نوع بسته بندی کتاب برای ارسال به نقاط مختلف بسیار مهم است؛ چرا که مشتری انتظار دارد سفارش خود را به شکل صحیح، تمیز و سالم تحویل بگیرد. اهمیت دادن به این مسئله، باعث جلب رضایت مشتری و ایجاد حس اعتماد و وفاداری در او می‌شود.

در این مطلب از پاکتچی قصد داریم در مورد بسته‌بندی کتاب با کارتن پستی کتابی و برخی دیگر از انواع کارتن‌های پستی مناسب ارسال کتاب، صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات لازم در مورد این نوع بسته‌بندی‌ها و شناخت انواع گوناگون آن‌ها، لطفاً تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع پاکت پستی؛ کلیک کنید.

 

کارتن‌های پستی مناسب برای ارسال کتاب

 از آنجایی که کتاب‌ها اقلام بسیار حساسی هستند، بسته‌بندی آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که در برابر عوامل مختلف محیطی مثل ضربه، خط و خش و پارگی مصون بماند. در واقع، باید از وسیله‌ای برای ارسال کتاب استفاده کنید که هیچ‌یک از موارد ذکر شده، به مرسوله شما آسیب نرساند. فراموش نکنید که استفاده از یک بسته‌بندی صحیح و استاندارد، علاوه بر اینکه به برند تجاری شما اعتبار و شخصیت می‌بخشد، نشان‌دهنده این موضوع است که چقدر برای مشتریان خود ارزش قائل هستید.

 مرسوم‌ترین نوع بسته‌بندی برای ارسال کتاب‌ها، استفاده از کارتن پستی است. این جعبه‌های مقوایی در نوع خود ویژگی‌ها و مزایایی دارند که در ادامه به طور مفصل در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. معمولاً کارتن‌های پستی مقوایی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و در بین آن‌ها استفاده از جعبه‌های مقوایی کتابی چاپ‌دار، کتابی بدون چاپ، کیبوردی و ... رواج بیشتری دارند.

انتخاب هر کدام از این موارد، به سلیقه و بودجه شما و همچنین به سایز کتاب‌ها و حجم آن‌ها وابسته است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با معرفی هر یک از این کارتن‌های پستی و کاربرد آن‌ها، بهتر بتوانید برای انتخاب نوع بسته‌بندی کتاب‌های خود تصمیم‌گیری کنید.

بسته بندی کتاب برای ارسال

کارتن پستی کتابی چاپدار

این نوع کارتن، یک بسته‌بندی جذاب و جدید است و همان‌طور که از نامش پیداست، بر روی بدنه آن طرح‌ها و نوشته‌هایی چاپ می‌شوند. یعنی بخش‌های مشخصی از کارتن پستی به نوشتن اطلاعات فرد فرستنده، گیرنده، افزودن تمبر و همچنین توضیحات بیشتر در مورد محتویات داخل بسته اختصاص می‌یابد. نوارهای مخصوص به کار رفته در قسمت‌های مختلف داخل این کارتن نیز، مانع از آسیب رسیدن به کتاب‌ها می‌شود.

شما می‌توانید کارتن پستی کتابی چاپدار را در انواع سه لایه و پنج لایه، با استحکام و مقاومت بسیار بالا تهیه کنید و بدون هیچ نگرانی، از سالم به مقصد رسیدن کتاب‌های خود مطمئن باشید. کارتن‌های سه لایه، از دو ورق مقوای صاف در بالا و پایین و یک ورق مقوای موج‌دار در بین آن‌ها تشکیل شده‌اند. ساختار کارتن پنج لایه هم بدین شکل است که سه ورق مقوای صاف و دو ورقه مقوای موج‌دار به صورت یکی در میان، در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

 کاملا مشخص است که کارتن‌های پنج لایه، به دلیل وجود تعداد ورقه‌های بالاتر در ساختار خود، استحکام بیشتری نسبت به کارتن‌های سه لایه دارند. در هر صورت، معنای این جمله این نیست که کارتن سه ‌لایه مقاومت لازم را ندارد و برای ارسال کتاب مناسب نیست. در واقع، شما هنگام بسته‌بندی و ارسال کتاب‌هایتان، باید به حجم و تعداد آن‌ها نگاه کنید. اگر حجم سفارشات شما بالا است و کتاب‌ها از وزن زیادی برخوردار هستند، بهتر است کارتن پستی کتابی پنج لایه را انتخاب نمایید. در غیر این صورت، کارتن‌های سه لایه نیز می‌توانند دوام و کیفیت لازم را برای شما تأمین کنند.

 

کارتن پستی کتابی بدون چاپ

تنها تفاوت این جعبه مقوایی کتابی با جعبه مقوایی چاپدار، نبود طرح و نوشته روی بدنه آن است. این کارتن علاوه بر بسته‌بندی کتاب برای پست، برای آرشیو یا انبار کردن کتاب‌ها و همچنین جابجایی آن‌ها هنگام اسباب‌کشی نیز مناسب است.

 این کارتن‌ها نیز از ورقه‌های سه لایه و چند لایه تولید شده‌اند و سایز‌بندی‌های متنوعی دارند. در کل، طراحی کارتن‌های کتابی بدون چاپ، به گونه‌ای است که می‌توان از آن‌ها برای مصارفی به جز پست نیز استفاده کرد. لازم است بدانید که از این مدل کارتن‌های پستی کتابی، بیشتر در فروشگاه‌های آنلاین و مصارف تجارت الکترونیک استفاده می‌شود و انتخاب نوع مناسب و خاص آن می‌تواند موجب افزایش رضایت مشتری و خرید بیشتر از شما شود.

 شایان ذکر است که قیمت کارتن کتابی بدون چاپ، نسبت به کارتن‌های چاپدار ارزان‌تر بوده و گزینه مقرون به‌صرفه‌تری برای مشتری به حساب می‌آید. علاوه بر این، انواع سه لایه و پنج لایه آن، این امکان را به مشتری می‌دهند تا بتواند برند تجاری خود را روی آن‌ها پیاده کند. در کل، خرید کارتن‌های پستی کتابی بدون چاپ، یک پیشنهاد مقرون به‌صرفه است و می‌تواند برای بسته‌بندی و ارسال کتاب‌ها گزینه مناسبی باشد.

 

جعبه مقوایی کیبوردی

یکی دیگر از انواع کارتن‌هایی که برای بسته‌بندی و ارسال کتاب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، جعبه‌های کیبوردی هستند. جنس این جعبه‌ها معمولا از نوع کرافت یا ایندربرد بوده و مقاومت نسبتا بالایی در برابر ضربه دارند. علاوه بر این، به دلیل ظاهر خاص و مقاومت بالای این نوع بسته‌بندی، شما می‌توانید از آن برای مشتریان خاص خود استفاده کنید تا آن‌ها نسبت به برند شما احساس خوبی پیدا کنند.

کارتن پستی برای کتاب

کارتن‌های پستی کیبوردی دارای دو زبانه هستند که در لبه‌های اطراف کارتن قرار گرفته‌اند. برای باز و بسته کردن این جعبه‌ها، باید این زبانه‌ها را داخل قسمتی که روی جعبه طراحی شده است، قرار دهید. جعبه‌های مقوایی کیبوردی علاوه بر اینکه ظاهر جذاب و زیبایی دارند، استفاده از آن‌ها نیز راحت است.

شما می‌توانید جنس مقوای این بسته‌بندی را با توجه به حجم کتاب‌ها و وزن آن‌ها انتخاب کنید. به عنوان مثال، کارتن‌های پنج لایه به دلیل مقاومت بالا، برای کتاب‌های سنگین گزینه مناسبی هستند.

 مقاومت کارتن‌های پستی کیبوردی بسیار بالا است و می‌توان از آن‌ها برای مدت طولانی استفاده کرد و وسایل دیگری را نیز در آن‌ها قرار داد. این ویژگی به عنوان یک تبلیغ طولانی‌ مدت، برای برند و شرکت شما نیز به حساب می‌آید؛ زیرا فردی که از این جعبه برای نگهداری محصولات دیگر خود استفاده می‌کند، به طور مرتب لوگوی شما را می‌بیند و بدین ترتیب همیشه در ذهن او خواهید ماند. با این روش، بدون اینکه هزینه‌ای بابت تبلیغات پرداخت کنید، می‌توانید افراد بیشتری را با برند خود آشنا نمایید.

از دیگر ویژگی‌های مثبت کارتن‌های پستی کیبوردی، حمل و نقل و جابجایی راحت آن است. فقط حتماً دقت داشته باشید ابعادی که برای جعبه انتخاب می‌شوند، مطابق با سایز کتاب‌هایی باشند که داخل آن قرار می‌گیرند.

 

سایز‌بندی کارتن‌های پستی برای ارسال کتاب

 علاوه بر نوع ساختار کارتن که سه لایه و پنج لایه را شامل می‌شود، کارتن‌های پستی برای کتاب در ابعاد و سایزهای گوناگونی در بازار موجود هستند. تولید‌کنندگان، این کارتن‌ها را در 9 سایز مختلف می‌سازند. به طوری که سایز شماره 9 در بین دیگر سایزها از ابعاد بزرگتری برخوردار است. هر چقدر عدد سایز کم می‌شود، ابعاد جعبه نیز کوچکتر خواهد شد. آگاهی از این موضوع به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید، ابعاد جعبه‌ای که مناسب کارتان است را انتخاب نمایید.

دقت کنید که بعد از قرار دادن کتاب‌ها، کمی فضای خالی در آن وجود داشته باشد و این فضا با ضربه‌گیر و محافظ‌های کاغذی پر شود. یعنی حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که کتاب‌ها به دیواره‌های جعبه نچسبند. این کار احتمال آسیب رسیدن به کتاب‌ها را در حین فرآیند حمل و نقل بسیار کم می‌کند.

  کلام آخر

در این مطلب از پاکتچی در مورد بسته‌بندی کتاب با کارتن پستی کتابی صحبت کردیم. تمام محصولاتی که در این مقاله از آن‌ها یاد شد، می‌توانند سلامتی کتاب‌های شما را از نقطه ی ارسال تا مقصد نهایی، یعنی جایی که به دست مشتری می‌رسند، تضمین کنند. این کارتن‌ها در برابر فشار، ضربه و سایش مقاوم هستند و این امکان برای ارسال‌کننده وجود دارد تا بر اساس حجم و وزن کتاب‌ها، از سایزها و ضخامت‌های گوناگون کارتن‌ها استفاده نماید.

 فروش انواع پاکت پستی

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید