از آنجایی که کارتن سبک وزن است، از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه و ارزان تمام می‌شود و بیشتر مردم ترجیح می‌دهند که از این بسته‌بندی‌های مقوایی برای حفاظت از کالای خود و ارسال آن به نقاط مختلف استفاده کنند. جعبه‌های ساخته شده از کارتن برای بسته‌بندی محصولات گران‌قیمت هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه‌بر‌این، شما می‌توانید از نوع سه لایه و پنج لایه آن که کیفیت بسیار بالایی هم دارد، برای حمل محصولات سنگین استفاده کنید. امکان سفارش و ساخت فوری کارتن پستی در تهران با مجموعه پاکتچی وجود دارد. شما می‌توانید برای ارسال محصولات پستی خود، کارتن‌ها را در سایزهای مختلف و به صورت ساده یا سفارشی شده از این شرکت خریداری نمایید.

 

مزایای استفاده از کارتن در بسته‌بندی کالا‌ها

بسته‌بندی یک محصول، راه ارتباطی بین مصرف‌کننده و تولیدکننده است. در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از نابود شدن آن، بسیاری از افراد استفاده از کارتن را به بسته‌بندی‌های دیگر ترجیح می‌دهند. زباله‌هایی مثل کاغذ و مقوا از منابع تجزیه‌پذیر تولید می‌شوند و به راحتی قابل بازیابی هستند؛ به طوری که می‌توان از آن‌ها مجددا برای تولید کاغذ و مقوا استفاده کرد. در صورتی که از متریال مرغوب و مواد افزودنی عالی در ساخت کارتن استفاده شود، مقاومت و استحکام این اجناس در برابر فشار، پارگی و ضربه بسیار بالا می‌رود.

یکی دیگر از مزایای بسته بندی کالا با کارتن این است که هنگام ساخت کارتن، محفظه‌ها و حفره‌های خاصی در آن ایجاد می‌شود که باعث تهویه بهتر خواهد شد. این محصولات بسیار انعطاف‌‌پذیرند و قابلیت شکل‌گیری به صورت‌های مختلف را دارند. از طرفی، کم یا زیاد شدن دما تاثیر چندانی روی چسب و استحکام مقوای کارتن ندارد؛ فقط ممکن است کمی الیاف آن را خشک کند. البته لازم به توضیح است که اگر دما بیش از حد زیاد باشد، در رنگ کارتن تغییر ایجاد می‌شود و به مرور زمان باعث خم شدن و سوختن آن خواهد شد. همچنین با فراهم شدن شرایط محیطی مناسب، (دما و رطوبت به طور همزمان) زمینه برای رشد میکروارگانیسم‌ها فراهم می‌شود که باعث از دست دادن استحکام کارتن خواهد شد.

از آنجایی که ماده اولیه کارتن‌های پستی از الیاف چوبی است، این محصولات بسیار رطوبت‌پذیرند و آب را به خود جذب می‌کنند. با این وجود، اگر از یک سری مواد افزودنی ضد رطوبت در ساخت کارتن استفاده شود، این الیاف آب را کمتر جذب کرده و پیوند بین آن‌ها حفظ خواهد شد. کارتن‌های ضد آب، بیشتر در فضاهایی مثل سردخانه‌ها و کانتینرهای یخچالی حمل میوه که رطوبت و نم در فضا وجود دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند تا محصول داخل آن، از نفوذ آب در امان بماند و سالم و تازه و بدون از دست دادن شکل ظاهری، به دست مشتری برسد. فراموش نکنید که کارتن ضد رطوبت به معنای نفوذناپذیری صددرصد در برابر آب نیست و این بسته‌بندی‌ها فقط می‌توانند محتوای درون خودشان را در برابر نم حفظ کنند.

 در هر صورت، از آنجایی که بسته‌بندی محصول، بعد از کیفیت آن مهم‌ترین فاکتوری است که باید مورد توجه قرار بگیرد، بهتر است برای حمل محصولاتی مثل میوه، سبزیجات، صیفی‌جات و ... از کارتن‌های ضد آب استفاده کنید تا هم محصول ارسالی سالم به دست مشتری برسد و هم شکل ظاهری بسته‌بندی تغییر نکند.

از دیگر مواردی که باعث کم شدن استحکام ثابت کارتن و مقوا می‌شود، روغن و چربی است. با این حال، اگر در روند ساخت کارتن از پوشش‌های نایلونی یا لمینت مقوایی استفاده گردد، بسته‌بندی مقوایی شما کاملا محافظت خواهد شد. کاغذ کارتن‌های مقاوم به چربی، متراکم و بدون منفذ هستند. این کاغذ از خمیر شیمیایی سولفید قهوه‌ای یا سفید و گاهی اوقات هم از سولفات ساخته می‌شود. خاصیت ضد چربی این کارتن‌ها، آن‌ها را برای حمل مواد خوراکی مرطوب و چرب بسیار مناسب می‌کند.

 یکی دیگر از مزایای استفاده از کارتن‌های پستی، مقاوم بودن آن در برابر گرد و غبار است. گرد و غبار، لایه سطحی مقوا و چسب بین لبه‌های آن را تضعیف می‌کند؛ اما اثر زیادی بر روی محصولات کارتنی ندارد. تابش نور نیز در صورتی که با افزایش دما همراه نباشد، تاثیر چندانی روی مقوای کارتن نخواهد گذاشت. تنها اثر منفی که ممکن است نور روی سطح مقوا بگذارد، تغییر رنگ ظاهری و کم‌رنگ شدن چاپ روی کارتن است.

 به طور کلی، برای جابجایی محصولات و اجناس، کارتن‌های پستی نقش بسیار پر‌رنگی را در جهت محافظت از محصولات و آسیب نرسیدن به آن‌ها ایفا می‌کنند. روی یک کارتن پستی قابلیت چاپ و یا نوشتن با ماژیک و خودکار وجود دارد؛ بنابراین مشتری به راحتی می‌تواند از محتویات و اجناس داخل بسته‌بندی آگاهی پیدا کند. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ نیاز دارند که محصولاتشان را در جایی انبار کنند. اینجا نیز لزوم استفاده از بسته‌بندی توسط کارتن کاملاً مشخص است.

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، به دلیل پیشرفت فناوری در صنعت کارتن‌سازی، کارتن‌های پستی امروزه بسیار انعطاف‌پذیر هستند و به آسانی می‌توان گرافیک و مشخصات ظاهری آن‌ها را مطابق با سلیقه مشتریان تغییر داد. مقاومت ایده‌آل در برابر ضربه و فشار و همچنین سبک وزن بودن آن‌ها در صورت استفاده از متریال مرغوب هنگام ساخت کارتن، از مزایای بسیار خوب دیگر کارتن‌هاست.

 

دستگاه کارتن سازی چیست؟

 به طور کلی، به مجموعه عملیات برش، چاپ و چسب که روی ورقه‌های کارتن اجرا می‌شود، کارتن‌سازی می‌گویند. دستگاه کارتن‌سازی با استفاده از رول‌های کاغذ و ورقه‌های آماده، کارتن را تولید می‌کند. این بسته‌بندی‌های مقوایی که پرکاربردترین وسیله برای حمل اجناس در سرتاسر جهان به شمار می‌روند، در انواع سه لایه و پنج لایه ساخته می‌شوند.

شرکت پاکتچی کارتن‌های پستی را در انواع گوناگون و به صورت ساده یا مدل‌دار، با توجه به خواست متقاضیان آماده می‌کند و در اسرع وقت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بسته به نیاز خریداران و محصولاتی که قرار است بسته‌بندی شوند، کارتن‌ها در انواع سوراخ‌دار، دایکات، پنج وجهی، دسته‌دار، تک درب، بدون درب و ... ارائه می‌شوند.

 

 یک شرکت کارتن سازی خوب چه خصوصیاتی دارد؟

یک شرکت کارتن‌سازی زمانی در کار خود موفق به حساب می‌آید که توانایی تولید انواع جعبه و انواع کارتن‌های پستی را داشته باشد. گروه پاکتچی با وجود تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته، توانایی این را دارد که انواع مختلف کارتن را با ظرفیت بالا و به صورت فوری برای مشتریان آماده سازد. فراموش نکنید که یک بسته‌بندی خوب و با کیفیت تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش دارد. شما می‌توانید با یک بسته‌بندی کارتنی که هم از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به‌صرفه است و هم حمل و نقل راحتی دارد، محصول مورد نظرتان را در امنیت کامل برای مشتریان خود ارسال کنید.

 شرکت پاکتچی با سال‌ها تجربه و مهارت در زمینه تولید انواع پاکت و کارتن‌های سه لایه و پنج لایه، در خدمت تمام مشتریان گرامی در سرتاسر ایران است. تولید و ارائه این کارتن‌های زیبا و متنوع که از مرغوبیت و کیفیت بالایی هم برخوردار هستند، توسط پرسنل مجرب گروه، در زمانی کوتاه انجام می‌شود. در صورتی که قصد سفارش و خرید این محصولات را دارید، کافیست به وب‌سایت ما مراجعه کرده و بنا به نیاز خود و مطابق با محصول ارسالی، انواع گوناگون آن را سفارش دهید.

انواع کارتن های پستی

انواع کارتن‌های پستی

همان‌طور که گفتیم، کارتن‌های پستی بنا به کاربردهای مختلفی که دارند، در شکل و ابعاد گوناگونی تولید می‌شوند. یک کارتن باید دوام و استحکام کافی داشته باشد تا محتویات داخل آن، هنگام حمل و نقل و تا زمان رسیدن به دست مشتری هیچ‌گونه آسیبی نبیند. جعبه‌های مقوایی پستی در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شوند و همین عامل باعث شده است که انتخاب برای مشتری بسیار آسان شود و بتواند کارتن دلخواهش را راحت‌تر و سریع‌تر انتخاب کند. شما برای سفارش و خرید کارتن مورد نظرتان، لازم است که ابعاد آن را ارسال کنید و کارتن و جعبه پستی خود را در اسرع وقت با کیفیت بالا تحویل بگیرید.

 چاپ لوگوی شرکت بر روی بسته‌بندی، ابزار مهمی در جذب مشتری محسوب می‌شود و نقش مهمی در شناساندن برند به مخاطب دارد و به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت پاکتچی این کار را انجام داده و کارتن‌های سفارشی شما را آن طور که می‌خواهید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما تحویل می‌دهد.

در ادامه قصد داریم چند مدل‌ مختلف از جعبه‌های پستی که برای بسته‌بندی محصولات از آن‌ها استفاده می‌شود را به شما معرفی کنیم.

کارتن پنج وجهی پوشه‌ای: این کارتن از پنج وجه مقوای بسیار محکم ساخته شده است که می‌توانید از آن برای بسته‌بندی و ارسال لوازم باریک استفاده کنید.

 کارتن دایکات: برای تولید کارتن‌های دایکات، لازم است مقوای آن‌ها با استفاده از یک سری ماشین آلات خاص و فرآیند دایکات، به اشکال حرفه‌ای و خاص بریده شوند. کیفیت این کارتن از لحاظ ضربه‌پذیری و نفوذ نم و رطوبت، به تعداد لایه‌های مقوایی که در تولید آن به کار رفته است، بستگی دارد.

کارتن‌های تلسکوپی: استحکام کارتن تلسکوپی، به تعداد لایه‌های مقوایی که در ساخت آن به کار می‌رود، بستگی دارد. درب این کارتن از جعبه جداست و خیلی راحت باز و بسته می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای حمل اقلام سنگین و حساس از آن استفاده نشود.

 

کلام آخر

در این مطلب از پاکتچی، به معرفی انواع کارتن پستی و مزایای استفاده از آن پرداختیم؛ همچنین ویژگی‌های کارتن‌های تولیدی این شرکت را بیان کردیم. کارتن‌های پستی ما در اندازه و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و استحکام و کیفیت بسیار بالایی دارند. اگر نیاز فوری به این کالا را احساس می‌کنید، کافیست با مجموعه پاکتچی تماس بگیرید تا ما با بهره‌گیری از پرسنل مجرب و آموزش دیده، خیلی سریع آن‌ها را به شما تحویل دهیم.

 

تخفیف ویژه سفارش آنلاین پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید