امروزه صنعت کارتن‌سازی از صنایع مهم و تخصصی در بسته‌بندی محسوب می‌شود. با توجه به افزایش نیاز مردم به این وسیله بسته‌بندی، بیشتر مدیران کارخانجات، محصولات خود را با تنوع بیشتری تولید می‌کنند. به طوری که اکثرا تیم طراحی و ایده‌پرداز در مجموعه خود دارند تا مناسب‌ترین و جذاب‌ترین کالاها را به مشتریان ارائه دهند.

کارتن‌های سه لایه و پنج لایه از پرکاربردترین انواع کارتن‌ها هستند که برای بسته‌بندی و حمل و نقل محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع کارتن از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند.

در این مطلب از پاکتچی همراه ما باشید تا به ارائه توضیحاتی در مورد ساختار کارتن‌های سه ‌لایه و پنج لایه و تفاوت‌های این دو نوع کارتن بپردازیم.

 

برای استفاده از قیمت ویژه خرید کارتن پستی در سایزهای مختلف؛ کلیک کنید و یا تماس بگیرید: 02133917838 و 09012711727

 

کارتن سه لایه

چند لایه بودن کارتن، با توجه به هدف و کاربرد آن، طراحی و تولید می‌شود. تعداد لایه‌ها نشان‌دهنده ضخامت کارتن است. کارتن سه لایه از سه ردیف کاغذ با ضخامت‌های متفاوت تشکیل شده که این ردیف‌ها به صورت موازی با یکدیگر قرار می‌گیرند. لایه‌های بیرونی و داخلی این نوع کارتن، ضخامت بیشتری دارند؛ در حالی که در لایه میانی، ضخامت کاغذ کمتر است.

جنس لایه رویی و زیرین کارتن سه لایه از لاینر و لایه میانی آن از فلوت یا همان مقوای کنگره‌دار است. در نظر داشته باشید که ممکن است جنس ورقه‌های لاینر و فلوت در انواع مختلف کارتن‌های سه لایه با یکدیگر فرق داشته باشند. در واقع این تفاوت‌هاست که استحکام و دوام انواع کارتن‌های سه لایه را تعیین می‌کند.

برای ساخت فلوت یا لایه میانی کارتن سه لایه، از کاغذ بازیافتی استفاده می‌شود. البته برای داشتن کارتن با کیفیت بالاتر، می‌توان از ورقه‌های تازه نیز استفاده کرد.

 

تولیدی اصلی کارتن سه لایه

 

روش تولید خمیر کاغذ سه لایه

پس از قطع درختان، چوب‌ها با دستگاه‌های مخصوص خرد می‌شوند و به صورت چیپس در می‌آیند. سپس بسته به نوع کاغذ مورد نیاز، وارد چرخه تولید خمیر کاغذ به صورت شیمیایی یا مکانیکی می‌شوند. در روش شیمیایی، محلول سدیم سولفات و یا سولفیت را به چوب اضافه می‌کنند که موجب حذف لیگنین می‌شود. بدین ترتیب، مقوای قهوه‌ای با کیفیت بالا بدست می‌آید. البته می‌توان طی مراحلی این مقوا را سفید کرد.

در روش مکانیکی نیز، از یک رنده خاص برای حذف بافت مقاوم چوب و از جمله لیگنین استفاده می‌شود. کاغذ تولیدی به این روش، چندان کیفیت بالایی ندارد؛ اما چون بسیار کم‌هزینه است، به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

مزایای کارتن سه لایه سفید

برخی از مزایای استفاده از کارتن سه لایه سفید به شرح زیر است:

استحکام بالا

کارتن سفید سه لایه به دلیل داشتن سه لایه کاغذی، از استحکام بالاتری نسبت به کارتن‌های یک لایه معمولی برخوردار است. این ویژگی باعث می‌شود تا این کارتن برای بسته‌بندی محصولاتی با وزن و حجم بیشتر مناسب باشد.

ظاهر زیبا

روکش سفید کارتن سه لایه، ظاهر زیبا و جذابی به این کارتن بخشیده است. این ویژگی کارتن باعث می‌شود تا بسته‌بندی محصولات در آن، ظاهر حرفه‌ای‌تری داشته باشد.

مقاومت در برابر رطوبت

کارتن‌های سه لایه سفید با داشتن روکش سفید و ضخامت مناسب، مقاومت بالاتری در برابر رطوبت دارند. این ویژگی کارتن موجب شده است تا برای بسته‌بندی محصولاتی که در معرض نفوذ آب و رطوبت قرار دارند، مناسب باشد.

قابل بازیافت بودن

از آنجایی که کارتن سه لایه از مواد قابل بازیافت ساخته می‌شود، می‌توان آن را یک گزینه پایدار و دوست‌دار محیط زیست دانست.

 

مدل های کارتن سه لایه

 

کارتن پنج لایه

کارتن‌های ۵ لایه به دلیل به کار رفتن تعداد بیشتری از ورق‌ها و دارا بودن چند لایه صاف و لایه فلوت، استحکام بالاتری نسبت به کارتن‌های سه لایه دارند. این نوع کارتن دارای ظرفیت بار ۲۵ تا ۵۰ کیلوگرم است؛ بنابراین توانایی حمل بار زیادی را داراست. از دیگر خصوصیات کارتن پنج لایه، انعطاف‌پذیری بالای آن است و می‌تواند اجسام با ابعاد بزرگ را در خود جای دهد. همچنین، پس از استفاده آن را تا کرد. بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند.

به دلیل تنوع در سایز و طرح و همچنین استفاده از مواد استاندارد و اصولی در تولید کارتن‌های پنج لایه، این کارتن‌ها دارای عمر بیشتری نسبت به کارتن سه لایه هستند و در بیشتر موارد بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 در مورد کارتن‌های پنج لایه نیز هر چقدر که لایه‌ها و لاینرها مرغوب‌تر باشند، کیفیت کارتن بالاتر می‌رود. به طور کلی، جنس فلوت است که قیمت و کارکرد انواع کارتن‌های پنج لایه و سه لایه را تعیین می‌کند تا هر کس بنا بر نیاز و کارایی که از کارتن انتظار دارد، بهترین نوع آن را از شرکت‌های آنلاین سفارش دهد.

 

کارتن پستی 5 لایه

 

از مهم‌ترین برتری‌های کارتن پنج لایه نسبت به کارتن سه‌ لایه این است که در مقابل ضربه و رطوبت مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد. بنابراین، برای بسته‌بندی و حمل و نقل بسیاری از وسایل مانند لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم بزرگ صوتی و تصویری، میوه‌جات و خشکبار، دارو و ... می‌توان از آن استفاده کرد.

در خط تولید کارتن باید دستگاه‌ها و تجهیزات خاصی موجود باشند تا ورق پنج لایه به صورت استاندارد و با کیفیت بالا تولید شود. معمولا برای ساخت و تولید انواع کارتن‌های سه لایه و پنج لایه، به دستگاه‌های پیشرفته‌ای مانند دستگاه ورق‌سازی، دستگاه دایکات، دستگاه برش ورق، دستگاه لب‌چسب و منگنه نیاز است. هر چقدر که کاغذ مرغوب‌تر و بهتری برای تولید کارتن استفاده شود، محصول نهایی نیز باکیفیت‌تر خواهد بود و به دنبال آن، کیفیت بسته‌بندی نیز حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد.

فروشگاه پاکتچی با دارا بودن دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، امکان ساخت انواع کارتن در ابعاد و سایزهای گوناگون را داراست. تمام محصولات ما از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. بنابراین، با اطمینان کامل و با خیال آسوده می‌توانید نسبت به ثبت سفارش نزد کارشناسان ما اقدام کنید.

خرید اینترنتی کارتن پستی

 

جمع بندی

در این مطلب از پاکتچی، به بررسی ویژگی‌های کارتن‌های سه لایه و پنج لایه و تفاوت این دو نوع کارتن با یکدیگر پرداختیم. قیمت کارتن‌های سه لایه و پنج لایه به عوامل مختلفی مانند منطقه جغرافیایی، شرکت تولیدکننده، کیفیت کارتن، تعداد کارتن‌های سفارشی و شرایط بازار بستگی دارد.

برای تهیه این کارتن‌ها و اطلاع از قیمت دقیق آن‌ها می‌توانید به فروشگاه آنلاین پاکتچی مراجعه کنید. کارتن‌های این شرکت با مرغوبیت بالا و مقاومت بسیار زیاد در برابر ضربه و فشار ساخته می‌شوند.

ما در تولید محصولات خود، از مواد اولیه درجه یک و تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کنیم. بنابراین شما به آسانی و با اطمینان می‌توانید این کارتن‌ها را برای بسته‌بندی و حمل و نقل کالاهای خود مورد استفاده قرار دهید.

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید