پاکت‌ اداری در کنار سایر ملزومات اداری نقش مهمی در ایجاد روحیه سازمانی بین کارکنان داشته و در عین حال به ارباب رجوع این پیام را منتقل می‌کند که فعالیت کسب‌وکار جدی و قابل اعتماد است.

پیشرفت صنعت چاپ و تبلیغات به شرکت‌ها، ادارات و کسب‌وکارها گزینه‌های متنوع و جذابی برای تثبیت هویت رسمی خود داده است. استفاده از انواع پاکت اداری یکی از موثر و کم‌هزینه‌ترین راه‌های انتقال هویت برند به افراد گیرنده است. پاکت‌های اداری در کنار سایر ملزومات اداری نقش مهمی در ایجاد روحیه سازمانی بین کارکنان داشته و در عین حال به ارباب رجوع این پیام را منتقل می‌کند که فعالیت کسب‌وکار جدی و قابل اعتماد است.

در ادامه این مطلب از مجموعه پاکت سازی پاکتچی با ما همراه باشید تا با انواع پاکت اداری، کاربردها و عوامل تعیین‌کننده در قیمت و هزینه آنها، و سایر ملزومات اداری بیشتر آشنا شوید. پاکتچی با نزدیک به یک قرن سابقه فعالیت در زمینه چاپ، صحافی و تولید پاکت پستی همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها در ارائه این خدمات به ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌ها بوده است. اگر می‌خواهید برای شرکت یا کسب‌وکار خود از انواع پاکت اداری بهره ببرید برای مشاوره می‌توانید با پاکتچی تماس بگیرید و با بهترین گزینه‌های موجود با توجه به نوع فعالیت خود آشنا شوید.

بیشتر بخوانید؛ انواع پاکت پستی

 

مدل های مختلف پاکت اداری

پاکت‌های اداری با اندازه‌ها و طرح‌های متنوعی با توجه به نیازهای کسب‌وکار طراحی و ساخته می‌شوند. در ادارات و سازمان‌های رسمی معمولا همزمان از چند نوع پاکت استفاده می‌شود. در ادامه بعضی از انواع اصلی پاکت اداری را مشاهده می‌کنید.

پاکت نامه یا پاکت پستی

پاکت نامه اداری

رسمی‌ترین و البته آشناترین نوع از انواع پاکت اداری، پاکت نامه است. این پاکت‌ها از اندازه بسیار کوچکی برخوردار هستند و برای انتقال پیام‌های مکتوب مختلف محبوبیت زیادی دارند. پاکت نامه یا پستی با داشتن فضایی برای «آدرس گیرنده» شناخته می‌شود.

پاکت‌های نامه (انواع پاکت نامه) در اندازه و طرح‌های مختلفی، با توجه به نیاز سازمان‌ها و برندهای متفاوت طراحی و ساخته می‌شوند. دعوت‌نامه‌ها، پیام‌های تبریک یا تسلیت، و البته اطلاعیه‌ها معمولا در پاکت نامه به گیرنده تحویل داده می‌شوند.

پاکت ساده

پاکت اداری ساده

بر خلاف پاکت‌ پستی، پاکت ساده بدون اختصاص فضای تمبر و گیرنده طراحی می‌شود. این نوع از پاکت پرکاربردترین گزینه بین انواع پاکت اداری است و ادارات، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای گوناگون از آن برای انتقال عناصری از هویت تصویری برند استفاده می‌کنند.

فاکتورها و پیش‌فاکتورها، اطلاعیه‌ها، دعوت‌نامه و البته بروشورها از جمله مواردی هستند که معمولا در داخل این نوع از پاکت‌ها به افراد تحویل داده می‌شوند. پاکت‌های ساده اداری در اندازه‌ها و جنس‌های گوناگون برای مصارف متفاوت طراحی و ساخته می‌شوند.

پاکت مربعی یا چارگوش

پاکت مربعی اداری

پاکت‌های مربعی درست مانند پاکت ساده در اندازه‌ها و جنس‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند و تنها تفاوت آنها در شکل مربعی یا چارگوش آنها است. این تفاوت کوچک اما حسابی به چشم می‌آید و بیشتر افراد را کنجکاو می‌کند ببینند چه چیزی داخل پاکت قرار گرفته است.

از پاکت مربعی کمتر برای اطلاعیه‌های رسمی و بیشتر برای دعوت‌نامه‌ مراسم، بروشور، کارت‌های هدیه و مواردی مانند این استفاده می‌شود. با توجه به کاربرد پاکت، جنس و ابعاد آن مشخص می‌شود و گزینه‌های متنوعی در اختیار ادارات و کسب‌وکارها وجود دارد.

پاکت اداری/تجاری

پاکت پستی

این نوع از پاکت که معمولا همراه با لوگو و عناصری از هویت تصویری سازمان یا برند چاپ و تولید می‌شود محبوب‌ترین گزینه بین انواع پاکت اداری محسوب می‌شود. سازمان‌ها و ادارات انواع اطلاعیه‌ها و مکاتبات خود را در داخل پاکت اداری/تجاری به گیرندگان تحویل می‌دهند.

پاکت‌های اداری/تجاری هم مانند پاکت‌های ساده می‌توانند ابعاد و جنس‌های گوناگونی داشته باشند. در حالی که از پاکت‌های ظریف و ساده کاغذی برای انتقال مکاتبات چاپی روزمره استفاده می‌شود، پاکت‌های اداری/تجاری بزرگ‌تر از جنس‌های نایلونی و حباب‌دار برای انتقال مرسوله‌ها و محتویات دیگر هم در دسترس هستند.

پاکت کتابی

پاکت رسمی و شرکتی

در موارد زیادی پیش می‌آید که انواع پاکت اداری مثل پاکت نامه یا پاکت اداری/تجاری ظرفیت کافی برای انتقال محتویات بسته را ندارد. کاتالوگ‌ها و بروشورهای ظخیم و فولدرها از این موارد هستند که برای فرستادن آنها از پاکت کتابی استفاده می‌شود.

پاکت کتابی با ارائه فضای بیشتر برای فرستادن محصولات تبلیغاتی چاپی ایدئال محسوب می‌شود. به دلیل داشتن فضای مناسب معمولا بسته‌های پستی حاوی محصول (در ابعاد متعارف) با این نوع از پاکت به گیرنده تحویل داده‌ می‌شوند.

پاکت کاتالوگ

سفارش پاکت اداری

این نوع از پاکت اداری با توجه به نیاز ادارات، کسب‌وکارها و سازمان‌ها برای ارسال کاتالوگ‌ها بهینه‌سازی شده است. کسب‌وکارها معمولا کاتالوگ محصولات و خدمات خود را در پاکت‌های مخصوص کاتالوگ به گیرنده تحویل می‌دهند و به این ترتیب از آن برای فروش مستقیم بهره می‌برند.

پاکت کاتالوگ معمولا از کنار باز شده و کاتالوگ در آن به صورت افقی قرار می‌گیرد. این پاکت ظرفیتی بین پاکت‌ ساده و پاکت کتابی دارد و معمولا از جنس‌های مقاوم و مرغوب کاغذ و نایلون برای ساخت آن استفاده می‌شود.

 

با سایر ملزومات اداری بیشتر آشنا شوید

تمام مواردی که در دفتر یا محل کار شرکت یا کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرند از ملزومات اداری به شمار می‌روند. در یک طبقه‌بندی کلی از تجهیزات اداری گرفته تا مبلمان و میز و صندلی‌ها یا دارایی‌های ثابت گرفته تا انواع ملزومات مصرفی مثل کاغذ و خودکار و انواع پاکت اداری، همه در این دسته قرار می‌گیرند. در ادامه بعضی از مهم‌ترین ملزومات اداری رومیزی را مشاهده می‌کنید.

  • کاغذ در ابعاد گوناگون: مهم‌ترین مورد از ملزومات اداری مصرفی کاغذ است. نامه‌نگاری‌ اداری، صدور فاکتور و صورتحساب و انواع فعالیت‌های اداری دیگر بدون داشتن کاغذ مناسب غیرممکن است.
  • فایل رومیزی: محلی برای قرارگیری اسناد، رسیدها، و گزارش‌های روزانه کارکنان است که به شکل یک یا چند تکه تولید و ارائه می‌شود.
  • لوازم‌التحریر: خودکار، ماژیک، چسب، گیره‌های کاغذی، منگنه، پانچ و مواردی مانند این که برای انجام وظایف روزمره کارکنان مورد نیاز است.

در موارد زیادی سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات از خدمات چاپ برای ساخت ملزومات اداری با هویت سازمانی خود بهره می‌برند. این کار علاوه بر افزایش روحیه سازمانی کارکنان، نقش قابل توجهی در القای احساس ثبات سازمان به ارباب مراجع و مشتری دارد. اگر علاوه بر پاکت، به کاغذ و سایر ملزومات اداری سازمانی نیاز دارید، برای مشاوره تلفنی با پاکتچی تماس بگیرید.

 

کاربرد پاکت اداری در سازمان ها، شرکت ها و ادارات

انواع پاکت اداری با کاربردهای مختلف برای رفع نیازهای گوناگون در دسترس سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات قرار دارند. کسب‌وکارهای بزرگ و سازمان‌ها معمولا برای ارسال پیام‌های رسمی، اطلاعیه‌ها و مواردی مانند این به مشتری یا افراد خارج از سازمان از پاکت نامه یا پاکت پستی اختصاصی استفاده می‌کنند. در مقابل برای انتقال پیام‌های داخل سازمانی پاکت‌های ساده کاربرد دارند.

به این ترتیب معمولا سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات از انواع مختلف پاکت برای مصارف گوناگون خود بهره می‌برند. همان‌طور که پیشتر اشاره شد استفاده از پاکت اداری سازمانی نقش مهمی در تثبیت هویت سازمان و ایجاد روحیه سازمانی بین کارکنان دارد. بعضی از مهم‌ترین کاربردهای پاکت‌های اداری جدا از ارسال محتویات را در ادامه مشاهده می‌کنید.

  • انتقال عناصر هویت تصویری برند (لوگو، رنگ‌های اداری، طراحی)
  • ایجاد احساس رسمی‌بودن پیام در گیرنده
  • افزایش روحیه سازمانی کارکنان
  • تثبیت هویت تصویری برند در ذهن کارکنان و ارباب رجوع
  • جلب کنجکاوی و برانگیختن احساس احترام در گیرنده

 قیمت پاکت اداری

قیمت و هزینه چاپ پاکت اداری

نکته مهمی که در بررسی قیمت و هزینه چاپ پاکت لازم است به آن توجه شود کاربرد انواع پاکت اداری است. هر چه طراحی و چاپ با شناخت بیشتری نسبت به کاربردها انجام شود، هزینه نهایی کمتر بوده و نرخ بازگشت سرمایه بیشتری هم خواهد داشت.

در طراحی و ساخت انواع پاکت اداری مانند محصولات چاپی دیگر ویژگی‌های زیر نقش کلیدی دارند:

  • نوع طراحی
  • جنس کاغذ و مواد اولیه
  • اندازه و ابعاد پاکت

تمام این موارد با توجه به کاربرد پاکت تعیین می‌شوند و در هزینه نهایی تاثیر می‌گذارند. هر چه شکل طراحی به ابعاد متعارف و از پیش موجود نزدیک‌تر باشد، هزینه نهایی چاپ و تولید پاکت کمتر خواهد بود. در مقابل استفاده از شکل‌های نامتعارف در طراحی پاکت باعث افزایش هزینه می‌شود.

بعضی از پاکت‌ها مثل پاکت نامه/پاکت پستی که معمولا برای فرستادن یک اطلاعیه، دعوت‌نامه، فراخوان و مواردی مانند این کاربرد دارند نیاز به جنس مقاومی ندارند. در مقابل پاکت‌هایی که برای فرستادن اسناد مهم مورد استفاده قرار می‌گیرند از جنس‌ها و لایه‌های مقاوم‌تری ساخته می‌شوند و هزینه تولید بیشتری هم دارند. به همین ترتیب ابعاد پاکت هم نقش تعیین‌کننده‌ای در قیمت نهایی پاکت دارد. پاکت‌های بزرگی که از جنس‌های مقاوم و ترکیبی ساخته می‌شوند و برای ارسال بسته‌های بزرگ کاربرد دارند هزینه تولید بیشتری دارند.

برای بررسی قیمت و هزینه چاپ پاکت اداری بهتر است قبل از اقدام با متخصصان این کار مشورت کنید. شرکت پاکتچی با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن در این زمینه یکی از معتبرترین برندهای ایرانی است که آماده ارائه خدمات به سازمان‌ها، ادارات و کسب‌وکارها است.

جمع‌بندی؛ پاکت اداری یکی از نیازهای کسب‌وکارهای امروزی

انواع پاکت اداری برای کاربردهای مختلف ادارات، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ عرضه می‌شود. از ارسال پیش‌فاکتور و برآورد هزینه‌ها گرفته تا اطلاعیه‌ها، دعوت‌نامه‌ها و پیام‌های تبریک و تسلیت وقتی با پاکت اداری ارسال شوند کارکردی رسمی‌تر پیدا می‌کنند. برای همین اغراق نیست اگر بگوییم استفاده از این پاکت‌ها نقش غیرقابل‌انکاری در ایجاد احساس قابل‌اطمینان‌بودن و رسمی‌بودن در گیرنده دارد.

این ویژگی باعث شده است تمام سازمان‌ها و ادارات بزرگ از فرم‌ها و عناصر بصری هویت خود در طراحی و ساخت پاکت‌های اداری بهره ببرند. کسب‌وکارها و شرکت‌های کوچک هم با استفاده از این کار می‌توانند بهتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و احساس منحصربه‌فرد بودن را به آنها منتقل کنند.

شرکت پاکتچی در طول نزدیک به یک قرن فعالیت در زمینه پاکت‌ سازی و چاپ و صحافی از گذشته تا به حال در کنار شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف کشور بوده است. اگر قصد دارید از پاکت‌های اداری اختصاصی کسب‌وکار خود در فعالیت‌های تجاری استفاده کنید، کافی است برای مشاوره تلفنی با پاکتچی تماس بگیرید. با مشاوره تلفنی می‌توانید با بهترین گزینه‌های در دسترس آشنا شده و اطلاعات لازم برای سفارش دادن انواع پاکت اداری را به دست آورید.

 

سفارش عمده پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید