پاکت نامه یکی از بهترین راه‌ها برای معرفی شرکت یا سازمان است. زیرا از این طریق شما می‌توانید مکاتبات خود را در قالب پاکت نامه مخصوص به خود انجام داده و در نتیجه مخاطبان شما می‌توانند با مشخصات اصلی شرکت شما مانند راه‌های ارتباطی با آن و آدرس شرکت آشنا شوند.

بنابراین پاکت‌ نامه اداری به‌نوعی هویت یک شرکت یا اداره در نگاه دیگران است. در این مقاله از گروه پاکت سازی پاکتچی قصد داریم طراحی پاکت نامه اداری را مورد بررسی قرار داده و ایده‌های جذابی را برای آن مطرح کنیم.

 

طراحی پاکت نامه اداری چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که پاکت‌ نامه اداری برای شرکت دارد، ساختن یک هویت بصری در دید مخاطب است. بر این اساس طراحی درست پاکت نامه اداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با استفاده از طراحی پاکت نامه اداری که مختص شرکت یا برند شما است، شما می‌توانید برای خود و شرکتتان یک تم رنگی بسازید.

به‌این‌ترتیب که رنگ پاکت نامه و اشکال هندسی به‌کاررفته بر روی آن باید با رنگ غالب در محیط سایت یا دکوراسیون داخلی دفتر شرکت هماهنگی داشته باشد. به‌این‌ترتیب شما می‌توانید پاکت نامه اداری را به‌عنوان معرف خود به سرتاسر کشور ارسال کنید.

در واقع شما باید طرح کلی پاکت نامه و لوگوی چاپ شده روی آن را مطابق با رنگ سازمانی شرکت خود تعیین کنید. بهتر است سراغ طرح‌های شلوغ نروید؛ زیرا طرح‌های ساده همواره از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. البته همه این‌ها بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. به عنوان مثال، برخی از پاکت نامه‌ها تنها با یک اطلاعات تماس و لوگوی شرکت تکمیل می‌شوند؛ اما بعضی دیگر نیاز دارند که عکس‌ها و طراحی‌های بیشتری روی آن‌ها اعمال شود.

آشنایی با پاکت کرافت؛ کلیک کنید.

طراحی پاکت نامه اداری

 

این کار باعث می‌شود که نه‌تنها شما در میان مشتریان اعتبار خود را افزایش دهید، بلکه به شما کمک می‌کند تا برند خود را در میان سایر شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط با کارتان مطرح شود. به‌علاوه مشتری‌ها با دیدن این طراحی شما را به‌عنوان یک شرکت یا برند حرفه‌ای خواهند شناخت. طراحی پاکت‌ نامه اداری و استفاده درست از المان‌های طراحی بر روی آن، یک راه آسان و کم هزینه را برای جلب اعتماد مشتری و بازاریابی در اختیار شما قرار می‌دهد.

گذاشتن وقت و صرف هزینه برای پاکت نامه اداری یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با مشتری واقعی و دائمی است. از این طریق شما می‌توانید با کمترین هزینه شرکت خود را به افراد یا برندهای خاصی که می‌خواهید معرفی کنید. همچنین با این کار اعتبار شرکت خود را از دید مخاطبان بالاتر برده و باعث می‌شوید که آن‌ها شما را به رسمیت بشناسند. از سوی دیگر درج اطلاعاتی همانند شماره تماس، آدرس و لوگوی شرکت بر روی پاکت نامه اداری می‌تواند راه را برای ارتباط بهتر مخاطب یا مشتری را با باز کند.

به طور کلی، طراحی و چاپ پاکت نامه‌های اداری از اهمیت زیادی برخوردار است و تمام اصول و قواعد آن باید به درستی اجرا شود. دقت کنید که نوع طراحی و چاپی که برای پاکت نامه اداری خود انتخاب می‌کنید، به گونه‌ای باشد که بتوان آن را روی سایز‌های گوناگون پاکت نامه پیاده کرد؛ زیرا پاکت نامه‌های اداری ابعاد مختلفی دارند و شما ممکن است هر بار از سایزی که مورد نیازتان است، استفاده نمایید. یک پاکت نامه اداری با طراحی حرفه‌ای، نشان دهنده هویت و اصالت شرکت شماست و اگر با ست‌های اداری سازمان شما همخوانی داشته باشد، رسمی بودن کسب و کار شما را به شخص مقابل نشان می‌دهد و باعث می‌شود که او شما را متمایز از بقیه شرکت‌ها ببیند.

 

 


پاکت‌ نامه اداری در چه ابعادی طراحی می‌شود؟

پاکت نامه اداری معمولا دارای ابعاد و شکل ثابتی است. تنها چیزی که این پاکت را در دید مشتریان شما متفاوت می‌سازد، طراحی آن و نحوه قرارگیری المان‌های مختلف طراحی بر روی آن است. به طور معمول پاکت نامه اداری در حالت بازشده در ابعاد A4 است. اما این کاغذ A4 برای تبدیل شدن به پاکت‌ نامه اداری باید دو خط تای طولی داشته باشد.

اگر پاکت‌های اداری در سایز A5 طراحی شوند، دیگر خط تا بر روی آن‌ها وجود نخواهد داشت. پاکت‌های A4 در میان اهل فن به پاکت‌های ملخی مشهور هستند. این نوع از پاکت‌ها برای ارسال نامه‌های رسمی مورداستفاده قرار می‌گیرند. اما بسته به ابعاد نامه‌ها می‌توان از پاکت‌های A5 نیز برای این منظور استفاده کرد.

به طور کلی آنچه تعیین‌کننده ابعاد پاکت‌ نامه اداری است، محتوایی است که قرار است به وسیله آن ارسال شود. این محتوا ممکن است در قالب یک کاغذ تک برگی، گزارش‌های چند صفحه‌ای، سی یا فلش ارسال گردد. بنابراین هنگام طراحی پاکت نامه اداری باید به خاطر داشته باشید که نسبت اندازه پاکت به محتویات آن باید حدود چهار به یک باشد. اما در هنگام انتخاب ابعاد باید صرفه‌جویی در هزینه‌های ارسال را هم مد نظر داشته باشید. پس بهتر است از اندازه‌های استاندارد استفاده کنید.

بررسی ویژگی‌های پاکت پستی؛ کلیک کنید.

طراحی پاکت نامه

 

در طراحی پاکت نامه اداری باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  •  اطلاعات مهم شرکت را در کانون توجه قرار دهید.

همان‌طور که گفتیم پاکت نامه اداری یکی از بهترین راه‌ها برای انجام بازاریابی مستقیم است. بنابراین رعایت المان‌های طراحی در هنگام طراحی پاکت نامه اداری باعث می‌شود که میزان تاثیرگذاری این شیوه بازاریابی تحت تاثیر قرار بگیرد. به عقیده بسیاری از طراحان پاکت نامه‌های اداری زیبا، پاکت نامه‌هایی هستند که تا حد امکان ساده باشند. البته سادگی بیش از حد نیز در این مورد توصیه نمی‌شود. اما طراحی پاکت‌ نامه اداری به طور کلی باید در سمت و سویی باشد که لوگوی شرکت و اطلاعات هویتی آن در مرکز توجه قرار بگیرد. بنابراین تلاش کنید تا حد امکان عناصر کمتر و مهم‌تر را بر روی پاکت نامه اداری قرار داده و از رنگ تجاری شرکت نیز استفاده کنید.

نکته‌ای که هنگام طراحی پاکت نامه باید مد نظر داشته باشید این است که نام سازمان خود را قبل از اطلاعات تماس قید کنید. در صورت نیاز می‌توانید آدرس وب‌سایت و ایمیل را هم بنویسید. قسمت بالای پاکت نامه یک فضای خالی دارد. اگر احساس می‌کنید که پاکت اداری شما برای تاثیرگذاری بیشتر و بهتر به رنگ‌های اضافی نیاز دارد، می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و پاکت نامه جذابی طراحی نمایید.

 

  • پاکت نامه اداری امضای تجاری شما است.

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی پاکت نامه اداری همواره باید به آن توجه کنید، هماهنگی طرح پاکت نامه با محیط کاری، سایت، اداره یا دفتر شما است. این کار باعث می‌شود که در هر زمینه مخاطب شما با یک هویت بصری یکسان مواجه شود. در نتیجه یک رنگ یا شکل هندسی خاص در ذهن مخاطب به‌عنوان امضای تجاری شما ثبت شده و هر بار دیدن آن می‌تواند نام شما را در ذهن او تداعی کند.

حتی می‌توانید بر روی پاکت‌ نامه اداری خود شعار شرکت یا سخنی از بزرگان یا حتی جمله‌ای متناسب با مناسبت‌های روز را درج کنید، با این کار مخاطب با شما احساس راحتی و صمیمیت بیشتری داشته باشد. اما برای این موضوع همواره فونتی را انتخاب کنید که تا حد امکان خوانا و واضح بوده و با سایر المان‌های طراحی موجود بر روی پاکت‌ نامه اداری همخوانی داشته باشد.

پاکت نامه اداری باید تناسب زیادی با نوع کسب و کار شما داشته باشد و با طراحی الگوی سازمان هماهنگ شود. معمولاً سایز فونتی که در پاکت نامه‌های اداری استفاده می‌شود، بین ۹ تا ۱۲ است.

 

طراحی پاکت

  • در طراحی پاکت نامه اداری سلایق مخاطب خود را در اولویت قرار دهید.

یکی از نکات مهم در طراحی پاکت نامه اداری شناخت مشتری یا مخاطب است. اگر شما به طور دائمی با افرادی از طبقه‌ای خاص یا اداره‌ای خاص در ارتباط هستید و محصولات یا نامه‌های خود را برای آن‌ها ارسال می‌کنید، باید بر روی پاکت اداری خود از المان‌هایی استفاده کنید که سلیقه این دسته از افراد را برآورده می‌کند.

به عنوان مثال اگر شرکت شما ارائه‌دهنده محصولات ورزشی است، می‌توانید از المان‌های ورزشی بر روی پات نامه اداری خود استفاده کنید. وقتی شخص گیرنده، پاکت طراحی شده با المان‌های ورزشی را ببیند، این احساس در او به وجود می‌آید که شما به سلیقه‌اش احترام گذاشته‌اید و نظر او برایتان مهم بوده است.

 

  • رنگ پس‌زمینه را دست کم نگیرید.

شاید کمتر پاکت نامه اداری را دیده باشید که رنگ پس‌زمینه آن، رنگی به غیر از سفید باشد. اما به یاد داشته باشید که استفاده درست از رنگ‌های پس‌زمینه در طراحی پاکت نامه‌های اداری می‌تواند احساسات مختلفی را در مخاطب شما ایجاد کند. اگر برند شما دارای یک رنگ تجاری خاص است، می‌توانید رنگ پس‌زمینه پاکت‌ نامه اداری را به رنگ پس‌زمینه خود درآورید. همچنین شناخت درست روانشناسی رنگ‌ها برای طراحی پاکت‌ نامه اداری نیز می‌تواند به شما در انتخاب درست رنگ کمک کند.

علاوه بر این شما می‌توانید به جای استفاده از پالت‌های رنگی در هنگام انتخاب پس‌زمینه، الگوهایی را که برای این کار وجود دارند مورداستفاده قرار دهید. این کار به طراحی پاکت‌ نامه اداری شما جلوه‌ای متفاوت بخشیده و باعث می‌شود که شما به برندی خاص در ذهن مخاطب تبدیل شوید. برای این کار می‌توانید از الگوهای هندسی تکرارشونده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب خطوط مستقیم و مورب نیز را القای حس پویایی در بیننده استفاده کنید.

رنگ‌های پس‌زمینه علاوه بر اینکه باعث زیبایی و جذابیت پاکت‌های اداری و جذب مشتری می‌شوند، تاثیر بسزایی در انتقال پیام دارند و شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان ابزاری برای تبلیغ برند خود استفاده کنید. با این حال، همه این‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که شما از یک رنگ درست برای پس‌زمینه استفاده کرده باشید.

 

  • تصاویری به غیر از لوگوی شرکت استفاده کنید.

هرچند که طراحی پاکت نامه اداری باید به گونه‌ای باشد که جذاب‌ترین قسمت آن لوگوی شرکت شما باشد. اما به یاد داشته باشید که استفاده از تصاویر دیگر نیز می‌تواند اهداف تجاری شما را برای مخاطب روشن کند. به عنوان مثال استفاده از تصاویر طبیعت برای یک شرکت با زمینه کاری محیط‌زیست می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. اما به خاطر داشته باشید که استفاده از چهره انسان در طراحی پاکت نامه اداری می‌تواند تاثیری عمیق و مثبت بر روی ارتباط برقرار شده با مخاطب بگذارد.

یکی از ایده‌های جذاب برای طراحی پاکت نامه اداری این است که لوگوی شرکت خود را با فونت بزرگ‌تر بر روی آن تکرار کنید. به عبارت بهتر اگر اهداف شرکت شما به گونه‌ای نیست که بتوان آن‌ها را با زبان تصویر بیان کرد، بهتر است توجه خواننده را به لوگوی شرکت خود جلب کرده و با یک حالت انتزاعی آن را بر روی پاکت نامه اداری خود تکرار کنید.

 

نمونه پاکت نامه اداری

 

هزینه طراح پاکت نامه اداری چقدر است؟

زمانی که شما سفارش طراحی پاکت‌ نامه اداری را به یک طراح می‌سپارید، می‌توانید سفارش خود را از یک پاکت ساده به طراحی یک ست اداری گسترش دهید. واضح است که هرچه المان‌های طراحی مورد نیاز شما بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید علاوه بر سفارش طراحی پاکت نامه اداری، طراحی لوگو، چاپ سربرگ، فاکتور، کارت ویزیت، بروشور و دیگر موارد را به سفارش خود اضافه کنید. اما زمانی که سفارش شما تنها به پات نامه اداری محدود می‌شود، ابعاد این پاکت نامه و مدت‌زمان تحویل سفارش به‌عنوان تاثیرگذارترین عوامل در قیمت ایفای نقش می‌کنند. بر این اساس قیمت طراحی پاکت نامه اداری از قرار زیر است:

  • طراحی پاکت نامه اداری A3، تحویل در یک تا 3 روز کاری: 120 هزار تومان
  • طراحی پاکت نامه اداری A4، تحویل در 2 تا 5 روز کاری: 110 هزار تومان
  • طراحی پاکت‌ نامه اداری A5، تحویل در 2 تا 5 روز کاری: 95 هزار تومان
  • طراحی پاکت نامه اداری ملخی، تحویل در 2 تا 5 روز کاری: 90 هزار تومان
  • طراحی پاکت نامه ملخی A4 و A5، تحویل در 3 تا 5 روز کاری: 195 هزار تومان

 تماس با ما

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید