فاکتور یا صورتحساب برگه‌ای است که شرح محصولات یا خدمات ارائه شده در آن ثبت می‌شود و به مشتری تحویل داده می‌شود. فاکتور به صورت سنتی شامل بخش‌هایی مانند شرح کالا، قیمت، تعداد، و مبلغ پرداختی می‌شود و ثبت تاریخ صدور و امضا یا مهر فروشنده به آن اعتبار می‌دهد. فاکتور سندی است که فروش محصولات یا ارائه خدمات مشخصی در یک تاریخ معین را ثبت می‌کند.

کسب‌وکارهای جدید مانند کسب‌وکارهای ممتاز قدیمی از فاکتورهای چاپی با مهر و امضای فروشنده داخل پاکت‌های کاغذی بهره می‌برند که باعث می‌شود دریافت فاکتور تجربه‌ای به یاد ماندنی‌تر شود. در ادامه این مطلب از پاکت سازی پاکتچی نحوه درست کردن یک فاکتور با نرم افزار اداری مایکروسافت Word آموزش داده می‌شود.

 

اهمیت فاکتور و طراحی آن

فاکتور سندی است که فروش یک کالا یا ارائه خدماتی خاص را ثبت می‌کند و با داشتن مهر و امضای طرفین معامله، جنبه قانونی و رسمی پیدا می‌کند. همچنین طراحی فاکتور حرفه‌ای بودن یک کسب‌وکار را نشان می‌دهد. فاکتورها وقتی که خوب طراحی شوند از قابلیت بسیار بالایی برای انتقال پیام برند و تثبیت هویت آن برخوردار هستند.

 

تخفیف ویژه سفارش پاکت

 

انواع فاکتور

فاکتورها از نظر عملکرد به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • فاکتورهای رسمی: شامل اسناد فروشی می‌شوند که کسب‌وکارها به اداره مالیات ارائه می‌دهند و در آنها میزان مالیات‌های ارزش افزوده و مستقیم دیگر محاسبه می‌شود. در این فاکتورها جزئیات فراوان قانونی و هویت افراد طرف معامله ثبت می‌شود و پر کردن آنها کاری به مراتب دشوارتر از فاکتورهای تجاری است که روزانه با آنها سر و کار داریم. این فاکتورها توسط کارشناسان محترم اداره دارایی و مالیات بررسی می‌شوند و برای مشتری جذابیت زیادی ندارند.
  • فاکتورهای غیررسمی: این فاکتورها فقط شامل شرح محصولات، قیمت آنها، تعداد و توضیحاتی در مورد کالای فروخته شده یا خدمات عرضه شده برای مشتری ارائه می‌دهد. اینها همان فاکتورهایی هستند که وقتی از فروشگاه‌های مختلف خرید می‌کنیم توسط فروشنده در پاکت محصولات انداخته می‌شود و وقتی به منزل می‌رسیم آنها را بررسی می‌کنیم. این فاکتورها جدول‌های جذاب و ساده‌ای هستند که مشخصات اصلی محصولات خریداری شده و تاریخ خرید را نمایش می‌دهند.

فاکتورهای غیررسمی از نظر نوع کاغذ، گرماژ کاغذ یا وزن آن، و البته اندازه آن به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند. انتخاب این موارد لازم است با توجه به نوع کسب‌وکار صورت پذیرد. در ادامه این مطلب از پاکتچی نحوه طراحی و ساخت یک فاکتور غیررسمی برای فروش محصولات یا خدمات به‌صورت اختصاصی‌شده را مشاهده می‌کنید.


قالب‌های از پیش آماده فاکتور

اگر فقط برای یک بار می‌خواهید موقتا یک فاکتور تولید کنید و سریع شرح محصولات یا خدمات فروخته شده را در آن وارد کنید، استفاده از قالب‌های از پیش آماده فاکتور می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد. بسیاری از فاکتورهای آماده از لایه‌بندی کاملی برخوردار هستند و همزمان جذابیت گرافیکی مناسبی هم دارند. کار کردن با این قالب‌های از پیش آماده خیلی راحت‌تر از طراحی یک قالب مانند آنها است و با چند راهکار ساده امکان اختصاصی‌شدن هم دارند.

برای اختصاصی کردن این فاکتورها کافی است لوگوی کسب‌وکار در بخش‌ سربرگ آنها قرار بگیرد و عنوان کسب‌وکار و راه‌های ارتباطی آن وارد شوند. این کار باعث می‌شود فاکتور نهایی از طراحی حرفه‌ای تری برخوردار باشد و مشتری احساس کند یک فاکتور اختصاصی دریافت کرده است.

 

سفارش عمده فاکتور رسمی

آموزش کامل طراحی فاکتور با ورد

اگر قرار است تا همین چند دقیقه دیگر یک فاکتور از صفر تا صد فقط با نرم‌ افزار اداری Word ایجاد کنید، با انجام مراحل زیر می‌توانید راحت‌تر نتیجه بگیرید. مراحل زیر را بخوانید تا بتوانید به راحتی یک فاکتور رسمی نسبت به نیازهای خود طراحی کنید.

مرحله یک: باز کردن یک سند ساده

اگر قرار است از صفر با آموزش گام به گام طراحی فاکتور با Word شروع کنیم، قبل از هر چیز لازم است فایل خالی آن ایجاد شود و وارد فضای طراحی فاکتور شوید. ایجاد یک فاکتور از ابتدا با یک سند جدید دشواری بیشتری از استفاده از قالب‌های از پیش آماده دارد. اما به هر حال زحمتی است که برای داشتن یک فاکتور اختصاصی و شخصی ارزش دارد.

مرحله 2: یک سربرگ برای فاکتور طراحی کنید

فاکتور سربرگ دار شامل اطلاعات تماس کسب‌وکار، آدرس و شماره تلفن آن در کنار لوگو و عناصر هویت تصویری آن می‌شود. در سربرگ باید مستقیما به عملکرد این سند که فاکتور فروش است اشاره شود. در این بخش لوگوی کسب و کار در کنار اطلاعات اصلی آن نمایش داده می‌شود که موضوع فاکتور را تشکیل می‌دهد. برای همین استفاده از طراحی جذاب و گیرا برای این بخش ضروری محسوب می‌شود.

مرحله 3: تاریخ

درست زیر سربرگ لازم است تاریخ سند ثبت شود. این بخش از سند فاکتور از نظر قانونی مهم محسوب می‌شود و لازم است بخش مجزایی برای آن در نظر گرفته شود. برای کاربردهای حسابداری هم معمولا تاریخ مورد رجوع قرار می‌گیرد که استفاده از یک کادر جذاب و مناسب برای آن باعث می‌شود کار طبقه‌بندی و حسابداری ساده‌تر شود.

مرحله 4: شماره فاکتور

شماره فاکتورها اسناد مهمی در کسب‌وکارها هستند که چه در زمان محاسبات حسابداری و مالیاتی و امثال این، چه گفتگو با مشتری در مورد یک محصول مرجوعی می‌توانند مورد ارجاع قرار بگیرند. یک شماره فاکتور اختصاصی برای این اهداف می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند. برای همین بعد از تاریخ لازم است فضای مناسبی برای شماره فاکتور در نظر گرفته شود.

مرحله 5: بخش اطلاعات مشتری

این بخش می‌تواند به سادگی ایجاد یک ردیف برای نام و شماره تلفن، یا به سختی دریافت انواع کدهای ملی و شماره‌های گوناگون اولیه و ثانویه شخصی باشد. با توجه به نوع محصول یا خدمات ممکن است دریافت اطلاعات هویتی مشتری شامل جزئیات متفاوتی شود.

مرحله 6: ایجاد جدول محصولات

اصل موضوع فروش یا خدمات در این جدول قرار می‌گیرد و بخش اصلی بدنه فاکتور فروش را در بر می‌گیرد. این بخش شامل یک ستون شماره‌ ردیف، یک ستون محصول، کالا یا خدمات، یک ستون نرخ واحد و یک ستون مجموع مبلغ می‌شود. بهتر است بخش محصول متناسب با محصولات یا خدمات کسب‌وکار به شکلی طراحی شود که اطلاعات آن واضح و خوانا باشد. فاکتورهای چاپی از جذابیت بیشتری برای ثبت جزئیات محصول برخوردار هستند.

مرحله 7: بخش یا ردیف مبلغ کل یا جمع پرداختی

مهم‌ترین بخش فاکتور همین بخش مبلغ کل است که هزینه پرداختی توسط مشتری را اعلام می‌کند. این بخش در انتهای جدول محصولات قرار می‌گیرد و بخش نهایی آن محسوب می‌شود. در طراحی فاکتور با Word بهتر است مانند فاکتورهای حرفه‌ای روی این عدد تاکید بیشتری شود. استفاده از حروف برجسته برای محاسبه هزینه نهایی هم توصیه می‌شود.

مرحله 8: تاریخ و مهلت پرداخت

اگر فروش نقدی نباشد و با شرایطی انجام شود که هر 2 طرف در مورد آنها توافق کرده‌اند، در محلی زیر جمع پرداختی نحوه پرداخت یا شرایط آن لازم است وارد شود.

مرحله 9: شرایط پرداخت ذکر شود

یکی دیگر از بخش‌های مهم فاکتورها ذکر کردن شرایط و نحوه‌های پرداخت مورد قبول است. بعضی از فروشندگان به دلایل مختلف ممکن است یک نحوه پرداخت مانند پرداخت آنلاین را به نحوه پرداخت دیگری مانند چک ترجیح بدهند که بهتر است این موضوع را در فاکتور خود درج کنند.

مرحله 10: محل مهر و امضا و نام و امضای مشتری

در نهایت نوبت به محل نام و امضای طرفین معامله می‌رسد که درست زیر جدول فاکتور قرار می‌گیرد. کسب‌وکارها لازم است در این بخش از مهر رسمی و قانونی کسب‌وکار خود استفاده کنند تا مشتری در صورت بروز هر نوع مشکل بتواند پیگیری رسمی انجام دهد.

چاپ فاکتور رسمی

استفاده از پاکت در ارائه فاکتور

پاکت‌های کاغذی از گذشته برای پوشش دادن برگه‌ها و اسناد کاربرد داشته‌اند و هنوز هم کارایی خود را حفظ کرده‌اند. فاکتورهای فروش اسناد نسبتا مهمی هستند که به مشتری در ازای مبلغی که پرداخت می‌کند ارائه می‌شوند. استفاده از پاکت‌های کاغذی برای تحویل فاکتور یکی از راهکارهای بازاریابی برندهای معتبر است که از طریق آن با هزینه‌ای بسیار کم نوعی بازاریابی موثر انجام می‌شود.

 

استفاده از فاکتورهای آماده

فاکتورها از گذشته یکی از اسناد مالی شناخته شده در بازار بوده‌اند و هنوز هم یکی از مهم‌ترین آنها محسوب می‌شوند. استفاده از فاکتور برای کسب‌وکارهای گوناگون ضروری است و در صورتی که یک مشتری نیاز به فاکتور داشته باشد، آنها ملزم به تهیه فاکتور مناسب هستند. خرید فاکتورهای آماده به دلیل تولید حرفه‌ای آنها برای این کار از مقبولیت بالایی برخوردار است.

پاکتچی یکی از تولیدکنندگان معتبر فاکتور است که با خرید فاکتور در جنس‌ها و با کیفیت‌های مختلف از این برند شناخته شده می‌توانید نیاز مشتریان خود را به سادگی برآورده کنید. برای خرید فاکتور از پاکتچی به صورت آنلاین می‌توانید به وبسایت فروشگاه آنلاین این شرکت مراجعه کنید.

 

سفارش اینترنتی فاکتور از پاکتچی

پاکتچی یکی از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان معتبر پاکت‌های کاغذی در کشور است که بیشتر از 70 سال سابقه فعالیت دارد. این برند شناخته شده ایرانی همچنان با قدرت بالا و کیفیت رقابتی با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته روز دنیا در تولید پاکت و فاکتور فعالیت دارد. شرکت پاکتچی در محله بازار تهران خیابان پامنار قرار گرفته است که همان طور که می‌دانید یکی از نقاط شلوغ تهران است.

فروشگاه اینترنتی پاکتچی انواع محصولات این برند قدیمی و معتبر را به صورت آنلاین در اختیار کاربران می‌گذارد تا نیازی به تحمل ترافیک و شلوغی برای خرید این محصولات نباشد. اگر برای کسب‌وکار خود به فاکتور یا پاکت‌ کاغذی با کیفیت بالا در رنگ‌ها و جنس‌های متنوع دارید، با مراجعه به فروشگاه آنلاین پاکتچی می‌توانید انواع گزینه‌های موجود در بازار را مشاهده کنید.

بهتر است به یاد داشته باشید که استفاده از فاکتور می‌تواند نقش مهمی در ادامه ارتباط کسب‌وکار شما با مشتری داشته باشد. برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر فاکتور، بهترین کار استفاده از یک پاکت کاغذی مناسب با طراحی متناسب با کسب‌وکار است. این کار باعث می‌شود مشتری درگیری بیشتری با برند پیدا کند و ارتباط عاطفی با برند شکل بگیرد که می‌تواند بهترین دستاورد یک تلاش بازاریابی محسوب شود. برای خرید آنلاین فاکتور و پاکت کاغذی به فروشگاه آنلاین پاکتچی مراجعه کنید.

 

سفارش اینترنتی فاکتور

 

نظرات کاربران

2 نظر ثبت شده است

  1. محمدی نقی پور 1400/09/17 پاسخ

    شما چاپ فاکتور انجام میدهید؟
  2. 1400/09/19

    بله- در مجموعه پاکت چی تولید و چاپ پاکت فاکتور و ست اداری انجام می شود

نظر خود را وارد کنید