برای چاپ پاکت مراحل زیر را انجام دهید:

1- انتخاب جنس پاکت: شما برای انتخاب نوع کاغذ پاکت، باید به کاربرد و همچنین مدل پاکت توجه کنید. برای مثال برای پاکت هایی که برای قراردادن مدارک کم حجم و سبک استفاده میشوند از کاغذ های 80 گرمی و هر چه حجم و مقدار وزن مدارک بیشتر میشود، گرماژ پاکت را بیشتر در نظر بگیرید.

همینطور اگر پاکت دارای چاپ داخلی میباشد، سعی شود حداقل از گرماژ 100 گرمی کاغذ استفاده گردد تا چاپ داخل پاکت با چاپ روی پاکت تداخل پیدا نکند.

2- اندازه پاکت: مشخص است که بستگی به مدارکی که داخل آن قرار خواهد گرفت دارد.

3- نوع پاکت: مدل ساخت پاکت خود را از قسمت پاکت سازی انتخاب کنید. البته نوع پاکت به این تعداد گروه محدود نمیشود و هر کس می تواند به دلخواه و سلیقه خود، پاکت خود را طراحی کند.

4- طراحی: این آیتم بستگی به اندازه و مدل پاکت دارد که میتوانید از الگوههایی که در قسمت قالب بندی آمده است استفاده کنید که این الگوها استانداردهای پاکتهایی است که در ایران مرسوم است که لازم به ذکر است که خارج از این اندازه ها هم میشود پاکت را چاپ کرد و ساخت.

طراحی کاملا سلیقه ایست اما اصولی که در قسمت آموزش ذکر گردیده است را رعایت فرمایید تا دچار مشکل نگردید.

5- چاپ: حالا که طراحی را انجام داده اید ، نوبت به چاپ میرسد که بر اساس تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ، چهارنگ و در بعضی مواقع رنگهای بیشتر، زینک تهیه میشود و بعد چاپ میشود که مسلما هر چه تعداد رنگها بیشتر باشد هزینه چاپ آن نیز بیشتر میگردد.

6- قالب زنی: اگر پاکت مورد نظر جزو گروههای مشخص شده در قسمت پاکت سازی باشد، توسط قالب های مشترک، قالب زده میشود ولی اگر مدل خاصی مد نظر مشتری باشد  باید قالب اختصاصی برای آن تهیه و توسط دستگاه لترپرس قالب زده شود که مسلما هزینه بیشتری برای مشتری بهمراه میاورد.

7- پاکت سازی: بعد از قالب زنی، اگه تعداد پاکت کم باشد با دست ساخته میشود وگرنه در تیراژهای بالا با دستگاه ساخته میشود.

8- بسته بندی و ارسال: بسته به ابعاد و ضخامت پاکت ، پاکتها در بسته های 50، 100، 200، 250 و یا 500 و گاها 1000 عددی بسته بندی میگردد.

 

سفارش اینترنتی پاکت