یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها جهت بسته‌بندی محصولات مختلف، پاکت‌های چند لایه هستند. کیفیت بالا و تنوع در سایز و تراکم این کیسه‌ها، آن‌ها را در موقعیت بهتری نسبت به محصولات مشابه قرار می‌دهد. پاکت‌های چند لایه در انواع مصارف صنعتی، غذایی و بهداشتی کاربرد دارند و در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون قابل عرضه هستند.

شما می‌توانید این بسته‌بندی‌های مرغوب را برای مصارف مختلف و با رنگ‌های کرم و سفید تهیه نمایید. در این مطلب از پاکتچی همراه ما باشید تا شما را با پاکت‌های چندلایه و کاربردهای گوناگون آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.

 

پاکت چند لایه چیست؟

منظور از پاکت چند لایه، پاکتی است که هنگام ساخت آن دو یا چند لایه انعطاف‌پذیر با استفاده از ماده‌ای خاص به عنوان اتصال‌دهنده، به هم وصل می‌شوند. ضد آب بودن این نوع پاکت‌ها باعث می‌شوند تا مشتریانی که به دنبال یک بسته‌بندی مطمئن جهت نگهداری انواع مواد غذایی مثل خشکبار، برنج و غلات یا انواع مواد صنعتی مثل سیمان گچ و ... هستند، رضایت کامل را از خرید آن داشته باشند.

یکی از ویژگی‌های پاکت چند لایه که نظر مشتریان را بسیار به خود جلب کرده، چاپ‌دار بودن انواع مدل‌های این محصول است. این ویژگی نه‌تنها باعث دیده شدن محصولات شما توسط مشتریان می‌شود، بلکه کمک بسیار زیادی به جلب اعتماد آن‌ها و انتخاب کالا در بین محصولات رقبایتان می‌کند. بسته‌بندی‌های چاپ‌دار باعث برندسازی و بازاریابی محصولات شما می‌شوند و با معرفی نام شرکت و برند شما، به بهبود رشد آن کمک می‌کنند.

پاکت‌های چند لایه برای بسته‌بندی و صادرات انواع محصولات بهداشتی و فرآورده‌های غذایی کاربرد دارند و از اقلام پر‌مصرف شناخته می‌شوند. افرادی که به دنبال گسترش تجارت و نام برند خود هستند، معمولاً این اقلام و سایر محصولات بسته‌بندی مشابه را به صورت عمده خریداری می‌کنند. آن‌ها به این موضوع واقف هستند که با خرید عمده انواع این پاکت‌ها، هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌نمایند و هم کالایی با بسته‌بندی مدرن و مستحکم را روانه بازار خواهند کرد.

امکان خرید و فروش عمده این پاکت‌ها توانسته است نظر مثبت مشتریان را به علت حذف هزینه‌های مازاد به همراه داشته باشد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با انواع مختلف پاکت‌های چند لایه و جنس‌های متعدد آن‌ها آشنا کنیم.

به طور کلی بسته‌بندی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود:

  • پاکت‌های کرافت
  • پاکت لمینت (چند لایه)

 پاکت کرافت

این نوع پاکت، از کاغذ کرافت متخلخل با ویژگی کشسانی بالا و مقاومت در برابر پاره شدن ساخته شده است و شما می‌توانید از آن برای بسته‌بندی محصولاتی که نیاز به دوام و استحکام بالا دارند، استفاده کنید. فرایند ساخت پاکت کرافت با همین نام یعنی "فرایند کرافت" صورت می‌گیرد و مقاومت بسیار بالایی به کاغذ می‌دهد.

 رنگ این خمیر کاغذ تیره‌ رنگ است. البته امکان سفید کردن آن وجود دارد تا بتوانید در موقعیت‌هایی که استفاده از یک پاکت سفید و در عین حال با مقاومت بالا اهمیت دارد، از آن استفاده نمایید. معمولاً برای تولید کاغذ چنین پاکت‌هایی، طیف گسترده‌ای از انواع درختان مورد استفاده قرار می‌گیرند. درختانی مثل کاج، کنف یا بامبو.

 از دیگر مزایای پاکت کرافت، امکان صددرصد بازیافت آن است. به طور کلی، پاکت کرافت یکی از پرمصرف‌ترین انواع پاکت‌های بسته‌بندی محسوب می‌شود که در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد. این نوع پاکت در عین مقاوم بودن، بسیار سبک وزن است و به صورت زیپ‌دار،  ساده و ... در بازار یافت می‌شود.

 

پارکت لمینیت (چند لایه)

 منظور از لمینیت کردن فرآیندی است که در آن دو یا چند لایه انعطاف‌پذیر با یک ماده اتصال‌دهنده به یکدیگر وصل می‌شوند. پاکت چند لایه از دو یا چند لایه مختلف با عملکردهای مشخص ساخته شده است. تعداد این لایه‌ها و جنس آن‌ها با توجه به محتویات درون پاکت و نوع سفارش مشتری متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، پاکتی که برای نگهداری مواد غذایی ساخته می‌شود را با متالایز لمینیت می‌کنند تا نور به آن نفوذ نکند.

 یکی دیگر از خصوصیات پاکت‌های چند لایه، انعطاف‌پذیری آن‌ها است. این پاکت‌ها از لحاظ شکل‌پذیری دارای سه عملکرد اصلی هستند.

 ویژگی مکانیکی: این ویژگی استحکام کاغذ را در برابر پاره شدن در طی انجام پروژه بسته‌بندی و انبارداری افزایش می‌دهد.

 ویژگی محافظتی: ویژگی محافظتی درکنار مراقبت از محصول در برابر عوامل خارجی نظیر هوا، رطوبت و ... به حفظ کیفیت و تازگی محتویات داخل پاکت نیز کمک می‌کند.

اصولاً پاکت‌های چند لایه برای نگهداری از محصولاتی که نیاز به ماندگاری طولانی مدت دارند، مناسب است. در بخش مواد غذایی از این پاکت‌ها برای بسته‌بندی تنقلات، چای و قهوه، بیسکویت و ... استفاده می‌شود و در بخش غیر غذایی نیز در صنایع مختلفی مثل آرایشی و بهداشتی یا صنایع ساختمانی کاربرد دارند.

 امکان چاپ روی پاکت‌های چند لایه باعث می‌شود که محصول نهایی در کنار مقاومت و استحکام بالا، از ظاهری چشم‌نواز و جذاب هم برخوردار باشد.

 

 

پاکت‌های چند لایه متالایز

این پاکت از یک لایه کاغذ تحریر خارجی و یک لایه متالایز برای محافظت محصولات داخل پاکت در برابر نور و رطوبت ساخته شده است. پاکت پستی متالایز مقاومت خوبی در برابر کشیده شدن و پارگی دارد. به همین دلیل، در فروشگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف، مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد. روی پاکت، محلی برای درج آدرس گیرنده و فرستنده در نظر گرفته شده است. فروشگاه‌ها نیز می‌توانند طرح و برند اختصاصی خود را بر روی آن چاپ کنند.

متالایز به‌تنهایی ضخامت بسیار پایینی دارد. به همین دلیل هیچ‌وقت به صورت تک لایه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و برای افزایش کیفیت و مقاومت، با لایه‌های دیگر لمینیت می‌شود. ورقه‌های متالایز حدود 7 تا 12 میکرون هستند و از جنس‌های آلومینیوم تشکیل شده‌اند. آلومینیوم، نور خورشید را بازتاب می‌دهد و فساد مواد غذایی را به تاخیر می‌اندازد. فویل آلومینیوم تقریباً از لحاظ ظاهری به جنس متالایز شباهت دارد با این تفاوت که ضخامت آن بالاتر است و به صورت تک لایه امکان استفاده دارد.

 یکی از رایج‌ترین و پر‌درخواست‌ترین پاکت‌های پستی، پاکت متالایز داخل نقره ای هستند. این پاکت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و می‌توان از آن برای حمل وسایل حساس مانند CD، DVD یا طلا و جواهرات استفاده کرد.

 از آنجایی که پاکت‌های متالایز در برابر نفوذ نور مقاومت لازم را دارند، این امکان وجود دارد که با خیال راحت محصولات غذایی مختلف را داخل آن‌ها قرار دهید و به نقاط مختلف ایران و جهان ارسال کنید. از رایج‌ترین اندازه‌های این پاکت چند لایه، سایز A3، A4 و B5 است. دقت کنید هنگام سفارش این محصول، سایز مناسب با  کالای خود را تهیه نمایید. هنگام خرید، به وزن پاکت نیز توجه داشته باشید؛ زیرا وزن پاکت روی هزینه‌های پستی شما تاثیر‌گذار بوده و در حجم‌های بالا می‌تواند به افزایش هزینه‌های شما منجر شود.

 بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ برای کاهش هزینه‌ها ترجیح می‌دهند سفارشات خود را به صورت عمده تهیه کنند. این فروشگاه‌ها معمولاً تقاضای چاپ اختصاصی روی پاکت را هم دارند. هر چند چاپ اختصاصی روی پاکت‌های چند لایه متالایز ممکن است اندکی قیمت آن‌ها را افزایش دهد؛ اما در واقع نوعی صرفه‌جویی در هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات به حساب می‌آید. چرا که شما از این طریق، برند خود را به مشتری معرفی می‌کنید تا بهتر با شما آشنا شود.

 

 

پاکت چند لایه با لایه نایلون مشکی

 پاکت‌های بسته‌بندی که با یک لایه نایلون مشکی تولید می‌شوند، در برابر نور و رطوبت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. لایه نایلون مشکی نسبت به پاکت متالایز از مقاومت و انعطاف‌پذیری بالاتری برخوردار است.

 

قیمت پاکت چند لایه

 به علت هزینه‌ای که ساخت پاکت‌های چند لایه برای تولید‌کنندگان ایجاد می‌کند، قیمت این نوع پاکت‌ها نسبت به سایر محصولات بسته‌بندی کمی بالاتر است. البته قیمت نهایی، به نوع طرح، چاپ و تعداد رنگ‌های مورد استفاده روی پاکت نیز بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت انواع گوناگون این پاکت‌ها، کافیست به سایت پاکتچی مراجعه کنید و با توجه به طرح انتخابی، نوع محصول و سایز پاکت مورد نظرتان، از قیمت آن مطلع شوید.

 مجموعه پاکتچی یکی از کامل‌ترین و مجهزترین شرکت‌ها در زمینه تولید و صادرات پاکت‌های چند لایه است و در ساخت انواع محصولات چند لایه متالایز، داخل مشکی، زیپ‌دار و ... سابقه طولانی و درخشان دارد. شما به راحتی و با اطمینان خاطر می‌توانید با کارشناسان با‌تجربه شرکت پاکتچی تماس بگیرید و محصول مورد‌ نظرتان را سفارش دهید.

 

شیوه ساخت پاکت‌های بسته‌بندی چند لایه

 گفتیم که پاکت‌های چند لایه دارای انواع مختلفی هستند. این پاکت‌ها به ترتیب مراحل طراحی، تولید و چاپ را طی می‌کنند تا به دست مشتری برسند. در ساخت آن‌ها نیز از مواد اولیه کاغذی، مواد اولیه متالایز، فویل آلومینیومی، مواد پلی پرو‌پلینی یا سلفون استفاده می‌شود.

 شکل ظاهری پاکت‌های چند لایه به چند گروه بدون کاست، بغل کاست، سه طرف کاست، زیپ‌دار، بدون زیپ و ... تقسیم‌بندی می‌شود. شرکت‌های تولیدی بعد از انتخاب نوع جنس و نوع طراحی توسط مشتری، به سراغ شکل ظاهری پاکت‌ها می‌روند و در این مرحله نیز مطابق با درخواست مشتری، پاکت‌های مورد نظر را تولید می‌کنند.

 در مرحله بعد، طرح یا لوگوی دلخواه روی پاکت‌ها چاپ خواهد شد. این مرحله با کیفیت بالا و فول اچ‌دی انجام می‌گیرد. در نهایت هم، پاکت چند لایه بسته‌بندی دقیقاً طبق درخواست مشتری و در ابعاد و اندازه‌های مورد نظرش، به او تحویل داده می‌شود.

 

کلام آخر

در این مطلب از پاکتچی توضیحاتی را درباره پاکت‌های چند لایه و کاربردهای گوناگون آن‌ها ارائه کردیم. به طور کلی، تفاوت اصلی پاکت‌های چند لایه با پاکت‌های معمولی، مقاومت بالاتر آن‌ها در برابر عوامل محیطی است که باعث می‌شود محتویات داخل بسته‌بندی کیفیت خود را به مدت طولانی از دست ندهند یا در حین فرآیند حمل و نقل آسیبی نبینند.

 

 فروش اینترنتی پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید