خشکبار به سه دسته دانه‌ها (مغزها)، میوه‌جات و تخمه‌جات تقسیم‌بندی می‌شوند. در گذشته‌، بسیاری از فروشندگان خشکبار، محصولات خود را در پاکت‌های کاغذی به مشتریان عرضه می‌کردند؛ اما امروزه با افزایش تنوع در بسته‌بندی‌ها و توجه بیشتر به اصول نگهداری از آجیل و خشکبار، دیگر عرضه این خوراکی‌ها در پاکتی قدیمی صورت نمی‌گیرد.

در این مطلب از پاکتچی قصد داریم به معرفی بهترین مدل‌ها برای پاکت بسته بندی خشکبار بپردازیم؛ بسته‌بندی‌هایی که کمک می‌کنند آجیل‌های خوشمزه شما مدت طولانی‌تری تازه بمانند و طعم آن‌ها با گذشت زمان تغییری پیدا نکند.

 

 انواع مدل‌های پاکت بسته بندی خشکبار

پاکت‌های بسته بندی خشکبار در جنس‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌شوند که عبارتند از:

بسته بندی شیک خشکبار

 پاکت‌های کاغذی خشکبار

 یک ویژگی خوب پاکت‌های کاغذی این است که اگر آب روی پاکت بریزد، بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی کاملاً خشک می‌شود و اثری از نم و رطوبت روی آن باقی نمی‌ماند. این خاصیت جذب آب توسط پاکت، عامل مهمی برای نگهداری خشکبار و خوراکی‌های موجود در آن است.

مورد دیگری که به نگهداری بهتر محتویات داخل پاکت کمک می‌کند، مربوط به درب آن است. وقتی که درب پاکت کاغذی را از بالا تا می‌زنید و می‌بندید، علاوه بر اینکه خشکبار داخل پاکت در معرض آلودگی‌های محیطی قرار نمی‌گیرد، فضای تاریکی ایجاد می‌شود. این فضای تاریک باعث کاهش دما شده و از کپک زدن خشکبار داخل پاکت جلوگیری می‌کند. علاوه بر این موارد، پاکت‌های کاغذی با تاریک‌سازی و جلوگیری از ورود نور به داخل پاکت، همواره سرما را درون خود نگه می‌دارند و خنک می‌مانند.

 

پاکتهای پلاستیکی برای بسته بندی خشکبار

از دیگر انواع بسته بندی که کمک می‌کند آجیل‌ها و میوه‌های خشک شما زود خراب نشوند و مدت بیشتری تازه بمانند، پاکت‌های پلاستیکی هستند. این بسته‌بندی‌ها از پلاستیک‌های محکم و زیپ‌دار ساخته شده‌اند و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که درب پاکت به راحتی باز و بسته شود و بتواند بارها مورد استفاده قرار بگیرد.

 البته منظور از زمان استفاده، مدتی است که باید مطابق با تاریخ مصرف خوراکی باشد. دقت کنید که خود کیسه پلاستیکی هم تاریخ مصرف دارد. پس اگر می‌خواهید به جز خشکبار از کیسه برای نگهداری خوراکی‌های دیگر استفاده کنید، این مورد را در نظر داشته باشید. ساختار محکم و مقاوم کیسه‌های پلاستیکی از ورود گرد و غبار، رطوبت و نفوذ حشرات به داخل بسته‌بندی جلوگیری کرده و کمک می‌کنند محتویات داخل آن مدت بیشتری سالم بمانند.

 انواع نایلون بسته‌بندی خشکبار از مواد اولیه پروپیلن تولید می‌شوند و معمولا از دو لایه ساخته شده‌اند. لایه زیرین از جنس CPP است و لایه رویی از جنس OPP ساخته می‌شود. CPP رنگ شفافی دارد و بیشتر به صورت لمینت‌شده روی ورقه‌های پلاستیکی قرار می‎گیرد تا به آن‌ها استقامت بیشتری بدهد. OPP هم که به عنوان یک ورق نازک با جنس پلاستیک و پروپیلن شناخته می‌شود، به بسته‌بندی مقاومت بالایی در برابر نفوذ انواع چربی و روغن می‌دهد.

 

بسته بندی پلاستیکی خشکبار

 

تولید‌کنندگان، بسته بندی‌های نایلونی را به شکل پاکتی می‌سازند تا ظاهر جذاب‌تری داشته باشند. می‌توان این بسته‌بندی‌ها را به صورت ایستاده و کاست‌دار روی سطح قرار داد. رنگ چاپ و شکل ظاهری پاکت هم توسط خود شرکت عرضه‌کننده خشکبار طراحی و اجرا می‌شود. با این حال، موردی که در همه پاکت‌های پلاستیکی یکسان در نظر گرفته می‌شود، این است که قسمتی از پاکت باید شفاف باشد تا خریدار به راحتی بتواند محتویات داخل نایلون را مشاهده کند.

لازم به ذکر است که معمولاً شرکت‌های تولید‌کننده بسته‌بندی‌های نایلونی خشکبار، این محصول را با کیفیت‌های گوناگونی تولید می‌کنند. قیمت پاکت هم کاملاً بستگی به کیفیت آن دارد. برخی از پاکت‌ها از مواد اولیه بسیار مرغوبی ساخته می‌شوند؛ بنابراین انتظار می‌رود که قیمت بیشتری هم داشته باشند.

 

 پاکت متالایز بسته بندی خشکبار

ویژگی خاص پاکت متالایز استفاده از لایه فلز آلومینیوم به عنوان سلفون متالایز برای پوشش روی بسته‌بندی است. این ویژگی باعث محافظت بهتر محصولات در برابر نور خورشید، دمای بالا، نفوذ آب، گرد و غبار و ... می‌شود. از روش‌های گوناگون تولید پاکت متالایز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متالایز لمینت با CPP
  • متالایز لمینت با OPP
  • متالایز لمینت با BOPP

BOPP هم، مانند CPP و OPP یک نوع سلفون است که به صورت خام یعنی تک‌لایه، روی ورقه‌های پلاستیکی لمینت می‌شود و یک بسته‌بندی مقاوم ایجاد می‌کند.

 پاکت‌های متالایز دارای انواع مختلفی هستند که یکی از پر‌سفارش‌ترین آن‌ها پاکت آلومینیومی زیپ‌دار است. این پاکت به خاطر وجود زیپ، استفاده از بسته‌بندی را تا چند برابر راحت‌تر می‌کند. وجود پنجره روی مدل‌های دیگر این پاکت نیز باعث می‌شود محتویات داخل پاکت کاملاً مشخص باشد و مشتری قبل از خرید بتواند محصول را به طور کامل ببیند.

 از دیگر انواع پاکت متالایز می‌توان به پاکت‌های درب وکیوم‌شده، پاکت سوپاپ‌دار، پاکت دسته‌دار و پاکت رگال‌دار اشاره کرد. جالب است بدانید که تمام انواع پاکت‌های متالایز، مانع بسیار خوبی در برابر نفوذ رطوبت، اکسیژن و نور خورشید به داخل بسته‌بندی ایجاد می‌کنند تا تاریخ انقضای بسته‌بندی و محصول داخل آن را تا حد قابل ‌توجهی افزایش دهند.

 

پاکت بسته بندی خشکبار متالایز

 

پاکت‌های کرافت برای بسته بندی خشکبار

 پاکت کرافت در ابعاد و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و می‌توانند حفاظت کاملی از محتویات داخل خود، در برابر عوامل مخرب خارجی انجام دهند. در میان تمام انواع مدل‌ها، پاکت‌های پنجره‌دار خرید و فروش بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. این نوع پاکت به دلیل وجود لایه داخلی درجه یک، توانسته جایگزین ایده‌آلی برای نگهداری محصولات خشکبار و میوه‌جات خشک باشد. شایان ذکر است که پاکت‌های کرافت علاوه بر داشتن کیفیت بالا، تجدیدپذیر و دوست‌دار محیط زیست نیز هستند.

 

پاکت‌های گلاسه برای خشکبار

 پاکت‌ سفید رنگ گلاسه، عایق بسیار مناسبی در برابر رطوبت است و باعث می‌شود که مدت زمان ماندگاری محصولات شما تا حد زیادی بالا برود. این پاکت‌ها بنا به سفارش و نیاز مشتری در انواع مختلفی تولید می‌شوند. یک نوع پرسفارش آن‌ها که نمایش محصول داخل بسته‌بندی را تسهیل می‌کند، پاکت گلاسه پنجره‌دار است. وجود این پنجره به مشتری کمک می‌کند تا داخل بسته‌بندی را مشاهده کند و از کیفیت آن مطمئن شود.

 پاکت‌ گلاسه زیپ‌دار نیز به خاطر شیار پلاستیکی زیپ‌مانند در قسمت بالای خود، به مصرف‌کننده کمک می‌کند پس از هر بار استفاده درب پاکت را محکم ببندد. با قرار دادن کاست در کف این بسته‌بندی‌ها، پاکت‌های گلاسه ایستاده تولید می‌شوند. این قابلیت ایستا بودن پاکت، جلوه خاصی به برند شما می‌دهد و آن را از دیگر برند‌ها متمایز می‌کند. اگر تولید‌کننده، کاست‌ها را در دو طرف پاکت به کار برد، پاکت حجیم‌تر شده و حجم و وزن بیشتری از محصول را در خود جای می‌دهد.

 از امکانات دیگری که در تولید و عرضه پاکت‌های گلاسه برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته شده است، امکان چاپ نام برند روی بسته‌بندی است. یعنی شما می‌توانید لوگوی اختصاصی و اسم تجاری خود را همراه با سایر اطلاعات محصول، به شکل طلاکوب یا با کیفیت‌های مناسب دیگر در قسمت پشت یا جلوی پاکت درج کنید. لازم به ذکر است که پارامترهای تعیین‌کننده قیمت پاکت بسته‌بندی گلاسه، شامل حجم درخواستی، رنگ پاکت، کیفیت مواد اولیه، نوع بسته‌بندی، خرید عمده یا جزئی و ... می‌شوند.

 

پاکت گلاسه برای بسته بندی خشکبار

 

بسته بندی خشکبار با پاکت چه مزیت‌هایی دارد؟

مقاومت در برابر نفوذ هوا و رطوبت: وجود لایه‌های مختلف در انواع گوناگون پاکت‌های بسته‌بندی، ورود رطوبت و هوا را عملاً غیرممکن می‌سازد و به افزایش ماندگاری و حفظ طعم و عطر محصول کمک می‌کند.

مقاوم در برابر فشار و ضربه: بسته‌بندی درست، علاوه بر حفظ کیفیت مواد غذایی و افزایش ماندگاری آن، باعث حفظ شکل مواد خوراکی شده و آن‌ها را از هر گونه ضربه و فشار محافظت می‌نماید. این استحکام و مقاومت بالا سبب می‌شود تا در زمان جابجایی و حمل و نقل نیز آسیبی به محتویات داخل پاکت وارد نشود و کیفیت آن حفظ گردد.

استفاده آسان از پاکت: یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب پاکت بسته‌بندی، استفاده راحت‌تر از آن است. به خصوص در مورد صادرات مواد غذایی به کشورهای دیگر، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

دارای قابلیت چاپ‌پذیری بالا: چاپ مناسب و با‌کیفیت، تاثیر فراوانی در افزایش میزان فروش محصولات دارد. تقریباً تمام پاکت‌های بسته‌بندی خشکبار از قابلیت چاپ‌پذیری بالایی برخوردار هستند و می‌توان طرح‌های متنوعی را روی آن‌ها پیاده کرد.

ظاهر شیک و مدرن: ظاهر بسته‌بندی باید به قدری جذاب باشد که بتواند نظر مشتری را به خود جلب کند. وجود رنگ‌های جذاب و طرح‌های خلاقانه روی پاکت‌های بسته‌بندی خشکبار، ظاهر زیبایی به پاکت‌ها می‌دهد و باعث می‌شود توجه زیادی به سمت آن‌ها معطوف گردد.

در کل، پاکت‌های بسته بندی خشکبار در انواع گوناگونی تهیه و تولید می‌شوند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما در زمان انتخاب باید به نوع محصول غذایی و بازار هدف توجه داشته باشید. اگر قصد صادرات خشکبار را دارید، دقت به آیتم‌هایی نظیر جذابیت ظاهری، استفاده آسان، ماندگاری و حفظ کیفیت محصول بسیار مهم است. در صورتی هم که می‌خواهید این بسته‌بندی‌ها در کنار حفظ کیفیت محصول برای شما مقرون به‌صرفه تمام شوند، بسته‌بندی‌های نایلونی را انتخاب کنید. نایلون‌های سه لایه نیز برای بسته‌بندی مواد غذایی سنگین و حجیم گزینه مناسبی هستند.

 

کلام آخر

در این مطلب از پاکتچی به معرفی بهترین پاکت‌ بسته بندی خشکبار پرداختیم. همان طور که متوجه شدید، تمام انواع پاکت‌ها از استحکام و مقاومت بالایی برای بسته‌بندی مواد خشک برخوردار هستند و تضمین لازم را برای حفظ کیفیت و ماندگاری محصول دارند. با اینکه برخی از این پاکت‌ها نسبت به بقیه گران‌تر هستند، ولی شما باید به نوع محصولی که قرار است بسته‌بندی کنید، توجه داشته باشید. در واقع ارزش این را دارد که برای حفظ کیفیت و مرغوبیت محصول داخل پاکت، هزینه بیشتری را در صورت لزوم متقبل شوید.

 

فروش انواع پاکت بسته بندی

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید