هدیه دادن، یکی از راه‌های ابراز محبت ما به دیگران محسوب می‌شود. یک روش ساده برای هدیه دادن، قرار دادن مبلغی پول در یک پاکت و تقدیم آن به فرد مقابل است. از مزایایی که این روش دارد، این است که دیگر لازم نیست وقت، انرژی و سلیقه زیادی به خرج دهید تا چیزی که شخص مقابلتان می‌خواهد را پیدا کنید.

پول، همیشه به کار افراد می‌آید. ممکن است کادویی که شما برای کسی می‌خرید اصلا برای فرد مفید نباشد؛ اما وقتی به صورت نقدی به او هدیه می‌دهید، خودش وسایل ضروری‌تر و کارآمدتری را خریداری کند. جزء ضروری برای دادن هدایای نقدی، پاکت‌های پول هستند که می‌توانند برای مناسبت‌های مختلف مثل ازدواج، جشن تولد و ... مورد استفاده قرار گیرند. در این مطلب از پاکتچی آموزش الگوی درست کردن پاکت پول در خانه را ارائه خواهیم داد تا خودتان بتوانید دست به کار شوید و با چند وسیله اندک، پاکت‌های زیبا و فانتزی بسازید.

 

خرید اینترنتی پاکت

 

کاربردهای پاکت پول

پاکت پول از لحاظ ظاهری شبیه به پاکت نامه است. با این تفاوت که به دلیل کاربردهای متنوع آن، در جنس و طرح‌های مختلفی ساخته می‌شود. معمولاً ابعاد پاکت پول، باید طوری باشد که بزرگترین پول رایج، در آن جای بگیرد. امروزه افراد برای دادن هدایای نقدی خود و پس‌انداز کردن پول، از این پاکت‌ها استفاده می‌کنند.

در زمان‌هایی که امکان خرید کادو وجود ندارد، از پاکت پول و قرار دادن پول نقد در آن، به عنوان هدیه استفاده می‌شود. همان‌طور که گفتیم، این پاکت‌ها کاربردهای گوناگونی دارند و در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند که جنس کاغذی آن، از نظر قیمتی مناسب‌تر است.

 

 

آموزش الگوی درست کردن پاکت پول در خانه

ساخت پاکت پول در خانه، کار بسیار راحتی است و برای آن روش‌های زیادی وجود دارد. برای شروع به کار، ابتدا لازم است که وسایل مورد نیاز را تهیه کرده تا بتوانید پاکتی شیک و مناسب مراسم خود بسازید. وسایل مورد نیاز برای این کار عبارتند از:

  • مقوای رنگی
  • کاغذ کادو طرح‌دار
  • مداد
  • قیچی
  • چسب ماتیکی

درست کردن پاکت پول

ساخت پاکت پول در خانه

روش اول

اولین و راحت‌ترین روش درست کردن پاکت پول این است که پاکت‌هایی را که آماده از بازار می‌خرید، به عنوان قالب و الگو در نظر بگیرید. این پاکت‌ها را با دقت باز کنید و بسیار مراقب باشید که کاغذ آن پاره نشود. حالا قالب پاکت را به پشت برگردانده و طرح آن را روی کاغذ طرح‌دار مورد نظرتان بکشید. بعد از آن با قیچی دوربری کنید. در ادامه کار، درست مانند پاکتی که در ابتدا در اختیار داشتید، تمام قسمت‌هایی که لازم است را تا بزنید و با چسب به هم متصل کنید. حالا پاکت شما آماده است.

روش دوم

مرحله اول: ابتدا طرح و الگوی دلخواهی از پاکت که در نظر دارید را روی یک کاغذ سفید یا برگه A4 بکشید.

 مرحله دوم: طرحی که در مرحله اول کشیدید را روی مقوا پیاده کنید. یک الگوی دلخواه دیگر هم روی کاغذ کادویی طرح‌دار بکشید. این الگو باید داخل طرح مرحله اول جا شود. بعد از آن هر دو الگوی کشیده شده را با قیچی دوربری کنید.

مرحله سوم: طرح برش خورده روی کاغذ طرح‌دار را با کمک چسب ماتیکی یا کاغذی در وسط مقوای رنگی که بریدید قرار دهید و به یکدیگر بچسبانید.

 مرحله چهارم: لبه‌های دارای مقوای رنگی را به سمت داخل تا کنید. قسمت پایین را هم یک خط تا بیندازید و آن را به لبه‌های کناری بچسبانید.

مرحله پنجم: در مرحله آخر هم قسمت درب پاکت را روی بخش‌های پایینی تا کنید.

روش سوم

  • برای ساخت پاکت پول، ابتدا کاغذ کادو را به شکل یک مستطیل با طول و عرض 5 سانتی‌متر و 11.5 سانتی‌متر برش بزنید.
  • یک طرح کاغذ کادو دیگر بردارید و این بار، یک مستطیل با ابعاد 5 در 3 سانتی‌متر درست کنید.
  • حالا مستطیل بزرگ‌تر را بردارید. طول آن را به سه قسمت تقسیم کرده و آن‌ها را بین خطوط تا کنید.
  • در مرحله بعد، بخش سوم تا خورده در سمت راست را در نظر بگیرید. این قسمت به جای عرض 3 عرض 2.5 سانتی‌متر دارد و از بقیه کوتاه‌تر است.
  • روی مرکز این بخش و در قسمت انتهای کاغذ، علامت بزنید.
  • سپس از قسمتی که تا زدید تا مرکز، یک خط اریب بکشید.
  • این کار را برای طرف مقابل هم انجام دهید.
  • خط‌های کشیده شده را با قیچی ببرید. با این کار سر کاغذ به شکل مثلث یا فلش در می‌آید.
  • حالا کاغذ را برگردانید و در قسمت عرض مستطیل اول با کمی فاصله از لبه‌ها چسب دو طرفه بزنید.
  • حالا آن را روی مثلث بعدی تا کنید.
  • مستطیل با ابعاد کوچکتری را که در ابتدا ساختید، بردارید و به عنوان روبان یا تزیین در وسط و جلوی پاکت بچسبانید. این کار اختیاری است؛ اما می‌تواند به زیباتر شدن پاکت پول شما کمک کند و باعث بسته شدن درب پاکت در داخل آن شود.

روش چهارم

برای ساخت پاکت پول در این روش، با یک طرح قلب کشیده شده روی کاغذ کادو طرح‌دار شروع می‌کنیم.

  • ابتدا کاغذ کادو با طرح دلخواه خود را از وسط تا کنید و روی آن یک طرح قلب نصفه بکشید.
  • حالا دور قلب را به کمک قیچی برش داده و تای کاغذ کادو را باز کنید.
  • در مرحله بعد، قسمت‌های کناری قلب را به سمت داخل که تک‌رنگ است تا بزنید تا نیم دایره‌هایی در سمت تک‌رنگ کاغذ ایجاد شود.
  • قسمت پایین الگوی بریده شده را به سمت بالا تا کنید و با کمک چسب ماتیکی روی قسمت‌های زیرین آن بچسبانید.
  • یک قسمت مثلثی باقی می‌ماند که همان درب پاکت است. با تا زدن این قسمت تا جایی که مشخص کرده‌اید، درب پاکت هم درست می‌شود.

 اکنون پاکت پول شما آماده است. برای تزئین روی آن هم می‌توانید از گل‌های کاغذی، مروارید یا روبان استفاده کنید و آن‌ها را روی پاکت بچسبانید.

 

تزئین پاکت پول

 یکی از روش‌های تزئین پاکت پول، استفاده از کاغذ و مقوا‌های رنگی، پارچه‌های نمدی، روبان، گل‌های کاغذی، مروارید و ... است. استفاده از نمدهای رنگی، یک ایده خلاقانه برای ساخت و تزئینات پاکت به شمار می‌رود. شما می‌توانید متناسب با سلیقه شخصی، هر طرح و رنگی را که می‌خواهید تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. این پاکت‌های کاغذی دیزاین شده برای مناسبت‌های مختلف مثل تولد، عروسی، عید نوروز، انواع اعیاد مذهبی و ... بسیار مناسب و کاربردی هستند.

 ساختن پاکت پول

کسب درآمد با ساخت پاکت پول در خانه

 افراد زیادی هستند که به دنبال روش‌های مختلفی برای کسب درآمد در خانه می‌گردند. یکی از راه‌های درآمدزا برای کسانی که به دنبال این گروه از مشاغل هستند، ساخت و بسته‌بندی پاکت پول است. همان‌طور که می‌دانید، امروزه کارهای بسته‌بندی رونق خوبی دارند و می‌توانند درآمد مناسبی را برای افراد علاقه‌مند به کار در خانه، ایجاد نمایند. از مزایای این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

راحت و بی‌دردسر

 ساخت و بسته‌بندی پاکت پول نسبت به سایر کارهای مشابهی که در منزل انجام می‌شود، بسیار آسان‌تر است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

 درآمد کافی و مناسب

ساخت پاکت کار آسانی است؛ بنابراین شما می‌توانید در یک مدت زمان کوتاه تعداد زیادی از آن‌ها را درست کنید و به درآمد قابل توجهی برسید.

 برندسازی

هر فرد می‌تواند با کمی خلاقیت و ایده‌های نوآورانه، پاکت‌های پول منحصر به فردی را تولید کند و محصول مختص به برند خود را به فروش برساند.

 نیاز به تجهیزات کم

این کار به لوازم و تجهیزات زیادی نیاز ندارد. شما می‌توانید تنها با تهیه چند مقوای رنگی و جذاب، پاکت‌های زیبا و رنگارنگی بسازید. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید و با افزودن مروارید، گل‌های کاغذی، روبان‌های رنگی و ... پاکت‌های خود را زیباتر کنید، فروش شما بیشتر هم خواهد شد.

 

کار ساخت پاکت پول برای چه کسانی مناسب است؟

 برای انجام این کار هیچ گونه محدودیتی از نظر جنسیت و سن و سال وجود ندارد. در واقع هر کسی که به این کار علاقه‌مند است و توانایی انجام آن را دارد، می‌تواند با کمترین امکانات، اقدام به تولید و ساخت پاکت کند. فقط فراموش نکنید که چنین کاری مانند هر کار دستی دیگری نیاز به دقت، ظرافت و صبر دارد. پس اگر اندازه‌گیری‌های دقیق، برای شما مشکل است و یا حوصله انجام چنین فعالیت‌های تکراری را ندارید، بهتر است هرگز سراغ این شغل نروید. در هر صورت این کار نسبت به سایر کارهای مشابهی که در منزل انجام می‌شود، بسیار راحت‌تر است و هر کسی می‌تواند با سرمایه اندک، کار را در خانه خود شروع کند.

کلام آخر

در این مطلب از پاکتچی چند روش ساخت پاکت پول در خانه ارائه شد. اساسا ایده‌های متنوع و گوناگونی برای طراحی و ساخت پاکت‌های پول وجود دارد که به هزینه زیادی هم نیاز ندارند. در این مقاله، نمونه‌هایی از این نوع پاکت‌ها را آموزش دادیم تا شما با درست کردن آن‌ها، عزیزان خود را شگفت‌زده کنید.

 

پاکت سازی

 

نظرات کاربران

4 نظر ثبت شده است

  1. نرگس صادقی 1401/10/13 پاسخ

    خیلی زیبا بود
  2. 1401/11/09

    ممنون از شما که وقت گذاشتید و مقاله آموزش پاکت پول رو مطالعه کردید
  3. نرگس صادقی 1401/10/13 پاسخ

    خیلی ممنون
  4. 1401/11/09

    ممنون از شما که وقت گذاشتید و مقاله آموزش پاکت پول رو مطالعه کردید

نظر خود را وارد کنید