دنیای امروز با گسترش تجارت الکترونیک پیش می‌رود. در مسیر این نوع تجارت توجه به فاکتورهای بسیار زیادی می‌تواند موفقیت شما را تضمین کند. یکی از مسائل مهم، توجه به هزینه‌های اقتصادی بسته ‌بندی است. مسلما بسته بندی پاکت پستی در صورتی که خلاقانه، زیبا و با طراحی مناسب باشد، فروش خوبی را برای محصولات تولیدی کسب و کار الکترونیکی شما رقم خواهد زد. اما به این معنا نیست که هر نوع بسته بندی پاکت پستی توجیه اقتصادی داشته باشد

یکی از راه‌هایی افزایش سود اقتصادی، کاهش هزینه‌های بسته بندی است؛ به همین دلیل در این مقاله از مرکز بزرگ چاپ پاکتچی درباره روش‌های کاهش هزینه بسته بندی پاکت پستی اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

چگونه هزینه بسته بندی پاکت پستی را کاهش دهیم؟

 برای صرفه جویی در هزینه بسته بندی پاکت پستی روش‌های متعددی وجود دارد که البته در کنار کاهش هزینه‌ها نباید کیفیت بسته ‌بندی را فراموش کرد. در صورت رعایت تعادل میان هزینه و کیفیت بسته بندی پاکت پستی، در کاهش این هزینه حتما موفق عمل کرده‌اید. در این بین چندین روش برای رسیدن به این مقصود وجود دارد که در ادامه ذکر می‌شود:

بسته بندی کرافت

 1) کاهش زمان بسته بندی به حداقل ممکن

 زمان طلا است و نباید به راحتی آن را از دست داد. اگر بسته بندی پاکت پستی مدت ‌زمان زیادی طول بکشد، علاوه بر آن که وقت زیادی از شما خواهد گرفت، نیروی انسانی بیشتری نیز درگیر کار خواهد بود. برای بهره بردن بیشتر از زمان می‌توان از اتوماسیون استفاده کرد. در این صورت بسته بندی پاکت پستی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و در تحویل محصول نیز سریع‌تر عمل خواهید کرد. توجه به فاکتور زمان موضوع مهمی برای افزایش سود اقتصادی و جلوگیری از هدر رفتن وقت است.

2) توجه به محیط زیست

 بسته بندی پاکت پستی با موادی که به راحتی در محیط زیست بازیافت می‌شوند هزینه کمتری بر دوش شما خواهد تحمیل خواهد کرد. به عبارت بهتر این مواد قابل بازیافت هستند و قیمت پایین‌تری نسبت به سایر مواد برای بسته بندی دارند؛ در نتیجه استفاده از آن‌ها به معنای کاهش هزینه‌های اقتصادی است.

 از سوی دیگر مصرف کنندگان زیادی هستند که به حمایت از محیط زیست توجه نشان می‌دهند. به همین جهت محصولاتی خرید می‌کنند که بسته بندی پاکت پستی آن‌ها از مواد قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست باشد. اگر شما نیز به این سلیقه مصرف کنندگان توجه کنید، می‌توانید فروش خوبی را رقم بزنید.

بسته بندی محیط زیستی

3) عمده خرید کنید

در بسته بندی پاکت پستی هر چقدر که خرید بیشتر و عمده‌تری داشته باشید، هزینه‌های بسته بندی نیز کاهش خواهد یافت و قیمت هر بسته بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد. اما اگر حجم سفارش کم باشد، قیمت بیشتری باید بپردازید. ذکر این نکته مهم است که نباید به بهانه کاهش هزینه‌ها تعداد بسیار زیادی بسته بندی پاکت پستی خریده و انبار کنید. این کار اصلا اقتصادی نیست.

همچنین در دنیای امروز که دنیای بازاریابی و خلاقیت است، هر روز باید بسته بندی پاکت پستی در طرح‌های زیبا و خلاقانه به بازار ارائه شود تا بتوان بازار محصول پرفروشی به دست آورد. از سوی دیگر خرید عمده بسته بندی پاکت پستی نیاز به فضایی برای نگهداری از آن دارد. توجه به تهیه فضای مناسب نیز هزینه دیگری بر دوش شما تحمیل خواهد کرد. به همین دلیل موضوع مهم در خرید عمده توجه به همه جوانب و عدم افراط و تفریط است.

پاکت بسته بندی

4) انتخاب شرکت بسته بندی

 شرکت‌های مختلفی در زمینه بسته بندی پاکت پستی فعالیت می‌کنند که قیمت‌های متفاوتی برای ارائه خدمات خود در نظر می‌گیرند. در صورتی که شرکتی قیمت مناسب و کیفیت معقولی از خدمات بسته بندی ارائه دهد، نسبت به سایر شرکت‌های بسته بندی ارجحیت دارد و هزینه‌های بسته بندی پاکت پستی را برای شما کاهش خواهد داد. به عبارت دیگر انتخاب درست شرکت بسته بندی به معنای کاهش هزینه‌های بسته بندی پاکت پستی است.

 5)  توجه به وزن بسته بندی پاکت پستی

در راستای  ارسال و حمل و نقل بسته بندی پاکت پستی، توجه به وزن آن اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر هر چه وزن، حجم و اندازه بسته بندی پاکت کمتر باشد، هزینه حمل و نقل و ارسال آن نیز کمتر خواهد شد و به تبع آن هزینه‌های اقتصادی کاهش خواهد یافت.

 6)  توجه به وزن پرکننده‌ها بسته های پستی

ممکن است محصول ارسالی در بسته بندی پاکت پستی در معرض آسیب باشد و نیاز به پرکننده‌هایی برای پر کردن فضاهای خالی داخل بسته باشد. در این صورت استفاده از پرکننده‌های سنگین به طور حتم هزینه‌های حمل و نقل و ارسال بسته را افزایش خواهد داد. راه حل مناسب برای این کار استفاده از انواع پرکننده‌های سبک در بسته بندی پاکت پستی است. این پرکننده‌ها انواع مختلفی مانند کاغذ کرافت، پلاستیک حبابدار، بالشتک‌های پر شده از هوا، فوم بسته بندی و کارتون خرد شده هستند که به تناسب نوع محصول می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

اینستاگرام

 7) اهمیت نوع نوارچسب

 شاید به نظر شما نوار چسب یک جز بسیار کم اهمیت در بسته بندی پاکت پستی باشد؛ در صورتی که چنین نیست. چسب‌های شفاف قیمت پایینی دارند و می‌توان در بسته بندی محصولات سبک وزن تا ۷ کیلوگرم از آن‌ها استفاده کرد و با این روش‌ تا حدود زیادی هزینه‌های بسته بندی را کاهش داد.

 اگر محصول وزن بیشتر از ۷ کیلوگرم تا ۱۲ کیلوگرم داشته باشد، استفاده از نوار چسب تقویت شده که با کمک آب فعال می‌شود، روش محکم و قوی برای بسته بندی پاکت پستی است. از سوی دیگر در حال حاضر این امکان در چسب‌های بسته بندی پاکت پستی فراهم شده است که بتوان لوگو، آدرس، تلفن و غیره را بر روی آن چاپ کرد. همین مسئله کارآیی نوار چسب را بیشتر از کارایی معمولی آن خواهد کرد و علاوه بر کاهش هزینه‌ها در بازاریابی موفق نیز موثر خواهد بود.

چسب بسته بندی

 8) بسته بندی مقوایی

 در ارسال برخی از محصولات مانند کالاهای با ارزش و شکننده که نیاز به محافظت بیشتری دارند، باید از بسته بندی پاکت پستی با مقاومت بالا استفاده کرد. می‌توان بسته‌های مقوایی را برای این نوع بسته ‌بندی به کار برد. اما ذکر این نکته مهم است که بسته ارسالی نباید خیلی بزرگ و حجیم باشد؛ زیرا باعث افزایش هزینه‌های ارسال پاکت پستی خواهد شد. همچنین نیاز به پرکننده‌های بیشتری دارد که افزایش وزن و افزایش هزینه حمل و نقل را در پیش دارد. اگر از یک بسته مقوایی در اندازه استاندارد برای این کار استفاده کنید، هزینه‌ها به مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

9) بسته بندی مجدد

 گاهی اوقات ارائه برخی محصولات در بسته بندی‌های گران عرضه می‌شود که هزینه زیادی بر دوش شما خواهد گذاشت در حال حاضر برخی شرکت‌های بسته ‌بندی این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بسته بندی پاکت پستی قابل ارجاع باشد.

 روش کار به این صورت است که شما به عنوان دارنده کسب و کار الکترونیکی، گزینه مجدد را برای مشتری خود در نظر می‌گیرید. در این صورت اگر مشتری این گزینه را انتخاب کند بعد از دریافت محصول، بسته بندی پاکت پستی را با پست به شرکت باز می‌گرداند و هزینه پرداختی بابت بسته بندی را دریافت می‌کند.

 این روش موجب کاهش هزینه‌های بسته بندی پاکت پستی خواهد شد و کمکی در مسیر محافظت بیشتر از محیط زیست است. از سوی دیگر به علت اینکه هزینه‌های مشتری نیز کاهش یافته است، رضایت بیشتری از این خرید خواهد داشت و برای خرید بعدی به سمت محصولات شرکت شما ترغیب خواهد شد.

بسته بندی

 10) انتخاب درست بسته بندی

 اگر محصولی سبک مانند لباس ارائه می‌دهید، برای بسته بندی آن می‌توانید از پاکت‌های دستی که با جنس کاغذ کرافت تهیه می‌شود استفاده کنید. این پاکت‌های کاغذی قابلیت استفاده برای محصولات بسیاری مانند خشکبار، چای، تنقلات و... دارد. همچنین هزینه این نوع بسته بندی پاکت پستی ارزان و سازگار با محیط زیست است.

11) ساک دستی چسب دار

 استفاده از چسب برای مهر و موم کردن بسته بندی پاکت پستی در برخی از محصولات نیاز است. اما در برخی دیگر از محصولات سبک و کم حجم که آسیب چندانی نمی‌بینند، نیازی به استفاده از چسب‌های بسته بندی وجود ندارد.

چسب‌های بسته بندی هزینه جداگانه برای شما ایجاد خواهد کرد و نیاز به فضایی برای نگاهداری از آن‌ها احساس می‌شود. با توجه به نوع محصول می‌توان به خوبی این موضوع را درک کرد. در این شرایط برای بسته بندی پاکت پستی محصولات سبک می‌توان از ساک‌های دستی چسب‌دار استفاده کرد. این کار باعث افزایش سرعت بسته بندی، کاهش هزینه‌های آن و شکیل‌تر شدن بسته ‌بندی می‌شود.

بسته بندی چسب دار

 قدرت بسته بندی پاکت پستی در بازاریابی و فروش بیشتر محصول بر کسی پوشیده نیست. اما در این بین نمی‌توان هر نوع هزینه‌ای را قبول کرد. رعایت تعادل در ارائه نوع بسته بندی محصول موجب می‌شود که علاوه بر کاهش هزینه‌های پستی، سود اقتصادی خوبی نصیب برند تجاری شما شود.

شرکت‌های بسیاری در زمینه بسته بندی پاکت پستی در حال فعالیت هستند که هر کدام قیمت و کیفیت متفاوتی ارائه می‌دهند. بهترین انتخاب این است که شرکتی در این زمینه انتخاب کنید که با ارائه کیفیت بالا، قیمت مناسبی را برای بسته بندی پاکت پستی در نظر گرفته باشد.

 

همچنین توجه به طرح‌های خلاقانه و به روز را نباید در مسیر بازاریابی فراموش کرد یکی از شرکت‌های مطرح در این زمینه پاکتچی است که بسته بندی پاکت پستی را با قیمت مناسب، کیفیت بالا و طرح‌های خلاقانه و متنوع به شما ارائه خواهد داد.

 

تماس با ما

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید