خوشبختانه امروزه با وجود تحریم‌ها، امکان ارسال مرسولات پستی به خارج از کشور امکان‌پذیر بوده و افراد متقاضی ارسال مرسوله در این زمینه، از خدمات خوبی برخوردار هستند. اشخاصی که قصد ارسال مرسولات پستی به خارج از کشور را دارند، باید از طریق پست‌های بین‌المللی این کار را انجام دهند. این پست‌ها انواع مختلفی دارند و با توجه به انتخاب متقاضی، سرویس‌های DTD، ATD، DTA و ... را شامل می‌شوند. در این مطلب از پاکتچی همراه ما باشید تا به بررسی کامل چگونگی ارسال مرسولات پستی به خارج از کشور بپردازیم.

 

پست مرسولات به خارج از کشور چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افراد ممکن است به دلیل عدم اطلاع از قوانین و شرایط لازم جهت ارسال یک مرسوله پستی به خارج از کشور، دچار تردید شده و از انجام این کار منصرف شوند. در گذشته، افراد با مراجعه به باجه‌های مربوط به پست مرسوله‌های بین‌المللی در شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، این کار را انجام می‌دادند؛ اما امروزه دیگر چنین چیزی در شرکت ملی پست وجود ندارد و افراد متقاضی باید به شرکت‌های خصوصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراجعه نمایند.

 یکی از شرکت‌های خصوصی در زمینه ارسال مرسولات پستی به خارج از کشور، شرکت بین‌المللی تی‌ان‌تی است. این پست سریع بین‌المللی، از اوایل دهه هشتاد میلادی در ایران مشغول به فعالیت شد و با سابقه‌ای حدود نیم قرن و دارا بودن نمایندگی‌های فعال در شهرهای مختلف ایران، همواره آماده خدمت‌رسانی به ایرانیان است. پست بین‌المللی تی‌ان‌تی از سرویس‌دهنده‌های سریع و پیشرو در ایران بوده که طیف گسترده‌ای از سرویس‌ها و راهکارهای زنجیره‌ای حمل و نقل را با توجه به اهمیت زمان در نظر می‌گیرد.

 خدماتی که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌کند، تحت استانداردهای جهانی و اصولی چون تعهد و عملکرد بالا است. اگر شما هم قصد ارسال مرسوله پستی به خارج از کشور را دارید، می‌توانید به یکی از شعب شرکت تی‌ان‌تی مراجعه کرده و بسته پستی خود را به باجه‌های مربوطه تحویل دهید. لازم به توضیح است که شرکت‌های بین‌المللی دیگری نیز برای این موارد وجود دارند که معمولاً تفاوت خاصی از نظر نحوه ارسال مرسوله به خارج از کشور میان آن‌ها نیست. اشخاص متقاضی می‌توانند به هرکدام از این شرکت‌ها که تمایل دارند، مراجعه کرده و بسته پستی خود را ارسال نمایند.

با اینکه نحوه ارسال بسته‌های پستی در شرکت‌های مختلف تقریباً یکی است؛ اما خدمات ارائه شده توسط هر کدام از آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. به طور کلی، شرکت پست بین‌المللی تی‌ان‌تی به عنوان یک شرکت خصوصی معتبر و سریع در بین افراد شناخته شده است. این شرکت بسته‌های پستی مختلف را دریافت کرده و به کشورهای مورد ‌نظر متقاضیان ارسال می‌کند.

برای مشاهده قیمت کارتن پستی در سایزهای مختلف کلیک کنید.

 ارسال مرسوله پستی به خارج

ارسال مرسوله به خارج از کشور از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟

 ارسال و پست بسته‌های پستی به خارج از کشور، از طریق روش‌های مختلفی در ایران انجام می‌شود که هر کدام از آن‌ها از مزایا و معایب خاصی برخوردار هستند. انتخاب هر یک از این سرویس‌ها بستگی به نوع آن مرسوله و شرایط افراد دارد. در ادامه مطلب انواع شیوه‌های پست مرسولات به خارج از کشور را توضیح می‌دهیم.

DTD :DTD یا DOOR TO DOOR از بهترین شیوه‌های ارسال مرسولات به خارج از کشور است. در این روش بسته از درب منزل فرستنده گرفته می‌شود و به صورت مستقیم به درب منزل گیرنده ارسال می‌گردد. از آنجایی که این نوع ارسال کاملا به صورت مستقیم صورت می‌گیرد، می‌توان آن را جزو امن‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها دانست. البته به دلیل خدمات بیشتری که این سرویس به مشتری ارائه می‌دهد، هزینه استفاده از آن کمی زیاد است.

ATD: در روش ATD یا فرودگاه به درب، مرسوله پستی از فرودگاه کشوری که فرد فرستنده در آن قرار دارد، دریافت شده و به طور مستقیم به درب منزل گیرنده فرستاده می‌شود. این روش نسبت به روش قبلی هزینه کمتری دارد و امنیت آن نیز قابل قبول است.

ATA: در این روش پس از اینکه فرد فرستنده مرسوله خود را از فرودگاه مبدا ارسال کرد، شخص گیرنده از فرودگاه کشور خودش آن را دریافت می‌کند. در روش ATA چون دیگر لازم نیست مرسوله پستی به درب منزل گیرنده فرستاده شود، هزینه آن نسبت به روش‌های قبلی بسیار کمتر است.

DTA: در روش DTA یا درب به فرودگاه، مرسوله پستی از درب منزل فرد فرستنده گرفته شده و به فرودگاه مقصد فرد گیرنده ارسال می‌شود. در صورتی که اشخاص تمایل داشته باشند بسته پستی را از درب منزل خود به شرکت بین‌المللی پست تحویل دهند، می‌توانند این روش را انتخاب نمایند.

DDP: روش DDP یک روش تجاری برای ارسال مرسوله‌های پستی است که در آن، شخص در مکان خرید مرسوله خود را تحویل داده و آن شرکت، خدمات گوناگونی مانند باربری، تحویل به کشور مقصد و ترخیص کالا را ارائه می‌دهد.

 

ویژگی‌های خدمات پست بین‌المللی

 پست بین‌المللی راهی به‌روز و مطمئن برای ارسال مدارک شخصی، مکتوبات و بسته‌های پستی است که متقاضیان می‌توانند از آن استفاده کنند. چنین شیوه‌ای در تمام دنیا مرسوم بوده و سرعت انتقال بالا در کنار هزینه مناسب و مقرون به‌صرفه، از مهم‌ترین ویژگی‌های ارسال مرسولات از طریق پست بین‌الملل است.

فقط نکته مهمی که برای ارسال بسته‌های پستی به خارج از کشور وجود دارد، انجام دادن امور اداری و قوانین مربوط به گمرک برای خروج بار از کشور است. البته در این مورد لازم نیست نگران باشید؛ زیرا این وظایف را شرکت‌هایی که در زمینه خدمات پست بین‌المللی فعالیت دارند، انجام می‌دهند تا مسیر انتقال مرسولات برای متقاضیان راحت‌تر شود. این شرکت‌ها با تمام قوانین گمرکی آشنایی کامل دارند و پروسه‌های اداری را بهتر و سریع‌تر انجام می‌دهند.

مزایای ارسال بار و مرسولات پستی از طریق پست بین‌الملل

محاسن و مزایای ارسال انواع بار به خارج از کشور عبارتند از:

  • هزینه مقرون به‌صرفه و مناسب
  • ارائه خدمات گوناگون استاندارد و در حد بین‌المللی به متقاضیان
  • سرعت انتقال بالا
  • کاملا امن و مطمئن
  • دارای تجربه و رزومه قدرتمند
  • بهره‌مندی از کادر حرفه‌ای و مجرب
  • اطمینان از سالم به مقصد رسیدن محتویات بسته ارسالی
  • هماهنگ با استانداردهای بین‌المللی
  • انجام مراحل گمرکی و اداری

 

ارسال مرسولات پستی

 

پیگیری پست خارج از کشور به چه صورت انجام می‌شود؟

وقتی افراد بسته‌ای را به خارج از کشور ارسال می‌کنند، طبیعتا می‌خواهند که وضعیت مرسوله خود را ارزیابی کرده و ببینند در چه مرحله‌ای قرار دارد. آیا بسته ارسالی آن‌ها به مقصد رسیده یا اینکه در مسیر دچار مشکل شده است؟

یکی از خدماتی که شرکت‌های پستی بین‌المللی به مشتریان ارائه می‌دهند و در مورد مراسلات داخلی هم وجود دارد، کد رهگیری است. با وجود رهگیری، افراد می‌توانند به طور کاملاً دقیق از وضعیت مرسوله خود مطلع شده و در صورت وجود مشکل در تحویل به موقع کالا، سریعا آن را پیگیری نمایند. وجود سیستم کد رهگیری باعث ارتقاء کیفیت خدمات پستی می‌شود و چون از طریق آن، یک بسته پستی به صورت آنلاین و لحظه‌ای تحت کنترل است، کارکنان فنی و خدماتی شرکت‌های خصوصی پستی، خود را ملزم می‌دانند که وظایفشان را به صورت دقیق و سریع انجام دهند.

 افراد برای پیگیری بسته پستی خود، می‌توانند یا با شرکت حمل و نقل تماس بگیرند و از مسئول مربوطه پرسش‌های لازم را انجام دهند و یا اینکه به سایت سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه کرده و با وارد کردن شماره مرسوله خود، از وضعیت بسته ارسالی مطلع شوند.

 

مدت زمان ارسال مرسولات پستی به خارج از کشور چقدر است؟

 معمولاً یکی از پرسش‌های مهمی که برای افراد هنگام ارسال بسته پستی به خارج از کشور مطرح می‌شود، این است که چه مدت زمانی طول می‌کشد تا بسته ارسالی‌شان به دست فرد گیرنده برسد؟ کاملا مشخص است که فاصله مبدا و مقصد مرسوله، مهم‌ترین فاکتور برای تعیین زمان رسیدن یک بسته ارسالی است. البته در مواردی که مرسوله پستی به صورت غیر‌مستقیم به مقصد ارسال می‌شود هم، زمان و قیمت متغیر خواهد بود.

 به عنوان مثال، اگر پرواز مستقیم بین ایران و بعضی از کشورها وجود نداشته باشد، بسته باید اول به کشور واسطه منتقل شده و سپس به مقصد فرستاده شود. در هر حال برای اینکه به طور دقیق از مدت زمان لازم برای ارسال بسته پستی به یک کشور خاص آگاهی پیدا کنید، بهترین کار این است که با مشاوران و کارشناسان شرکت‌های پست بین‌المللی گفتگو نمایید. به طور میانگین و بسته به نوع خدماتی که به مشتریان ارائه می‌شود و همچنین کشور مقصد، معمولاً حدود یک تا دو هفته برای تحویل بسته به مقصد نیاز است.

 

 سخن آخر...

 در این مطلب از پاکتچی به بررسی کامل چگونگی ارسال مرسوله به خارج از کشور، روش‌های گوناگون آن و نحوه محاسبه هزینه ارسال بسته پستی پرداختیم. امیدواریم مطالب عنوان‌ شده در این نوشتار، برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد.


 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید