امروزه بسیاری از فعالیت‌ها اینترنتی شده است و بیشتر مشاغل، از کوچک تا بزرگ، محصولات خود را به صورت آنلاین و غیرحضوری می‌فروشند. بدون شک استفاده از یک بسته‌بندی مناسب، لازمه کار تمامی این مشاغل است؛ بنابراین آگاهی از سایز‌بندی کارتن‌های پستی برای بسته‌بندی صحیح یک محصول، بسیار مهم است. این موضوع، نه تنها برای کسب و کارهای اینترنتی، بلکه برای تمام افرادی که قصد دارند یک کالای خاص را به مکانی دیگر ارسال کنند، کاربرد دارد.

در این مطلب از پاکتچی، قصد داریم 5 سایز پرکاربرد کارتن پستی با اندازه‌های استاندارد را معرفی کنیم تا هنگام بسته‌بندی اقلام، راحت‌تر بتوانید کارتن پستی مورد نیازتان را پیدا کنید.

بیشتر بدانید: آیا چسب مناسب کارتن پستی را میشناسید؟ کلیک کنید.

 

آگاهی از سایز بندی‌های گوناگون کارتن پستی تا چه اندازه مهم است؟

 اطلاع از سایز‌بندی کارتن برای ارسال یک کالا از جایی به جای دیگر بسیار اهمیت دارد؛ زیرا هم در امنیت کالای ارسالی تاثیر‌گذار است و هم در میزان هزینه‌ای که برای ارسال آن کالا باید پرداخت شود. این روزها تقریباً هر چیزی را باید به کمک جعبه‌های پستی ارسال کرد. از انواع لوازم خانگی، پوشاک و کتاب گرفته تا مواد غذایی فاسد شدنی که البته هر کدام بسته‌بندی مخصوص به خودشان را دارند.

منظور از بسته مناسب، پوششی است که از لحاظ استحکام، کاملا مقاوم باشد و ابعاد آن با وسیله‌ای که قصد ارسال آن را داریم، جور در بیاید. کارتن‌های پستی، بدنه مقاومی دارند و در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند؛ بنابراین اگر شما هم جزء افرادی هستید که بنا بر شغل و کسب و کارتان دائماً به بسته‌بندی و ارسال کالاها به نقاط مختلف می‌پردازید، ما به شما استفاده از کارتن‌های پستی را پیشنهاد می‌کنیم.

 همان‌طور که گفتیم، کارتن پستی در سایز‌بندی‌های استاندارد از پیش تعیین‌شده، تولید می‌شود و امکان چاپ طرح و لوگو روی آن وجود دارد. در واقع، چیزی که کارتن‌های مختلف را از لحاظ ظاهری با یکدیگر متمایز می‌کند، همین طرح چاپ شده بر روی آن‌ها است.

 

سایزهای کاربردی کارتن

 

5 سایز پرکاربرد کارتن‌های پستی

 استفاده از کارتن با ابعاد مناسب، برای بسته‌بندی اقلام و وسیله‌ها بسیار مهم است؛ چرا که در حین فرآیند حمل و نقل، نباید هیچ فضای خالی در کارتن وجود داشته باشد. وجود فضای خالی باعث تکان خوردن محتویات داخل بسته می‌شود و احتمال شکستگی و آسیب رساندن به آن‌ها را افزایش می‌دهد. البته استفاده از یک کارتن کوچک هم به همان اندازه آسیب‌زا است؛ زیرا باعث اعمال فشار روی وسیله‌ها شده و ایمنی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. همچنین ممکن است کارتن را پاره کند.

بنابراین برای داشتن یک بسته‌بندی اصولی و صحیح، همواره باید سایز‌بندی مناسبی را برای کارتن پستی خود در نظر بگیرید. معمولا کارتن‌های پستی در 9 سایز مختلف دسته‌بندی می‌شوند که 5 سایز از آن‌ها بسیار پرکاربرد‌تر هستند.

 

کارتن پستی سایز ۱

کارتن پستی سایز 1، اولین و کوچکترین سایز کارتن برای ارسال اقلام مختلف است. طبق اعلام سازمان پست، ابعاد این کارتن 9.5*9.5*15 سانتی‌متر است و تنها 46 گرم وزن دارد. به دلیل ابعاد کوچک، وزن کم و میزان ورق به کار رفته در ساخت این محصول، نسبت به کارتن‌های دیگر قیمت ارزان‌تری دارد. خرید کارتن سایز یک برای بسته‌بندی اجناس با ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود تا اطراف کالای مورد نظر، هیچ فضای اضافه‌ای باقی نماند.

 در ساخت یک کارتن پستی سایز 1 با کیفیت، از مقوای سه لایه استفاده شده است تا محافظت خوبی از محتویات درون خود داشته باشد. اگر قصد خرید این کارتن را دارید، می‌توانید شیوه‌های اینترنتی را انتخاب کنید. خرید اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد که گزینه‌های مختلف و هزینه‌های آن‌ها را با هم مقایسه کرده و محصول مناسب نیازتان را پیدا کنید.

 

کارتن پستی سایز 2

دومین سایز‌بندی کارتن پستی، طبق اعلام سازمان پست در ابعاد 9.6*14.6*20 تولید می‌شود. این کارتن حدود 81 گرم وزن دارد و از نظر سایز، کمی بزرگتر از کارتن سایز 1 است. ما خرید کارتن پستی سایز 2 را به عنوان یک محصول کاربردی و ارزان برای بسته‌بندی اصولی محصولات با ابعاد کوچک پیشنهاد می‌کنیم.

در ساخت این کارتن نیز مانند کارتن نوع اول، از مقوای سه لایه استفاده شده است که به آن دوام و مقاومت بالایی می‌بخشد. با مراجعه به وب‌سایت پاکتچی می‌توانید انواع محصولات مخصوص بسته‌بندی را مشاهده کنید و مناسب‌ترین گزینه را که مطابق با نیازهای شماست، به صورت آنلاین خریداری نمایید.

 

کارتن پستی سایز 3

 این کارتن نیز از جمله کارتن‌های پستی با ابعاد کوچک است که برای بسته‌بندی مرسولات و اقلام جمع و جور پیشنهاد می‌شود. طبق اعلام سازمان پست، ابعاد این کارتون حدود 20 در 20 با ارتفاع 15 سانتی‌متر تخمین زده می‌شود. جهت کاهش هزینه‌های پستی، شما می‌توانید این اقلام را به صورت عمده و تعداد بالا خریداری کنید. خرید اینترنتی محصولات، علاوه بر اینکه طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد، این امکان را نیز برای شما فراهم می‌کند که بتوانید در آرامش کامل، آن‌ها را بررسی کرده و بدون هیچ عجله‌ای محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 لازم به توضیح است که معمولاً کارتن‌های پستی سایز 3 با دو کیفیت استاندارد و فرا استاندارد عرضه می‌شوند و این ویژگی مهم‌ترین معیار برای قیمت‌گذاری کارتن است. برای اینکه توضیح مختصری در مورد کارتن‌های استاندارد و فرا استاندارد داده باشیم، باید بگوییم که این دو نوع کارتن، از لحاظ ظاهری و چاپ و رنگ کاملاً یکسان به نظر می‌رسند و تنها تفاوتشان در جنس مقوای به کار رفته در تولید کارتن است.

 

سفارش کارتن پستی

 

کارتن پستی سایز 4

این نوع کارتن نیز از مقوای سه لایه تهیه شده و دارای ابعاد حدودی 20*20*30 سانتی‌متر است. استفاده از مقوای سه لایه، مقاومت این کارتن را برای حمل انواع محصولات پستی، بسیار ایده‌آل کرده است. برای تولید ورق کارتن‌های سه لایه، از دو لایه ورق و یک لایه فلوتینگ استفاده می‌شود. لایه‌های ورق‌ می‌توانند از جنس کرافت یا تست لاینر باشند که معمولاً بسیاری از کارتن‌های با کیفیت استاندارد، از لایه کرافت، فلوتینگ ولایه کرافت ساخته می‌شوند.

 در صورتی که به‌دنبال یک بسته‌بندی مناسب و استاندارد برای ارسال کالاهای خود هستید، می‌توانید با خیال راحت از نوع کارتون با کیفیت استاندارد استفاده کنید. اگر هم کیفیت بالاتری برای کارتن مدنظر شماست، کارتن‌های فرا استاندارد انتخاب خوبی هستند. این کارتن‌ها از دو لایه کرافت در قسمت داخل و بیرون و یک لایه فلوتینگ در قسمت میانی ساخته شده‌اند. به همین دلیل، مقاومت بالاتری نسبت به کارتن‌های نوع استاندارد دارند و البته قیمت آن‌ها نیز بیشتر است.

 

کارتن پستی سایز 5

 کارتن پستی سایز 5 با مقوای پنج لایه و با ابعاد حدودی 35*25*20 سانتی‌متر تهیه می‌شود. معمولاً زمانی که نیاز به ارسال کالاهای حساس داشته باشید، استفاده از کارتن‌های با کیفیت بالا، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. یک کارتن پستی 5 لایه، به خاطر دوام زیاد و استفاده از متریال مرغوب در فرایند ساخت آن، از مقاومت و استحکام ایده‌آلی برخوردار است.

به همین دلیل می‌تواند انتخاب خوبی برای دفاتر خدمات پستی، دفاتر پیشخوان دولت و فروشگاه‌های اینترنتی باشد. این محصول، از ورق‌های درجه یک ساخته شده است و پنج لایه مقاوم آن سلامت محصول شما را تا رسیدن به هدف تضمین می‌کنند.

 

مراحل ساخت کارتن‌های پستی

  •  مرحله اول: انتخاب ابعاد و جنس کارتن
  •  مرحله دوم: برش لایه‌ها در ابعاد مورد‌ نظر
  • مرحله سوم: چاپ طرح و لوگوی مورد نظر و مشخص کردن محل نوشتن اطلاعات فرستنده، گیرنده، محل الصاق تمبر، درج بارکد و ...
  • مرحله چهارم: چسباندن لایه‌های مختلف برش خورده در مرحله قبل به یکدیگر و پرس لبه‌های کارتن
  •  مرحله پنجم: مشخص کردن خط تیغ کارتن توسط دستگاه‌های مخصوص

 

امکان چاپ سفارشی روی کارتن‌های پستی

چاپ لوگو روی کارتن، باعث می‌شود که نام محصول تجاری شما بهتر در خاطر مشتری بماند و شرکت شما حرفه‌ای‌تر جلوه کند. همان‌طور که می‌دانید، کارتن‌های پستی به دو شکل ساده و چاپی تهیه می‌شوند که شما بسته به اهداف خود از ارسال بسته پستی و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، می‌توانید نوع چاپی و ساده آن را سفارش دهید.

 

قیمت کارتن پستی به چه فاکتور‌هایی بستگی دارد؟

 قیمت کارتن پستی وابسته به عوامل مختلفی است. معمولاً جنس و ابعاد کارتن از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت این محصولات به حساب می‌آیند. البته با سفارش این کالا‌ها به صورت عمده و در تیراژ بالا، قیمت آن‌ها نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

کلام آخرسفارش آنلاین کارتن پستی

در این مطلب از پاکتچی به معرفی 5 سایز پرکاربرد کارتن‌های پستی و ابعاد موجود هر یک از آن‌ها پرداختیم.

همان‌طور که در این مطلب هم بارها به آن اشاره شد، سایزبندی کارتن پستی هنگام ارسال سفارشات به نقاط مختلف، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چرا که انتخاب صحیح کارتن، نه تنها باعث حفاظت هر چه بیشتر از اقلام بسته‌بندی شده می‌شود، بلکه هزینه‌های مربوط به ارسال کالا را نیز کاهش می‌دهد.

کارتن‌های تولید شده توسط پاکتچی، در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که بسته به سایز کارتن از لایه‌های مختلف ساخته شده‌اند. شما می‌توانید این محصولات را بسته به نیاز خود، به صورت چاپی و غیر‌چاپی سفارش داده و مورد استفاده قرار دهید.

براس استفاده از مشاوره پیش از خرید با شماره‌های 02133904954 و 02133917838 تماس بگیرید.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید