دو سال پیش زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا شروع شد پروتکل‌های بهداشتی مختلفی برای ضدعفونی کردن سطوح و جلوگیری از آلودگی آنها به ویروس و ابتلا به کوید-19 منتشر شدند. در آن زمان این تصور وجود داشت که ویروس کرونا قابلیت بالایی برای فعال ماندن روی سطوح مختلف دارد و افراد با لمس این سطوح و تماس دست با صورت به کووید-19 مبتلا می‌شوند.

در دو سال گذشته و با مطالعات بیشتر مشخص شد راه اصلی انتقال ویروس کرونا از فرد به فرد و تنفسی است و کمتر از طریق سطوح منتقل می‌شود. در ادامه این مطلب از پاکت سازی پاکتچی مدت زمان باقی ماندن ویروس کرونا روی سطوح مختلف و خطر احتمالی ابتلا از این روش بررسی می‌شود.

 

سفارش اینترنتی پاکت

 

مدت زمان فعال ماندن ویروس کرونا روی سطوح مختلف

بعضی از سطوح استعداد بیشتری برای زنده نگه داشتن ویروس کرونا دارند. این ویروس در 2 سال گذشته از جنبه‌های گوناگون بررسی شده است و زمان باقی ماندن آن روی اشیا مختلفی که روزانه با آنها سروکار داریم مشخص شده است. در ادامه زمان دوام آوردن ویروس کرونا روی سطوح بر اساس جنس آنها معرفی می‌شود.

کاغذ

از کاغذهای پرینتر و چاپی گرفته تا پاکت‌های کاغذی بسته‌بندی و اسکناس‌ها همه از جنس کاغذ هستند. بعضی از رایج‌ترین انواع کاغذی که روزانه افراد با آنها درگیر می‌شوند شامل موارد زیر می‌شود:

  • پول کاغذی
  • پاکت‌های کاغذی
  • نامه‌ها، عوارض و رسیدها
  • مجلات و روزنامه‌ها
  • دستمال‌ کاغذی

بر اساس مطالعه‌ Lancet ویروس بیشتر از 3 ساعت روی کاغذهای چاپی و پرینتر و پاکت‌های کاغذی دوام نمی‌آورد. اما این زمان روی پول و اسکناس بیشتر بوده و تا 4 روز ویروس کرونا روی آن زنده و فعال باقی می‌ماند.

پلاستیک

بسیاری از چیزهایی که روزانه به آنها دست می‌زنیم از جنس پلاستیک هستند. بیشتر مواد غذایی که از سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها خریداری می‌شوند با بسته‌بندی پلاستیکی عرضه می‌شوند. بیشتر فروشگاه‌ها هم برای حمل این مواد کیسه‌های پلاستیکی به دست افراد می‌دهند. بعضی از اشیا پلاستیکی که در زندگی افراد حضور آشکاری دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مواد غذایی
  • کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف
  • بطری‌های آب و شیر
  • کارت‌های بانکی
  • کلیدهای لامپ
  • کنترل‌های تلویزیون و دسته‌های بازی
  • کیبورد و موس کامپیوتر
  • دکمه‌های عابربانک
  • اسباب‌بازی‌ها

بر اساس یکی از مطالعاتی که روی مدت زمان باقی ماندن ویروس کرونا روی پلاستیک صورت گرفته این زمان تا 3 روز است. اما در مطالعه جدیدتری مشخص شده این زمان تا 7 روز هم می‌تواند طول بکشد.

ضدعفونی سطوح مقابله با کرونا

فلز

بسیاری از اشیایی که روزانه با آنها سروکار داریم از جنس فلز هستند. انواع مختلفی از فلز در زندگی روزمره افراد حضور دارند استیل ضدزنگ و مس دو نوع رایج‌تر آن هستند.

استیل

بعضی از اشیا فلزی استیل ضد زنگ شامل موارد زیر می‌شود:

  • دستگیره‌های در
  • یخچال
  • دستگیره‌های فلزی
  • کلید
  • قابلمه و ماهی‌تابه
  • تجهیزات صنعتی
  • کاردها و چاقوها

در مطالعه اول NEJM که خوشبینانه‌تر است ویروس کرونا تا 3 روز روی سطوح استیل ضد زنگ دوام می‌آورد. اما مطالعه جدیدتر Lancet نشان داده ویروس کرونا روی سطوح استیل و فولاد ضد زنگ تا 7 روز باقی می‌ماند.

اشیا مسی

یکی دیگر از انواع فلز که در طول روز ممکن است بارها افراد به آن دست بزنند مس است که بعضی از اشیا از این جنس در ادامه معرفی می‌شود:

  • سکه‌ها
  • وسایل پخت‌وپز
  • اشیا زینتی
  • سیم‌های الکتریکی

تحقیقاتی که روی باقی ماندن ویروس کرونا بر سطوح مختلف انجام شده نشان داده این ویروس روی فلز مس کمتر از فولاد باقی می‌ماند. در تحقیق NEJM معلوم شده این ویروس فقط 4 ساعت روی مس زنده باقی می‌ماند.

پاکت کاغذی بسته بندی

پاکت کاغذی جایگزینی برای پاکت پلاستیکی است. بر اساس مطالعه جدید Lancet ویروس کرونا تا 7 روز روی پاکت‌های پلاستیکی باقی می‌ماند اما این زمان در مورد پاکت کاغذی فقط 3 ساعت است. این موضوع مزیت بزرگ پاکت‌ بسته‌ بندی کاغذی به پاکت‌های پلاستیکی رایج از نظر بهداشتی بودن و مقاومت در برابر ویروس کرونا را مشخص می‌کند.

باقی ماند کرونا روی کاغذ

شیشه

شیشه یکی دیگر از سطح‌هایی است که روزانه افراد به شکل‌های گوناگون با آن سروکار دارند. مطالعه Lancet نشان می‌دهد ویروس کرونا بیشتر از 4 روز نمی‌تواند روی سطوح شیشه‌ای باقی بماند. بعضی از رایج‌ترین اشیایی که از جنس شیشه هستند را در ادامه می‌بینید:

  • پنجره
  • آینه
  • ظروف نوشیدن
  • صفحه نمایش تلویزیون، لپ تاپ، کامپیوتر و موبایل

لباس

در مطالعه جدیدتر Lancet مدت زمان باقی ماندن ویروس کرونا روی لباس‌های پارچه‌ای هم بررسی شده است. بر این اساس ویروس کرونا بیشتر از 2 روز روی لباس‌های پارچه‌ای باقی نمی‌ماند. با این حساب فقط با یک بار پوشیدن لباس و بیرون رفتن نیازی به شستشوی لباس وجود ندارد. اما اگر فاصله اجتماعی رعایت نشود و به‌خصوص در یک فضا همراه فردی که عطسه یا سرفه کرده باشید، شستن لباس بعد از رسیدن به خانه فکر بدی هم نیست.

چوب

بعضی از اشیا و وسایل خانگی از جنس چوب هستند. میز و مبلمان‌، پله‌ و کف پوش و قفسه‌ها و درها معمولا از جنس چوب هستند. مطالعه جدیدی که روی ویروس کرونا انجام شده نشان می‌دهد این ویروس بیشتر از 2 روز روی سطوح چوبی باقی نمی‌ماند.

غذا

تا به حال هیچ گزارشی از انتقال بیماری به افراد از طریق بسته‌های غذا ثبت نشده است. اما به هر حال در نظر گرفتن نکات بهداشتی در مورد غذا اهمیت زیادی در پیشگیری از ابتلا به کووید 19 و آلوده شدن به ویروس کرونا دارد. همیشه قبل از خوردن میوه‌ها و سبزیجات لازم است آنها را با آب تمیز کاملا شسته و در صورت امکان ضدعفونی کرد.

سازمان‌های بهداشتی پیشنهاد می‌کنند در موقعیت‌هایی که با غذا سروکار دارند از شستشوی دست‌ها با آب و صابون اطمینان حاصل شود. بعضی از این موقعیت‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • بعد از خرید مواد غذایی از فروشگاه
  • قبل و بعد از آماده کردن و پختن غذا
  • قبل از خوردن غذا

 

احتمال ابتلا به کووید 19 با لمس سطوح آلوده

ویروس کرونا ویروسی مقاوم است که همان‌طور که دیدیم روی بعضی از سطوح تا یک هفته دوام می‌آورد. به هر ترتیب در طول دو سال گذشته مشخص شده احتمال ابتلای افراد به بیماری کووید 19 از طریق لمس سطوح آلوده بسیار اندک است. بر اساس مطالعات علمی احتمال ابتلا به کووید 19 یک نفر در هر 10000 بیمار است. این موضوع باعث شده ضدعفونی کردن سطوح به‌خصوص اشیا داخل خانه ضروری نباشد مگر در شرایطی که یکی از ساکنین به کووید 19 مبتلا شده باشد.

ماندن کرونا روی سطوح

یکی از جنس‌هایی که استعداد بسیار زیادی در فعال نگه داشتن ویروس کرونا دارد پلاستیک است. همان طور که دیدیم ویروس کرونا روی پلاستیک تا 7 روز فعال باقی می‌ماند. بیشتر محصولات غذایی با بسته‌بندی پلاستیکی ارائه می‌شوند که بهتر است در هنگام رسیدن به خانه از شستشوی آنها اطمینان حاصل شود. در مقابل ویروس کرونا فقط 3 ساعت روی بسته‌بندی کاغذی باقی می‌ماند که باعث می‌شود این نوع بسته‌بندی خطر کمتری در انتقال ویروس کرونا داشته باشد.

فاصله‌گیری اجتماعی و فیزیکی

با اینکه احتمال ابتلا به کووید 19 از طریق لمس سطوح آلوده به ویروس کرونا خیلی بالا نیست، در صورت تماس فرد آلوده با یک سطح، به خصوص باقی ماندن ذرات معلق تنفسی عطسه یا سرفه، بهتر است برای تمیز و ضد عفونی کردن سطح اقدام شود. اما نیازی به ضدعفونی کردن سطوح داخل خانه وقتی که افراد مبتلا در آن ساکن نیستند وجود ندارد. برای پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا همچنان فاصله‌گیری اجتماعی و استفاده از ماسک در فضاهای عمومی بهترین راهکار محسوب می‌شود.

استفاده از پاکت کاغذی

همان طور که در بخش مدت زمان فعال ماندن ویروس کرونا روی سطوح مشاهده کردیم، ویروس کرونا روی بعضی از محصولات کاغذی مانند کاغذ چاپی و پاکت‌های کاغذی فقط 3 ساعت باقی می‌ماند. این موضوع باعث می‌شود استفاده از پاکت کاغذی راهی مطمئن برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و کاهش خطر ابتلا به آن از طریق لمس سطوح آلوده باشد. پاکت کاغذی در اندازه‌های مختلف تولید می‌شود که با خرید و استفاده از آنها خطر کمتری نسبت به استفاده از پاکت پلاستیکی در انتقال ویروس کرونا وجود دارد.

 

سفارش آنلاین پاکت بسته‌ بندی کاغذی از پاکتچی

پاکتچی یکی از برندهای معتبر و قدیمی تولید و سفارش پاکت کاغذی است که فروشگاه آنلاین پاکتچی را ایجاد کرده است. با مراجعه به این فروشگاه کاربران می‌توانند بدون نیاز به حضور در بازار انواع پاکت کاغذی را سفارش داده و خریداری کنند. پاکت‌های بسته‌بندی کاغذی از کیفیت و زیبایی بیشتری نسبت به پاکت‌های پلاستیکی برخوردار هستند و برای مشتری جذابیت بیشتری دارند. پاکت‌های کاغذی عملکرد بسیار بهتری در کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا دارند و این ویروس فقط 3 ساعت روی آنها باقی می‌ماند.

با این حساب استفاده از پاکت بسته‌ بندی کاغذی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش خطر ابتلا به کووید 19 محسوب می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تمایل به خرید از فروشگاه‌هایی که از پاکت بسته بندی کاغذی برای حمل محصولات استفاده می‌کنند بین افراد و مشتریان بیشتر باشد. کسب‌وکارها برای بهره‌برداری از این موقعیت کافی است پاکت‌های کاغذی بسته‌بندی با کیفیت بالا و با اندازه مناسب محصولات خود خریداری کنند. این کار نقش مثبتی در تقویت بازاریابی و افزایش آگاهی از برند دارد. برای مشاهده و سفارش انواع پاکت کاغذی به فروشگاه آنلاین پاکتچی مراجعه کنید.

 

سفارش پاکت اداری

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید