پاکت بسته بندی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی امروزی افراد شده است. کافی است برای خرید به بازار بروید و چند محصول خریداری کنید، وقتی به خانه بر می‌گردید قبل از خود محصولات متوجه انواع پاکت بسته بندی آنها می‌شوید. پاکت‌ها از گذشته‌های بسیار دور برای محافظت و انتقال امن محصولات کاربرد داشته‌اند. این کاربرد امروزه با رایج شدن پاکت‌های پلاستیکی که برای محیط زیست مضر هم هستند به اوج خود رسیده است.

باتوجه به اینکه بسته بندی، بخش مهم و اساسی در ارائه و فروش محصولات بوده است، یک بسته بندی صحیح، باید دارای سهولت دسترسی و کار با محصول، نمایان بودن محصول و توانایی باز چرخاندن در راحتی استفاده از محصول را داشته باشد. اگر می‌خواهید با انواع پاکت بسته بندی، به‌خصوص پاکت‌های کاغذی که با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند آشنا شوید، در ادامه این مطلب از پاکت سازی پاکتچی، یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان پاکت در ایران، با ما همراه باشید.

 

تخفیف ویژه سفارش پاکت

انواع پاکت بسته بندی

با اینکه تمام پاکت‌های کاغذی ساختار مشابهی دارند از نظر طرح و جنس تنوع نسبتا گسترده‌ای دارند. برای مثال پاکت‌های نامه یا پاکت پستی با توجه به محتوایی که قرار است در آن قرار بگیرد می‌توانند ساده، حبابدار یا متالایز باشند. پاکت‌های حبابدار برای ارسال محصولاتی که در مقابل ضربه یا فشار حساس هستند کارایی دارند.

پاکت‌های متالایز هم که با ورقه‌های مقاوم در مقابل آب ساخته می‌شوند کارایی خاص خود را برای اطمینان از سلامت محتوای پاکت دارند. در ادامه انواع پاکت‌ها بر اساس دو ویژگی اصلی آنها یعنی طرح یا مدل، و جنس آنها معرفی می‌شود.

 

انواع پاکت بسته بندی بر اساس طرح و مدل

پاکت‌های بسته بندی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و از قابلیت شخصی‌سازی بالایی هم برخوردار هستند. برای همین آنها گزینه مورد علاقه بسیاری از برندها و موسسات برای بازاریابی و تبلیغات نامحسوس و کاربردی محسوب می‌شوند. از پاکت‌های پستی یا پاکت نامه تا پاکت‌های بزرگ بسته‌بندی محصولات الکترونیک، پاکت بسته بندی دست واحدهای روابط عمومی و تبلیغات سازمان‌ها و موسسات گوناگون را برای طراحی خلاقانه و چشمگیر باز می‌گذارند. در ادامه بعضی از پاکت‌های کاغذی که برای بسته‌بندی کاربرد دارند معرفی می‌شود.

 

پاکت بسته بندی پستی

پاکت‌های پستی با داشتن کادری برای قرار گرفتن آدرس فرستنده و گیرنده از انواع دیگر پاکت بسته بندی متمایز می‌شوند. پاکت‌ پستی می‌توانند کوچک و ظریف باشند که برای ارسال نامه‌های اداری، صورتحساب‌ها، و انواع پیام‌های رسمی کاربرد دارند. آنها همچنین می‌توانند بزرگ باشند و به‌عنوان پاکت بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین برای خرید پاکت پستی از اینجا اقدام کنید.

پاکت بسته بندی ساده

حتما برای شما هم پیش آمده که به یک مراسم تولد، نامزدی یا عروسی با یک دعوت‌نامه در یک پاکت ساده دعوت شوید. در این موارد ممکن است به دلایل مختلف، ترجیح بدهید برای هدیه وجه نقد یا کارت هدیه بدهید. پاکت ساده درست مانند پاکت پستی طراحی می‌شود اما مصارف و کاربردهای متفاوتی دارد و معمولا مستقیما و بدون واسطه پست به گیرنده تحویل داده می‌شود.

پاکت بسته بندی

 

پاکت بسته بندی مربعی

پاکت‌های کاغذی مربعی در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و با توجه به فرم هندسی متفاوتی که دارند، از پاکت‌های دیگر متمایز می‌شوند. از پاکت‌های بسته‌بندی دی‌وی‌دی و سی‌دی گرفته تا پاکت‌های بزرگ‌تری که برای بسته‌ بندی محصولات غذایی کاربرد دارند، پاکت‌های مربعی همه جا به‌عنوان گزینه‌ای جذاب و متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پاکت بسته بندی تجاری

این نوع از پاکت‌ها بزرگ‌تر از پاکت ساده یا پستی هستند و برای بسته بندی محصولات مختلف کاربرد دارند. از این نوع پاکت برای تبلیغات و بازاریابی هم استفاده می‌شود. فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی، قنادی و خشکبار فروشی‌ها، بوتیک‌ها و بسیاری از فروشگاه‌های دیگر از پاکت‌های کاغذی تجاری همراه با لوگو و مشخصات تجاری خود استفاده می‌کنند. پاکت‌های تجاری یکی از جذاب‌ترین انواع پاکت بسته بندی برای مصرف‌کنندگان هستند که معمولا آنها را برای استفاده‌های بعدی نگه می‌دارند. برای آشنایی با انواع بسبته بندی مخصوص میوه خشک کلیک کتد.

پاکت بسته بندی کتاب و کاتالوگ

این نوع از پاکت مشابه پاکت تجاری است، اما برای بسته بندی و قرار گرفتن کتاب، کاتالوگ یا مجله طراحی می‌شود. این دسته از پاکت‌ها برای ارسال محصولات فرهنگی یا کاتالوگ‌های تجاری مناسب هستند. بسیاری از کسب‌وکارها و موسسات از پاکت‌های کاغذی کتابی برای ارسال کاتالوگ محصولات یا خدمات خود برای مشتریان استفاده می‌کنند.

 سفارش پاکت مدل جدید

انواع پاکت بسته بندی بر اساس جنس

پاکت‌های بسته بندی با توجه به جنس لایه‌هایی که در تولید آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد از هم متمایز می‌شوند. در ادامه انواع پاکت بر اساس جنس آنها را مشاهده می‌کنید.

پاکت سفید ساده

جنس این پاکت از کاغذ سفید باکیفیت است و می‌تواند با وزن‌ها و گرماژهای مختلف و همچنین اندازه‌های متنوع تولید شود. تمام طرح‌هایی که در بالا معرفی شدند با استفاده از این جنس کاغذ و پاکت قابل اجرا هستند. پاکت سفید ساده همان چیزی است که وقتی راجع به پاکت حرف می‌زنیم در ذهن شنونده نقش می‌بندد. پاکت‌های سفید ساده برای مصارف پستی هم کاربرد دارند و بسیاری از پاکت‌های پستی از این جنس تولید می‌شوند. برای مشاهده قیمت پاکت سفید ساده کلیک کنید.

بهترین قیمت پاکت سفید ساده

پاکت نخودی یا کاهی

بسیاری از خوانندگان با کاغذهای کاهی آشنایی دارند که در دسته‌های 200 ورقی برای طراحی و چرک‌نویس در دکه‌ها فروخته می‌شوند. پاکت نخودی یا کاهی از جنس همین کاغذها است، اما کیفیت آن به واسطه وزن بیشتر و گرماژ بالاتر به مراتب بهتر از کاغذهای کاهی است. پاکت‌های نخودی بیشتر از پاکت‌های سفید در فروشگاه‌ها به‌عنوان پاکت بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پاکت‌ نخودی یا کاهی پیش از رایج شدن پاکت‌های پلاستیکی و نایلونی در دهه 50 شمسی بیشترین کاربرد بسته‌بندی را داشتند. همین عامل باعث شده این پاکت‌ها امروزه جنبه نوستالژیک قدرتمندی داشته باشند و بسیاری از افراد، به‌ویژه مسن‌ترها، با دیدن آنها خاطره روزهای گذشته را به یاد بیاورند. برای خرید پاکت نخودی کلیک کنید.

قیمت پاکت نحودی کاهی

پاکت زرد

این نوع از پاکت بسته بندی از نظر ظاهری جایی بین پاکت سفید و پاکت نخودی یا کاهی قرار می‌گیرد. از نظر کیفیت و زیبایی ظاهری به پاکت سفید شباهت دارد و از نظر رنگ ارتباط نزدیکی با پاکت کاهی دارد. پاکت‌های زرد با توجه به این ویژگی‌ها گزینه‌ای ممتازتر از پاکت کاهی محسوب می‌شود. برای همین تولید آنها با استفاده از کاغذهای باکیفیت خارجی و داخلی رونق زیادی دارد.

خرید پاکت زرد ایرانی

موارد استفاده و کاربرد پاکت زرد می‌تواند مانند پاکت کاهی برای بسته بندی انواع محصولات باشد، یا مانند پاکت سفید برای ارسال مدارک، دعوت‌نامه‌ و اسناد کاربرد داشته باشد. پاکت‌های زرد با لایه‌های اضافی نایلون، لمینه و متالایز ارائه می‌شوند.

پاکت کرافت

پاکت کرافت یکی از انواع پاکت بسته بندی است که با توجه به قیمت ارزان و مقاومت بسیار بالایی که دارد از محبوبیت بسیار زیادی بین مصرف‌کنندگان برخوردار است. این پاکت از نظر ظاهری شبیه پاکت کاهی و زرد است و با لایه‌بندی‌های متنوع برای مصارف گوناگون تولید می‌شود.

پاکت کرافت از جمله پاکت‌های کاغذی است که با محیط زیست سازگار است و به‌سادگی در طبیعت تجزیه می‌شود. پاکت کرافت تا پیش از رایج شدن پاکت‌های نایلونی بیشترین کاربرد در بسته بندی انواع محصولات مختلف را داشت. برای خرید پاکت کرافت کلیک کنید.

قیمت پاکت کرافت ساده

پاکت بسته بندی با لایه متالایز نقره‌ ای

در این نوع از پاکت بسته بندی از یک لایه فیلم نقره‌ای برای محافظت محتوای بسته در مقابل نور و رطوبت استفاده می‌شود. لایه متالایز می‌تواند در تولید انواع پاکت‌های سفید، نخودی، زرد و کرافت مورد استفاده قرار بگیرد و باعث افزایش مقاومت آنها شود. برای سفارش پاکت پستی متالایز کلیک کنید.

پاکت بسته بندی با لایه متالایز نقره‌ای

پاکت بسته بندی با لایه نایلون مشکی

این دسته از پاکت‌های بسته‌بندی با یک لایه نایلون مشکی تولید می‌شوند و در مقابل نور و رطوبت مقاومت بسیار زیادی دارند. این لایه نسبت به لایه متالایز مقاومت بیشتری دارد و در عین حال از انعطاف بالاتری هم برخوردار است. پاکت‌های کاغذی از جنس‌های مختلف می‌توانند با لایه نایلون مشکی ارائه شوند که گذشته از مقاومت بالاتر، ظاهر متمایزی هم به آنها می‌دهد. برای خرید پاکت پستی نایلون مشکی کلیک کنید.

پاکت لمینه مشکی آدرس دار

پاکت بسته بندی حبابدار

بیشتر افراد با لایه حبابداری که برای محافظت محصولات گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد و صدای ترکیدن حباب‌های آن آشنا هستند. این لایه باعث می‌شود محصولی که در پاکت بسته بندی می‌شود در مقابل ضربه و فشار مقاوم باشد. پاکت‌های حبابدار با اضافه شدن یک لایه ارزشمند حبابدار به پاکت‌های معمولی تولید می‌شوند. برای همین تنوع آنها بسیار زیاد است و در اندازه‌های مختلف، از A3 تا B5 و سی‌دی تولید شده و عرضه می‌شوند. جهت سفارش و خرید پاکت پستی حبابدار کلیک کنید.

 

سفارش اینترنتی پاکت عمده

 

پاکت بسته بندی چه کاربردهایی دارد؟

برای پاسخ به این پرسش کافی است نگاهی به اطراف خود بیاندازید تا چند نمونه از کاربردهای پاکت بسته بندی را از نزدیک مشاهده کنید. در حقیقت امروزه پاکت‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از تجربه روزمره ما محسوب می‌شوند. حالا دیگر عادت داریم با هر خریدی که انجام می‌دهیم یک پاکت برای حمل آن دریافت کنیم. در نتیجه از حمل محصولات غذایی و سوپرمارکتی گرفته تا انواع محصولات الکترونیکی و پوشاک، همه جا کاربردهای پاکت‌ها را می‌توان مشاهده کرد.

با توجه به رواج بیش از حد پاکت‌های نایلونی و پلاستیکی، استفاده از پاکت‌های کاغذی برای بسته‌بندی محدودتر از گذشته شده است. با این حال هنوز هم بسیاری از فروشگاه‌ها، به خصوص آنهایی که کالاهای ارزشمندتری به فروش می‌رسانند، از پاکت بسته بندی استفاده می‌کنند. محصولات الکترونیکی، پوشاک و کفش، محصولات غذایی و فست فود، خشکبار و آجیل و مواردی مانند این هنوز هم در پاکت‌های کاغذی به مشتری تحویل داده می‌شوند.

 

استاندارد گرماژ پاکت بسته بندی چقدر است؟

پاکت‌های کاغذی بسته‌بندی با توجه به محصولی که در آنها بسته‌بندی می‌شود گرماژ یا وزن‌ متفاوتی دارند. از پاکت‌های گرماژ پایین مثل پاکت‌های 70 گرمی برای ارسال کاغذ و محتویاتی که وزن چندانی ندارند استفاده می‌شود. پاکت‌های گرماژ پایین قیمت کمتری از پاکت‌های گرماژ بالا دارند. پاکت‌های گرماژ بالا هم در گرماژ 100 یا 120 گرم یا حتی بیشتر برای بسته بندی محصولاتی که حساسیت بیشتری دارند استفاده می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت استاندارد گرماژ پاکت بسته بندی تا حد زیادی به کاربرد آن بستگی دارد.

 

سفارش اینترنتی پاکت بسته بندی

پاکتچی با حدود یک قرن تجربه یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان پاکت در کشور است که از گذشته‌های دور تا به حال به کسب‌وکارهای مختلف خدمات ارائه داده است. وبسایت پاکتچی انواع محصولات این برند شناخته شده را در اندازه‌ها، انواع و کاربردهای گوناگون به فروش می‌رساند. به این ترتیب بدون اینکه نیازی باشد تا مرکز شهر و محدوده پامنار بازار تهران بروید تا سفارش اینترنتی پاکت بسته بندی خود را به پاکتچی بدهید، به راحتی با مراجعه به بخش فروشگاه وبسایت پاکتچی می‌توانید سفارش بدهید.

محصولات پاکتچی تنوع بالایی دارد و شامل انواع مختلف پاکت بسته بندی می‌شود. از پاکت سفید و پستی گرفته تا پاکت‌های کاهی و کرافت، با لایه‌های نایلون، متالایز و حبابدار در وبسایت پاکتچی قابل سفارش هستند. اگر مطمئن نیستید که کدام پاکت برای بسته بندی محصول یا محتویاتی که قصد ارسال آن را دارید مناسب است، می‌توانید برای مشاوره با پاکتچی تماس بگیرید. برای همین بدون هیچ نگرانی از اشتباهات احتمالی می‌توانید برای آگاهی از گزینه‌ها و راهکارهای موجود و هزینه نهایی آنها برای مشاوره و سفارش با پاکتچی تماس بگیرید.

 

خرید پاکت عمده

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید