اگر پاکت‌های پلاستیکی را هم به حساب بیاوریم، اغراق نیست اگر بگوییم تجربه روزانه ما بدون پاکت‌ها غیرقابل تصور است. پاکت‌های کاغذی به شکل امروزی و تجاری آنها کمتر از 2 قرن پیش ابداع شدند و در اواسط قرن بیستم کاملا فراگیر شدند. تا دهه 1970 میلادی یا 1350 شمسی بیشتر این پاکت‌ها کاغذی بودند اما با رایج شدن پلاستیک از این دوره به بعد استفاده از پاکت‌های پلاستیکی و نایلونی گسترش یافت. ظاهرا این پاکت‌ها از نظر بهداشتی هم به پاکت‌های کاغذی سنتی که فقط از یک لایه کاغذ تاخورده ساخته شده‌بودند اولویت دارند.

در ادامه این مطلب از پاکتچی مکانیسم دستگاه پاکت سازی و تاریخچه آن و انواع دستگاه های پاکت سازی و همچنین سفارش پاکت سازی عمده را برای آشنایی بیشتر بررسی می‌شود.

 

دستگاه پاکت سازی از چه زمانی وجود دارد؟

دستگاه پاکت سازی به شکل امروزی آن از حدود دهه 1850 میلادی در کشورهای مختلف ابداع شده و به شکل تجاری پخش شده است. پیش از آن پاکت‌سازی کاغذی برای ارسال نامه و قرار دادن پیام‌ یا وجه نقد به کار برده می‌شده که نمونه‌های باقی‌مانده از آن به حداقل دو قرن قبل از میلاد در تمدن‌های ژاپن و چین مربوط هستند.

در دهه 1850 در ایالات متحده امریکا شبکه پست ایجاد شده بود و همه خانواده‌ها به یک صندوق پستی دسترسی داشتند. هزینه این خدمات بسیار ارزان و 3 سِنت برای هر اونس بود. اما به‌هرحال کشورهای اروپایی و انگلیس پیش از این شبکه پست ایجاد کرده بودند و تقاضا برای تولید پاکت‌های کاغذی در آنها زودتر منجر به ایجاد روش‌های تولید ماشینی پاکت شده بود. در سال 1840 دو مخترع بریتانیایی به نام‌های ادیون هیل و ورن ده لا رو (Warren De La Rue) اولین دستگاه تازنی انبوه پاکت را ثبت کرده بودند.

اما ماشین پاکت سازی با عملکرد خودکار در دهه 1850 توسط راسل هاوس امریکایی ساخته شد که با قابلیت تولید 2500 پاکت در ساعت به سراسر جهان صادر شد. نکته جالب در مورد این نوع از ابداعات انتقال سریع آنها به کشورهای دیگر است. در ایران هم پاکت‌سازی، چاپ و صحافی به سرعت وارد شده و امروزه پاکت‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از تجربه‌ روزانه ما هستند.

بیشتر بخوانید؛ تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

پاکت سازی

اهمیت پاکت سازی در دنیای امروز

پاکت‌های پلاستیکی حالا بیشتر از هر زمانی به‌عنوان یک بحران شناخته می‌شوند. اما به خاطر کاربردی بودن و ارزان بودن همچنان موارد استفاده خود را حفظ کرده‌اند و هر روز به تعداد کیسه‌ها و پاکت‌های پلاستیکی که دریافت کرده‌ایم اضافه می‌شود. این موضوع باعث شده بسیای از کسب‌وکارهای فروشگاهی به سمت تولید پاکت‌های کاغذی تمایل پیدا کنند. کیسه‌های پلاستیکی تا پیش از دهه 1970 رایج نبودند و یکی از مواردی که در تبلیغات آنها عنوان می‌شد اولویت بهداشتی به پاکت‌های کاغذی بود. خوشبختانه در حال حاضر انواع پاکت‌های کاغذی با لایه‌های فیلم محافظ برای این کاربردها در دسترس هستند.

در چنین شرایطی که پاکت‌های پلاستیکی با هر محصولی که خریداری کنیم به خانه وارد می‌شوند، اهمیت پاکت سازی کاغذی بیشتر از قبل درک می‌شود. پاکتچی یکی از قدیمی‌ترین ارائه دهندگان خدمات پاکت سازی در ایران است که انواع مختلفی از پاکت‌ها برای مصارف گوناگون را ارائه می‌کند. اگر قصد دارید به جای پاکت‌های پلاستیکی و نایلونی از پاکت‌های کاغذی برای محصولات خود استفاده کنید، برای مشاوره در مورد راهکارهای در دسترس بهتر است با پاکت چی تماس بگیرید.

 

بهترین دستگاه های پاکت سازی و چاپ پاکت

دستگاه های پاکت سازی به‌ شکل اولیه آنها در دهه 1850 معرفی شدند و در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفتند. تا پیش از آن پاکت سازی با دست انجام می‌شد و نیروی کار انسانی بیشتر باعث می‌شد قیمت تمام‌شده آن نسبتا بالا باشد. برای همین استفاده از پاکت فقط زمانی انجام می‌شد که چاره‌ای نبود و فرد می‌خواست پیام یا نامه‌ای برای دیگری بفرستد. اما با فراگیر شدن شبکه‌های پست جهانی، تقاضا برای پاکت‌های ارزان‌تر منجر به اختراع دستگاه های پاکت سازی شد. این دستگاه‌ها روزانه 12500 پاکت تولید می‌کردند که خیلی بیشتر از توان نیروی انسانی بود که تا پیش از آن برای ساختن پاکت مورد استفاده قرار می‌گرفت.

از دستگاه‌های پاکت سازی اولیه و چرخ دوخت پاکت تا دستگاه‌های دیجیتال و تمام خودکار امروزی سیر پیشرفت و ماشینی شدن این نوع از تولید محصول را می‌توان شاهد بود. در تمام این دستگاه‌ها مکانیسم‌های اصلی پاکت سازی مثل تا زدن کاغذ، برش و چسب زدن لبه‌های پاکت و چسباندن صمغ روی در پاکت توسط یک منبع نیرو یا اپراتور انجام می‌شود.

سفارش اینترنتی پاکت

پاکتچی یکی از اولین ارائه دهندگان خدمات پاکت سازی، صحافی و چاپ، و لیتوگرافی در ایران است. این شرکت یکی از اولین وارد کنندگان ماشین آلات پاکت سازی به کشور است که با حدود یک قرن تجربه هنوز در محل قدیمی آن در محله بازار تهران فعالیت می‌کند. امروزه ماشین‌آلات پاکت چی کاملا به‌روزشده هستند و از ماشین‌های پاکت سازی دیجیتال برای این منظور استفاده می‌شود.

 

اهمیت پاکت‌ها در بازاریابی و تبلیغات

امروزه دیگر استفاده از پاکت کاغذی برای نامه، یا حمل کردن بسیاری از محصولات مرسوم نیست. اما در بسیاری از موارد این پاکت‌ها هنوز خیلی بهتر از پاکت‌های نایلونی عمل می‌کنند. برای همین در هنگام خرید بسیاری از محصولات از جمله دستگاه‌های الکترونیکی، لباس، کفش، قنادی و رستوران‌ها از این نوع بسته‌بندی برای ایجاد تمایز بهره می‌برند.

به‌هرترتیب پاکت‌ها گزینه بسیار خوبی برای تبلیغات هستند که بی سر و صدا پیام برند را به بهترین شکل به مشتری منتقل می‌کنند. در ادامه مزیت‌های استفاده از پاکت‌ها در بازاریابی صنف‌های مختلف معرفی می‌شود. اگر قصد دارید برای کسب‌وکار خود از پاکت‌های کاغذی برای بازاریابی و تبلیغات بهره ببرید می‌توانید برای مشاوره با پاکت چی تماس بگیرید.

فروش عمده پاکت

پاکت کاغذی یک ابزار بازاریابی پنهان است

بزرگ‌ترین مزیت و دستاورد دستگاه پاکت سازی برای کسب‌وکارها، عملکرد آنها به‌عنوان یک ابزار کاربردی تبلیغاتی است. همه پاکت‌های کاغذی را، به‌خصوص اگر طراحی جذابی داشته باشند یا اندازه مناسبی داشته باشند، برای استفاده بعدی نگه می‌دارند. این به کسب‌وکارها و برندها اجازه می‌دهد از پاکت کاغذی به‌عنوان یک ابزار پیشنهاددهی موثر بهره ببرند.

کاملا مقرون‌به‌صرفه

همان‌طور که در بالا اشاره شد، قبل از شایع شدن پاکت‌های نایلونی، این پاکت‌های کاغذی بودند که در هنگام خرید از سوپرمارکت‌ها ارائه می‌شدند. در مقایسه با نایلون، هنوز هم پاکت‌ها گران محسوب می‌شوند. اما این قیمت ارزش عملکرد قدرتمند بازاریابی آنها را دارد. برای همین عملکرد رقابتی بازاریابی، برندهای بزرگ گذشته از میزان خرید، از پاکت‌های بازاریابی شده و دارای لوگو استفاده می‌کنند.

هدف گرفتن مشتریان محلی و آفلاین

بازاریابی آفلاین و غیراینترنتی یکی از موثرترین راه‌های بازاریابی به‌خصوص برای کسب‌وکارهای محلی است. آنها با پخش کردن پاکت‌های اختصاصی خود در محلی که خدمات آنها عرضه می‌شود مستقیما مخاطبان همان محل را هدف می‌گیرند. این کار با ابزارهای بازاریابی دیجیتال به‌مراتب دشوارتر است و هزینه بیشتری دارد.

پاکت‌ها وقتی از جنس مرغوبی باشند توسط افراد برای کاربردهای بعدی نگه داشته می‌شوند. این کار باعث می‌شود آنها تبدیل به نمایندگان برند یا کسب‌وکار شما شوند که پاکت اختصاصی با لوگو و رنگ‌های برند شما را در شهر حمل می‌کنند.

برقراری ارتباط پستی با محصولات چاپی

یکی از مزیت‌های دیگر دستگاه پاکت سازی برای برندها و کسب‌وکارها ایجاد امکان برقراری ارتباط از طریق پست بوده‌است. در طول سال‌های گذشته با پیشرفت ابزارهای دیجیتال توجه زیادی به ایمیل مارکتینگ و طراحی کمپین‌های قطره‌ای برای اطلاع‌رسانی چندمرحله‌ای به مشتری می‌شود. اما این نوع از دیجیتال مارکتینگ نمی‌تواند جای برقراری ارتباط از طریق پست را بگیرد.

مشتریان امروزی عادت دارند محصولات خریداری شده خود را با پست یا در پاکت تحویل بگیرند. این باعث می‌شود استفاده از پست برای ارسال کاتالوگ محصولات، خدمات و پیام‌های تجاری و تبلیغاتی برندها و کسب‌وکارها مختلف مانند آژانس‌های مسافرتی رایج باشد. افراد معمولا ایمیل‌های تجاری که تعداد قابل‌توجهی دارند را بدون خواندن حذف می‌کنند اما پاکت‌های کاغذی را قبل از دور انداختن یا خالی کردن برای استفاده‌های بعدی باز می‌کنند.

 

آشنایی با پاکت سازی پاکتچی و سفارش پاکت سازی عمده

پاکت سازی پاکتچی یکی از قدیمی‌ترین ارائه دهندگان خدمات پاکت سازی است که برای این کار از دستگاه پاکت سازی به‌روز و فناوری پیشرفته بهره می‌برد. پاکتچی از حدود یک قرن پیش در محله پامنار بازار تهران به فعالیت تولید پاکت، صحافی و لیتوگرافی پرداخته و همچنان آماده ارائه خدمات به کسب‌وکارها، سازمان‌ها و برندهای مختلف و معتبر است.

انواع محصولات این شرکت شامل انواع پاکت‌های رنگی سفید (قیمت پاکت سفید)، زرد و نخودی، پاکت‌های پستی یا پاکت نامه و پاکت کرافت (کاربرد پاکت کرافت) می‌شود. مشتریان ایرانی با هر یک از این پاکت‌ها از پیش آشنایی دارند و استفاده از آنها برای کاربردهای بازاریابی با توجه به این موضوع می‌تواند هدف‌مندانه‌تر از گزینه‌های بازاریابی دیگر باشد.

پاکت سازی پاکتچی یکی از شرکت‌های عمده تامین‌کننده و تولید کننده پاکت‌ کاغذی در کشور است. همان‌طور که می‌دانید تا پیش از دهه 1350 شمسی که پاکت‌های پلاستیکی رایج شدند، فروشگاه‌های خوار و بار فروشی هم از پاکت‌های کاغذی برای تحویل محصولات به مشتریان استفاده می‌کردند. در حال حاضر هم مشتریان تمایل بیشتری به دریافت پاکت‌های کاغذی دارند اما قیمت آنها در مقایسه با پاکت‌های نایلونی گران محسوب می‌شود و بیشتر برای کاربردهایی که بازگشت هزینه بیشتری دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر می‌خواهید از پاکت‌های کاغذی برای تبلیغات و بازاریابی محصولات یا خدمات خود بهره ببرید، برای مشاوره و آگاهی از راهکارهای در دسترس و گزینه‌های موجود و هزینه و سفارش آنلاین پاکت با جدیدترین دستگاه‌های پاکت سازی با پاکتچی تماس بگیرید. تجربه و اعتبار این برند شناخته شده پاکت سازی در ایران به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی کسب‌وکارتان کمک می‌کند.

 

سفارش عمده پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید