مصرف کنندگان کالاها و خدمات مختلف برای خرید یک محصول خاص به فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت محصول ارائه شده، قیمت مناسب و... توجه می‌کنند. یکی از فاکتورهایی که مصرف کنندگان در خرید یک کالا یا خدمت به آن توجه می‌کنند، نوع بسته بندی آن کالا است.

در حالت کلی یک بسته بندی و جعبه خوب می‌تواند برند کاری شما را نسبت به رقبا ممتاز کند. به عبارت بهتر نوع جعبه یک کالا می‌تواند اولین راه ارتباطی میان شما با مخاطبان هدفتان باشد. برای اینکه جعبه و بسته بندی کالا مناسب و با کیفیت باشد، باید عناصر مختلفی مانند رنگ جعبه، نوشته‌های درج شده روی آن، شکل و طرح جعبه و... طراحی و چاپ با کیفیتی داشته باشد.

با توجه به اهمیت نوع بسته بندی و جعبه در رفتار مصرف کننده، در این نوشتار از پاکتچی قصد داریم اصول مختلف طراحی و چاپ جعبه و اهمت آن در بازاریابی محصول را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید؛ چاپ و طراحی تراکت

 

اصول مهم طراحی و چاپ جعبه مقوایی

در طراحی یک جعبه و بسته باید مواردی مانند ماده و جنس مقوای جعبه، نوع محصول، قیمت جعبه و... را در نظر داشت. با توجه به گستردگی هر کدام از این موارد، جعبه‌های مقوایی متعددی با کیفیت متفاوت قابل تولید است. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

  • جعبه محصول از چه جنسی باشد؟

امروزه با استفاده از مقوا با ضخامت‌های مختلف، پلاستیک، فلز، شیشه، پارچه و کاغذ می‌توان بسته بندی و جعبه محصولات مختلف را تولید کرد. در این بین مصرف کنندگان علاقه بیشتری به کالاهایی با جعبه مقوایی و کاغذی دارند. علت این مسئله نیز اهمیت محیط زیست از نظر بیشتر مصرف کنندگان کالاهای مختلف است.

از سوی دیگر جعبه‌های مقوایی و کاغذی کیفیت بالایی دارند و سلامت محصولات حساس مانند محصولات غذایی و حوزه سلامت را حفظ می‌کنند. همچنین قابلیت بازیافت را باید به مزایای جعبه کاغذی و مقوایی اضافه کرد.

 

چاپ جعبه

 

  • وزن جعبه مقوایی

جعبه‌های محصولات مختلف مانند لوازم خانگی، خوراکی‌ها، لوازم بهداشتی و آرایشی و... وزن و دوام متفاوتی دارند. اما در حالت کلی یک جعبه مناسب باید از محصول در مسیر حمل و نقل نگهداری کند و شکل و طراحی خود را از دست ندهد. در غیر این صورت نمی‌تواند در نظر مصرف کننده جذاب و جالب باشد.

  • هزینه تولید جعبه

مسلما قیمت جعبه ارتباط مستقیمی با استراتژی بازاریابی شما دارد. اگر قصد دارید جعبه محصول و خدمات شما منحصر به فرد، خاص و خلاقانه باشد، باید قیمت بیشتری برای طراحی و چاپ جعبه پرداخت کنید. اما جعبه‌های معمولی با طراحی و چاپ معمولی قیمت‌های مناسب‌تری دارند. البته در نظر داشته باشید که برای ممتاز شدن در میان رقبا و جذب مخاطبان هدف نیاز به جعبه‌هایی با ایده خلاقانه و خاص دارید.

  • چاپ جعبه سفارشی

برای اینکه در میان  رقبا متفاوت ظاهر شوید، می‌توانید یک جعبه کاملا سفارشی که متناسب با برند و محصول تولید خودتان است، تولید کنید. در این صورت با طراحی یک جعبه متمایز با رنگ‌های منحصر به فرد، می‌توانید از رقبای خود در بازار پیشی بگیرید.

  • جعبه‌های ارزان، قیمت ارزان

در حال حاضر جعبه‌های بسته بندی محصولات از مقواهایی با کیفیت متفاوت تولید می‌شوند. مقواهای پشت طوسی جزء ارزان‌ترین جعبه‌های محصول هستند که نسبت به دیگر مقواها کیفیت پایین‌تری دارند. از سوی دیگر این مقواها قابل بازیافت هستند و مناسب محصولات غذایی، بهداشتی، پزشکی و آرایشی نیستند. اما برای کالاهایی مانند لوازم خانگی گزینه مناسبی هستند.

طراحی پاکت فروشگاه

نکات مهم در طراحی و چاپ یک جعبه خاص

  • ابعاد و اندازه جعبه باید با میزان ابعاد کالای مورد نظر شما یکی باشد.
  • فونت نوشتاری روی جعبه باید خوانایی کاملی داشته باشد و برای مصرف کننده محصول قابل شناسایی و تفکیک باشد.
  • در انتخاب رنگ جعبه به برند کاری و نوع محصولی که تولید می‌کنید، توجه کنید. در این زمینه بهتر است از انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های شلوغ و پیچیده در هم خودداری کنید.
  • روی جعبه محصول اطلاعات برند کاری خود مانند لوگوی شرکت، اسم برند، اطلاعات تماس و... را درج کنید.
  • بسته بندی و جعبه‌ای طراحی کنید که باز و بسته کردن آن برای مصرف کننده راحت باشد. در این صورت شانس بازگشت دوباره مصرف کننده و خرید محصول بالا می‌رود.
  • جعبه‌هایی طراحی کنید که بعد از بیرون آوردن کالای مورد نظر کاربردی و خلاقانه باشند. به طور مثال برخی جعبه‌های بسته بندی شکلات با چند تغییر کوچک تبدیل به یک توپ بازی برای کودکان می‌شود.
  • جعبه محصول باید با نوع کالا و محصول هارمونی و هماهنگی داشته باشد. به طور مثال جعبه یک سس کچاپ باید رنگ قرمز داشته باشد و طراحی متناسبی با سس داشته باشد.
  • استفاده از رنگ‌ها اهمیت زیادی دارد. بهتر است رنگ‌های قوی به کار ببرید تا جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد.

پیش رفتن با تغییرات زمانه راهکاری برای موفقیت محصول شما خواهد بود. به طور مثال اگر تولید کننده و فروشنده آبمیوه هستید و محصول شما در سال 2022 وارد بازار می‌شود، می‌توانید جعبه‌ای با طراحی جام جهانی فوتبال ارائه دهید. در این صورت مصرف کنندگان اقبال بیشتری به سمت کالای تولید شما خواهند داشت.

 

قیمت پاکت نخودی کاهی

طراحی جعبه

 

انواع جعبه‌های مقوایی

جعبه‌هایی که از جنس مقوا تهیه می‌شوند معمولا از مقواهای پشت کرم، پشت طوسی، سفید و ایندربرد تهیه می‌شوند. هرچه کیفیت مقوا کمتر باشد، قیمت جعبه تولید نیز ارزان‌تر خواهد بود. به همین دلیل جعبه‌های پشت طوسی قیمت ارزان‌تری دارند. اما جعبه‌های تهیه شده با مقوای سفید و ایندربرد گران‌تر هستند. از سوی دیگر هزینه طراحی و چاپ مقوا با توجه به میزان سفیدی و صافی مقوا تعیین می‌شود و هرچه جعبه سفیدتر باشد، قیمت بیشتری دارد.

انواع پاکت

 

اهمیت طراحی و چاپ جعبه در موفقیت بازاریابی

امروزه برای موفقیت در بازار و میان رقبا روش‌های مختلفی وجود دارد. پوستر، کاتالوگ، بروشورهای تبلیغاتی، تبلیغ محصول در رسانه‌های مختلف، بیلبوردها و... روش‌های مختلف معرفی محصول به مخاطبان هدف است. در این بین جعبه نگهداری محصول نیز راهکاری موثر برای معرفی محصول و خدمات شما است.

با استفاده از جعبه کالا می‌توانید روی مخاطبان خود تاثیر بگذارید و برند کاری خود را بهتر به نمایش بگذارید. بسته بندی و جعبه محصولات نیز دارای اطلاعات مختلفی مانند قیمت محصول، تاریخ انقضا، نحوه مصرف محصول، برند تجاری، اطلاعات تماس، آدرس و... است.

برای اینکه بسته بندی و جعبه کالا  تاثیر مثبتی روی مصرف کنندگان داشته باشد، باید فاکتورهای مختلفی رعایت شود. محافظت از محصول در برابر سایش، فاسد شدن، شکستگی و... از این موارد است. علاوه بر آن باید در انتخاب کاغذ و مقوای جعبه از مقوای با کیفیت مناسب استفاده کرد.

از سوی دیگر اگر به دنبال چاپ و طراحی جعبه در وسعت زیاد هستید، چاپ افست گزینه مناسبی است. اما برای چاپ جعبه در تیراژ مشخص و محدود، می‌توان چاپ دیجیتال را انتخاب کرد. در کنار این موارد باید چاپ و طراحی جعبه را به دست طراحان خلاق بسپارید که از دستگاه‌های چاپ به روز استفاده می‌کنند.

برای استعلام قیمت پاکت کرافت کلیک کنید.

در مسیر تولید و فروش محصول مراحل متفاوتی طی می‌شود. آخرین مرحله از مراحل تولید یک کالا، بسته بندی آن و انتخاب نوع جعبه است. شاید در نگاه اول جعبه فقط وظیفه نگهداری محصول در مقابل سایش، فاسد شدن و... را داشته باشد. اما باید گفت که جعبه بسته بندی کالا و خدمات اهمیت بیشتری دارد و می‌تواند مخاطبان هدف را به سمت محصول شما جذب کند؛ به طوری که مصرف کنندگان از میان محصولات مختلف با کیفیت یکسان در یک فروشگاه، کالای شما را به دلیل کیفیت بالای بسته بندی و جعبه انتخاب کنند.

پاکتچی یکی از شرکت‌های طراحی و چاپ اقلام کاغذی، پاکت نامه، جعبه‌های مقوایی و پاکت‌های اداری است. این شرکت مجهز به دستگاه‌های افست و دیجیتال با تکنولوژی روز است. اگر برای معرفی محصول خود به دنبال یک جعبه متمایز، با کیفیت، خلاقانه و با قیمت مناسب هستید، با پاکتچی تماس بگیرید.

 

 

شرکت چاپ پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید