انسان بیش از هزار سال است که سعی می‌کند سازوکاری هر چه مناسب‌تر و کاراتر برای ارسال نامه استفاده کند و روش‌های مختلفی را در این راستا امتحان کرده است. امروزه حمل‌ونقل هوایی یا پست هوایی یکی از پرکاربردترین راه‌ها برای ارسال مرسوله‌های پستی ازجمله پاکت‌های نامه است. این روش در برخی جنبه‌ها با سایر راه‌های ارسال متفاوت و از مزیت‌هایی نیز نسبت به آن روش‌ها برخوردار است. با توجه به ویژگی‌های این نوع ارسال، نوع پاکت‌ استفاده‎شده برای مرسوله اهمیت بالایی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی از باسابقه‌ترین مجموعه‌هایی که در زمینه چاپ و تولید انواع پاکت‌ها در کشورمان به فعالیت مشغول است، مجموعه پاکتچی است. پاکتچی، انواع مختلفی از پاکت‌ها از اداری و حباب‌ دار گرفته تا پاکت محرمانه و متالایز را تولید می‌کند و در این راستا توانسته است که رضایت حداکثری مشتریان خود را کسب نماید. در این مقاله در مورد ارسال نامه‌های پستی از طریق حمل‌ونقل هوایی صحبت می‌کنیم و در رابطه با پاکت‌های مناسب و نامناسب برای ارسال از طریق خطوط‌ هوایی نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

سفارش آنلاین پاکت

 

استفاده از پاکت برای پست هوایی

یکی از راه‌های ارسال پاکت‌های نامه استفاده از مسیرهای هوایی است. امروزه از این روش در بیشتر کشورهای جهان استفاده می‌شود. در این نوع روش ارسال نامه، معمولا از هواپیماها استفاده می‌شود، اما هلیکوپترها و سایر وسایل نقلیه هوایی نیز گاهی در این زمینه مورداستفاده قرار می‌گیرند. یک مزیت مهم که پست هوایی به شما ارائه می‌دهد این است که می‌توانید نامه خود را برای فواصل دور حتی برای سایر قاره‌ها ارسال کنید. همچنین، زمانی که مرسوله پستی شما نامه‎های مهمی باشند که اسناد بااهمیتی را دارا هستند، سرعت بالای این نوع روش ارسال، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

به‌علاوه، می‌دانیم که در میان پاکت نامه‌های ارسالی، گاهی اسناد و مدارک مهمی نیز قرار دارند، به همین جهت مسئله ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پست هوایی یکی از ایمن‌ترین روش‌های ارسال مرسوله هست و فرستندگان، هیچ نگرانی از بابت امنیت مرسوله‌های خود نخواهند داشت.

 

پاکت پست هوایی

 

هزینه ارسال پاکت‌ نامه از طریق خطوط هوایی و اهمیت نوع پاکت و بسته‌بندی

شرکت ملی پست برای تعیین نرخ ارسال نامه‌های پستی برای خارج کشور، معیارهای مهمی را موردتوجه قرار می‌دهد. با توجه به اینکه نوع نامه شما چه باشد هزینه درخواستی تغییر می‌کند. به‌طورکلی شرکت ملی پست نامه‌ها را در چهار دسته نامه عادی، نامه‌سفارشی، مطبوعات عادی و مطبوعات سفارشی دسته‌بندی می‌کند.

علاوه بر این، موقعیت کشور مقصد نیز در میزان هزینه ارسال تاثیرگذار است. هرچه کشور مقصد در فاصله دورتری نسبت به ایران باشد، هزینه ارسال بیشتر خواهد بود. همچنین ارسال به برخی کشورها با شرایط خاص نیز می‌تواند بر هزینه نهایی ارسال بیفزاید. علاوه بر این‌ها ارسال از طریق پست پیشتاز یا استفاده از خدمات امانت، هزینه نهایی ارسال را افزایش می‌دهد.

اما مورد دیگری که بر میزان هزینه ارسال تاثیر می‌گذارد، وزن مرسوله شماست. طبیعتا هرچه وزن مرسوله سنگین‌تر باشد، هزینه ارسال نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال ارسال پاکت نامه‌ای با وزن 500 گرم می‌تواند هزینه‌ای به‌مراتب کمتر نسبت به ارسال پاکتی با وزن 501 گرم داشته باشد زیرا وزن 500 گرم به‌عنوان یک معیار و درواقع مرز وزنی در نظر گرفته می‌شود. همان‌طور که می‌بینیم، نوع بسته‌بندی و پاکتی که برای ارسال مورداستفاده قرار می‌دهید، می‌تواند در هزینه ارسال نقش مهمی داشته باشد.

می‌دانیم که پاکت‌ها دارای وزن‌های مختلفی هستند و ممکن است بین دو پاکت از دو نوع مختلف، حتی تا 200 گرم اختلاف وزن وجود داشته باشد. پس در هنگام بسته‌بندی مرسوله‌های خود باید تا جای ممکن از پاکت‌های سبک‌تر استفاده کنید تا هزینه ارسال نیز کاهش پیدا کند. البته این موضوع را حتما موردتوجه قرار دهید که این مسئله نباید در ایمنی مرسوله شما یا تناسب بین پاکت و محتوای آن خدشه‌ای وارد کند. تنها در صورتی از پاکت‌های سبک‌تر استفاده نمایید که ایمنی مرسوله و سایر موارد مهم نادیده گرفته نشوند.

 

پست هوایی

 

انواع پاکت‌ مناسب برای پست هوایی

می‌دانیم که پاکت‌ پستی در انواع و مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند که هر یک ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارا هستند. در نگاه اول ممکن است تصور شود که نوع پاکت استفاده‌شده برای ارسال یک نامه از طریق خطوط هوایی مسئله چندان مهمی نیست؛ اما اگر جزئی‌تر به مسئله نگاه کنیم درخواهیم یافت که برخی موارد ازجمله وزن پاکت، همان‌گونه که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، می‌توانند مسائل مهمی باشند که در بسته‌بندی مرسوله‌هایی مانند تنها یک برگ کاغذ از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

در این قسمت سعی می‌کنیم در مورد برخی انواع پاکت و اینکه آیا برای ارسال از طریق خطوط هوایی مناسب هستند یا نه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

پاکت هوایی

پاکت‌هایی که برای ارسال نامه یا هر نوع مدرکی از طریق خطوط هوایی مورداستفاده قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که این نوع پاکت‌ها به یک نوع دسته‌بندی کلی اشاره نمی‌کنند، درواقع پاکت‌های خاصی وجود دارند که معمولا عکس یک عنصر هوایی مانند یک هواپیما نیز روی آن‌ها چاپ شده است.

البته گفتنی است که این نوع پاکت امروزه زیاد مورداستفاده قرار نمی‌گیرد و بیشتر مربوط به سال‌هایی است که استفاده از خطوط هوایی برای ارسال نامه‌ها، یک پدیده جدید و البته جالب تلقی می‌شد. البته ممکن است که امروزه نیز افراد برای برانگیختن حس نوستالژی یا به هر دلیل دیگر از این نوع پاکت‌ها استفاده کنند.

این نوع پاکت‌ها به شکلی بسته‌بندی شده‌اند که ایمنی مرسوله را با توجه به اینکه در پست هوایی معمولا بسته‌ها زیاد جابجا می‌شوند، به‌خوبی تامین کنند. وجود عکس یک هواپیما یا یک عنصر هوایی دیگر بر روی این نوع پاکت‌ها نیز بسیار جالب‌توجه بود و نوع ارسال را برای گیرنده مشخص می‌کرد.

 

پاکت نایلون مشکی

در این نوع پاکت‌ها، قسمت داخلی پاکت با لایه پلاستیکی مشکی‌رنگی که از مقاومت بالایی برخوردار است، محافظت شده است. این نوع پاکت‌ها در برابر رطوبت احتمالی مقاومت بالایی نشان می‌دهند و برای ارسال اسناد مهم مانند اسناد اداری یا چک‌ها گزینه مناسبی هستند. به‌طورکلی این نوع پاکت‌ها برای ارسال از طریق پست هوایی بسیار مناسب‎اند.

 

پاکت پستی نایلون مشکی آدرس دار

پاکت نایلون مشکی

 

پاکت حباب‌ دار

پاکت پستی حبابدار خاصیت ضربه‌گیری بالایی دارند و در برابر ضربات احتمالی بسیار مقاوم هستند. با توجه به اینکه هنگام استفاده از پست هوایی برای ارسال، از زمان ارسال مرسوله تا رسیدن به دست گیرنده، احتمال اینکه مرسوله با ضربات احتمالی مواجه شود، استفاده از این نوع پاکت را توصیه می‌کنیم.

 

پاکت پستی حبابدار

 

پاکت متالایز

در پاکت پستی متالایز از یک لایه فلزی برای محافظت بیشتر از محتویات داخل پاکت استفاده شده است. این لایه فلزی در برابر رطوبت و برش مقاوم است. از پاکت متالایز نیز می‌توان به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای ارسال نامه از طریق پست هوایی نام برد.

 

پاکت متالایز

 

پاکت لمینیت مشکی

این نوع پاکت‌ها علاوه بر پوشش نایلونی به یک لایه پلی‌اتیلن نیز مجهز شده‌اند تا میزان مقاومت پاکت در برابر نفوذ آب، نور و سایر عوامل بیرونی به شکل چشمگیری افزایش یابد. به‌طورکلی این نوع پاکت از میزان مقاومت بالایی برخوردار است اما باید توجه داشته باشید که به دلیل وجود لایه پلی‌اتیلن، وزن پاکت افزایش پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید از نوع پاکت لمینه مشکی و سیاه برای بسته‌بندی مرسوله خود استفاده کنید، باید بدانید که به دلیل وزن نسبتا بالا، ممکن است هزینه ارسال افزایش یابد. پس قبل از انتخاب این نوع پاکت برای بسته‌بندی، بررسی‌های لازم را انجام دهید. صرف‌نظر از این موضوع، پاکت لمینیت مشکی گزینه مناسبی برای ارسال به وسیله پست هوایی خواهد بود.

پاکت نامه جیبی

هرچند سرعت پست هوایی بالاست، اما توجه داشته باشید که پست هوایی معمولا برای مسیرهای طولانی استفاده می‌شود و بسته‌های ارسالی معمولا به‌دفعات جابجا می‌شود. به همین جهت بسته‌بندی محکم پاکت موضوع بسیار مهمی است. همچنین قسمت بازشونده پاکت نیز باید از استحکام بالایی برخوردار باشد و به‌راحتی باز نشود. از همین رو پاکت‌های جیبی را برای پست هوایی توصیه نمی‌کنیم. پاکت‌های جیبی پاکت‌های ساده‌ای هستند که درب آن‌ها به‌صورت ذوزنقه‌ای طراحی می‌شود تا کاربر دید بهتری نسبت به محتویات داخل پاکت داشته باشد و به آسانی باز می شوند.

 

حداکثر وزن مجاز برای مرسوله‌های هوایی

به‌جز مسئله هزینه ارسال، برخی محدودیت‌ها نیز می‌توانند در انتخاب نوع پاکت نقش داشته باشند. یکی از این محدودیت‌ها حداکثر وزن مرسوله‌های پستی است. فرستنده باید در هنگام بسته‌بندی مرسوله خود از پاکت‌هایی با وزن مناسب استفاده کند. بر اساس قوانین، نامه‌ها حداکثر می‌توانند 2 کیلوگرم وزن داشته باشند. همچنین حداکثر وزن قانونی برای هر برگ آئروگرام 10 گرم است. هر عدد کارت‌پستال نیز می‌تواند حداکثر 20 گرم وزن داشته باشد. به‌علاوه، حداکثر وزن مجاز برای مطبوعات درصورتی‌که حاوی بروشور یا برگ‌های اضافه باشند، دو کیلوگرم است.

 

نامه هوایی یا آئروگرام چست؟

آئروگرام نامه‌ای تاشوست که برای ارسال به مقاصد مختلف و از طریق سرویس هوایی بین‌المللی در دسترس است. این نامه، مستطیل شکل است و باید نشانگر آئروگرام بر روی آن چاپ شده باشد. این نامه معمولا به رنگ آبی کم‌رنگ است که پس از تا زدن لبه‌های آن به شکل یک پاکت نامه مستطیلی درمی‌آید. فرستنده باید از پشت برگه‌ها برای نوشتن پیام خود استفاده کند.

آئروگرام را می‌توان هم نوعی نامه و هم نوعی پاکت نامه به حساب آورد. نکته مهمی که در رابطه با آئروگرام وجود دارد این است که فرستنده نمی‌تواند نامه اضافه یا هر شی اضاافه دیگری را در داخل این نوع پاکت قرار دهد.

در این مقاله در مورد پست هوایی و انواع پاکت‌های پست با توجه به میزان مطلوبیت آن‌ها برای ارسال از طریق پست هوایی صحبت کردیم. امیدواریم با اطلاعاتی که در اختیار شما گذاشتیم، اکنون بتوانید به‌راحتی در مورد نوع پاکت و بسته‌بندی موردنیاز خود برای ارسال از طریق خطوط هوایی تصمیم بگیرید تا بدین ترتیب زمان کمتری را به منظور بسته‌بندی و انتخاب پاکت مناسب صرف کنید.

مجموعه پاکتچی که دارای 60 سال سابقه در زمینه تولید پاکت‌های پستی است، توانسته است که در حوزه کاری خود به موفقیت‌های بزرگی دست یابد و این موفقیت‌ها حاصل کیفیت بالای محصولات تولیدی این مجموعه است. لازم به ذکر است که این شرکت در زمینه تولید کارهای چاپی مانند سربرگ و فاکتور نیز به فعالیت مشغول است.

 

چاپ پاکت انلاین

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید