تاریخچه تولید پاکت در ایران

پاکت نامه کاغذی از زمان رواج کاغذ به شکل فعلی آن در ایران، یعنی سه چهار قرن قبل بر می‌گردد. پاکت‌‌های کاغذی اما در سال 1912 با اختراع و تولید ماشین‌های تولید آنها فراگیر شدند و تا پیش از رایج شدن پاکت‌های پلاستیکی در دهه 70 میلادی در بیشتر فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

تاریخچه تولید پاکت در ایران از همین زمان و در دوره قاجار شکل می‌گیرد. استفاده از پاکت‌های کاغذی و چاپ توسط سران حکومتی و مواردی مانند این به دوران هخامنشیان بر می‌گردد. اما تولید پاکت در ایران به شکل فعلی آن مانند دیگر کشورهای جهان با واردات دستگاه‌های تولید پاکت در ایران در ابتدای قرن گذشته میلادی رایج شده است.

 

کاربرد پاکت دقیقا برای چه مصارفی است؟

پاکت‌های کاغذی به برای تولید انبوه و پخش بین افرادی که از یک فروشگاه خرید می‌کنند توسط والتر دوبنر ابداع شد. پاکت‌ کاغذی به‌سرعت در کشور امریکا پخش شد و در بیشتر فروشگاه‌های محلی و خوار و بار فروشی‌ها مورد استفاده قرار گرفت. این نوع از پاکت‌های کاغذی به‌شکلی طراحی شده بودند که توان حمل 25 کیلو بار را داشتند. این ویژگی باعث شد آنها در زندگی روزمره هم کاربردهای گسترده‌ای پیدا کنند.

میوه‌فروشی‌ها، بغالی‌ها و فروشندگان تنقلات، قنادی‌ها و انواع خرده‌فروشی‌های دیگر تا پیش از رایج شدن پاکت‌های پلاستیکی از پاکت کاغذی برای این کار استفاده می‌کردند. در سال‌های اخیر به‌خصوص با رایج‌شدن اطلاعات مرتبط با ضررهای زیست محیطی پاکت‌های پلاستیکی، بازگشت به پاکت‌های کاغذی برای مصارف کاربردی شایع شده است. این پاکت‌های کاغذی امروزه هم معمولا همراه با لوگو و اطلاعات مرتبط با فروشگاه‌ها در خرید بعضی از اقلام الکترونیکی، سیمان و مصالح ساختمانی، قنادی، لوازم آرایشی و رستوران‌ها به مشتریان ارائه می‌شود.

با توجه به ظرفیت بالای این پاکت‌های کاغذی در استفاده مجدد و خارج از کاربرد رسمی، تجاری و تبلیغاتی آنها برای مصارف شخصی، بین افراد محبوبیت زیادی دارند. برای همین استفاده از آنها برای حمل وسایل شخصی، جابجایی وسایل خانگی و مواردی مانند این رایج است.

 

کاربردهای تبلیغاتی پاکت کاغذی

از پاکت‌های کاغذی کوچک معمولا برای حمل کاغذ و محصولات چاپی و از پاکت‌های کاغذی بزرگ‌تر برای حمل انواع محصولات و وسایل الکترونیکی، لباس، و مواردی مانند این استفاده می‌شود. پاکت‌های بزرگ‌تر با توجه به کاربرد گسترده‌ای که در زندگی روزمره می‌توانند داشته باشند از محبوبیت زیادی بین مصرف‌کنندگان برخوردار هستند. برای همین بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها با چاپ لوگو و اطلاعات برند خود روی آنها تبلیغات خود را گسترش می‌دهند.

به‌ این ترتیب پاکت کاغذی یکی از بهترین راهکارهای تبلیغاتی برای افزایش شناخت از یک برند و دیده شدن لوگو آن محسوب می‌شود. این نوع از تبلیغات به نسبت انواع دیگر تبلیغات بسیار ارزان است و در مقابل کارایی بسیار زیادی دارد. اما با توجه به قیمت بیشتر پاکت کاغذی از انواع نایلونی و پلاستیکی، فقط فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی که محصولات نسبتا ارزشمندی به فروش می‌رسانند از پاکت کاغذی استفاده می‌کنند.

کاربرد پاکت نامه در بازاریابی

استفاده از پاکت کاغذی برای نامه سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. پاکت‌ نامه با داشتن محلی برای قرارگیری آدرس گیرنده و فرستنده و محلی برای الصاق تمبر شناخته می‌شود. با توجه به منسوخ شدن ارسال نامه‌های شخصی با پیشرفت سیستم‌های پیام‌رسانی، پاکت نامه هم کاربرد اولیه و اصلی خود را از دست داده‌ است. با این حال هنوز هم برای نامه‌های رسمی و اداری از پاکت نامه استفاده می‌شود.

این موضوع اما باعث نشده پاکت نامه به کلی از بین برود. در حال حاضر از پاکت نامه برای بسته‌بندی و حمل انواع پیام‌های تبلیغاتی، پیام‌های دعوت‌نامه و ارسال کاتالوگ و محصولات چاپی استفاده می‌شود. این کار مزایای زیادی در بازاریابی و معرفی برند و انتقال تصویر آن دارد.

 

انواع پاکت

 

کاربرد رسمی و اداری پاکت نامه

پاکت نامه به شکلی مشابه سنتی آن هنوز هم توسط ادارات برای ارسال پیام‌های رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر موسسه، اداره و سازمانی از پاکت‌های خاص خود با مشخصات و لوگوی چاپی برای مقاصد پیام‌رسانی استفاده می‌کند. به این ترتیب کاربرد رسمی پاکت نامه کاغذی هنوز هم اهمیت خود را حفظ کرده است.

کاربرد رسمی پاکت نامه همزمان با توجه به جنبه محفوظ ماندن پیام تا رسیدن به دست گیرنده، شامل تبلیغات هم می‌شود. برای همین ادارات و موسسات بزرگ هر سال بودجه مشخصی برای تولید پاکت کاغذی اختصاص می‌دهند.

کلیک کنید؛ سفارش پاکت نامه

کاربرد پاکت کتابی

پاکت کتابی با اندازه‌ای بزرگ‌تر از پاکت نامه و مشابه ابعاد کتاب طراحی می‌شود. این نوع از پاکت کاغذی که توسط برترین تولید کنندگان پاکت ساخته می‌شود فضای بزرگ‌تری از پاکت نامه دارد و کاتالوگ محصولات، کتاب و انواع محصولاتی که حجم زیادی نداشته باشند در آن جا می‌گیرند.

کاربرد پاکت ایستاده

پاکت‌های کاغذی ایستاده به‌شکل سنتی برای بسته‌بندی خشکبار، تنقلات، و مواد غذایی با حجم کم کاربرد دارد. این پاکت‌ها از عمق بیشتری نسبت به پاکت نامه یا پاکت کتاب برخوردار هستند و فضای داخل آنها در مواردی با لایه‌هایی مثل نایلون و فیلم‌های بهداشتی پوشش داده می‌شود. پاکت‌های ایستاده با رنگ‌های مختلفی مثل نخودی، قهوه‌ای، یا سفید و پاکت کرافت در بازار وجود دارد.

کاربرد پاکت‌های بزرگ در فروش محصولات الکترونیک

یکی از کاربردهای پاکت‌های کاغذی بزرگ در حمل محصولات الکترونیکی است که از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند. این پاکت‌ها از جنس مقاوم و به شکلی‌ طراحی می‌شوند که به راحتی بتوانند وزن و حجم زیاد محصولاتی مثل لپ‌تاپ، مانیتور، تلویزیون، دستگاه پلیر را تحمل می‌کنند. این پاکت‌های کاغذی بزرگ با توان و ظرفیت بالایی که دارند از محبوبیت زیادی بین افراد برخوردار هستند و برای کاربردهای روزمره هم از آنها استفاده زیادی می‌شود.

کاربرد پاکت کاغذی در فروشگاه‌های لباس

پاکت‌های کاغذی با بسته‌بندی مقاوم و پوشیده یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحویل دادن لباس و کفش در فروشگاه‌های این محصولات است. پاکت‌های کاغذی که برای این کار استفاده می‌شوند معمولا همراه با لوگو و تبلیغات فروشگاه هستند. این پاکت‌ها برای حمل لباس و وسایل شخصی هم کارایی دارند و همین موضوع باعث می‌شود یکی از جذاب‌ترین انواع پاکت‌های کاغذی برای افراد و خریداران باشند.

کلیک کنید؛ سفارش پاکت کرافت

 قیمت چاپ پاکت نامه

بهترین تولیدکنندگان پاکت در ایران

در ادامه این مطلب از پاکتچی چند مورد از بهترین و برترین تولیدکنندگان پاکت ایران معرفی می‌شود.

قیمت سفارش عمده پاکت

پاکت‌ سازی، صحافی و چاپ پاکتچی

پاکتچی یکی از شرکت‌های قدیمی ارائه‌دهنده خدمات در محله بازار تهران است که نزدیک به یک قرن سابقه دارد. این شرکت در زمینه تولید پاکت نامه و پاکت کاغذی در رنگ‌ها و طرح‌ها، با اندازه‌های گوناگون فعال است. برای آشنایی با انواع پاکت‌های کاغذی تولید پاکتچی می‌توانید به صفحه محصولات وبسایت این شرکت مراجعه کنید.

نوین پاکت ایرانیان زمین

این شرکت یکی دیگر از برترین تولید کنندگان پاکت در کشور است که از حدود 10 سال پیش برای تولید این نوع از پاکت تاسیس شده است. محصولات این شرکت شامل انواع پاکت ایستاده، زیپ‌دار و پوچ در نوع چاپی و غیرچاپی می‌شود.

چیک پکس

بسته‌بندی مواد غذایی یکی از بخش‌های پاکت‌سازی است که از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. چیک پکس یک شرکت بسته‌بندی انعطاف‌پذیر است که از 10 سال قبل وارد بازار بسته‌بندی مواد غذایی شده و انواع پاکت‌های مناسب محصولات غذایی را تولید می‌کند.

 

مصرف پاکت در ایران چه مقدار است؟

پاکت‌های پلاستیکی که در فروشگاه‌های مواد غذایی و خوار و بار فروشی با خرید این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد نشان می‌دهد مصرف پاکت در ایران بیشتر از سه برابر مصرف آن در کشورهای دیگر است. مصرف سرانه پلاستیک در ایران بسیار بالا است و از این نظر در بعضی از رتبه‌بندی‌های جهانی ایران در رتبه پنجم مصرف پلاستیک قرار می‌گیرد.

در حال حاضر بیشتر این مصرف پاکت در ایران در زمینه پاکت‌های پلاستیکی و همچنین پاکت‌های محصولات غذایی و مصرفی است. انواع پاکت‌های کاغذی و نامه مانند محصولات پاکت‌چی که در حال حاضر با رواج پاکت‌های پلاستیکی جایگاه کاربردی اولیه ندارند در مرحله بعدی مصرف پاکت در ایران قرار می‌گیرند.

 

سفارش اینترنتی پاکت در چاپخانه پاکتچی

پاکت کاغذی یکی از محصولات چاپی کاربردی است که در صنف‌ها و کسب‌وکارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پاکت‌های کاغذی می‌توانند به‌شکلی طراحی شوند که بیشتر از یک بار مورد استفاده قرار بگیرند. این ویژگی باعث جذابیت و محبوبیت آنها شده است چرا که برای کاربردهای روزمره هم قابلیت دارند. با توجه به این ویژگی‌ها و جذابیت پاکت‌های کاغذی، استفاده از آنها برای تبلیغات کسب‌وکار یا برند طرفداران زیادی دارد.

با توجه به هزینه اندک این نوع از تبلیغات و تولید محصول تبلیغاتی، بیشتر برندهای ارائه‌دهنده محصولات مختلف از آنها برای تبلیغات و افزایش حضور برند خود استفاده می‌کنند. خوشبختانه امکان سفارش اینترنتی پاکت در چاپخانه پاکتچی در نظر گرفته شده که به کمک آن کاربران می‌توانند پس از مشاوره و اطمینان از محصول مورد نظر، آن را سفارش دهند.

چاپخانه پاکتچی یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پاکت‌ سازی و چاپ و صحافی است که در محله پامنار بازار تهران قرار گرفته است. این چاپخانه نزدیک به یک قرن سابقه دارد و از اولین مراکز ایرانی تولید پاکت کاغذی محسوب می‌شود.

اگر قصد دارید از پاکت کاغذی برای کاربردهای تبلیغاتی با هزینه‌ای بسیار کم و بازدهی بالا بهره بگیرید، پاکتچی یکی از معتبرترین برندهای ارائه‌دهنده این خدمات است که می‌توانید با مراجعه به وبسایت آن و دریافت مشاوره، ایده خود را اجرایی کنید. با توجه به فعال شدن گزینه سفارش اینترنتی در وبسایت این شرکت، دیگر نیازی به رفت‌وآمد تا محله بازار تهران برای سفارش دادن یا تحویل گرفتن آن وجود ندارد و به‌راحتی می‌توانید سفارش پاکت کاغذی خود را در محل دریافت کنید.

 

فروش عمده  پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید