با استفاده روز افزون از اینترنت، سفارش آنلاین کارتن‌ و انواع بسته بندی‌های پستی، محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. به طوری که می‌توانید در هر زمان و هر جایی که هستید، محصول مورد نظر خود را سفارش داده و آن را خیلی سریع تحویل بگیرید. این کارتن‌ها در اشکال و ابعاد گوناگونی موجود هستند و بسته به نوع خرید شما می‌توانند از یک سری ویژگی‌های اضافی دیگر نیز برخوردار باشند. شما با توجه به ابعاد کارتن‌های پستی می‌توانید از آن‌ها در موارد مختلفی استفاده کنید. شرکت‌های گوناگونی که در زمینه حمل بار فعالیت دارند، این کارتن‌ها را تهیه می‌کنند.

در این مطلب از چاپخانه پاکتچی قصد داریم شما را در خصوص نحوه خرید کارتن پستی به صورت اینترنتی از این شرکت و چگونگی سفارش اندازه‌ها و ابعاد کارتن‌ها و همچنین نحوه ارتباط با سایت مجموعه پاکتچی راهنمایی کنیم؛ اما قبل از آن، به توضیحاتی در خصوص انواع کارتن‌های پستی و ویژگی‌هایی که این محصولات دارند، می‌پردازیم.

 

انواع کارتن‌های پستی

کارتن‌های پستی کاربرد‌های مختلفی دارند و با توجه به نوع کاربردشان در اشکال و سایزهای گوناگون تولید می‌شوند. نکته مهمی که در مورد همه انواع کارتن‌های پستی صدق می‌کند، دوام و استحکام آن‌ها است. این مقاومت باید به اندازه‌ای باشد که کالای داخل آن، هنگام جابجایی هیچ گونه آسیبی نبیند و سالم به مقصد برسد. مدل‌های مختلف کارتن‌های پستی که برای بسته‌بندی محصولات متفاوت از آن‌ها استفاده می‌شود عبارتند از:

 کارتن پنج وجهی پوشه‌ای

 همان‌طور که از نامش پیداست، این کارتن از پنج وجه مقوا تشکیل شده است. این جعبه‌ها بسیار مستحکم هستند و از آن‌ها برای بسته‌بندی لوازم باریک استفاده می‌شود.

 کارتن دایکات

مقوای این نوع کارتن‌ها با استفاده از فرآیند دایکات و ماشین آلات مخصوص، به شکل‌های خاصی بریده می‌شوند. در واقع ماشین دایکات تعداد زیادی مقوا را به صورت کاملاً حرفه‌ای و یکسان برش می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود. میزان ضربه‌پذیری این کارتن‌ها و نفوذ آب به داخل آن‌ها، به تعداد لایه‌های مقوایی به کار رفته در تولید آن‌ها بستگی دارد.

کارتن تلسکوپی

این نوع کارتن جمع‌شونده است و درب آن از جعبه جداست. بسته به جنسی که برای این جعبه در نظر گرفته می‌شود و تعداد لایه‌های مقوایی آن، استحکام این کارتن‌ها متفاوت است. از مزایای کارتن‌های تلسکوپی می‌توان به بسته بندی آسان و باز شدن درب آن اشاره کرد.

البته به خاطر جدا بودن درب نباید از این جعبه برای حمل اقلام سنگین استفاده کنید؛ زیرا ممکن است درب کارتن باز شود و محتویات درون جعبه آسیب ببیند. آسیب دیدن کالایی که به دست مشتری می‌رسد، تاثیر سوئی در کسب و کار شما می‌گذارد و مشتری را نسبت به برندتان بدبین می‌کند. از مهم‌ترین کاربردهای کارتن‌های تلسکوپی، می‌توان به بسته‌بندی مواد خوراکی، پوشاک و لوازمی مثل موبایل، ساعت، لپ‌تاپ و ... اشاره کرد.

کارتن نیمه شکافدار

 این کارتن شبیه به کارتن شکافدار معمولی است؛ با این تفاوت که فقط نیمی از آن شکافدار است. قسمت بالای این جعبه باز می‌شود و می‌توانید آن را از یک سمت بکشید. کاربرد این کارتن برای حمل وسایل سنگین مثل یخچال و دیگر لوازم برقی آشپزخانه است.

کارتن‌های پنجره‌ای

این نوع کارتن از چند لایه ساخته می‌شود و بیشتر برای حمل وسایل تزئینی به کار می‌رود. پنجره روی کارتن به این خاطر است که محتوای داخل آن دیده شود.

کارتن‌های تاشو

کارتن‌های تاشو که به آن‌ها کارتن‌های صادراتی هم گفته می‌شود، از رایج‌ترین انواع کارتن‌ها هستند و در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. از این نوع کارتن‌ها بیشتر در خرده فروشی‌ها و برای بسته‌بندی محصولات مختلف استفاده می‌شود. کارتن‌های تاشو گرماژ‌های متفاوتی دارند و متناسب با وزن خود و مواد اولیه‌ای که در ساخت آن‌ها استفاده شده است، می‌توانند از محتویات داخل خود محافظت کنند. یکی از عواملی که باعث محبوبیت این جعبه‌ها شده است، قابلیت طراحی و مهندسی متنوع آن‌هاست که به تولیدکننده این اجازه را می‌دهد که آن را در سایزهای گوناگون و سبک‌های مختلف بسازد.

تولید کارتن پستی

ابعاد کارتن‌های پستی

سایز بندی‌های گوناگون کارتن‌های پستی، کار را برای مشتری راحت کرده و باعث می‌شود که او جعبه پستی مورد نظرش را آسان‌تر انتخاب کند. در خرید اینترنتی کارتن‌های پستی، برای سفارش محصول مورد نظر هم کافیست ابعاد کارتن ارسال شود. پرکاربردترین کارتن‌های پستی در سایزهای مختلف زیر، با طول و عرض و ارتفاع‌های متفاوت، دسته‌بندی می‌شوند. (‌اندازه ها بر حسب سانتی متر هستند)

سایز 1: 10*10*15

سایز 2: 20*10*15

سایز 3: 15*20*20

سایز 4: 20*20*30

سایز 5: 20*25*35

سایز 6: 20*25*45

سایز 7: 25*30*40

سایز 8: 30*40*45

سایز 9: 35* 45* 55

 

جنس کارتن پستی و مراحل تولید آن

جنس کارتن پستی به تعداد لایه‌هایی که در ساخت آن استفاده می‌شود بستگی دارد. یعنی هنگام تولید این جعبه‌ها ابتدا مشخص می‌کنند که از چه لایه‌هایی در ساخت آن استفاده شود. سپس این لایه‌ها را با توجه به ابعادی که برای آن در نظر گرفته‌اند، برش می‌دهند. در مرحله آخر هم، طرح مورد نظر را روی آن چاپ می‌کنند. این طرح می‌تواند لوگوی یک شرکت خاص، اطلاعات مربوط به گیرنده و فرستنده و ... باشد.

لایه‌های مختلف کارتن پستی را با چسب به هم می‌چسبانند تا ساختار محصول کامل شود. در انتها نیز برای استحکام بیشتر کارتن از نوارهای مخصوصی استفاده می‌کنند. با توجه به این که کارتن‌های پستی به منظور ارسال محصولات به مقاصد دور و نزدیک تولید می‌شوند، باید مقاومت لازم در برابر هرگونه ضربه و رطوبت را داشته باشند. شرکت پاکتچی از مواد اولیه مرغوب و بادوام در تولید این محصولات استفاده کرده و لوگو یا برند مخصوص شرکت شما را روی آن چاپ می‌کند.

 

قیمت کارتن پستی

از عوامل مهم و تاثیر‌گذار در قیمت کارتن و جعبه‌های پستی، جنس و سایز محصول است و هزینه آن بسته به وزن و اندازه جعبه‌ها متفاوت خواهد بود. حمل اقلام سنگینی مثل کتاب و لوازم صوتی و تصویری به کارتن‌های بزرگتر و مستحکم‌تر احتیاج دارد و طبیعتا قیمت آن نیز گران‌تر می‌شود. با این حال، خرید عمده این محصولات می‌تواند هزینه شما را بسیار کاهش دهد و در پس‌انداز کردن پولتان نیز به شما کمک کند.

 

ویژگی کارتن‌های پستی در شرکت پاکتچی

 انواع مدل کارتن پستی

قابلیت سفارشی‌سازی متناسب با نیاز مشتری

امروزه طراحی بسته‌بندی و شکل ظاهری کالاها تاثیر بسزایی در محبوبیت اجناس و جذابیت آن از نظر مشتری دارد. طراحی جعبه‌ها و نوع بسته‌بندی آن‌ها، از جمله روش‌های بازاریابی شرکت‌هاست. بسته‌بندی، به‌نوعی همان تبلیغ کردن محصول است و تعیین می‌کند که کالای شما در بین صدها برند دیگر دیده می‌شود یا خیر.

قابلیت حمل آسان

یکی از نکات مهم در تولید کارتن پستی این است که طراحی آن، به گونه‌ای باشد که فضای کمی را اشغال کند و خیلی راحت بتوان آن را جابجا کرد. این نوع پاکت‌ها مشتریان را به سمت خود جذب می‌کنند و نقش موثری در بازاریابی موفق و افزایش فروش دارند.

دوام بالا

 کیفیت کارتن، نشانگر کیفیت محصول است. هر چقدر که بسته‌بندی یک کالا مستحکم‌تر و بادوام‌تر باشد، خیال شما را از بابت سالم به مقصد رساندن محصول راحت‌تر می‌کند. کیفیت بالای یک کارتن نمایانگر اهمیتی است که یک شرکت برای مشتریان خود قائل می‌شود. اگر محصولی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، سالم و بدون نقص باشد، در برندینگ هم تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

چاپ لوگو و نشان شرکت روی کارتن برای تبلیغات کالا

لوگوی شرکت شما هویت و شخصیت کسب و کار شماست و ابزار مهمی در جذب مشتری به حساب می‌آید؛ بنابراین بسیار مهم است که لوگوی شرکت، روی کارتن بسته بندی چاپ شود تا مشتری هنگام خرید آن را ببیند.

 

نحوه خرید اینترنتی کارتن پستی از سایت پاکتچی

تا اینجا در مورد ویژگی‌های کارتن پستی و انواع مختلف آن صحبت کردیم. حال قصد داریم نحوه خرید اینترنتی این محصولات را از وبسایت پاکتچی برای شما توضیح دهیم. همان‌طور که می‌دانید، امروزه اکثر کسب و کارها وبسایت دارند و از این طریق با مشتریان خود در ارتباط هستند.

با گسترش استفاده از اینترنت و مزیت‌های فراوانی که خرید آنلاین برای افراد دارد، بسیاری از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند که محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند. شرکت پاکتچی هم این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است. شما می‌توانید به راحتی و با یک جستجوی ساده در مرورگر موبایل خود، وارد سایت این شرکت شوید و از این فروشگاه آنلاین دیدن نمایید. سپس محصول مورد نظر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

البته پیش از سفارش محصول، رعایت برخی نکات لازم است. مثلا اینکه ابتدا باید هدف خود را از خرید کارتنی که قرار است سفارش دهید، مشخص کنید. آیا شما از کارتن فقط برای ارسال محصول استفاده می‌کنید یا اینکه برندینگ کالا هم برایتان مهم است. علاوه بر این، چه جنس کارتنی را مد نظر دارید و می‌خواهید ابعاد آن به چه صورتی باشد. دقت به چنین نکاتی بسیار مهم است و به شما برای یک انتخاب درست و آگاهانه کمک می‌کند. شما می‌توانید در فروشگاه آنلاین شرکت پاکتچی، تمام مشخصات کارتن مورد نظر خود را وارد کنید و خریدتان را به صورت اینترنتی انجام دهید.

جمع بندی موضوع

در این مطلب از پاکتچی، به معرفی انواع مختلف کارتن‌های پستی که برای بسته‌بندی محصولات متفاوت استفاده می‌شود، پرداختیم. همچنین نحوه خرید آنلاین کارتن‌های پستی و ویژگی کارتن‌های شرکت پاکتچی را بیان کردیم. جعبه‌های مقوایی پستی که ما در پاکتچی تولید می‌کنیم، استحکام بالایی دارند و در وزن و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. شما می‌توانید متناسب با محصول خود و بسته به نیازی که دارید، پاکت پستی دلخواهتان را سفارش دهید.

 

سفارش عمده پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید