برای یک بسته‌بندی استاندارد و با‌کیفیت، باید از یک کارتن بسته‌بندی مناسب استفاده کرد. انتخاب این کارتن به شرایط حمل کالا و نوع محصول ارسالی بستگی دارد. خوشبختانه امروزه لوازم گوناگونی جهت تسهیل این کار و عدم آسیب رسیدن به محصولات در بازار ارائه می‌شوند.

یکی از کاربردی‌ترین و پر‌استفاده‌ترین این جعبه‌ها، انواع کارتن‌های پستی کیبوردی هستند که در این مطلب از پاکتچی قصد معرفی آن‌ها را داریم. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعاتی در مورد این نوع کارتن مقوایی کیبوردی و ویژگی‌ها و مزایای آن به دست آورید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 


برای مشاهده سایزهای کارتن پستی و ثبت سفارش خرید اینترنتی کلیک کنید!


 

کارتن پستی کیبوردی چیست؟

کارتن‌های پستی کیبوردی شبیه به لپ‌تاپ هستند و از دو زبانه در لبه‌های اطراف تشکیل شده‌اند. درب این نوع جعبه‌ها از یک سمت به بدنه کارتن چسبیده است و از سمت دیگر باز و بسته می‌شود. در واقع طراحی لپ‌تاپ‌گونه این نوع کارتن‌ها باعث شده است که آن‌ها را با نام کارتن کیبوردی بشناسند.

جعبه‌های کیبوردی از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و لوکس هستند و باز و بسته کردن آن‌ها به راحتی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید درب این نوع کارتن‌ها را به طور کامل باز کنید و محصول مورد نظرتان را درون آن قرار دهید. البته چون کارتن‌های پستی کیبوردی ارتفاع و عمق کمی دارند، بیشتر برای ارسال انواع کتاب، لباس و لوازم جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ظاهر لوکس، باز و بسته شدن آسان و ... همه از ویژگی‌هایی هستند که باعث شده‌اند این نمونه از کارتن‌ها، گزینه مناسبی برای ارسال محصولات فروشگاهی به صورت اینترنتی باشد.

 کارتن پستی کیبوردی

کارتن پستی کیبوردی از چه جنسی ساخته می‌شود؟

جنس جعبه‌های کیبوردی غالباً از کرافت یا ایندربرد است. جعبه کرافت سال‌هاست که وارد صنعت بسته‌بندی شده و به دلیل قابلیت‌های فراوانی که دارد، یکی از کاربردی‌ترین بسته‌بندی‌ها برای چاپ و طراحی به شمار می‌رود.

 کاغذ کرافت با اینکه ضد رطوبت نیست؛ اما چون ضخامت زیادی دارد، نسبت به جعبه‌های کاغذی دیگر مقاومت بهتری در برابر نفوذ آب از خود نشان می‌دهد. جنس مقاوم و کمی زبر کارتن‌های کرافت، از محصولات ارسالی شما کاملا محافظت می‌کند و به آسانی پاره نمی‌شود.

 یک جعبه کیبوردی با جنس کاغذ کرافت، بهترین و خاص‌ترین نوع بسته‌بندی در دنیا محسوب می‌شود و همان‌طور که می‌دانید، ارائه یک جعبه با جذابیت بالا و جنس مرغوب، از عوامل تاثیر‌گذار در فروش به حساب می‌آید و موجب می‌شود که مشتریان نسبت به شما احساس بهتری پیدا کنند.

کارتن کیبوردی با جنس کرافت برای ارسال انواع محصولات و خدمات مناسب است و به واسطه رنگ خنثی و ویژه‌ای که دارد، قطعاً نظر هر سن و سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند. این جنس به خاطر داشتن خاصیت ضد‌لک، به راحتی کثیف نمی‌شود. از این رو، برای انبار کردن و نگهداری در انبارها گزینه ایده‌آلی است.

برخی دیگر از کارتن‌های کیبوردی با مقوای ایندربرد ساخته می‌شوند. مقوای ایندربرد بیشتر در بسته‌بندی‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قسمت مغزی این مقوا را مواد بازیافتی تشکیل می‌دهد و در دو طرف آن لایه پالپ سفید یا نخودی استفاده می‌شود. هر چه لایه‌های به کار رفته ضخامت بیشتری داشته باشند، درجه مرغوبیت مقوا و به همان نسبت استحکام جعبه کیبوردی، بالاتر خواهد رفت.

 شما می‌توانید از کارتن پستی کیبوردی با جنس ایندربرد، برای بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی استفاده کنید. امروزه فروش این کارتن‌ها بسیار بالا است و کاربرد بسیار زیادی در جهان مدرن دارند. شما با توجه به اینکه می‌خواهید بسته‌بندی کیبوردی را برای چه محصولی به کار ببرید، می‌توانید جنس مقوای آن را انتخاب کنید. به عنوان مثال، دسته‌ای دیگر از جعبه‌های کیبوردی به صورت هارد‌باکس تولید می شوند که برای هدیه دادن و بخصوص هدیه‌های گران‌قیمت نظیر طلا، جواهرات، ساعت مچی، عطر و ... مناسب‌ هستند. این جعبه‌ها علاوه بر محافظت از کادو و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن، جلوه‌ای لوکس و زیبا به هدیه شما می‌بخشند.

 جعبه پستی کیبوردی

ویژگی‌های کارتن مقوایی کیبوردی

 استحکام و مقاومت بالا

همان‌طور که گفتیم، استحکام بالا از ویژگی‌های مهم جعبه‌های کیبوردی است. این کارتن‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، ضربه و پارگی دارند و به این زودی‌ها خراب نمی‌شوند. شما حتی می‌توانید بعد از اینکه محصول خود را دریافت کردید، بارها و بارها از این کارتن استفاده کنید و وسایل دیگر خود را داخل آن قرار دهید.

دوستدار محیط زیست

این روزها درخواست برای بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست توسط فروشندگان و تولیدکنندگان بسیار بالا رفته است و مصرف‌کنندگان بیشتر از گذشته به تعهد یک برند به روش‌های تجاری پایدار و سازگار با محیط زیست اهمیت می‌دهند. جعبه‌های کیبوردی ساخته‌شده با کاغذ کرافت، کاملا سازگار با محیط زیست بوده و انتخاب آن‌ها می‌تواند تاثیر شگرفی در موفقیت محصول شما در بازار داشته باشد.

ابزاری برای تبلیغات طولانی مدت

بسته‌بندی‌های کیبوردی می‌توانند به عنوان تبلیغات طولانی مدت برای شما عمل کنند. در واقع، هنگامی که مشتری بعد از دریافت محصول از جعبه کیبوردی برای نگهداری وسایل دیگر خود استفاده می‌کند، دائما لوگوی شرکت شما را می‌بیند؛ بنابراین نام برند شما همواره در ذهن او باقی خواهد ماند. او حتی ممکن است از کارتن، برای ارسال محصولی خاص به افراد دیگر نیز استفاده نماید. در نتیجه با تبلیغات رایگان، افراد بیشتری با نام و نشان برند شما آشنا خواهند شد.

 قطعاً هر چقدر جذابیت‌های بصری و طرح‌های گرافیکی که روی این کارتن‌ها  اعمال می‌شوند، از شفافیت و کیفیت بالاتری برخوردار باشند، در نظر مشتری جذاب‌تر به نظر می‌رسند و توجه او را نیز بیشتر به خود جلب می‌کنند.

مناسب برای مراسلات پستی

طراحی جعبه‌های کیبوردی کاملا مطابق با شرایط و قوانین پستی است؛ زیرا دیواره‌های بسته‌بندی کاملا محکم هستند و زبانه‌های جعبه به طور کامل از دو طرف قفل می‌شوند. یعنی برای ارسال از طریق پست، نیازی به استفاده از نوار چسب نخواهید داشت.

حمل و نقل و جابجایی راحت

حمل و نقل راحت یکی از ویژگی‌های مهم یک بسته‌بندی مناسب است. معمولاً بسته‌بندی‌ها در سایزهای مختلف ارائه می‌شوند؛ ولی یک کارتن مناسب، کارتنی است که در عین اینکه کیفیت محتویات داخل بسته را حفظ می‌کند،  وزن و سایز بزرگی نداشته باشد. جعبه‌های کیبوردی، حمل و نقل و جابه‌جایی راحتی دارند و از ابعاد استانداردی برخوردار هستند.

امنیت بالا

مقاومت بالای جعبه‌های کیبوردی باعث می‌شود که از محتویات داخل بسته در برابر نفوذ گرد و غبار، نور و خرابی، محافظت کامل به عمل آید و کیفیت محصولات کاملا حفظ شود.

طراحی منحصر به فرد و زیبا

طراحی بسته‌بندی باید زیبا و خاص باشد. یک طراحی منحصر به فرد، نظر مشتری را به خود جلب کرده و او را ترغیب به خرید می‌نماید. جعبه‌های کیبوردی به علت طراحی ویژه و چشم‌نواز خود، این روزها بسیار پرطرفدار هستند و توسط اغلب تولید‌کنندگان و فروشندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 کارتن مقوایی کیبوردی

کاربردهای متنوع جعبه‌های مقوایی کیبوردی

کارتن‌های کیبوردی با سایز، رنگ و طرح‌های متنوعی برای عرضه و فروش محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله کاربردهای این نوع جعبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته‌بندی آجیل و خشکبار
  • بسته‌بندی چای
  • بسته‌بندی مواد غذایی
  • بسته‌بندی میوه‌های صادراتی
  • بسته‌بندی داروها
  • کارتن بسته‌بندی کتاب
  • کارتن بسته‌بندی کفش

و ...

 

هنگام سفارش و خرید کارتن پستی کیبوردی به چه مواردی باید توجه نمود؟

درج اطلاعات محصول، شرکت و برند روی جعبه

حتما اطلاعات محصول، شرکت و برند خود را روی جعبه کیبوردی قید کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل رنگ، مدل محصول، تاریخ تولید و انقضای آن، شرایط نگهداری و ... باشد. چاپ اطلاعات مربوط به شرکت مثل شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس شبکه‌های اجتماعی نیز ضروری است.

انتخاب ابعاد مناسب جعبه

 ابعادی از کارتن را سفارش دهید که با اطلاعاتی که قرار است روی جعبه چاپ کنید، مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، سایز جعبه باید متناسب با تعداد محصولاتی باشد که داخل کارتن پستی کیبوردی قرار می‌گیرد.

به جنس کارتن پستی کیبوردی دقت کنید

کارتن‌های پستی کیبوردی با توجه به استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شود، در جنس‌های گوناگونی تولید می‌شوند. حتما توجه داشته باشید که جنس کارتن از چیست و از چه نوع کفی برای آن استفاده شده است.

 در انتخاب رنگ جعبه دقت کنید

رنگ‌ها علاوه بر اینکه جذابیت خاصی به بسته‌بندی محصول می‌دهند، تاثیر بسزایی در انتقال پیام برند دارند. رنگ جعبه با توجه به هویت برند شما تعیین می‌شود. پس طرح و رنگی را انتخاب کنید که یادآور نوع فعالیت شرکت شما باشد.

 انتخاب یک کارتن پستی کیبوردی رنگی، روش مفیدی برای تبلیغ کالا نیز محسوب می‌شود. البته این موضوع زمانی ارزش خود را نشان می‌دهد که رنگ درستی برای بسته‌بندی انتخاب شده باشد. برای انتخاب یک رنگ مناسب باید به لوگوی برند یا شرکت توجه کنید و بازار هدف خود را بشناسید. اینکه می‌خواهید کالای خود را برای کدام قشر از افراد جامعه عرضه کنید؟ قطعا آشنایی با مخاطبان هدف و سن و جنس آن‌ها، مهم‌ترین دلیل انتخاب رنگ مناسب برای یک کارتن پستی کیبوردی است.

 

کلام آخر

در این مطلب از پاکتچی به معرفی انواع کارتن پستی کیبوردی و مزایا و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم. در دنیای امروز، انسان‌ها علاوه بر کیفیت محصولات، به ظاهر و زیبایی آن نیز اهمیت زیادی می‌دهند. این موضوع سبب شده است که تولیدکنندگان بهترین بسته‌بندی‌ها را برای محصولات ارسالی خود به کار بگیرند. جعبه کیبوردی یکی از انواع این بسته‌بندی‌ها ا‌ست که در عین باز و بسته شدن راحت، بسیار کاربردی بوده و ظاهری زیبا و شکیل دارد.

اگر تولید‌کننده و فروشنده هستید و قصد دارید محصولات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود عرضه کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کارتن پستی کیبوردی است. کافیست با کارشناسان ما در شرکت پاکتچی تماس حاصل کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.


 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید