پاکت‌ پستی به اندازه محصول یا پیامی که در آن‌ها هست، اهمیت دارد و از رایج‌ترین انواع بسته‌بندی به حساب می‌آیند. پاکت‌های کاغذی هزاران سال است که به عنوان وسیله‌ای برای نگهداری و محافظت از اسناد و اشیاء مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که محتویات موجود در پاکت‌ها از نظر اندازه و وزن فرق دارند، پاکت نامه‌ها نیز در اشکال، اندازه‌ها و سبک‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

با این حال چون کاربرد بیشتر پاکت نامه‌ها پستی است، استانداردهای  مهمی در این مورد وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. در این مطلب از پاکتچی قصد داریم در مورد یک نوع خاص از پاکت‌های پستی به نام پاکت پستی متالایز (داخل نقره‌ای) صحبت کنیم و به ذکر نکات مهمی بپردازیم که در هنگام خرید و سفارش این نوع پاکت باید به آن‌ها توجه داشته باشیم.

 

کاغذ متالایز چیست و چگونه تولید می‌شود؟

 کاغذ متالایز یک کاغذ مخصوص است که با لایه‌ای از آلومینیوم با روکش مات یا براق پوشانده شده و علاوه بر خاصیت زیبایی که به محصول می‌دهد، از آن به خوبی محافظت می‌کند. برای ایجاد کاغذ متالایز می‌توان از دو سیستم مختلف استفاده کرد که عبارتند از:

1- لمینیت: در این فرایند کاغذ را به یک ورق آلومینیومی با ضخامت بین ۹ تا ۱۹ میکرون می‌چسبانند. این روش به دلیل مصرف بالای آلومینیوم زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

2- متالیزاسیون در خلا: این روش که به طرز فزاینده‌ای از آن استفاده می‌شود، از حرارت دادن آلومینیوم با مواد دیگر در محفظه خلاء و تبخیر یا تصعید آن به دست می‌آید که در نتیجه آن یک لایه نازک بر روی سطح زیر لایه پوشش داده شده، تشکیل می‌شود. مزیت این روش نسبت به روش قبلی این است که 300 برابر کمتر از آلومینیوم استفاده می‌شود. اگر بخواهید جزئیات بیشتری در مورد فرآیند تولید کاغذ متالایز به روش متالیزاسیون خلاء بدانید، باید بگویم که این روش از سه فرایند مستقل تشکیل شده است که به شرح زیر هستند:

 

 لاک زدن

در اولین مرحله، کاغذ با لاک‌هایی پوشانده می‌شود تا سطح آن کاملا صاف شود. لاک زدن به عنوان یک مانع بین کاغذ و لایه متالایز شده نیز عمل می‌کند و باعث چسبندگی بهتر فلز تبخیر شده خواهد شد. پس از فرآیند لاک زنی، کاغذ را از واحد خشک کن هوای گرم عبور می‌دهند تا حلال‌های لاک از بین برود و کاغذ خشک شود.

متالیزاسیون

در این مرحله کاغذ به ناحیه متالیزاسیون فرستاده می‌شود تا لایه‌ای از آلومینیوم روی آن قرار بگیرد. این لایه از طریق فرآیند تبخیر یا تصعید روی سطح اعمال می‌شود.

رنگ کردن

 در مرحله آخر هم تمام کاغذهای متالایز شده را رنگ می‌کنند و روی آن تست رطوبت انجام می‌دهند. این کار برای این است که مطمئن شوند کاغذ نهایی مقاومت لازم در برابر نم و رطوبت را داشته باشد. در پایان هم، محصول به دست آمده ماهیت پلاستیکی دارد و ضدآب و غیر جاذب رطوبت است. علاوه بر این، در برابر تابش نور، اکسیژن و بخار آب مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

 

پاکت متالایز داخل نقره‌ای

 امروزه انواع مختلفی از پاکت‌های پستی برای بسته بندی کالاها و ارسال پیام‌ها در بازار موجود هستند و افراد زیادی که در مشاغل مختلف اداری و تجاری مشغول به کار هستند، به این پاکت‌ها نیاز پیدا می‌کنند؛ اما قبل از تهیه و سفارش این محصولات، رعایت یکسری نکات و اصول الزامی است تا علاوه بر موفقیت در بازار و تبلیغ صحیح کالا و خدمات، خیالتان از بابت سالم به مقصد رسیدن محصول هم راحت باشد. دقت به این موضوع باعث جلب اعتماد و رضایت مخاطبان شما هم خواهد شد. در واقع این پاکت نامه می‌تواند اولین تعاملی باشد که یک مشتری بالقوه با کسب و کار شما برقرار می‌کند؛ بنابراین در انتخاب نوع و اندازه آن دقت کنید و از این فرصت برای ایجاد یک تصویر ماندگار در ذهن مشتری استفاده نمایید.

پاکت پستی متالایز نقره ای

همان‌طور که در توضیح کاغذ متالایز شده هم گفتیم، پاکت متالایز داخل نقره‌ای از یک لایه کاغذ تحریر خارجی و یک لایه متالایز شده تشکیل شده است. در ساخت این لایه متالایز شده از آلومینیوم استفاده می‌شود؛ اما می‌توان از فلزات دیگر هم در ساخت آن استفاده کرد. لایه متالایز شده، از محصولات داخل پاکت در برابر نفوذ نور و رطوبت به خوبی مراقبت می‌کند و در برابر فشار و کشیدگی بسیار مقاوم است. در قسمت رویی پاکت‌ها، آدرس گیرنده و فرستنده چاپ شده است. این پاکت‌ها قابلیت سفارشی سازی دارند و شما می‌توانید برند و طرح دلخواه خود را به طور اختصاصی روی آن چاپ کنید.

پاکت پستی ضد آب متالایز، در شکل‌ها، اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شود و به دلیل لایه متالایز شده داخل آن، از محتویات داخل پاکت در برابر ضربات و فشارهای احتمالی محافظت می‌کند. شما می‌توانید از این محصول برای کالاهایی که در برابر ضربه و رطوبت، حساس و شکننده هستند، مثل CD، DVD، قطعات و لوازم الکترونیکی و کلیه محصولات کاغذی مثل اسناد اداری، پول نقد، پاسپورت، شناسنامه و ... استفاده کنید.

 از جمله اندازه‌های رایج این نوع پاکت که برای ارسال کالاهایی مثل CD از آن استفاده می‌شود، پاکت‌های A3 و A4 هستند. این پاکت در ابعاد A5 و پاکت 120 و 110 هم تولید می‌شود که هر کدام کارکرد مخصوص به خود را دارند.

این نکته قابل ذکر است که این پاکت برای حمل کالاهای سنگین چندان مناسب نیست و مقاومت بالایی برای نگهداری این‌گونه مرسولات ندارد؛ بنابراین نباید از آن برای حمل کالاهای پستی شکننده و آسیب‌پذیر مثل وسایل شکستنی استفاده کنید. علاوه بر این، نباید کالاهای تیز و برنده را داخل آن قرار دهید؛ زیرا احتمال پاره شدن پاکت وجود دارد.

 

سفارشی سازی پاکت پستی متالایز داخل نقره‌ای

 بزرگترین مزیت پاکت‌های پستی متالایز این است که شما می‌توانید آن‌ها را با توجه به نیازهای تجاری خود سفارشی‌سازی کنید و برخی متن‌ها و الگوهای خاص را روی آن چاپ نمایید. امروزه پاکت‌های پستی زیادی وجود دارند که از این قابلیت برخوردار هستند؛ اما پاکت پستی متالایز علاوه بر اینکه این تقاضای شما را برآورده می‌کند، از محتویات داخل پاکت هم به خوبی محافظت کرده و می‌تواند با اندازه و ویژگی‌های محصول مطابقت داشته باشد.

 

چند نکته مهم دیگر هنگام سفارش پاکت پستی متالایز (داخل نقره‌ای)

همان‌طور که گفته شد، پاکت پستی متالایز (داخل نقره‌ای) در انواع طرح‌ها و ابعاد، برای مصارف گوناگون و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. عواملی مانند سایز و شکل پاکت‌ها باعث می‌شوند که هرکدام قیمت متفاوتی داشته باشند و نتوان برای همه آن‌ها قیمت یکسانی را ارائه داد. با این حال، در صورتی که قصد سفارش پاکت پستی متالایز داخل نقره‌ای را دارید، حتما باید به یکسری نکات در این زمینه توجه کنید. این نکات عبارتند از:

 

دقت به نوع چاپ روی پاکت

اولین نکته، نوع چاپ روی پاکت است. به طور معمول چاپ افست از بالاترین کیفیت چاپ و ماندگاری بالا برخوردار است. در چاپ افست تصاویر دقیق و واضح هستند و بر خلاف روش‌های دیگر، کیفیت چاپ آن زود خراب نمی‌شود. این روش چاپ علاوه بر اینکه ارزان‌ترین روش چاپ برای تیراژهای تجاری است، سرعت و حجم فوق‌العاده بالایی هم دارد و می‌توان از آن برای تولیدات تجاری پر تیراژ استفاده نمود.

 

دقت به اندازه و سایز پاکت

از جمله موارد دیگری که در هنگام سفارش پاکت پستی متالایز باید به آن توجه کرد، اندازه و سایز پاکت است که بر اساس نیازهای ادارات مختلف در ابعاد گوناگون تولید می‌شود. بسته به اینکه شما قصد ارسال  چه مدرکی را داشته باشید، باید نوع مناسب این پاکت را انتخاب کنید. همان‌طور که گفتیم، سایز‌های رایج این پاکت‌ها A3، A4 و A5 هستند. اگر قصد داشته باشید که برگه ارسالی شما تا نخورده به مقصد برسد، می‌توانید از برگه‌های A3 و A4 استفاده کنید. برای ارسال مدارک و وسایل پستی کوچک‌تر مثل کارت‌های اعتباری، کارت ملی، شناسنامه و ... هم می‌توانید پاکت پستی اداری A5 را تهیه کنید.

لازم است بدانید که هر چقدر ابعاد پاکت پستی بیشتر شود، هزینه پستی ارسال آن هم بالاتر می‌رود؛ بنابراین در انتخاب نوع پاکت دقت کنید تا بدین طریق در هزینه‌های شما هم صرفه‌جویی شود. اگر جزء افرادی هستید که دائما باید بسته‌های پستی را به جاهای مختلف ارسال کنید، بهتر است پاکت پستی متالایز خود را به صورت عمده خریداری کنید.

 

سفارش خرید عمده پاکت پستی متالایز

با خرید عمده پاکت پستی، هزینه نهایی خیلی کمتر از خرید پاکت‌ها به صورت جداگانه تمام می‌شود. علاوه بر این، شما همیشه پاکت پستی مورد نیازتان را در اختیار خواهید داشت و لازم نیست که برای پست هر کالا، دائماً به فروشگاه مربوطه مراجعه کنید. این پاکت‌ها تاریخ انقضا‌های طولانی دارند. پس هیچ‌گونه نگرانی بابت خراب شدن آن‌ها و یا پایین آمدن کیفیتشان نداشته باشید.

 

نتیجه‌گیری

در این مطلب از پاکتچی، ویژگی‌های پاکت متالایز داخل نقره‌ای را بیان کردیم و به ذکر نکاتی که هنگام سفارش این محصول باید به آن توجه کرد، پرداختیم. امروزه پاکت‌های پستی متالایز، یک کالای مورد علاقه در دفاتر قانونی و مراکز پستی در سرتاسر جهان به حساب می‌آیند و همان‌طور که گفتیم بادوام بودن این محصول و قابلیت سفارشی‌سازی آن از دلایل محبوب شدن این پاکت پستی محسوب می‌شود. این کالا درجه حفاظت بیشتری را برای مرسولات پستی مهم شما ارائه می‌دهد و می‌توان آن را برای کاربردهای خاص سفارشی کرد. قابل بازیافت بودن این محصول، مزیت ارزنده دیگر آن است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

 پاکت سازی حرفه ای

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید