سال‌هاست که از پاکت برای ارسال و دریافت نامه‌های اداری، مدارک و اقلام مختلف استفاده می‌شود. هر کدام از پاکت‌ها با توجه به کارایی مخصوصی که دارند، در رنگ‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. ماده تشکیل دهنده این پاکت‌ها تقریباً یکسان است؛ اما رنگ‌های گوناگون آن‌ها و تفاوت جزئی در جنسشان، کاربردهای آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. این اقلام در اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی وجود دارند.

یکی از انواع پاکت‌های رنگی، پاکت زرد است که در دو نوع خارجی و ایرانی یافت می‌شود. پاکت زرد خارجی، مخصوص کشور اندونزی و کره بوده و در گرماژ 140 یافت می‌شود. پاکت زرد ایرانی، دارای گرماژ 110 است. این اعداد نشان می‌دهند که پاکت‌های خارجی کمی سنگین‌تر از انواع ایرانی هستند. با ما همراه باشید تا در این مطلب از پاکتچی، شما را با انواع پاکت‌های زرد و کاربردهای گوناگون آن‌ها آشنا کنیم و به بررسی ابعاد مختلف این نوع پاکت بپردازیم.

ابعاد مختلف پاکت زرد

 پاکت زرد سایز A5

این نوع پاکت، ابعاد کوچکی دارد و معمولاً برای قرار دادن نامه‌های تا شده به همراه کارت ویزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابعاد این پاکت حدود 25×16.5 است و شما می‌توانید مدارک کوچک خود یا کاغذ  A4 را با دو تا و یک شکل سه قسمتی در این پاکت قرار دهید.

پاکت زرد سایز A3

ابعاد این پاکت 43×32 سانتی‌متر بوده و سایز آن کمی بزرگتر از کاغذ استاندارد A3 است. دلیل آن هم این است که از اسناد و مدارک شما محافظت بهتری به عمل ‌آورد. درب این پاکت، در دو نوع افقی و عمودی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به هویت سازمانی برند خود، هر کدام از این دو نوع را که مناسب‌تر است، انتخاب کنید. مقوای پاکت زرد دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به نمونه‌های معمولی دارد؛ بنابراین می‌توان علاوه بر اسناد و مدارک کاغذی، اقلام سبک را نیز درون آن قرار داد و به مقصد مورد نظر ارسال کرد.

پاکت زرد سایز A4

پاکت‌های مقوایی زرد با سایز  A4 در اندازه 23.5×30.5 تولید می‌شوند. اندازه این پاکت نیز مانند بقیه پاکت‌ها کمی بزرگتر از ابعاد نامه‌ای است که قرار است درون آن قرار داده شود تا شما بتوانید مرسوله خود را آسان‌تر داخل آن جا‌گیر کنید. از پاکت‌های اداری زرد رنگ با سایز A4، بیشتر در ادارات و سازمان‌های دولتی استفاده می‌شود. طراحی لبه این نوع پاکت هم، یا به صورت افقی یا عمودی و تاشونده است تا بعد از قرار دادن اسناد درون پاکت، لبه‌ها به راحتی به هم بچسبند و از مدارک محافظت بیشتری به عمل آید.

جنس پاکت نیز به‌گونه‌ای است که علاوه بر نگهداری اوراق و نامه‌های مختلف، می‌توانید برای ارسال اقلام سبک هم از آن استفاده کنید. لازم به توضیح است که در میان همه انواع سایزهای پاکت زرد رنگ، سایز A4 پرکاربردترین نوع آن است.

قیمت پاکت زرد به چه عواملی بستگی دارد؟

 امروزه با بالا رفتن نرخ ارز، قیمت مواد اولیه در ساخت پاکت هم بسیار بالا رفته است؛ اما راه‌هایی وجود دارد که این هزینه را برای سفارش دهنده کمتر می‌کند. به عنوان مثال، حجم سفارش و تعداد تیراژ مد نظر شما، تا حدودی بر قیمت تمام شده پاکت‌ها موثر خواهد بود. بسیاری از فروشگاه‌ها در صورت خرید عمده پاکت زرد، تخفیف بسیار خوبی را برای شما در نظر می‌گیرند تا هزینه نهایی برایتان مقرون به‌صرفه تمام شود.

 عامل مهم دیگری که بر تعیین قیمت نهایی پاکت تاثیر می‌گذارد، این است که شما پاک را از چه کسی خریداری می‌کنید. اگر کالای مد نظرتان را به صورت مستقیم و از تولید کننده خریداری نمایید، قطعاً قیمت تمام شده برای شما کمتر خواهد شد. می‌دانید معامله‌ای که به صورت مستقیم و بدون وجود افراد واسطه بین تولیدکننده و مشتری صورت می‌گیرد، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه است. اینگونه خرید‌ها هیچ ارزش افزوده‌ای برای مشتری ندارد و خریدار می‌تواند کالای مورد نظر را با قیمت مناسب‌تری تهیه کند.

 علاوه بر موارد ذکر شده، ابعاد سفارش پاکت نیز روی قیمت نهایی آن تاثیرگذار است. قطعاً پاکت‌های با ابعاد بزرگتر مثل A3 و A4 قیمت بالاتری نسبت به پاکت‌های کوچک با سایز  A5 دارند. لازم به توضیح است که پاکت‌های زرد در دو نوع خارجی و ایرانی موجود هستند و همان‌طور که در ابتدای مطلب هم گفتیم، تفاوت این دو نوع پاکت، در سنگینی و میزان گرماژ آن‌ها است.

پاکت زرد خارجی با گرماژ 140 سنگین‌تر از پاکت‌های زرد ایرانی با گرماژ 110 هستند و به همین دلیل مقاومت بالاتری در برابر خط و خش و پارگی دارند. کیفیت بالاتر کاغذ پاکت‌های زرد خارجی باعث شده است که نسبت به نمونه‌های ایرانی گران‌تر باشند. خرید این نوع پاکت بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که قصد ارسال مدارک حساس و خاص را دارند یا می‌خواهند مشتریان خود را با پاکت‌های منحصر به فردشان تحت تاثیر قرار دهند.

لزوم استفاده از پاکت‌های زرد رنگ

 همان‌طور که گفته شد، این پاکت از کاغذهایی با جنس‌های مخصوص ساخته می‌شود و طراحی ابعاد مختلف آن به‌گونه‌ای است که می‌توان اسناد متناسب با پاکت را به راحتی درون آن جای داد. یک پاکت زرد رنگ می‌تواند خیلی بیشتر از یک پوشش برای مکاتبات اداری باشد. شما از این کالا برای ارسال نامه‌ها و محصولات خود به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف استفاده می‌کنید و پیام‌های زیادی را از طریق آن به گیرنده انتقال می‌دهید؛ بنابراین زمانی که در حال انتخاب یک پاکت برای ارسال نامه‌های درون سازمانی خود هستید، ملزومات زیادی را باید مد نظر داشته باشید.

 طراحی پاکت‌های ارسالی از سمت یک سازمان، به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در ست‌های اداری محسوب می‌شود؛ زیرا اولین چیزی که فرد گیرنده پاکت با آن مواجه خواهد شد، همین است. همواره سعی کنید از رنگ سازمانی برند خود هم، در طراحی پاکت نامه استفاده نمایید تا بدین طریق سبک خاص تجارت و کسب و کارتان را نیز به مشتریان انتقال دهید. جنس و نوع کاغذ پاکت نامه هم بسیار مهم است. یادتان باشد که پاکت نامه اولین چیزی است که گیرنده آن را می‌بیند، بنابراین توجه به کیفیت و مواد اولیه‌ای که پاکت از آن ساخته می‌شود، بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

نحوه سفارش و خرید پاکت زرد از شرکت پاکتچی

 از آنجایی که پاکت‌های زرد رنگ در دو نوع خارجی و ایرانی یافت می‌شوند، هزینه تمام شده آن‌ها برای مشتری کمی متفاوت است. مشتریان پاکت زرد، اغلب افراد و شرکت‌های خاصی هستند که نامه‌های ارسالی آن‌ها حساسیت ویژه‌ای دارد یا با افراد خارجی و شرکت‌های خاص در ارتباط هستند. پاکت‌های خارجی به علت وارداتی بودن، کمی گران‌تر به فروش می‌رسند.

به دلیل وجود افراد واسطه و دلال‌ها در این بازار، بهتر است هنگام خرید و سفارش آن‌ها کمی دقت به خرج دهید و یک فروشنده معتبر را پیدا کنید. شرکت پاکتچی با سابقه درخشانی که در این زمینه دارد، خیال شما را از هر بابت راحت می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت ما، پاکت زرد ایرانی، خارجی و یا هر نوع پاکت دیگری را بدون واسطه و با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید.

 پاکت زرد خارجی در پک‌های 250 عددی به فروش می‌رسند. البته با توجه به وارداتی بودن کالا، این پاکت‌ها در تعداد محدودی موجود هستند و امکان سفارش با تیراژ بالای آن‌ها وجود ندارد. در هر بسته‌بندی نیز، تعداد مشخصی پاکت وجود دارد که اغلب فروشندگان کمتر از آن را، به فروش نمی‌رسانند.

نکته مهم و مثبت دیگری که در مورد پاکت‌های زرد رنگ وجود دارد این است که این پاکت‌ها قابلیت سفارشی‌سازی دارند و شما می‌توانید چاپ اختصاصی لوگوی شرکت و برند خود و یا هر طرح خاصی که مد ‌نظر‌تان است را برای آن‌ها سفارش دهید. برای به چشم آمدن بیشتر پاکت هم، می‌توانید هنگام سفارشی‌سازی، از رنگ‌های سازمانی شرکت خود روی آن استفاده نمایید. توصیه می‌شود هنگام درج لوگو و آدرس خود بر روی پاکت نامه‌ها نیز، از همان رنگ استفاده کنید تا علاوه بر سازگاری با قسمت‌های دیگر پاکت، شیوه تبلیغاتی شما هم حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.

یادتان باشد با اینکه پاکت‌هایی که چاپ اختصاصی روی آن‌ها اجرا می‌شود هزینه بالاتری نسبت به پاکت‌های ساده دارند؛ اما یک روش بازاریابی ارزان و تاثیر‌گذار برای تبلیغ کسب و کار شما محسوب می‌شوند.

 

هنگام انتخاب پاکت مناسب بسته‌بندی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

 حفاظت از محتویات درون پاکت

 اولین و مهم‌ترین وظیفه یک پاکت بسته‌بندی محافظت از محتویات درون خود در برابر فشارهای فیزیکی، شرایط محیطی، خط و خش و پارگی است. جنس پاکت اگر به درستی انتخاب نشود، نمی‌تواند وظیفه خود را که سالم به مقصد رساندن کالا است، به درستی انجام دهد.

بسته بندی آسان

 پاکت‌های بسته‌بندی باید به آسانی باز و بسته شوند. علاوه بر این، درب آن‌ها باید طوری باشد که به محتویات داخل پاکت آسیبی نرسد.

توجه به محیط زیست

امروزه توجه به محیط زیست، به موضوعی حیاتی در کل جهان تبدیل شده است و اکثر کسب و کارها به این مورد اهمیت زیادی می‌دهند. از این رو بهتر است پاکت بسته‌بندی از جنسی ساخته شود که به راحتی قابل تجزیه باشد و به چرخه طبیعت بازگردد.

 

کلام آخر

 در این مطلب از پاکتچی به معرفی و بررسی ابعاد و اندازه‌های انواع پاکت زرد پرداختیم. به طور کلی، بسته به سایز اسناد و مدارکی که قرار است داخل پاکت جای داده شوند، سایزهای مختلفی از این محصول وجود دارند. اگر اوراق و قراردادهای شما نباید تا بخورند، بهتر است سایز A3 و A4 آن‌ها را انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید ظاهر پاکت شیک‌تر و زیبا‌تر به نظر برسد، از گرماژ بالا‌تر آن یا پاکت زرد خارجی استفاده نمایید.

 

سفارش عمده پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید