فروشگاه‌های آنلاین با بهینه‌سازی هزینه ارسال محصولات خود می‌توانند درصد رضایت کاربران هدفشان را افزایش دهند. برای این منظور، باید در انتخاب پاکت و کارتن پستی به صورت هوشمندانه عمل کرد. درواقع، بسته‌بندی را نباید فقط محافظ محصول دانست؛ چراکه تمام المان‌های آن از مدل و جنس گرفته تا وزن و ابعادش بر هزینه ارسال تأثیر می‌گذارند. بنابراین، در زمان انتخاب پاکت و کارتن پستی باید به مشخصات آن‌ها توجه داشت و بهترین را با توجه به محموله خود انتخاب کرد.

حال اینکه بهینه‌سازی هزینه ارسال با انتخاب صحیح پاکت و کارتن پستی چگونه است؟ و باید به چه فاکتورهایی توجه داشت را در ادامه مطلب از پاکتچی توضیح داده‌ایم.

تاثیر انتخاب صحیح پاکت و کارتن پستی بر هزینه ارسال

با انتخاب اصولی پاکت و کارتن پستی می‌توان هزینه ارسال را به صورت چشمگیری کاهش داد و در بازار رقابتی امروز موفق عمل کرد. دراین‌راستا، کافی است پاکت یا کارتن مقاوم و درعین‌حال، سبک وزن را بکار بگیرید تا وزن نهایی بسته کاهش یافته و به دنبال آن، هزینه ارسال کم شود. بسته‌بندی حرفه‌ای با هزینه مناسب یکی از راه‌های جلب نظر مشتریان است که امروزه توجه ویژه‌ای به آن می‌شود.

درصورتی‌که انتخاب پاکت و کارتن پستی به درستی صورت نگیرد، احتمال آسیب به کالا وجود دارد که نتیجه آن، مرجوعی و افت رضایت مشتریان است. به‌این‌ترتیب، مقوله بهینه‌سازی هزینه ارسال با انتخاب صحیح پاکت و کارتن پستی را باید جدی گرفت تا خللی در اعتماد مشتریان ایجاد نشود.

چگونه هزینه ارسال کارتن پستی را کاهش دهیم؟

برای بهینه‌سازی هزینه ارسال با کارتن پستی باید به چند نکته مهم توجه داشت. این نکات عبارتند از:

فروش ویژه کارتن پستی در سایزهای مختلف با امکان ارسال فوری | پاکتچی

ارسال بسته با کارتن پستی

  • استفاده از کارتن پستی مناسب

بکارگیری کارتن پستی استاندارد یکی از راه‌های مؤثر کاهش هزینه ارسال است. کارتن‌های استاندارد مانع از آسیب به کالا در زمان جابه‌جایی شده و کیفیت کار را حفظ می‌کنند. درواقع، این کارتن‌ها به صورتی طراحی و تولید می‌شوند که توانایی تحمل در برابر ضربه‌ها و فشارهای وارده را داشته باشند. همچنین، کارتن‌های پستی استاندارد باعث بهینه‌سازی مراحل بسته‌بندی و حمل‌ونقل شده و از اتلاف وقت و هزینه پیشگیری می‌کنند. ضمنا، باید به مشخصات کارتن پستی اعم از ابعاد و وزن آن توجه داشته باشید. بکارگیری کارتن‌هایی با ابعاد بزرگتر علاوه بر افزایش هزینه ارسال ممکن است به محصول صدمه بزند؛ به‌همین‌خاطر، باید کارتن پستی با ابعاد و وزن مناسب را بکار گرفت.

  • بسته‌بندی کالا به صورت بهینه

بسته‌بندی کالا به صورت بهینه به این معنا است که باید از فضای داخل کارتن پستی به خوبی استفاده کرد. این نحوه بسته‌بندی منجر به کاهش هزینه ارسال شده و راهکاری اقتصادی است. برای این منظور، باید اقلام اضافی را از داخل بسته خارج کرد تا وزن آن افزایش نیابد. چیدمان اصولی اقلام هم اهمیت ویژه‌ای دارد و به اشغال کمتر فضا کمک می‌کند. به‌این‌ترتیب، با بسته‌بندی فشرده و بهینه می‌توان اقلام بیشتری را در یک کارتن قرار داد و این‌گونه از تعداد کارتن‌های پستی کم کرد. درمجموع، فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکارهای دارای ارسال پستی باید بسته‌بندی بهینه محصولات را یاد بگیرند تا هزینه حمل برای مشتریان مقرون‌به‌صرفه شود.

  • انتخاب بهترین سرویس ارسال

یکی دیگر از عواملی که بر هزینه حمل کارتن پستی تاثیر می‌گذارد، سرویس ارسال آن است. سرویس‌های ارسال با تعرفه‌های مختلفی در حال فعالیت هستند که انتخاب بهترین آن‌ها به حفظ کیفیت بسته و حمل مقرون‌به‌صرفه‌اش کمک می‌کند. ضمن اینکه برخی از سرویس‌های فعال در ایران هرچند وقت یک‌بار تخفیفات ویژه‌ای برای ارسال‌های خود در نظر می‌گیرند که این موضوع باعث کاهش هزینه‌های ارسال می‌شود. به‌این‌ترتیب، با انتخاب سرویس مناسب می‌توان مرسوله پستی را با قیمت اقتصادی به دست مشتری رساند.

چگونه هزینه ارسال پاکت پستی را کاهش دهیم؟

چنانچه قصد بهینه‌سازی هزینه ارسال پاکت پستی را دارید به راهکارهای مندرج در قسمت زیر توجه کنید:

  • بکارگیری پاکت‌های کوچکتر: برخی محموله‌ها مانند کتاب‌های سبک را می‌توان با پاکت‌های کوچک ارسال کرد که این کار به کاهش هزینه حمل ختم می‌شود.
  • بکارگیری مجدد پاکت‌های قدیمی: اگر پاکت قدیمی سالم است می‌توان دوباره از آن استفاده کرد. این کار ضمن کاهش هزینه حمل راهکاری جهت محافظت از محیط‌زیست است.
  • انتخاب بهترین مدل پاکت پستی: باید نوع پاکت را با دقت انتخاب کرد. به‌عنوان‌مثال، پاکت‌های فیبرین محافظت بالایی دارند و به خاطر وزن کم هزینه ارسال آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است.
  • دقت به خطوط چین و برش پاکت: درصورتی‌که پاکت تعدادی برش یا چین دارد می‌توان با تا کردن آن‌ها فضای داخلی قابل استفاده را بیشتر کرد که این‌گونه امکان ارسال چند محصول در یک پاکت وجود دارد.

فروش ویژه پاکت پستی در مدل‌های مختلف (ساده، متالایز، حبابدار و...) | پاکتچی

ارسال بسته با پاکت پستی

مزایای انتخاب درست پاکت و کارتن پستی جهت ارسال

انتخاب صحیح پاکت و کارتن پستی با مزایایی همراه است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • بهینه‌سازی حجم بسته‌بندی
  • کاهش وزن بسته و هزینه نهایی
  • سرعت بهتر در پردازش سفارش
  • ممانعت از آسیب به مرسوله پستی
  • مدیریت بهتر فضا و حمل‌ونقل راحت‌تر

مقایسه پاکت و کارتن پستی ازنظر هزینه ارسال

پاکت پستی به دلیل وزن کمتر هزینه حمل ارزان‌تری در مقایسه با کارتن دارد. اصولا، از پاکت برای حمل محصولاتی نظیر لباس یا کتاب‌های سبک استفاده می‌کنند. کارتن پستی هم به دلیل مقاومت بالاتری که دارد برای محصولات سنگین یا شکستنی بکار گرفته می‌شود. اصولا، استفاده از کارتن هزینه بیشتری را تحمیل می‌کند؛ اما به دلیل مقاومت و امنیت بالایش طرفداران زیادی دارد. درمجموع، تفاوت پاکت و کارتن پستی ازنظر هزینه ارسال کاملا محرز است. برای انتخاب یکی از آن‌ها نیز باید به نوع محصول توجه کنید. برای مثال، اقلام شکننده یا گرانبها بهتر است با کارتن پستی ارسال شوند تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

جمع بندی با انتخاب صحیح پاکت و کارتن پستی، هزینه ارسال مدیریت کنید!

بهینه‌سازی هزینه ارسال با انتخاب صحیح پاکت و کارتن پستی برای صاحبان کسب‌وکار اینترنتی اهمیت زیادی دارد. برای بسته‌بندی هر کالایی باید بهترین پاکت یا کارتن پستی را انتخاب کرد تا در کیفیت مطلوبی با هزینه مناسب در اختیار مشتری قرار بگیرند. اگر محصول موردنظر کوچک و سبک است می‌توان از پاکت پستی استفاده کرد. پاکت‌های پستی به دلیل وزن سبک‌تر قیمت ارزان‌تری نسبت به کارتن‌ها دارند. درمقابل، محصولات سنگین، شکننده و گرانبها را با کارتن‌های پستی ارسال کنید تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری نمایید. درکل، با بسته‌بندی درست می‌توان محصول را در سلامت کامل به دست مشتری رساند و حس حرفه‌ای بودن را به مخاطب القا کرد.

محصولات پاکتچی

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید