صنعت چاپ و بسته بندی در سراسر جهان و تلاش برای ارائه محصولات در بسته‌بندی مناسب باعث شده به نقطه‌ای برسیم که تصوری از گذشته بدون بسته‌بندی نداشته باشیم.

اگر می‌خواهید ببینید این رویکرد از چه زمانی آغاز شده، پیشرفت‌های اصلی چاپ و بسته بندی در دنیا چه بوده و مهم‌ترین نمایشگاه های چاپ و بسته بندی در دنیا کدام نمایشگاه‌ها هستند، در ادامه این مطلب از پاکتچی (چاپ پاکت و کارتن پستی) همراه ما باشید.

 

پیشرفت صنعت چاپ و بسته بندی در دنیا

نیاز به نگهداری و حمل غذا و محصولات مختلف از دوران غارنشینی درک شده و برای این کار از پوست حیوانات و گیاهان استفاده می‌شده است. تاریخ بسته بندی کاغذی به چین باستان بر می‌گردد که دستاوردهای آنها به تمدن‌های مختلف منتقل شده است. در قرون وسطی استفاده از بشکه و جعبه برای بسته بندی محصولات غذایی رواج داشته است. در دوران مدرن هم ضرورت پیدا کردن راهکارهایی برای حفظ بهتر محصولات غذایی با جایزه‌ 12000 فرانک که ناپلئون در سال 1795 برای ابداع روشی بهتر برای نگهداری طولانی غذا تعیین کرد و نتیجه آن اختراع کنسرو بود، ادامه یافت.

در قرن 19 میلادی پیشرفت ماشین‌آلات چاپ و بسته بندی با توجه به نیازهای بیشتر جوامع صنعتی شتاب گرفت. در سال 1852 اولین دستگاه تولید پاکت کاغذی با قابلیت تولید انبوه اختراع و معرفی شد. اولین کارتن در سال 1879 توسط یک چاپخانه‌دار امریکایی اختراع شد. در سال 1908 یک شیمی‌دان سوئیسی سلوفن (Cellophane) را ابداع کرد که اولین فیلم پلاستیکی برای بسته بندی بود و تاثیر زیادی روی این صنعت گذاشت. در سال 1933 اولین نمونه‌های پلاستیک پلی‌وینیل کلوراید (PVDC) اختراع شد. لایه‌های پلاستیکی حبابدار که همه ما با آنها آشنا هستیم و برای محافظت محصولات گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند در سال 1957 معرفی شدند.

 

پاکت بسته بندی

 

گسترش سریع صنعت بسته بندی در دنیا

یکی از ویژگی‌های جالب دستاوردهای صنعت چاپ و بسته بندی این است که اختراعات مهم در هر کشوری که اتفاق افتاده‌اند، به سرعت به کشورهای دیگر منتقل شده‌اند. اصلی‌ترین دلیل این اتفاق اهمیت بالای این صنعت و نیاز کشورهای مختلف به روش‌های بهینه چاپ و بسته بندی محصولات گوناگون، به‌ویژه محصولات غذایی است.

امروزه با توجه به اهمیت صنعت چاپ و بسته بندی در دنیا نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی چاپ و بسته بندی در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود که شرکت‌های فعال در این صنعت دستاوردهای خود را در آنها نمایش می‌دهند. این نمایشگاه‌ها محلی برای عرضه جدیدترین تکنولوژی‌ و ماشین‌آلات صنعت چاپ و بسته بندی به بازدیدکنندگان خارجی و بین‌المللی هستند.

 

پاکت کرافت

 

مهمترین نمایشگاه های چاپ و بسته بندی در دنیا

نمایشگاه‌ های چاپ و بسته بندی بین‌المللی با هدف ارائه تجاری جدیدترین ماشین‌آلات و تجهیزات به بازدیدکنندگان و فعالان این صنعت در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شوند. بیشتر نمایشگاه های بین المللی چاپ و بسته بندی هر دو سال یک بار دایر می‌شوند اما بعضی از آنها هم هر سال برگزار می‌شوند. صنعت چاپ و بسته‌بندی یکی از فعال‌ترین بخش‌های صنعتی است که با پیشرفت تکنولوژی هر روز به دستاوردها و امکانات آن افزوده می‌شود.

بعضی از نمایشگاه‌های بین‌المللی جنبه منطقه‌ای دارند و کشورهای یک منطقه یا قاره را پوشش می‌دهند. بعضی از آنها هم بین‌المللی هستند و پذیرای نمایندگان صنعت چاپ و بسته بندی از سراسر دنیا هستند. در ادامه بعضی از مهم‌ترین نمایشگاه های چاپ و بسته بندی در دنیا را مشاهده می‌کنید.

 

سفارش اینترنتی پاکت پستی

 

نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و تجهیزات بسته‌بندی اسپانیا

نمایشگاه دوسالانه SPAPER که در شهر زاراگوزا اسپانیا برگزار می‌شود در هر دوره میزبان شرکت‌های بین‌المللی فعال در صنعت چاپ و بسته بندی می‌شود تا جدیدترین دستاوردها و تکنولوژی‌های این صنعت را معرفی کند. این نمایشگاه به ماشین‌آلات و تجهیزات چاپ و بسته بندی کاغذی اختصاص دارد و یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی در این صنعت محسوب می‌شود.

نمایشگاه تجهیزات بسته بندی اروپا

نمایشگاه یوروپک (EUROPACK) نمایشگاهی است که هر دو سال یک بار در شهر لیون فرانسه برگزار می‌شود و فعالان صنعت چاپ و بسته بندی و شرکت‌های مختلف از سراسر اروپا و دنیا در آن جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند. اصلی‌ترین برندها و شرکت‌های صنعتی اروپایی در این نمایشگاه حاضر می‌شوند و تکنولوژی مورد استفاده ماشین‌آلات و تجهیزات چاپ و بسته بندی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

دوسالانه کنفرانس بین‌المللی بسته بندی برزیل

یکی از مهم‌ترین نمایشگاه های چاپ و بسته در دنیا (CONFERÊNCIA INTERCONTINENTAL DE FLEXOGRAFIA) هر دو سال یک بار در شهر سائوپائولو برزیل برگزار می‌شود. در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردهای صنعت بسته بندی منعطف و راهکارهای تازه صنعتی آن معرفی و ارزیابی می‌شود. این کنفرانس جنبه تحقیقاتی دارد و محققان، شرکت‌ها و برندهای چاپ و بسته بندی از سراسر دنیا در آن دستاوردهای پژوهشی خود درباره بسته بندی منعطف را ارائه می‌دهند.

دوسالانه صنایع کاغذ و چاپ آسیا- لاهور

در این نمایشگاه شرکت‌های مختلف بین‌المللی فعال در صنعت کاغذ و بسته بندی انواع دستاوردهای جدید خود در زمینه‌های مرتبط را به نمایش می‌گذارند. این اکسپو دوسالانه صنایع آسیایی (Paper & Tissue Industry International Trade Show) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی لاهور پاکستان برگزار می‌شود.

نمایشگاه آندینا پک کلمبیا

نمایشگاه ANDINA Pack یک رویداد دو سالانه است که در هر دوره جدیدترین دستاوردهای صنعت چاپ و بسته بندی در زمینه تولید ماشین‌آلات و تکنولوژی بسته بندی را به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه شرکت‌های تولیدکننده ماشین‌آلات بسته بندی جدیدترین دستاوردها و تکنولوژی‌های خود را به بازدیدکنندگان و فعالان این صنعت نمایش می‌دهند.

 

کارتن پستی

 

نمایشگاه دنیای بسته بندی شانگهای

نمایشگاه دنیای بسته بندی شانگهای (SWOP) هر دو سال یک بار در شهر شانگهای چین برگزار می‌شود و در آن بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های بین‌المللی تولید کننده ماشین‌آلات و تجهیزات بسته بندی جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند. این نمایشگاه تجاری است و شرکت‌کنندگان در آن برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود در این صنعت می‌توانند با شرکت‌های تولیدکننده معامله کنند.

نمایشگاه نوآوری بسته بندی لندن

هر سال بیشتر از 180 شرکت معتبر و بزرگ چاپ و بسته بندی در نمایشگاه نوآوری بسته بندی لندن شرکت می‌کنند و جدیدترین نوآوری‌های خود در زمینه بسته بندی لوکس و مجلل را نمایش می‌دهند. در این نمایشگاه فعالان و متخصصان این صنعت از نقاط مختلف دنیا حاضر شده و به معرفی و ارائه برند و محصولات خود می‌پردازند.

نمایشگاه پیپرپلاس هند

نمایشگاه Paper + هر دو سال یک بار در شهر دهلی نو هند برگزار می‌شود و میزبان بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان کاغذ و صنایع بسته‌بندی جهان می‌شود. در این نمایشگاه انواع محصولات و راهکارهای بازیافت کاغذ هم معرفی می‌شوند.

نمایشگاه چاپ و بسته بندی دوبی

یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های دو سالانه چاپ و بسته بندی در منطقه خاور میانه در کشور امارات و شهر دوبی برگزار می‌شود. این نمایشگاه که در مرکز تجارت جهانی دوبی برگزار می‌شود در هر دوره میزبان بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت چاپ و بسته بندی کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا است.

نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته بندی و ماشین‌آلات وابسته

مهر ماه امسال بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین‌آلات وابسته در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و شرکت‌ها و فعالان صنعت چاپ و بسته بندی کشور در آن دستاوردهای خود را با بازدیدکنندگان به اشتراک گذاشتند.

پاکت حبابدار

سابقه نمایشگاه چاپ بسته بندی در ایران

نمایشگاه‌های چاپ و بسته بندی محلی برای نمایش تکنولوژی، ماشین‌آلات و نوآوری‌های مرتبط با این صنعت هستند که در آنها جدیدترین دستاوردها به نمایش گذاشته می‌شوند. صنعت چاپ و بسته بندی در ایران سابقه و تاریخچه بلندی دارد که باعث شده جدیدترین دستاوردهای بین‌المللی این صنعت به سرعت وارد کشور شده و به کشورهای دیگر صادر شوند. نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته بندی و ماشین‌آلات وابسته در 28 دوره گذشته توانسته محلی برای ارائه و نمایش تکنولوژی و صنعت چاپ و بسته‌بندی باشد.

این نمایشگاه بین‌المللی در کنار نمایشگاه‌های معتبر دیگر داخلی مثل نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات چاپ و بسته بندی و صنعت چاپ تبریز، نمایشگاه چاپ و بسته بندی و تبلیغات اصفهان، نمایشگاه بین‌المللی چاپ شیراز، و نمایشگاه چاپ و بازاریابی یزد هر سال برگزار می‌شود. در این نمایشگاه‌های صنعت چاپ و بسته بندی که بعضی از آنها سابقه طولانی دارند، فعالان صنعت چاپ و بسته بندی در کشور جدیدترین پیشرفت‌ها و دستاوردهای این صنعت را در معرض دید علاقمندان و شرکت‌های فعال در این صنعت می‌گذارند.

بیشتر بخوانید؛ انواع پاکت بسته بندی

 

پاکتچی، برند معتبر صنعت بسته‌ بندی (پاکت و کارتن) ایران

با پیشرفت صنعت چاپ و بسته بندی در جهان در نیمه اول قرن بیستم، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید آن به سرعت به کشور وارد شده‌اند. پاکتچی یکی از اولین و قدیمی‌ترین برندهای ایرانی است که با استفاده از ماشین‌آلات چاپ و بسته بندی روز دنیا به تولید پاکت کاغذی پرداخت. این شرکت که در محله بازار تهران قرار دارد با بیشتر از 70 سال سابقه یکی از معتبرترین برندهای فعال در صنعت چاپ و بسته بندی است که همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد. این برند همچنین فروشگاه آنلاین پاکتچی را تاسیس کرده است که در آن انواع پاکت‌های کاغذی و محصولات مرتبط مثل کاغذ به فروش می‌رسد.

در فروشگاه آنلاین پاکتچی انواع پاکت‌های کاغذی و پاکت پستی با رنگ‌بندی و گرماژ متنوع به فروش می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید پاکت‌های کاغذی تا پیش از رایج شدن پلاستیک در دهه 1350 اصلی‌ترین نوع پاکت بسته بندی محسوب می‌شدند. این سابقه باعث شده امروزه برندها و شرکت‌های بازاریابی و تبلیغات از پاکت‌های کاغذی برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر مخاطبان بهره ببرند. اگر برای بسته بندی محصولات کسب‌وکار خود یا بهبود روش‌های بازاریابی به‌دنبال راهکاری متفاوت و مقرون‌به‌صرفه هستید، استفاده از پاکت‌های کاغذی یکی از ساده‌ترین راهکارها است که برندهای معتبر بین‌المللی از آن استفاده می‌کنند. برای سفارش و خرید پاکت کاغذی کافی است به فروشگاه آنلاین پاکتچی مراجعه و با دیدن انواع مختلف پاکت‌ها، محصول مورد نظر را سفارش داده و خریداری کنید.

 

خرید پاکت عمده

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید