طراحی و چاپ انواع ست اداری: شرکت‌ها و سایر مشاغل اداری برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود روش‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند. یکی از اقلام چاپی که تمامی شرکت‌ها به آن نیاز دارند، ست اداری است. در حالت کلی ست اداری در قالب چندین محصول کاغذی با رنگ، طراحی و اطلاعات نوشتاری یکسان ثبت می‌شود و نشانگر حرفه شما و اطلاعاتی است که مورد نیاز مخاطبان و مشتریان شما است.

شاید تصور کنید که استفاده از ست اداری تنها برای شرکت‌های بزرگ کارایی دارد؛ در حالی که چنین نیست. شما به عنوان دارنده یک کسب و کار و شرکت کوچک برای بهبود روابط تجاری و حرفه‌ای نشان دادن خدمات کاری خود به ست اداری نیاز دارید. ست اداری از چندین قسمت متفاوت تشکیل شده و هر کدام کارایی متفاوتی دارد. در این نوشتار از مجموعه پاکتچی، طراحی و چاپ ست اداری و اهمیت آن در بازاریابی را بررسی می‌کنیم.

 

ست اداری از چه مواردی تشکیل می‌شود؟

یک ست اداری شامل مواردی مانند سربرگ، پاکت نامه و چندین دفترچه یادداشت است. هر کدام از این اقلام چاپی ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پاکت نامه: در حالت کلی پاکت نامه‌هایی که در ست اداری به کار می‌روند در سه سایز مختلف A4، A5 و ملخی چاپ می‌شود. شما می‌توانید بر اساس نوع نیاز و کاربردی که مد نظرتان است، سایز مناسب را انتخاب کنید. این محصول برای مواردی مانند فاکتور، ارسال نامه‌ها و ... به کار می‌رود.

سربرگ: شاید بتوان گفت سربرگ مهم‌ترین بخش از اقلام سا اداری به حساب می‌آید. این اقلام کاغذی برای صدور پیش فاکتور، مکاتبات اداری، نوشتن قراردادها و ... به کار می‌رود. در هر سربرگی اطلاعاتی مانند لوگو و نام تجاری شرکت، زمینه فعالیت، تاریخ، پیوست، شماره تماس و آدرس درج می‌شود.

دفترچه یادداشت: این نوع اقلام کاغذی در ست اداری بیشترین استفاده را دارد و جزء شخصی‌ترین اقلام به حساب می‌آید.

کارت ویزیت: یکی از عناصر مهم در هر ست اداری، کارت ویزیت است که تاثیر زیادی در تبلیغات کسب و کار شما به صورت غیر مستقیم دارد. با کمک این ابزار ساده می‌توانید روابط تجاری خود با سایر شرکت‌ها، افراد حقیقی و حقوقی را بهبود بدهید. به عبارت دیگر کارت ویزیت اولین راه برای ارتباط پیدا کردن با مشتریان و مخاطبان شما است.

هنگامی که در جلسات، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و ... شرکت می‌کنید، با استفاده از کارت ویزیت می‌توانید ارتباط برقرار کنید و به صورت غیر مستقیم برای کسب و کار خود تبلیغاتی موثر انجام دهید.

چاپ و طراحی سربرگ

چاپ ست اداری

اصول مهم در طراحی و چاپ ست اداری

یک ست اداری بر اساس اصولی خاص طراحی می‌شود تا در حوزه تبلیغات و برقرار ارتباط بهتر با مخاطبان موثر باشد. اگر ست اداری طراحی بی کیفیت و نامناسبی داشته باشد، نه تنها تاثیر خوبی روی بازاریابی ندارد، بلکه ممکن است آشفتگی و بی نظمی درون سازمانی را برای شما به ارمغان بیاورد! به همین دلیل با توجه به اهمیت ست اداری در ادامه به اصول مهم چاپ و طراحی آن اشاره می‌کنیم.

  • هماهنگی در ست اداری: طراحی ست اداری باید دارای هماهنگی و نظم درونی و بیرونی باشد. منظور از نظم درونی این است که در طراحی خطوط، انحناها، رنگ و... باید هماهنگی و نظم برقرار شود. استفاده از فونت‌های مختلف در اقلام ست اداری بی نظمی و آشفتگی را نشان می‌دهد و مانع جذب مشتری به خدمات و محصولات خواهد شد.

برای ایجاد هماهنگی و نظم بیرونی هم باید طراحی ست اداری با سایر طراحی‌های شرکت و سازمان شما هماهنگ باشد. به طور مثال رنگ و خطوطی که در سربرگ و ست اداری به کار می‌برید، شبیه رنگ و خطوطی باشد که در سایت محصول نشان می‌دهید.

کیفیت چاپ پاکت

  • مشخص کردن نوع فعالیت: در طراحی ست اداری باید موضوع فعالیت به طور کامل و واضح نشان داده شود. به طور مثال اگر کسب و کار شما در حوزه مواد غذایی سلامت محور و ارگانیک فعالیت می‌کند، می‌توانید از رنگ سبز که نشان دهنده محصولات ارگانیک است، استفاده کنید. همچنین در طراحی ست اداری یک مجموعه پزشکی، رنگ آبی نشانگر حامی بودن خدمات شما و ایجاد حس امنیت در مخاطبان است. رعایت همین نکات به ظاهر ساده تاثیر بسیار زیادی در پیشبرد اهداف تبلیغاتی شما و موفقیت نسبت به رقبا دارد.
  • درج اطلاعات ضروری: در اقلام ست اداری باید اطلاعات مهم یک شرکت و خدماتی که ارائه می‌دهد، مشخص باشد. مشتریان با توجه به اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید و از طریق سربرگ و یا سایر اقلام ست اداری با شما آشنا می‌شوند و در صورتی که بتوانید نیاز آن‌ها را برطرف کنید، با شما تماس می‌گیرند.

علاوه بر آن باید اطلاعاتی مانند لوگو، نام تجاری، حوزه فعالیت، شماره تماس، آدرس، وب سایت و... به طور کامل در ست اداری درج شود تا مخاطب راه‌های ارتباطی با شما را بداند.

  • رعایت استاندارد در ست اداری: در طراحی ست اداری استاندارهای گوناگونی تعریف شده است. اما تجربه ثابت کرده که برای کاهش در هزینه‌ها و بهبود کاربری ست اداری، بهتر است از استاندارهای معمول و متداول استفاده شود.
  • استفاده از خلاقیت: در همه حوزه‌های کاری خلاقیت اهمیت بسیار زیادی برای جذب مشتری و مخاطبان دارد. می‌توانید از طرح‌های خلاقانه و منحصر به فرد کمک بگیرید تا خودتان و نوع کسب و کارتان را ویژه و خاص نشان دهید.

 

پاکت پستی حبابدار

طراحی ست اداری

اهمیت ست اداری در بازاریابی

یکی از شیوه‌های موثر برای بازاریابی و تبلیغات غیر مستقیم، استفاده از اقلام ست اداری است. در صورتی که طراحی و چاپ این اقلام به شکل درست و اصولی صورت گرد، بازخورد بسیار خوبی در بازاریابی محصولات شما و معرفی برند کاری شما به مخاطبان دارد.

یک ست اداری شامل اقلامی مانند سربرگ A4، سربرگ A5، کارت ویزیت، دفترچه یادداشت و پاکت‌های مختلف است.  هرکدام از این اقلام، ابزاری موثر و کاربردی برای نظم دادن به ارتباطات شما با سایر سازمان‌ها و شرکت‌ها است. علاوه بر آن به صورت غیرمستقیم برند کاری شما را به دیگران معرفی می‌کند و در پیشبرد اهداف تبلیغاتی شما تاثیر مثبت دارد.

هر کدام از اقلام ست اداری اهمیت و کاربرد خاصی دارند. به طور مثال سربرگ که در دو سایز مختلف A4 و A5 طراحی و چاپ می‌شود، برای برقراری ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی به کار می‌رود و ابزاری قوی برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی است. سربرگ با طراحی مناسب و اصولی حس اعتماد و حرفه‌ای بودن سازمان شما را انتقال می‌دهد و دارای بخش اطلاعات تماس است. در نتیجه مسیر ارتباطی مخاطبان با سازمان و شرکت شما را هموار می‌کند.

همچنین پاکت نامه هایی که در ست اداری به کار می‌روند، اهمیت زیادی دارند. این اقلام کاغذی هویت بصری شرکت و فعالیت شما را به نمایش می‌گذارند. به همین دلیل با چاپ و طراحی اصولی این بخش از ست اداری می‌توان پیام رسان خوبی را برای شرکت خود ایجاد کنید که به صورت غیر مستقیم برند تجاری شما را تبلیغ می‌کند.

طرح ست اداری

توجه به این نکته ضروری است که برای موفقیت ست اداری فقط نباید به طراحی آن اهمیت داد. یکی از مهم‌ترین موارد در موفقیت تبلیغاتی ست اداری، کیفیت کاغذ و چاپ آن است. در نتیجه هزینه کردن برای یک ست اداری با کیفیت و مرغوب اثر مستقیمی روی مشتریان بالفعل شما دارد.

این اقلام نیز در صورت طراحی درست و هماهنگ با اهداف بازاریابی، به همان شیوه سایر اقلام ست اداری، در تبلیغات غیرمستقیم هر کسب‌وکاری موثر خواهند بود.

تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها برای تبلیغ حوزه کاری خود باید روش‌های مختلفی را به کار بگیرند. از سوی دیگر همه سازمان‌ها خواه ناخواه دارای مستندات مکتوب هستند. به عبارت دیگر باوجود اینکه هر روز سیستم‌های اداری به سمت تکنو لوزی‌های برتر پیش می‌رود، اما مستندات سازمانی هنوز جای خود را حفظ کردند. با نمایش این مستندات به شکل حرفه‌ای، زیبا و منحصر به فرد می‌توان  کسب و کار خود را خاص و حرفه‌ای نشان داد.

 انواع پاکت‌ برای هدیه تبلیغاتی

یکی از ابزارهای ارتباطی برای دستیابی به موفقیت در هر سازمانی، ست اداری است. در صورتی که یک ست اداری دارای طراحی و چاپ با کیفیت و مناسبی باشد، می‌تواند فرایند کسب و کار شما را بهتر نشان دهد. از سوی دیگر استفاده از ست اداری روشی موثر و ارزان قیمت برای نظم دهی در ارتباطات سازمانی، پیگیری بهتر امور اداری، بایگانی منظم اسناد و نظارت بر فرایندهای کسب و کار است.

در حال حاضر مجموعه چاپ پاکتچی مجهز به دستگاه‌های چاپ افست و دیجیتال به روز است و با استفاده از کادری مجرب، سیستم هوشمند تمامی اقلام چاپی کاغذی مانند ست اداری، سربرگ، انواع پاکت نامه، انواع پاکت پستی، پاکت‌های اداری، پاکت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و... را تولید می‌کند. پاکتچی با سال‌ها تجربه درخشان، طراحی به روز و خلاقانه‌ای در اقلام اداری و چاپی دارد و با استفاده از کاغذ و چاپ با کیفیت ، محصولاتی متفاوت و خاص در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

فروش انواع پاکت

نظرات کاربران

2 نظر ثبت شده است

  1. آراویژن 1401/07/28 پاسخ

    سلام مطالب خیلی مفید و کامل بود ممنون از سایت خوبتون ماهم در وبسایتمون از بخشی از مقالات شما استفاده کردیمwww.ara_vision.ir
  2. 1401/08/03

    سلام ، انشاله تونسته باشیم کمکی کرده باشیم

نظر خود را وارد کنید