زعفران از گرانترین ادویه‌های جهان است. برای تولید فقط یک گرم نخ زعفران خشک، به حدود ۱۵۰ گل آبی نیاز است. مقدار کمی از این ادویه عجیب می‌تواند و عطر و طعمی پیچیده، رنگی چشم نواز و بویی لطیف به غذا بیافزاید. بنابراین، چنین محصول ممتاز و مجللی، باید یک بسته بندی ویژه با یک طراحی متفاوت داشته باشد. یک بسته بندی لوکس که شایسته این محصول باشد.

فروشگاه پاکت سازی پاکتچی، با سابقه چندین ساله در این زمینه و فرآیند چاپ، آماده سازی و فروش انواع پاکت فعال است. در این مطلب قصد داریم انواع پاکت بسته بندی زعفران را معرفی کنیم و به معرفی مزایا و معایب آن‌ها بپردازیم.

 

اینستاگرام پاکتچی

ایده‌های بسته بندی زعفران

ظروف بسته بندی زعفران، همواره به عنوان اصلی‌ترین نگرانی صادر کنندگان و فروشندگان این محصول گرانبهاست و از بالاترین اولویت سرمایه گذاری هر شرکت تولیدی، برای یک بسته بندی مناسب و شیک به حساب می‌آید. با این وجود، محدودیت‌ها و چالش‌هایی، در طراحی مناسب بسته بندی، به دلیل کمبود امکانات اولیه وجود دارد. هدف این مقاله، بررسی تعدادی از ایده‌های بسته بندی زعفران و مزایا و معایب و آن‌ها برای انتخاب مناسب‌ترین و شیک‌ترین نوع برای پاکت بسته بندی است.

 

بسته بندی زعفران

 

انواع بسته بندی زعفران

بسته بندی، همیشه بخش اساسی در ارائه و فروش محصولات بوده است. هدف اصلی بسته بندی، حفظ کیفیت کالاست. همچنین بسته‌بندی خوب باعث می‌شود، مشتری احساس کند کالایی با کیفیت بالا خریداری می‌کند. امروزه رقابت در فروش کالاها، در بسته بندی‌های مختلف و نوآورانه، انتخاب و بسته‌بندی مناسب با قیمت مقرون به صرفه را دشوار می‌کند.

کروکوس، زعفران گیاهی بی نظیر و ارزشمندی است که رایحه‌ای دلپذیر و تسکین دهنده دارد و کاربردهای زیادی دارد. این گیاه در اصل، در ایران کشت می‌شد و از این رو، کشور عزیزمان به عنوان خانه زعفران در سرتاسر کره زمین شناخته می‌شد. خاک غنی و حاصلخیز در جنوب شرقی کشور و شهرهایی مانند قائن، برای کشت زعفران بسیار مناسب هستند. شرکت‌های زیادی امروزه، به عنوان یکی از تامین کنندگان عمده ظروف بسته بندی زعفران، به بالابردن ارزش زعفران و تهیه بسته بندی در سطح جهانی، برای این ادویه کمک کرده‌اند. آنچه در زیر می‌آید، شرح مفصلی از انواع بسته بندی زعفران است.

 

پاکت بسته بندی زعفران

 

جعبه‌های مقوایی

 ظروف بسته بندی زعفران که شامل جعبه‌های مقوایی است، بسیار مقرون به صرفه و زیبا‌تر از سایر بسته‌بندی‌های زعفران است. این ایده بسته بندی، از اولین ایده‌های بسته بندی زعفران است و در بسیاری از کشورهای جهان با استقبال خوبی روبرو شده است.

 

پاکت‌های کاغذی چند لایه

کیسه‌های کاغذی چند لایه زعفران، یکی از ایده‌های بسته بندی زعفران است که به طور قابل ملاحظه‌ای برای چندین سال محبوب شده است. بسته بندی لمینت، نوعی پاکت بسته بندی زعفران است که از دو یا چند لایه ورقه ورقه کاغذ یا شیشه کرافت با فیلم پلی اتیلن، پلی آمید یا پلی استر تشکیل شده است و ماندگاری بالاتری نسبت به کیسه‌های کاغذی دارند.

گزینه حمل و نقل بهتری برای حمل و نقل صادراتی یا حمل و نقل به مناطق دور افتاده محسوب می‌شوند و این، مزیت رقابتی آنها در مقایسه با انواع دیگر کیسه‌های کاغذی است. به دلیل دوخت زیاد این نوع مواد بسته‌بندی، نگرانی در مورد آسیب محصول وجود ندارد. با این حال، ایده بسته بندی زعفران که بیشتر برای میوه‌های خشک، قهوه و موارد مشابه نیز استفاده می‌شود، معایبی دارد. از جمله نوسان قیمت مواد اولیه و آسیب محصول در داخل کیسه، به دلیل فشرده شدن بسته بندی.

 

پاکت‌های مقوایی زعفران برای ظروف کریستال گرد و فلزی

 ایده بسته بندی زعفران که از کاغذ و مقوا تشکیل شده است، یکی از مقرون به صرفه‌ترین ایده‌های بسته بندی زعفران محسوب می‌شود. به عنوان مثال، کیسه مقوایی تالک که در آن بسته بندی زعفران در تالک قرار می‌گیرد تا قادر به حرکت نباشد. در نتیجه، ظرف ثابت شده و زعفران قابل مشاهده است. می‌توان روی این نوع پاکت بسته بندی‌های زعفران، چاپ انجام داد و برند شما را برای مشتریانتان چشمگیرتر ساخت.

 

 دلیل تفاوت قیمت پاکت حبابدار چیست؟ کلیک کنید.

استند زعفران

این ایده بسته بندی زعفران، به عنوان اقتصادی‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین ایده‌های بسته بندی زعفران، یکی از پرفروشترین‌ها در ایران است. قیمت مناسب پوشش‌های بسته بندی زعفران، به تولید و رقابت آن نسبت داده می‌شود. این روکش‌های بسته بندی زعفران بسیار چشم نواز هستند. در این ایده بسته بندی،  زعفران در پلاستیک‌های غذایی (سلفون BOPP) بسته بندی شده و در کیسه مقوایی قرار می‌گیرد. این کیسه‌های مقوایی را می‌توان در جایگاه مقوایی قرار داد که بسته به اندازه و ابعاد بسته‌های زعفران، می‌تواند انواع مختلف این کیسه‌ها را با تعداد مختلف داشته باشید.

 

جعبه سخت

امروز از جعبه سخت در صنایع مختلف مانند الکترونیک، پوشاک و لوازم آرایشی و غیره به طور گسترده استفاده می‌شود. به هر حال، اخیراً در ظروف بسته بندی ثانویه مورد استفاده قرار گرفته است. اما هزینه تمام شده این ایده به دلیل گران بودن مواد اولیه مقرون به صرفه نیست. بنابراین برای کالاهای گران‌قیمت و همچنین هدایای شیک و اقتصادی در نظر گرفته شده است و در مناطقی از اروپا  و در منطقه خلیج فارس استفاده می‌شود.

امروزه از جعبه‌های سخت در بسته‌بندی لوکس زعفران استفاده می‌شود. جعبه سخت، به عنوان محبوب‌ترین و گران‌ترین بسته بندی لوکس زعفران در نظر گرفته می‌شود. این نوع بسته بندی، در اکثر نقاط دنیا رواج دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، در کشورهای عربی، جعبه‌های سخت با رنگ‌های گرم و واضح و نقوش شلوغ طراحی می شوند. با این حال، در کشورهای اروپایی مانند اسپانیا، جعبه‌های سخت با رنگ‌های سرد و الگوهای ساده طراحی می‌شود.

بنابراین، بسته بندی لوکس زعفران در طیف گسترده‌ای از طرح‌های مختلف در سراسر جهان ظاهر شده است. با این حال، جعبه‌های سخت با توجه به مواد اولیه گران قیمت و قیمت بالای چاپ، هزینه بالایی دارند. زیبایی و جذابیت این جعبه‌ها باعث شده است که، محبوبیت بسته بندی زعفران روز به روز افزایش یابد.

بسته بندی شیک زعفران

چرا پاکت بسته بندی زعفران مهم است؟

بسته بندی زعفران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به خصوص اگر به عنوان یک خرده فروش، به فروش زعفران می پردازید. اول از همه، پاکت بسته بندی باید با طراحی و اندازه مناسب، مورد توجه مشتری قرار گیرد. باید از زعفران در برابر نفوذ و آسیب خارجی محافظت کند و اطلاعات محصول را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

شما باید در نظر بگیرید که آیا بسته‌بندی مناسب استفاده است؟ آیا زعفران را به خوبی حفظ می‌کند؟  اثرات بسته‌بندی محیطی چیست؟ بسته بندی باید از زعفران به صورت خارجی و داخلی محافظت کند. مهمتر از همه، این بسته باید از زعفران در برابر تاثیرات فیزیکی بیولوژیکی و شیمیایی و خارجی محافظت کند. زعفران باید از تغییرات دما، ضربه و لرزش محافظت شود. همچنین به اهمیت بسته بندی در هنگام ذخیره سازی، توزیع و استفاده مصرف‌کننده توجه داشته باشید.

اگر نوع پاکت بسته بندی زعفران به درستی انتخاب شود، تا چند سال ماندگاری دارد. از نظر شیمیایی، محیط می‌تواند بر کیفیت زعفران تاثیرگذار باشد. رطوبت، نور و اکسیژن می‌تواند باعث بدتر شدن طعم و ویژگی‌های رنگ آمیزی زعفران شود. برای حفظ کیفیت آن از نظر داخلی، زعفران باید در دمای محیط و جای تاریک و خنک نگهداری شود. ناگفته نماند که هنگام انتخاب یک بسته‌بندی مناسب، باید رفتار و راحتی  مصرف‌کننده در استفاده از بسته‌بندی هم را به خاطر بسپارید.

 مردم به عنوان مصرف‌کننده، موجوداتی احساساتی هستند. مطالعات نشان داده است که ذهن ما، مشغول احساسات است نه دلیل در انتخاب محصولات از قفسه فروشگاه‌ها. زعفران کالایی گران قیمت است و تفاوت آن در رقابت به جز کیفیت، قیمت و بسته‌بندی آن است. بنابراین، مدل کسب و کار خود را در نظر بگیرید و اینکه چه کسانی مشتری شما هستند. هنگام طراحی بسته، آن‌ها کجا واقع شده‌اند؟ آیا شما به دنبال بازاری گسترده  هستید یا افراد ثروتمند؟  مردم با حس، چشم، لمس، بو و طعم، محصول خود را انتخاب می‌کنند.

 

پاکت شیک بسته بندی

ویژگی‌های پاکت و بسته‌ بندی خوب برای زعفران

یک بسته بندی مناسب، باید دارای سهولت دسترسی و کار با محصول، نمایان بودن محصول و توانایی باز چرخاندن در راحتی استفاده از محصول را داشته باشد. بسته بندی، در سهولت مصرف زعفران نقش بسزایی دارد. این ویژگی‌ها، هنگام فروش به مشتریان خرده‌فروشی، ارزش و مزیت‌های رقابتی دارند. به طور کلی فراموش نکنید که طراحی و پاکت بسته‌بندی زعفران نقش مهمی در ماندگاری زعفران دارد.

انتخاب مواد و فناوری‌های بسته بندی می‌تواند، کیفیت و طراوت زعفران را در هنگام توزیع و ذخیره‌سازی تعیین کند. موادی که به طور سنتی در بسته‌بندی زعفران مورد استفاده قرار می‌گیرند، شیشه، فلز قلع، پلاستیک و کاغذ است. برای افزودن انحصار، گاهی از چوب نیز استفاده می‌شود. البته در پاکت بسته‌بندی‌های خرده فروشی زعفران، عمدتاً از کاغذ برای تزیین هسته اصلی بسته بندی استفاده می‌شود و بسته بندی کاغذی شامل طراحی چاپ شده و اطلاعات محصول است. با ویژگی‌های چاپ پاکت اختصاصی بیشتر آشنا شوید.

 

بسته‌بندی لوکس برای محصولات مختلفی مانند لباس و وسایل الکترونیکی و غیره استفاده می شود و بسیار مورد توجه افراد ثروتمند در کشورهای مختلف جهان قرار می‌گیرد. یک ادویه ارزشمند و گرانقیمت مانند زعفران، باید در بسته بندی‌های لوکس و زیبا عرضه شود. بسته‌بندی لوکس زعفران، از عجیب‌ترین  بسته بندی‌های لوکس است و از این لحاظ ممکن است برای استفاده عمومی و صادرات از نظر اقتصادی منطقی نباشد و صرفاً به عنوان هدایای ویژه مورد استفاده قرار بگیرد.

بسته بندی زعفران با توجه به موقعیت جغرافیایی و قدرت خرید مردم، در هر کشور در انواع مختلف طرح‌ها ارائه می‌شود. در مقاله حاضر، انواع مختلف بسته بندی زعفران را همراه با نقص و فواید آن‌ها بررسی کردیم. گروه پاکتچی، با سال‌ها فعالیت در حوزه تولید و چاپ حرفه ای پاکت، درک نیازهای شما را به عنوان مهم‌ترین اولویت خود قرار داده و می‌تواند بهترین محصول را متناسب با بودجه شما در اختیارتان قرار دهد.

 

تلفن شرکت چلپ

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید