در صنعت پزشکی و مشاغل وابسته به آن، توجه به کیفیت کار و ارائه بهترین خدمات به مخاطبان رمز موفقیت است. به عبارت بهتر کسب و کارهایی که در حوزه سلامت مشغول به فعالیت هستند، در اولین گام با انجام خدمات بهتر می‌توانند در جذب مخاطبان که اکثریت آن‌ها بیماران هستند موفق باشند. اما در کنار توجه به کیفیت خدمات، بازاریابی و برندینگ نیز مسئله مهمی است که نباید از آن غافل شد.

 شاید تصور کنید که روش های بازاریابی در این حوزه بسیار محدود و بی تاثیر است. باید گفت با وجود اینکه برندینگ و بازاریابی در حوزه سلامت محدود است؛ اما بی‌تأثیر نیست. با رعایت برخی اصول مهم می‌توان فروش خدمات را به شکل درست انجام داد و مخاطبان را برای درازمدت نزد خود نگاه داشت.

از جمله کسب و کارهای موجود در حوزه سلامت کلینیک‌های تصویربرداری سونوگرافی هستند که روزانه مراجعین بسیار زیادی دارند. یکی از راهه‌ای بازاریابی و مطرح کردن برند کلینیک سونوگرافی استفاده مناسب و درست از پاکت سونوگرافی است. این روش شاید به نظر ساده و بی اهمیت بیاید، اما تاثیرات زیادی بر مخاطبان خواهد گذاشت. در این مقاله با استفاده از تجارب و تخصص کارشناسان مجموعه پاکت چی درباره ویژگی‌های پاکت سونوگرافی و روش‌های بهبود بازاریابی از این طریق اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

با طرح‌های پاکت رادیولوژی بیشتر آشنا شوید.

 

 پاکت سونوگرافی و اهمیت آن در محافظت از تصویر

سونوگرافی نوعی از تصویربرداری است که با کمک آن می‌توان مواردی مانند بررسی شرایط زنان باردار، بررسی وضعیت جنین، بررسی چشم و پلک، تشخیص بیماری‌های مفصل و بسیاری موارد دیگر را انجام داد. برای به دست آوردن هر کدام از این تصاویر، از فیلم‌های سونوگرافی در اندازه‌های مختلف استفاده می‌شود. همچنین باید یادآور شد که فیلم‌های سونوگرافی زیر مجموعه فیلم‌های رادیوگرافی هستند.

 ابعاد مختلف تصاویر سونوگرافی به طور استاندارد شامل 30*40، 24*30،18*24 و غیره است. البته ابعاد دیگری نیز وجود دارد که به تناسب فیلم سونوگرافی می‌توان استفاده نمود. محفظه و پاکت سونوگرافی که برای نگهداری و محافظت از این تصویر در نظر گرفته می‌شود، باید ابعادی حداقل یک سانتیمتر بیشتر نسبت به فیلم سونو گرافی داشته باشد تا بتوان تصاویر را به راحتی در آن قرار داد.

ذکر این نکته مهم است که تصاویر سونوگرافی، ام آر آی، CT، پلارید، پزشکی هسته‌ای و تزریق دانسیته دیجیتالی همگی در ردیف فیلم‌های رادیو لوژی قرار می‌گیرند. به همین دلیل در استفاده از پاکت سونوگرافی ابعاد هر کدام از تصادیر و کارکرد آن‌ها موثر است تا اندازه پاکت مشخص شود.

 تمامی تصاویر سونوگرافی و ام آر آی حساسیت بالایی نسبت به رطوبت دارند و باید نوعی پاکت سونوگرافی طراحی شود که این تصاویر را در مقابل رطوبت نگهداری کند. علاوه بر آن عوامل مخرب مانند اشعه و نور می‌تواند کیفیت تصویر را کاهش دهد. در نتیجه پزشک معالج نتواند به خوبی تصویر سونوگرافی را تفسیر کند. به همین دلیل نیاز به پاکت سونوگرافی مقاوم در مقابل نور نیز احساس می‌شود.

پاکت سونوگرافی

پاکت سونوگرافی و برندینگ

 همان‌طور که بیان شد این نوع پاکتپزشکی را می‌توان در طرح‌ها و ابعاد متفاوتی تولید و چاپ کرد. اطلاعات مختلفی نیز روی پاکت سونوگرافی چاپ می‌شود که می‌تواند راهکاری برای بازاریابی و نشان دادن برند کاری شما باشد.

 از جمله اطلاعات درج شده روی این پاکت، موارد متعددی مانند نام و مشخصات بیمار، نام پزشک معالج، لوگوی کلینیک سونوگرافی، آدرس، شماره تماس و راه‌های ارتباطی با کلینیک است. شاید در نگاه اول این موارد، اطلاعات کلی درباره مشخصات بیمار و کلینیک باشد. اما نوع طراحی و کیفیت چاپ آن‌ها می‌تواند راهی برای ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات پزشکی شما باشد. البته در کنار این مسئله اگر طراحی و چاپ کیفیت پایینی داشته باشد، امکان دارد که در بلندمدت مشتریان از شما و خدماتتان کناره بگیرند.

 از سوی دیگر استفاده از خدمات چاپ بهتر مانند چاپ‌های سفارشی و تخصصی می‌تواند باعث اعتبار بخشی به برند کاری شما در نظر بیماران باشد. همچنین نباید اهمیت چاپ لوگو در برند را نادیده گرفت. توجه به این قسمت از اطلاعات روی پاکت سونوگرافی، راهکاری برای ارتباط بهتر با مشتریان است. به همین دلیل بهتر است که پاکتی حرفه‌ای و سفارشی ساز برای پاکت سونوگرافی در نظر بگیرید.

 در کنار تمامی این موارد در تهیه پاکت سونوگرافی باید بهترین کیفیت چاپ، طراحی و جنس پاکت رعایت شود. از آنجا که تصاویر سونوگرافی گران و پرهزینه هستند، باید در محفظه مقاوم و محکم نگهداری شوند تا از آسیب‌هایی مانند رطوبت و پارگی محافظت شوند. به همین دلیل اگر جنس پاکت مقاوم باشد، نوعی اعتما سازی برای مشتریان ایجاد خواهد شد و در بلند مدت می‌توان به داشتن مشتریان بیشتر اطمینان حاصل کرد.

 مسئله مهم دیگر در طراحی و چاپ پاکت سونوگرافی، ثبات تاثیر مثبت در ذهن مخاطب است. به این صورت که هرچه طراحی و چاپ کیفیت بالاتری داشته باشد، برند پزشکی و کلینیک تصویربرداری شما به میزان بیشتری در ذهن مخاطبان تثبیت خواهد شد. در نتیجه مخاطبان در طولانی‌مدت خدمات شما را انتخاب خواهد کرد.

 

پاکت سونوگرافی و اهمیت رنگ در چاپ آن

 برای چاپ کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و انواع پاکت‌های بسته بندی می‌توان از رنگ‌های مختلف به تناسب آن صنعت و حرفه‌ استفاده کرد. آنچه در انتخاب رنگ برای پاکت سونوگرافی اهمیت پیدا می‌کند، توجه به ایجاد حس امنیت و مراقبت در مخاطبان است. به همین دلیل شاید بتوان گفت بهترین رنگ‌ها که کاربردی و تاثیر بسیار بهتری بر مخاطب خواهند داشت، رنگ فیروزه‌ای و صورتی است.

 استفاده از رنگ فیروزه‌ای در پاکت سونوگرافی حس سلامت و ارتباط را ایجاد می‌کند و روحیه خوبی به مخاطب القا می‌کند. همچنین استفاده از رنگ صورتی به خصوص در پاکت سونوگرافی جنین، حس مراقبت، پرورش و لطافت را ایجاد خواهد کرد. در این صورت مطمئنا این حس در ذهن مادران باردار باقی خواهد ماند و برای دریافت مراحل دیگر سونوگرافی، کلینیک تصویربرداری شما را انتخاب خواهند کرد.

انواع پاکت سونوگرافی

 پوشش‌های مختلف پاکت سونوگرافی

 برای پوشش دهی پاکت سونوگرافی می‌توان از مواد مختلف مانند سلفون مات و براق، پوشش U.V، لمینت مات و براق و ورنی استفاده کرد. هر کدام از این پوشش‌ها مزایای خاص و منحصر به فرد خود را دارند که در ادامه با انواع آن‌ها آشنا می‌شویم:

 پوشش سلفونی: در این روش یک لایه نازک سلفون با کمک حرارت روی پاکت چسبانده می‌شود که موجب استحکام و محافظت بیشتر پاکت سونوگرافی می‌شود. سلفون‌ها در دو نوع مات و براق کاربرد دارد و هر کدام نمای خاصی به پاکت می‌بخشند.

 استفاده از سلفون مات مانع بازتاب نور محیط در پاکت شده و در محیط‌های پرنور، دید بصری بهتری به پاکت سونوگرافی می‌دهد. درنتیجه رنگ و طرح روی پاکت به شکل بهترین نمایش داده خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که از شفافیت رنگ پاکت به مقدار بسیار کمی کاسته خواهد شد.

 در صورت استفاده از سلفون براق، طرح ها و رنگ‌های روی پاکت شاداب‌تر و بهتر نمایش داده می‌شوند؛ اما بازتاب نور بسیار زیاد است و موجب می‌شود که طرح و رنگ به خوبی دیده نشود.

 پوشش لمینتی: در این روش لایه‌ای نازک و شفاف از پلاستیک روی پاکت قرار می‌گیرد و مانند طلق عمل می‌کند. این کار موجب استحکام و محافظت بالای پاکت سونوگرافی در مقابل آسیب‌هایی مانند رطوبت، لکه و ... می‌شود و رنگ‌های آن ثابت می‌ماند.

 لمینت مزایای بسیار زیادی دارد از جمله اینکه مانع کثیفی و پارگی پاکت می‌شود. همچنین از لوله شدن و رنگ پریدگی پاکت جلوگیری می‌کند. می‌توان برای پوشش پاکت سونوگرافی از لمینت براق یا مات استفاده کرد که هر کدام نیز ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

لمینت مات مانند سلفون مات باعث کیفیت در نشان دادن طرح و رنگ چاپ شده روی پاکت می‌شود و مانع بازتاب نور خواهد شد. لمینت براق نیز بازتاب نور بیشتری ایجاد می‌کند که این مسئله ممکن است باعث دید بصری کمتر از طرح و رنگ چاپ شده روی پاکت باشد. البته نباید فراموش کرد که طرح چاپی با کمک پوشش لمینت و سلفون براق، زیباتر و شاداب‌تر هستند.

برای استعلام قیمت پاکت پستی لمینه مشکی کلیک کنید.

 

 پوشش ورنی: این نوع پوشش پاکت سونوگرافی باعث محافظت محصولات چاپی در مقابل آسیب و خراش است. ورنی در دو نوع گرم و سرد قابل اجرا است. در ورنی گرم به علت استفاده از مواد شیمیایی با بوی ناخوشایند، مقداری اسانس خوشبو کننده اضافه می‌شود تا بوی بد از پاکت استشمام نشود. پوشش ورنی سرد نیز فقط برای تثبیت رنگ پاکت استفاده می‌شود و درخشندگی خاصی ندارد.

 پوشش U.V: در این روش یک لایه براق و برجسته روی سطح پاکت قرار می‌گیرد و در انواع مات، براق و موضعی قابل اجرا است. استفاده از پوشش یو وی موضعی موجب برجسته سازی قسمت های مشخص از طرح و رنگ چاپ می‌شود. به این معنا که قسمت‌های مهم طرح روی پاکت سونوگرافی مانند لوگو را می‌توان برجسته کرد. این کار تاثیر خوبی در برندینگ و بازاریابی نام تجاری کلینیک تصویربرداری شما خواهد داشت. همچنین استفاده از یووی موضعی باعث جذابیت بیشتر کار می‌شود.

 علاوه بر موارد ذکر شده پوشش‌های مختلف دیگری نیز هستند که برای زیبایی هرچه بیشتر محصولات چاپی مانند پاکت سونوگرافی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. از جمله این موارد می‌توان به چاپ سیلک، برش خاص در دایکات، هات فویل و ... اشاره کرد.

 

انواع پاکت سونوگرافی

با توجه به نوع کاغذ و نوع چاپ استفاده شده در تهیه پاکت سونوگرافی، انواع مختلف و زیادی از این پاکت قابل تصور است. اما در یک دسته بندی کلی در تهیه این پاکت‌ها ازدو نوع سه نوع کاغذ مقوایی پشت طوسی، مقوای گلاسه و کاغذ نخودی سفید و زرد استفاده می‌شود. همچنین در طراحی شکل پاکت نیز طرح‌هایی مانند پاکت دکمه دار، بدون دکمه، پاکت ضد آب، و ... قابل اجرا هستند.

 در حال حاضر روش های نوینی برای بازاریابی و مطرح کردن برند در حوزه سلامت و پزشکی وجود دارد. یکی از روش های سریع، کاربردی و ارزان قیمت توجه به پاکت‌های پزشکی و از جمله آن‌ها پاکت سونوگرافی است. با استفاده از طرح های مناسب، رنگ‌های جذاب و پاکت با کیفیت می‌توان خدمات تصویربرداری پزشکی را به شکل بهتر به مشتریان ارائه داد. این مسئله به خوبی در ذهن مخاطبان تثبیت خواهد شد و در بلند مدت مشتریان زیادی تمایل به استفاده از خدمات پزشکی شما خواهند داشت. برای سفارش طراحی و چاپ این نوع از پاکت ها می توانید از کارشناسان پاکتچی مشاوره بگیرید.

 

سفارش اینترنتی پاکت

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید