در حال حاضر افراد زیادی هستند که برای خرید محصولات مورد نیاز خود روش الکترونیکی و آنلاین را انتخاب می‌کنند و به جای آن که زمان خود را صرف گشت و گذار در فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعدد کنند، به صورت الکترونیکی و با جستجو در فضای مجازی محصول مورد نیاز را خود را خریداری می‌کنند.

 در بازار کالاها و خدمات فاکتورهای متفاوتی وجود دارد که می‌تواند در فروش بهتر محصول موثر باشد. یکی از ابزارهای مهم و کاربردی برای جلب نظر مشتری توجه به نوع بسته بندی کالا است. به عبارت بهتر اگر شما برای محصول تولیدی خود یک بسته بندی منحصر به فرد در نظر بگیرید؛ با این کار تنها موفق به فروش یک محصول نشدید. بلکه در گذر زمان این کار باعث افزایش فروش خواهد شد. مشریان راضی راهی برای تبلیغ محصول شما هستند.

 

نکات مهم در بسته بندی انواع پاکت

اگر بسته بندی پاکت پستی به درستی انجام شود، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بیشتر در ذهن مشتری ماندگار بمانید و برای خرید بعدی شما را انتخاب کند. در این نوشتار از پاکتچی نکات مهم در بسته بندی انواع پاکت و کسب و کارهای الکترونیکی را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

 

برای بازدید انواع پاکتها و اطلاع از قیمت ها و خرید سریع کلیک کنید.

 

پاکت

 

 توجه به انتظارات مشتریان

اگر شما صاحب یک فروشگاه الکترونیکی هستید، علاوه بر توجه به کیفیت و قیمت مناسب محصول باید به بسته بندی پاکت پستی آن هم دقت داشته باشید. پاکت پستی ارسال شده برای مشتری مهم‌ترین راه ارتباطی او با شما برای آینده است. به همین دلیل بسیار مهم است که به شکل بسته بندی پاکت پستی و طرح و رنگ آن دقت کافی داشته باشید.

 یک مشتری آنلاین بدون اینکه محصول را از نزدیک دیده باشد، اقدام به خرید می‌کند. در این شرایط برای آنکه بتوانید به مشتری نشان دهید که برای انتخاب او ارزش قائل هستید، به چند عامل مهم باید توجه کنید. یکی از فاکتورهای مهم توجه به نوع بسته بندی محصول در پاکت پستی مناسب است.  این موضوع در حفظ مشتری اهمیت بالایی دارد. به همین جهت برای کالاها و خدمات خود باید یک بسته بندی مناسب را در نظر بگیرید.

 با توجه به وزن، شکل و اندازه محصول ارائه شده می‌توان از بسته بندی پاکت پستی در ابعاد مختلف استفاده کرد. در ادامه به فاکتورهای مهم دیگر در بسته بندی پاکت پستی اشاره می‌شود.

 

توجه به ایمنی محصول

 اگر شما در کسب و کارهای الکترونیکی فعال هستید، امنیت و سلامت کالای ارسال شده بسیار مهم است. به عبارت دیگر، برای بسته بندی محصول اولین و مهم‌ترین فاکتور این است که کالا و خدمات مورد نظر را سالم به دست مشتری برسانید. این محصول ممکن است ضربه پذیر و یا شکستنی باشد. همچنین در صورتی که یک ماده غذایی را در پاکت پستی قرار داده باشید، باید سالم به مقصد برسد. همه این موارد به این معنا هستند که باید بسته بندی با توجه به نوع محصول ارائه شده، از آن کالا در مقابل فساد، آسیب، ضربه و شکستگی حفاظت کند.

 

استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های جذاب در بسته بندی پاکت پستی

 این مسئله کاملا به محصول بسته بندی شده بستگی دارد. رنگ و طرح‌های انتخابی باید متناسب با محصول بسته بندی شده باشد. رنگ اثر بسیار مهمی بر بیننده بسته بندی پاکت پستی خواهد گذاشت، به طوری که در جذب مخاطب از جمله عوامل انگیزشی است. با توجه به اینکه چه محصولی ارائه می‌دهید، از طرح مناسب آن استفاده کنید.

 

لوگو محصول مهم است

چاپ مناسب نام برند تجاری بر روی بسته بندی پاکت پستی نباید فراموش شود. لوگوی محصول باید با قلمی مناسب بر روی پاکت پستی چاپ شود و در انتخاب رنگ لوگو نیز باید دقت شود. گاهی اوقات دو محصول کاملا مشابه با هم در بسته بندی‌های متفاوتی عرضه می‌شوند و جالب است که در اکثر اوقات مشتری به سمت محصول با بسته بندی زیبا تمایل پیدا می‌کند. در این شرایط اگر لوگو تجاری به وضوحبر روی بسته بندی چاپ شده باشد، موجب می‌شود که در ذهن مشتری به خوبی بماند.

 

پاکت اینترنتی

 

فاکتورهای مهم در بسته بندی پاکت پستی

ساده اما جذاب!

در بسته بندی پاکت پستی برای جذب مخاطب نباید به دنبال طرح‌ها و رنگ‌های عجیب، غریب و شلوغ بود. گاهی اوقات بهترین معرف شما سادگی پاکت پستی است. استفاده از طرحی ساده ولی زیبا با رنگ‌های جذاب و متناسب محصول می‌تواند خوشایند مشتریان قرار بگیرد و تاثیر مثبتی بر روی او بگذارد.

 

بیایید صادق باشیم!

 تصور کنید که محصولی با درجه کیفیت خاصی تولید کردید، ولی در بسته بندی پاکت پستی محصول، ممکن است به روش اغراق آمیزی محصول را بسیار بهتر و با کیفیت‌تر نشان دهید. در این صورت مشتری بعد از دیدن کیفیت واقعی محصول، متوجه یک رفتار فریب کارانه خواهد شد. در این صورت شما صداقت را رعایت نکرده و به نوعی باعث فریب مشتری خود شده‌اید. با این کار نه تنها موجب به دست آوردن سود بیشتر نخواهد شد، بلکه به خاطر گمراه کردن مشتری او را از دست خواهیی داد. نباید فراموش کرد که صداقت اصل بسیار مهمی است که به میزان بسیار زیادی در ذهن همگان ثبت می‌شود.

 

ما دوستدار محیط زیست هستیم

 بسته بندی پاکت پستی باید قابل بازیافت و تجدید پذیر باشد تا به محیط زیست ضرری وارد نکند. این مسئله ممکن است از نظر برخی مشتریان اهمیت چندانی نداشته باشد. ولی برای بسیاری دیگر از آن‌ها موضوع مهمی است. تلاش برای ارائه الگوی حفاظت از محیط زیست به خوبی می‌تواند در بسته بندی پاکت پستی نشان داده شود و در جذب مشتری موثر است. گرایش همگانی برای حفظ محیط زیست و بازیافت زباله‌ها موجب می‌شود که بتوان در بسته ‌بندی به آن توجه کرد.

 

تصاویر جذاب، فروش بیشتر

 در ارائه بسته بندی پاکت پستی باید به نوع محصول توجه نمود و طبق کارکرد محصول، از تصاویر جذاب بر روی آن استفاده کرد. این تصاویر می‌توانند در انواع مختلف کارتونی، رئال و یا ... باشد. اما مهم‌تر از همه انتخاب تصویر باکیفیت و اضح است. علاوه بر آن باید میان محصول ارائه شده و تصویر نقش بسته بر روی بسته بندی پاکت پستی، همخوانی و هماهنگی برقرار باشد.

 

خلاقیت تمام شدنی نیست!

 بسته بندی پاکت پستی در ارائه انواع مختلف محصولات بستگی به خلاقیت تولید کننده پاکت پستی دارد. با توجه به طیف گسترده رنگ‌ها و طرح‌ها می‌توان از آن‌ها در طراحی پاکت پستی استفاده کرد و مشتری را به خرید محصول ترغیب نمود. بسته بندی خلاق می‌تواند فروش بیشتری را برای شما رقم بزند.

 

بسته بندی

 

این هدیه را از من بپذیر!

 در حال حاضر بسیاری از افراد برای اینکه به دوستان خود هدیه بدهند، از فروشگاه‌های الکترونیکی محصول مورد نظر را خرید می‌کنند. بسته بندی محصول در دو بسته صورت می‌گیرد. بسته روی پاکت خام و ساده است و درون آن یک بسته بندی زیبا قرار گرفته است که می‌توان به راحتی آن را به عنوان بسته هدیه برای فرد هنر مورد نظر ارسال کرد. این راهکار نیز می‌تواند روشی برای آسان‌تر شدن کارها و راحتی بیشتر مشتری و جذب او در بلندمدت باشد.

 

نوشته‌های مناسب

 نوشته‌های روی پاکت پستی نشان دهنده هویت محصول و ویژگی‌های آن است. در طراحی پاکت پستی باید اطلاعات مربوط به محصول به درستی بر روی آن بیان شود. همچنین باید متناسب با این اطلاعات، بسته بندی نیز به درستی طراحی گردد.

 

پاکت پستی قابل استفاده

 در بسیاری از محصولات، بسته بندی پاکت پستی بعد از باز شدن درب آن، هیچ استفاده دیگری ندارد و دور انداخته می‌شود. اگر بسته بندی به درستی و دقت  و با شکل و طراحی مناسب انجام شود، می‌توان از آن به شکل دیگری استفاده کرد. به طور مثال اگر بسته‌های شکلات به شکل یک عروسک و یا توپ طراحی شود، کودکان می‌دانند که بعد از خوردن شکلات صاحب یک عروسک و یا توپ زیبا برای بازی‌های خود خواهند شد. همین مسئله موجب ترغیب آن‌ها برای خرید شکلات در این بسته بندی خواهد شد.

 

پاکت بسته بندی

 

کمی مزاح بد نیست!

 دلیلی وجود ندارد که برای نشان دادن کیفیت محصول از تصاویر خشک و بی‌روح استفاده کنید. استفاده از چاشنی مزاح در تصاویر روی جلد بسته بندی پاکت پستی می‌تواند راه حل جالبی برای جذب مشتری و ترغیب به خرید این محصول باشد.

 

اجازه دهید محصول دیده شود

 در بسته بندی پاکت پستی می‌توان قسمت‌هایی از بسته را شفاف طراحی کرد که بتوان رنگ و شکل محصول را دید. در این صورت علاوه بر اینکه خود را صادق نشان خواهید داد، مشتری را در انتخاب رنگ و نوع محصول بهتر کمک می‌کنید.

 

همسو با روز باشید

 هر روز خلاقیت‌های بیشتری در ارائه محصول و بازاریابی آن صورت می‌گیرد. برای آنکه بتوان موفق بود و در این بازار سراسر رقابت عقب نیافتاد، کمی بیش از اندازه تلاش کنید! برای اینکه محصولات پرفروشی داشته باشید، باید خود را هماهنگ با روند بازار و تحولات رسانه‌های اجتماعی کنید. یک بسته بندی پاکت پستی هم نیاز دارد که هر چند وقت یکبار تغییر کرده و به روز شود. در این صورت مصرف کنندگان هر روز جذب خلاقیت و زیبایی آن خواهند شد و فروش محصولات شما افزایش می‌یابد.

 

پرکننده‌ها را فراموش نکنید

 وقتی یک محصول در بسته بندی قرار می‌گیرد، برای آنکه در مسیر ارسال و حمل و نقل دچار آسیب نشود، باید فضاهای خالی اطراف آن با پرکننده‌ها پوشانده شود. این کار مانع آسیب رسیدن به کالا خواهد شد. انواع مختلفی از پرکننده‌ها در بازار وجود دارد که با توجه به نوع کالا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

 بسته بندی مناسب برای ارجاع محصول

 ممکن است مشتری به هر دلیلی از محصول فرستاده شده راضی نباشد؛ در این صورت قصد دارد محصول را به شما بازگرداند. به همین دلیل باید به این شرایط نیز فکر کرده باشید. همان اندازه که ارسال محصول مهم است، در ارجاع آن نیز بسته بندی پاکت پستی اهمیت دارد و کالا باید در سلامت، امنیت و بدون آسیب به شما بازگردانده شود.

 برای این شرایط می‌توان از بسته بندی پاکت پستی به شکلی خاص کمک گرفت. بسته بندی پاکت پستی باید دارای یک نوار برای باز کردن پاکت پستی باشد. همچنین اگر مشتری قصد ارجاع بسته را داشته باشد، با کمک نوار پشت چسب داری که در نظر گرفته شده، بسته را چسب کرده و باز می‌گرداند. این کار باعث آسان‌تر شدن روند بازگرداندن محصول برای مشتری شده و مسلما در ذهن او خواهد ماند.

از سوی دیگر بسته بندی مجدد قابلیتی است که برخی شرکت‌های بسته بندی برای کسب و کارهای الکترونیکی در نظر می‌گیرند. این قابلیت یک هزینه اضافی اندک بر روی دوش کسب و کار شما ایجاد می‌کند. روش کار به این صورت است که وقتی مشتری به صورت آنلاین خرید محصول را ثبت می‌کند، گزینه بسته بندی مجدد را انتخاب می‌کند و مبلغی اضافه پرداخت می‌کند. در این صورت بعد از دریافت محصول، بسته بندی خالی شده را با پست برای فروشنده ارسال می‌کند. این نوع ارجاعی بسته بندی پاکت پستی شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوان دوباره از آن استفاده کرد. همچنین این نوع ارجاع بسته بندی پاکت پستی روش خلاقانه و اقتصادی است که هزینه‌های بسته‌ بندی را هم کاهش خواهد داد.

 

بسته بندی

 

 آخرین مسیر متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول کسب و کار الکترونیکی، توجه به نوع بسته بندی پاکت پستی است. اگر این مرحله به درستی انجام شود، موجب تداوم و جذب مشتری به محصول خواهد شد. به همین جهت طراحی بسته بندی پاکت پستی راهی برای بازاریابی و افزایش فروش است. پاکتچی ارائه دهنده پاکت‌های پستی متنوع و خلاق، بسته بندی محصولات کسب و کار الکترونیکی شما را بهبود خواهد بخشید و در این زمینه کمک شایانی به شما خواهد کرد.

 

تماس با ما

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید