در حال حاضر انواع پاکت‌ اداری، بیمارستانی، آزمایشگاهی و پاکت پستی در طرح‌ها، ابعاد و رنگ‌های مختلف برای مصارف گوناگون و در صنایع و کسب و کارهای مختلف به کار می‌روند. وسعت تنوع پاکت‌های مختلف باعث می‌شود که هر کدام از آن‌ها قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. عواملی مانند کیفیت کاغذ، سایز و شکل پاکت، مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن، چسب پاکت و رنگ همگی باعث می‌شوند که نتوان قیمت مشخص و یکسانی برای انواع پاکت ارائه داد.

در عین حال در صورتی که قصد سفارش پاکت‌های مختلف دارید، حتما باید به نکاتی در این زمینه توجه کنید. شاید تصور کنید که پاکت‌ها فقط محفظه‌ای برای نگهداری مواد و یا برگه‌های اداری محسوب می‌شوند و دلیلی ندارد که در تهیه آن‌ها دقت چندانی صورت گیرد؛ در حالی که چنین نیست.

اگر می‌خواهید در دنیای برندینگ و رقابتی پرتلاطم امروز موفق باشید باید به جنبه‌های مختلف در تهیه ابزار کار خود توجه کنید. در این نوشتار قصد داریم با استفاده از تخصص و تجربه کارشناسان طراحی و تولید مجموعه پاکتچی، بزرگترین چاپخانه ای طراحی و عرضه انواع پاکت، برخی نکات مهم در سفارش پاکت را بیان کنیم.

 

عوامل موثر در قیمت انواع پاکت

همان‌طور که می‌دانیم عوامل متعددی قیمت یک کالا را تعیین می‌کنند. در این بین انواع پاکت‌های پستی و اداری نیز با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت، رنگ، چسب پاکت، ابعاد آن، نایلون و کاغذ استفاده شده در ساخت پاکت، قیمت متفاوتی دارند.

قیمت پاکت نامه

یکی از این عوامل نوع چاپ پاکت حبابدار است. در میان روش‌های مختلف چاپ، روش چاپ افست گزینه مناسبی است. زیرا می‌توان با این روش انواع مختلف کاغذ در گرماژ متفاوت را چاپ کرد. همین مسئله نیز روی قیمت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد و هزینه‌های تبلیغات را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد.

از جمله عوامل دیگری که در قیمت و کیفیت پاکت موثر است، نوع مواد اولیه و متریال به کار رفته در ساخت آن است. به طور مثال اگر قصد دارید ست اداری برای کسب و کار خود تهیه کنید، باید به جنس مواد اولیه و متریال به کار رفته در آن، اندازه و سایز پاکت، رنگ، چسب پاکت و بسیاری موارد دیگر توجه کنید. زیرا هر کدام از آن‌ها باعث تغییر قیمت چاپ پاکت خواهد شد.

عامل موثر دیگر در قیمت پاکت‌ اداری اندازه چاپ آن است. مسلما اندازه و سایز سربرگ‌ها، کاتالوگ، تراکت، برگه یادداشت و... در قیمت چاپ تاثیر مستقیم دارد. مثلا اگر قصد دارید کاتالوگ با اندازه دو برابر اندازه متعارف و استاندارد داشته باشید و در چاپ آن از چاپ افست استفاده کنید، قیمت چاپ کاتالوگ بیشتر خواهد شد.

 

اینستاگرام پاکتچی

 

علاوه بر این نوع رنگ پاکت، نوع صحافی به کار رفته در آن و عوامل دیگر نیز باعث ایجاد قیمت و هزینه‌های متفاوت برای تبلیغات خواهد شد. تغییر در هر کدام از این عوامل می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت چاپ پاکت داشته باشد. البته به جز موارد گفته شده برخی عوامل ریز نیز باید در نظر گرفت. به طور مثال اگر دستگاه چاپ قدیمی، مدرن و به روز باشد، در قیمت نهایی چاپ پاکت موثر است. حتی در برخی موارد مهارت استادکار و طراح، سابقه کاری و یا سرعت کار و تحویل محصول نیز می‌تواند قیمت‌های متفاوتی را برای چاپ پاکت بسته‌بندی ایجاد نماید.

موضوع موثر دیگر در انتخاب یک پاکت مناسب برای هر کسب و کار، توجه به کیفیت آن است. کیفیت در طراحی، جنس و چاپ پاکت می‌تواند نشان دهنده حرفه‌ای بودن مجموعه کاری شما باشد. به عبارت بهتر استفاده از مواد و متریال با کیفیت در ساخت پاکت پستی، آزمایشگاهی، بیمارستانی و ست اداری گویای احترام شما به ارزش مخاطبان و مشتریان است. به همین دلیل می‌توانید در میان مدت و بلندمدت اطمینان داشته باشید که مشتری را جذب محصولات و خدمات خود خواهد کرد.

البته کیفیت‌های متفاوت مواد، متریال و چاپ پاکت در قیمت نهایی محصول و هزینه تبلیغات موثر خواهد بود. اما  آنچه که به دست می‌آید جذب مخاطبان برای خدمت و محصول کسب و کار شماست. به همین دلیل توجه به این مسئله می‌تواند شما را از سایر هزینه‌های تبلیغاتی گران رها کند و فقط با رعایت کیفیت پاکت در جذب مخاطبان موفق باشید.

پاکت مناسب به عنوان محفظه برگه‌های اداری برای محصول و خدمات حرفه شما، یکی از بهترین راه‌هایی است که مشتری را برای دفعات بعدی به سمت کسب و کار شما ترغیب می‌کند. به عبارت بهتر استفاده از پاکت با طرح جذاب، چسب پاکت با کیفیت و یا انتخاب رنگ پاکت مناسب همگی می‌تواند در تبلیغات تاثیر مستقیم داشته باشد.

به طور مثال اگر شما در حوزه سلامت و کلینیک‌های تصویر برداری مشغول فعالیت هستید، به میزان بیشتری باید به کیفیت پاکت اداری توجه کنید. در این حوزه کیفیت کار و ارائه خدمات حرف اول را می‌زند. اما بعد از آن راه‌های تبلیغات محدودی دارد که باید از آنها نهایت استفاده را نمود. یکی از این راه‌ها توجه دقیق به کیفیت مناسب در رنگ، طرح و چسب پاکت اداری است.


چسب پاکت

در ساخت پاکت بسته‌بندی از چسب‌های متفاوت باکیفیت‌های مختلف استفاده می‌شود. کاربرد هر کدام از انواع چسب، در نهایت قیمت متفاوتی را برای پاکت بسته‌بندی ایجاد خواهد کرد. یکی از انواع چسب پاکت کاربردی، آب چسب کرافت است که در سه رنگ مختلف قهوه‌ای، سفید و خردلی در بازار موجود است.

چسب پاکت

آب چسب کرافت کیفیت چسبندگی بسیار خوبی دارد و در بسته‌بندی و پلمپ انواع کارتن‌ها، چسباندن لبه‌های کاغذ و تهیه پاکت‌های بسته‌ بندی و پستی استفاده می‌شود. علاوه بر آن برخی از انواع چسب پاکت در طبیعت تجزیه پذیر هستند و به همین دلیل زیانی به انسان و محیط زیست وارد نمی‌کنند. این مسئله روی کیفیت پاکت تاثیر خوبی دارد.

نوع دیگر چسب پاکت، چسب صحافی bba-4004 است. این نوع چسب پاکت نیز در کارگاه‌های صحافی، بسته‌بندی کارتن، تهیه جعبه کاغذی و پاکت نامه کاربرد دارد. چسب صحافی قدرت چسبندگی فوق‌العاده، شفافیت و انعطاف پذیری بالا دارد. به همین دلیل استفاده از آن در پاکت، کیفیت محصول را به شکل مناسب افزایش می‌دهد و باعث می شود قیمت پاکت نامه ها متفاوت گردد.

البته چسب صحافی به دو دسته چسب سرد و گرم تقسیم می‌شود. استفاده از چسب سرد به این صورت است که ابتدا چسب توسط آب رقیق شده و بعد از آن که مخلوطی همگن و یکنواخت حاصل شد، توسط ماشین‌های مخصوص روی سطح کار استفاده می‌شود. بعد از استفاده از چسب پاکت با توجه به دمای محیط، دو طرف کار پس از زمان کوتاهی به هم چسبیده می‌شوند. چسب صحافی گرم نیز بیشتر در تهیه کتاب، جلد سازی و شومیز کردن به کار می‌رود و چسبندگی خوبی به کار می‌دهد.

 

رنگ پاکت

یکی از عوامل بسیار موثر و مهم برای موفقیت در دنیای رقابتی امروز توجه به انتخاب طرح و رنگ مناسب در ارائه تبلیغات است. استفاده از پاکت بسته‌بندی نیز روشی موثر برای ارائه محصول و تبلیغات برای افزایش مخاطب است. در این بین نمی‌توان نقش مهم طراحی جذاب و حرفه‌ای پاکت را در نظر نگرفت. رنگ پاکت بسته‌بندی از جمله عوامل موثر در تصمیم مخاطب و انتخاب برند شماست. به همین دلیل باید در انتخاب آن نهایت دقت را به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید؛ رنگ مناسب در پاکت

رنگ پاکت

 به عنوان مثال اگر کسب و کاری در حوزه سلامت دارید، انتخاب رنگ پاکت می‌تواند شما را در این مسیر موفق و یا ناموفق کند. به عبارت دیگر در حوزه سلامت، بیش از هر چیز مشتری و مخاطب شما نیاز به حس امنیت و پذیرش دارد. استفاده از رنگ فیروزه‌ای برای رنگ روی پاکت سونوگرافی، بیمارستانی و یا آزمایشگاهی می‌تواند حس خوبی به مخاطب القا نماید.

همچنین از جمله نکات قابل توجه درباره رنگ پاکت می‌توان به رنگ سفید اشاره کرد. این رنگ نشانی از خلوص، استاندارد بودن، امنیت، رفتاری محافظه کارانه و شروعی دوباره است. البته اینرنگ به شکل زیادی در انواع پاکت‌های اداری، پستی و ست اداری استفاده می‌شود. برای اینکه با انتخاب این رنگ برای پوشش پاکت اداری خود، در میان سایر رقبا خاص باشید، بهتر است که تمامی پاکت رنگی سفید داشته باشد و لوگو و برند خدماتی خود را به رنگ مشکی در وسط پاکت درج کنید. این کار می‌تواند توجه مخاطبان را به طور ویژه به شما و محصولتان جلب نماید.

مشخصات پاک نامه

اگر در حیطه فروش محصولات طبیعی فعال هستید و یا اینکه خدمات امور خیریه به مخاطبان خود ارائه می‌دهید، بهتر است برای رنگ پاکت اداری، ست اداری و... از رنگ سبز استفاده کنید. این رنگ نشانی از تعادل، ثروت، سلامتی و شفا را به مخاطبان القا خواهد کرد. از سوی دیگر نکته جالب درباره این رنگ این است که افراد ثروتمند جامعه این رنگ را برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنند. زیرا این رنگ نشانه حرفه‌ای گری در کار است.

اگر کسب و کار شما در حوزه آژانس‌های هوایی و گردشگری است، بهتر است روی رنگ نارنجی برای پاکت اداری و ست اداری تمرکز کنید. این رنگ حسی خوشبینانه و مثبت ایجاد می‌کند. علاوه بر آن حس ماجراجویی را در مخاطب برمی‌انگیزد!

چاپ روی پاکتنامه

با توجه به طیف گسترده رنگ‌ها و انواع کسب و کار، نمی‌توان فقط به چند رنگ برای پاکت اکتفا نمود. بهتر است برای انتخاب درست و مناسب، به حیطه شغلی خود توجه کنید و طبق کسب و کار خود، رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

 

انواع نایلون و پوشش پاکت

کیفیت پاکت بسته‌بندی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و صرف توجه به رنگ، طرح، چسب پاکت و یا رنگ آن نمی‌توان به کیفیت و استحکام پاکت اطمینان داشت. یکی از عوامل بسیار مهم در کیفیت پاکت نوع پوشش و نایلون استفاده شده برای آن است. پوشش و نایلون وظیفه مهم حفاظت از پاکت در برابر پوسیدگی، رنگ پریدگی و ساییده شدن را بر عهده دارد. علاوه بر آن به دلیل شفافیت و براق بودن جذابیت بیشتری در چاپ پاکت بسته بندی ایجاد می‌کند.

نایلون و پوشش پاکت در انواع مختلف سلفون مات یا براق، ورنی، لمینت مات و براق و پوشش‌های یو وی در بازار موجود است که استفاده از هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه با انواع نایلون‌های پوشش پاکت بسته ‌بندی آشنا می‌شویم.

 

استفاده از انواع سلفون

روکش سلفونی انعطاف پذیری بالا و ضخامت کمی دارد. به همین دلیل استفاده از آن در چاپ پاکت مقرون به صرفه و اقتصادی است. سلفون در دو نوع مات و براق به کار می‌رود و هر کدام مزایای خود را دارند. به طور مثال سلفون مات به دلیل کدر بودن مانع بازتاب نور روی سطح چاپ پاکت می‌شود و دید بصری بهتری ایجاد می‌کند. در نتیجه طرح و رنگ پاکت را با کیفیت‌تر نشان می‌دهد؛ اما در مقابل از شفافیت رنگ کاسته می‌شود. سلفون براق نیز شفافیت بالایی در کار ایجاد می‌کند؛ اما به دلیل بازتاب نور ممکن است طرح و رنگ روی پاکت به خوبی دیده نشود.

سلفون روی پاکت شرکتی

استفاده از لمینت

این پوشش استحکام و دوام بالایی برای پاکت بسته‌بندی ایجاد می‌کند و آن را در مقابل عواملی مانند رطوبت، مواد شیمیایی، خراش، لکه و سایر آسیب‌های محیطی حفظ می‌کند. کاربرد این نوع پوشش به دلیل ضخامت بیشتر، قیمت و هزینه چاپ پاکت را افزایش می‌دهد. جهات سفارش پاکت پستی لمینه مشکی کلیک کنید.

استفاده از ورنی

پوشش ورنی در دو نوع گرم و سرد به کار می‌رود. این نوع نایلون نیز از پاکت در برابر خراش و آسیب‌های جزئی محافظت می‌کند. اما اگر پاکت بسته‌بندی برای محصولاتی استفاده می‌شود که نیاز به عمر طولانی دارند و یا اینکه پاکت باید در مقابل رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم باشد، پوشش ورنی چندان مناسب نیست.

پوشش یو وی

پوشش یووی، لایه‌ای براق و برجسته روی پاکت ایجاد می‌کند و در دو نوع براق و مات به کار می‌رود. البته نوع مات آن هزینه چاپ را به میزان بیشتری افزایش می‌دهد و به همین دلیل کاربرد زیادی ندارد. اما در مقابل نوع براق آن در تهیه پوشش کارت ویزیت کاربرد زیادی دارد. پوشش U.V از محصول تهیه شده در مقابل فرسودگی و رنگ پریدگی محافظت می‌کند و جذابیت آن را دو چندان می‌کند.

 

در حال حاضر بازاریابی و تبلیغات محصولات در یک کسب و کار با کمک روش‌های مختلف صورت می‌گیرد. یکی از روش‌های موثر، در دسترس و ارزان قیمت نسبت به سایر روش‌ها، استفاده از پاکت‌های بسته‌بندی محصول است. این پاکت‌ها که در سایز، طرح و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند، برای مشاغل مختلف قابلیت استفاده دارند. در این بین نوع متریال و مواد استفاده شده در ساخت پاکت مانند جنس کاغذ، رنگ پاکت و چسب پاکت تأثیر مستقیم روی کیفیت و قیمت محصول نهایی خواهد داشت.

یکی از برندهای مطرح در تولید انواع پاکت بسته ‌بندی در مدل‌ها و سایزهای مختلف، پاکتچی است. این شرکت با توجه به فاکتور کیفیت، محصولات متنوعی را در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت ارائه می‌کند. اگر قصد دارید برای کسب و کار خود از انواع پاکت بسته‌بندی استفاده کنید، می‌توانید از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مجموعه پاکت چی بهره ببرید.

 

خرید پاکت پستی

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید