با توجه به گسترش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی و افزایش محبوبیت خرید آنلاین در میان مردم، پست به یکی از اصلی‌ترین روش‌های ارسال کالا تبدیل شده است. اما این تنها دلیل محبوبیت پست در دنیای امروزی نیست؛ بیشتر شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها نیز نامه‌نگاری‌های رسمی خود را از این طریق انجام می‌دهند.

بااین‌حال باید به خاطر داشت که در فرایند ارسال کالاها با استفاده از پست، حفظ سلامت آن‌ها از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل باید روش های ارسال مرسولات پستی را بشناسید تا بتوانید با توجه به نوع مرسوله خود، بهترین روش را انتخاب کنید؛ در این مقاله از پاکتچی می‌خواهیم شما را با این روش‌ها و تفاوت‌های میان آن‌ها آشنا کنیم.

پاکتچی یک مجموعه بسیار باتجربه در زمینه تولید انواع پاکت‌های پستی باکیفیت است؛ با استفاده از محصولات این مجموعه، شما می‌توانید بدون نگرانی از خدشه‌دار شدن سلامت کالا، آن را با خیال راحت به دورترین نقاط ارسال کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات چاپ اختصاصی پاکت پاکتچی، پاکت پستی مخصوص به خود را طراحی کرده و برای ارسال کالاها از آن استفاده کنید؛ به‌این‌ترتیب برای همیشه در ذهن مخاطب باقی خواهید ماند.

 

انتخاب روش ارسال مرسولات پستی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

عوامل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند یکی از روش‌های ارسال کالا برای شما گزینه مناسبی بوده و دیگری انتخاب شما نباشد. البته امروزه این تنها اداره پست نیست که وظیفه ارسال مرسولات را به عهده گرفته و شرکت‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین روش برای ارسال مرسولات پستی از قرار زیر هستند:

  • نوع و اندازه کالا

بسته به اینکه قصد ارسال چه کالایی را دارید و اندازه آن چقدر است؛ می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. بسته‌بندی کالا باید با اندازه آن تناسب داشته و هیچ فشاری را به آن وارد نکند. این موضوع در مورد کالاهای حساس و شکستنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر مرسوله شما به نور، مواد شیمیایی یا رطوبت حساس است؛ باید روشی را انتخاب کنید که به‌طورکلی آن را از این موارد دور نگه می‌دارد.

  • مسافت تا مقصد

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب روش ارسال کالا، مسافت تا مقصد است. معمولا برای مسافت‌های نزدیک از روش‌هایی مانند پیک موتوری استفاده می‌شود. اما برای مسافت‌های دورتر مانند ارسال کالا از یک شهر به شهر دیگر، استفاده از پست یا تیپاکس ایمن‌تر است.

  • زمان

نکته مهم دیگر در انتخاب روش ارسال، زمان است؛ به عبارت بهتر بسته به اینکه می‌خواهید مرسوله در چه زمانی به دست گیرنده برسد، باید روش‌های متفاوتی را انتخاب کنید. برای ارسال‌های فوری درون‌شهری استفاده از پیک مناسب‌تر است اما ارسال‌های بین‌شهری یا خارج از کشور، با استفاده از پست یا تیپاکس با سرعت بیشتر انجام می‌شوند.

ارسال مرسولات پستی

روش‌های ارسال مرسولات

امروزه از چهار روش مختلف برای ارسال کالا در مسافت‌های گوناگون استفاده می‌شود که هریک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • پیک موتوری

امروزه برخی از شرکت‌های اینترنتی اقدام به ارائه خدمات مختلف در حوزه ارسال سریع کالا کرده‌اند؛ این شرکت‌ها به دلیل سرعت زیاد در تحویل و ارسال کالا و همچنین قیمت مناسب، در میان مصرف‌کنندگان بسیار محبوب شده‌اند. استفاده از پیک‌های موتوری زمانی توصیه می‌شود که مسافت کوتاه بوده و وزن مرسوله چندان زیاد نباشد.

  • تیپاکس

یکی از شرکت‌های قدیمی فعال در زمینه ارسال انواع کالاها، شرکت تیپاکس است؛ در برخی موارد نمایندگان این شرکت برای دریافت کالا به محل شما مراجعه کرده و در سایر موارد، شما باید به دفاتر تیپاکس در سطح شهر مراجعه کرده و کالای خود را تحویل دهید. این روش ارسال برای مسافت‌های نسبتا دور نیز مناسب بوده و شما می‌توانید با صرف هزینه نسبتا کم، انواع کالاها را در هر ابعاد و اندازه‌ای با آن ارسال کنید. البته باید دقت کنید که نمایندگی‌های تیپاکس در همه شهرها وجود نداشته و همه افراد به آن دسترسی ندارند.

  • باربری

در مواردی که حجم مرسولات پستی زیاد بوده و مسافت نیز دور باشد؛ باربری یکی از گزینه‌های خوب برای ارسال مرسوله‌ها است. در باربری از وسایل نقلیه مختلف مانند کامیون، کامیونت یا اتوبوس برای ارسال کالاها استفاده شده که هریک شرایط خاص خود را دارند. برای استفاده از این خدمات باید به ترمینال‌های سطح شهر مراجعه کرده و از این طریق، از شرایط اطلاع حاصل کنید.

  • پست

مطمئن‌ترین و بهترین راه برای ارسال انواع کالاها با هر ابعاد، اندازه و مشخصاتی، پست است؛ زیرا پست قوانین خاص خود را در بسته‌بندی کالا داشته و به‌این‌ترتیب خیال شما را از بابت سلامت مرسولات راحت خواهد کرد. همچنین می‌توانید مرسوله خود را بیمه کرده و در صورت بروز هرگونه مشکلی، خسارت خود را از این طریق جبران کنید.

برای ارسال کالاها از طریق پست هیچ محدودیتی ازنظر زمانی، مسافت یا وزن کالاها وجود ندارد؛ تنها بسته به شرایط هزینه هریک از روش‌ها متفاوت خواهد بود. همچنین شما می‌توانید با دریافت کد رهگیری، در هر مرحله از وضعیت مرسولات خود مطلع شده و مسیر آن را پیگیری کنید. بنابراین استفاده از پست برای ارسال کالاهای مختلف به شما توصیه می‌شود.

روش ارسال کالای پستی

روش‌های بسته‌بندی مرسولات پستی برای ارسال

همان‌طور که گفتیم، پست حساسیت بسیار زیادی در بسته‌بندی کالاها به خرج می‌دهد؛ زیرا این موضوع به‌طور ویژه بر روی سلامت مرسوله‌ها تاثیرگذار است. به همین دلیل در بیشتر موارد، خود این اداره بسته‌بندی کالاها را بر عهده خواهد گرفت. شاید این موضوع برای ارسال از طریق دیگر روش‌ها، چندان موردتوجه قرار نگیرد. درهرصورت شما باید بهترین روش را انتخاب کرده و به‌این‌ترتیب سلامت مرسوله‌های خود را حفظ کنید. رایج‌ترین روش‌های بسته‌بندی عبارت‌اند از:

  • کارتن

در زمان‌هایی که حجم مرسوله زیاد بوده و یا ابعاد آن بزرگ است؛ باید از کارتن برای بسته‌بندی آن استفاده کنید. اگر از سوی شرکت یا فروشگاه خاصی این ارسال‌ها را انجام می‌دهید؛ می‌توانید از کارتن‌های باکیفیتی استفاده کنید که نام شرکت یا لوگوی آن، بر روی کارتن نقش بسته است. برای این کار باید مراحل تولید و چاپ را به یک تولیدکننده خوب با چاپخانه اختصاصی بسپارید تا بتواند طرح‌های موردنظر شما را بر روی این کارتن‌ها اجرا کند.

  • پاکت پستی

استفاده از انواع پاکت پستی بهترین روش برای بسته‌بندی مرسوله‌ها و حفظ سلامت آن‌ها در طی مسیر هستند. شما از هر روشی که برای ارسال مرسوله خود استفاده کنید؛ به پاکت‌های پستی برای بسته‌بندی آن‌ها نیاز داشته و باید از آن‌ها استفاده کنید. پاکت‌های پستی دارای انواع مختلفی هستند که هریک از آن‌ها را برای ارسال مرسوله خاصی مناسب ساخته است. البته باید دقت کنید که اگر شخصا اقدام به بسته‌بندی کالا می‌کنید؛ پاکت پستی را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید تا بتوانید به کیفیت آن اعتماد کرده و با خیال راحت مرسوله خود را در آن بگذارید.

پاکت پستی

شما می‌توانید در میان پاکت‌های پستی موجود در بازار گزینه‌هایی را پیدا کنید که دارای پلاستیک‌های حبابدار (پاکت پستی حبابدار) در جداره داخلی خود هستند؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید هر محصول شکستنی را به‌راحتی در این پاکت‌ها قرار داده و آن‌ها به نقاط مختلف ارسال کنید. همچنین نمونه‌هایی از پاکت‌های پستی دارای جداره مشکی رنگی (پاکت پستی نایلون مشکی) هستند که از نفوذ نور به مرسوله جلوگیری کرده و برای ارسال مرسوله‌های محرمانه نیز گزینه مناسبی هستند.

در این میان شما می‌توانید از پاکت‌ پستی استفاده کنید که به‌طور اختصاصی برای فروشگاه، شرکت یا اداره شما طراحی شده‌اند. استفاده از این پاکت‌های پستی می‌تواند شما را در ذهن مشتری ماندگار کرده و در جلب نظر مخاطب شما تاثیر به سزایی داشته باشد. در بسته‌بندی کالا با استفاده از پاکت پستی، باید انواع آن را بشناسید و بهترین گزینه را با توجه به ویژگی‌های مرسوله خود انتخاب کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که پاکت‌های پستی را به بهترین روش ارسال و بسته‌بندی کالاها تبدیل کرده است؛ داشتن قسمت‌های مخصوصی برای نوشتن آدرس گیرنده و فرستنده است. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید به‌راحتی آدرس دقیق گیرنده را به همراه کد پستی در محل مخصوص نوشته و یا حتی چاپ کنید؛ درنتیجه نیازی به نگرانی بابت مخدوش شدن آدرس وجود نداشته و هرکس به‌راحتی می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

 

انتخاب بهترین روش ارسال مرسولات پستی در حفظ سلامت کالا نقش بسیار موثری دارد؛ شما باید روشی را انتخاب کنید که با استفاده از آن بتوانید به‌راحتی مرسوله را پیگیری کرده و آن را در کوتاه‌ترین زمان به مقصد برسانید. در این میان بسته‌بندی کالا از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا به‌عنوان محافظ سلامت کالا نقش موثری را ایفا می‌کند.

بهترین گزینه برای بسته‌بندی کالاها، استفاده از پاکت پستی است؛ البته باید دقت کنید که این پاکت‌ها را از تولیدکننده معتبر خریداری کرده و از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید. پاکتچی مجموعه چاپ و تولید انواع پاکت‌های پستی با حدود یک قرن تجربه است که از مواد بسیار باکیفیت برای تولید محصولات خود استفاده می‌کند. همچنین این مجموعه دارای چاپخانه اختصاصی است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید پاکت‌های مخصوص خود را تولید کرده و برای ارسال مرسولات از آن‌ها استفاده کنید.

 

سفارش اینترنتی پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید