نوار چسب‌های پهن بیشتر اوقات برای جعبه‌های بسته بندی و کارتن‌های پستی هنگام حمل و نقل کالا استفاده می‌شوند. این چسب‌ها قدرت چسبندگی مختلفی دارند. در هنگام خرید باید توجه کنید که قابلیت نگهداری، فشار و استحکام لازم را داشته باشند تا محکم به کارتن بچسبند و از بسته شما به خوبی محافظت کند. در این مطلب از پاکتچی قصد داریم به معرفی انواع نوار چسب پهن و بررسی قیمت آن‌ها بپردازیم.

 

برای خرید چسب 5 سانت از محصولات پاکتچی کلیک کنید.

 

انواع نوار چسب پهن

نوار چسب پهن کاغذی

نوار چسب‌های کاغذی بر پایه آب هستند. از کاربردهای آن‌ها می‌توان به چسباندن کارتن‌ها با سایز‌های گوناگون برای جلوگیری از دستکاری در حین حمل و نقل اشاره کرد. کاغذ آغشته به چسب در برخی از این نوار چسب‌ها با مرطوب شدن فعال می‌شود و بعد از آن محکم به کارتن شما می‌چسبد. چسب‌های پهن کاغذی مقاومت بالایی در برابر گرما و سرما و دیگر عوامل محیطی مثل گرد و خاک و آلودگی دارند. نحوه چسباندن آن‌ها نیز به صورت دستی یا نیمه اتوماتیک توسط دستگاه برش آبچسب است.

قیمت نوار چسب پهن کاغذی با توجه به ضخامت چسب، پهنای آن و میزان چسبندگی تعیین می‌شود. به عنوان مثال، چسب کاغذی 5 سانتی‌متری با طول 5 یارد، حدود 50 هزار تومان قیمت دارد.

 

نوار چسب حرارتی

این نوع نوار چسب، به گرما حساس است و در صورت گرم شدن و حرارت دیدن، خاصیت چسبندگی پیدا می‌کند. در حالت عادی، این نوع نوار چسب هیچ‌گونه چسبندگی خاصی ندارد و تا زمانی که توسط یک منبع گرما فعال نشود، نمی‌توان از آن استفاده کرد. معمولا دمای حدود 180 درجه فارنهایت نیاز است تا اتصال چسب به سطح صورت بگیرد. از کاربردهای این نوع نوار چسب می‌توان به اتصال آن به سطوح سخت مانند لاستیک، PU، EPDM و ... اشاره کرد.

 

نوار چسب حرارتی

 

چسب نواری آبچسب

این نوع چسب که به آن نوار چسب فعال شونده با آب هم می‌گویند، برای چسبیدن، به آب نیاز دارد و معمولاً برای بسته‌بندی‌های بسیار محکم کارتن‌های حمل و نقل به کار می‌رود. آبچسب‌ها در دو نوع رنگی قهوه‌ای و سفید تولید می‌شوند و شما با توجه به کارتن بسته‌بندی خود می‌توانید آبچسب مورد نظرتان را انتخاب کنید.

آبچسب قهوه‌ای از کاغذ کرافت یا همان کاغذ قهوه‌ای ساخته شده و طراحی آن به گونه‌ای است که یک سمت آن براق و سمت دیگر مات است. قسمت براق، چسب خشک شده دارد و برای استفاده از آن باید آن را با آب مرطوب کرد. این کار برای این است که چسب فعال شود و روی کارتن بچسبد. چسب سفید هم نوع دیگری از این نوع نوار چسب است که از کاغذ سفید ساخته می‌شود. یک طرف آبچسب سفید هم درست مانند آبچسب قهوه‌ای دارای چسب خشکی است که برای استفاده باید مرطوب شود.

این چسب‌ها در وزن‌های مختلف 100 گرمی تا 1600 گرمی در بازار موجود هستند. لازم به ذکر است که هرچه وزن آبچسب بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود. به عنوان نمونه، چسب 1500 گرمی مدل کرافت قهوه‌ای با عرض 6 سانتی‌متر، حدود 200 هزار تومان قیمت دارد.

 

نوار چسب کریستالی

رنگ این نوع نوار چسب، کریستالی و شفاف است و یک سمت آن حالت چسبندگی دارد. این نوع چسب در دسته چسب‌های همه‌کاره و پرمصرف قرار دارد و می‌توان از آن برای بسته‌بندی کارتن‌ها استفاده کرد. چسب‌های کریستالی چسبندگی مناسبی دارند و هنگام استفاده فقط با کمی فشار انگشت به سطح مورد نظر می‌چسبند. این نوع نوار چسب بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه است و در اندازه‌های گوناگون و با سایزهای مختلفی در بازار یافت می‌شود. نوار چسب 5 سانتی‌متری شفاف 90 یارد، حدود 30 هزار تومان قیمت دارد.

 

نوار چسب کریستالی

 

چسب‌های حساس به فشار

در این نوع چسب با استفاده از فشار انگشت و در حالت خشک و دمای معمولی، می‌توان چسب را خیلی سریع به سطح صافی که پذیرش چسبندگی داشته باشد، چسباند. در این نوع چسب فرایند اتصال به فشار بسیار حساس است، به همین دلیل به آن حساس به فشار می‌گویند. ساختار پایه این نوع چسب شامل پلیمرهای آکریلیک، سیلیکون‌ها، پلی‌یورتان‌ها و پلی‌استر‌ها است. پلیمرهای اکریلیک بر پایه آب، یک سری حلال‌های آلی هستند که به طور ذاتی به فشار حساسند. با کم و زیاد کردن مونومرهای چسب آکریلیکی، می‌توان خاصیت چسبندگی این نوع چسب را تغییر داد.

این چسب‌ها در متراژ‌های گوناگونی در بازار موجود هستند و قیمت‌های متفاوتی دارند. به عنوان مثال قیمت چسب پنج سانتی‌متری 90 یارد حدود 50 هزار تومان است. چسب‌های حساس به فشار از پرمصرف‌ترین چسب‌ها به حساب می‌آیند و در طول و عرض و ضخامت‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند. عرض چسب‌ها از یک سانتی‌متر تا 125 سانتی‌متر و طول آن از 36 یارد تا 1000 یارد متفاوت است. ضخامت‌های چسبندگی آن‌ها نیز از 32 تا 60 میکرون متغیر است. شما می توانید با توجه به نیازی که دارید، نوار چسب‌های سفارشی خود را در طول و عرض و ضخامت‌های مورد‌ نظر سفارش دهید.

 

چسب نواری پهن دو طرفه

چسب‌های دو طرفه به فشار حساس هستند و دو طرف آن‌ها حالت چسبندگی دارد. این نوع چسب پهن، برای چسباندن دو سطح به یکدیگر استفاده می‌شود؛ به طوری که در نتیجه کار، چسب دیده نمی‌شود. چسب‌های دو طرفه در انواع گوناگونی یافت می‌شوند و کاربردهای متنوعی دارند. این نوع چسب‌ها به سه نوع پایه فیلم، پایه سلولوزی و فوم‌دار تقسیم‌‌بندی می‌شوند که هرکدام ضخامت‌ها و کاربرد‌های مخصوص به خود را دارند.

 چسب‌های دو طرفه نازک، برای کارهای سبک به کار می‌روند و انواع ضخیم‌تر آن‌ها در کارهای سنگین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت چسب‌های دو طرفه با توجه به متراژ، ضخامت و کیفیت آن‌ها متفاوت است. به عنوان مثال چسب دو طرفه فوم‌دار 60 گرمی با طول نوار 5 متر و پهنای 5 سانتی‌متر، حدود 50 هزار تومان قیمت دارد.

 

نوار چسب دو طرفه

نوار چسب پهن آلومینیومی

از دیگر نوار چسب‌های مهم و بسیار پر‌کاربرد، نوار چسب‌های آلومینیومی هستند. این نوع نوار چسب از فویل آلومینیوم با پوشش آستری ساخته شده است که این پوشش آستری باعث تقویت نوار ‌چسب می‌شود. جنس این محصول از چسب پایه رزین است و می‌توان آن را در عرض‌های 5 تا 10 سانتی‌متری در بازار پیدا کرد. طول هر نوار هم از 25 تا 50 یارد متغیر است.

چسباندن نوار چسب‌های آلومینیومی بسیار ساده است و می‌توان خیلی راحت و تنها با فشار انگشت دست آن‌ها را برش داد و به سطح مورد نظر چسباند. البته لازم به توضیح است که این نوار چسب‌ها با مقاومت‌های معمولی و مسلح (‌نخدار) تولید می‌شوند و برای برش دادن نوار چسب آلومینیومی مسلح (نخدار) لازم است که از یک ابزار تیز مثل قیچی استفاده کنید. این نوار چسب در برابر گرما و سرما بسیار مقاوم است و در ضخامت‌های 30 تا 200 میکرون یافت می‌شود. نوار چسب پهن آلومینیومی با عرض 5 سانتی‌متر و طول 50 متر حدود 100 هزار تومان قیمت دارد.

 

کلام آخر

در این مطلب از پاکتچی به معرفی انواع نوار چسب پهن و قیمت آن‌ها پرداختیم. چسب‌های نواری در طیف گسترده‌ای وجود دارند و از پرمصرف‌ترین چسب‌ها به حساب می‌آیند. شما بسته به سلیقه و متناسب با نیازتان، می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید. یکی از بهترین مزیت‌های چسب‌های نواری پهن این است که امکان چاپ لوگو و طرح‌های دلخواه روی آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین می‌توانید از این چسب‌ها به عنوان ابزاری برای شناساندن نام تجاری خود و تبلیغ کسب و کارتان استفاده کنید.

 

فروش پاکت اداری

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید