با استفاده روز افزون از اینترنت و گسترش کسب و کارهای آنلاین، استفاده از پاکت و کارتن پستی برای بسته‌بندی محصولات مختلف افزایش پیدا کرده است. بسیاری از صنایع تولیدی و فروشندگان، از این جعبه‌های مقوایی برای ارسال محصولاتشان استفاده می‌کنند. این بسته‌بندی‌ها علاوه بر اینکه استحکام مناسبی دارند، بسیار مقرون‌به‌صرفه هم هستند؛ اما این موارد، تنها مزیت‌های استفاده از اینگونه بسته‌بندی پستی نیست؛ شما می‌توانید از این بسته‌بندی‌ها به عنوان ابزاری برای شناخت نام تجاری خود و افزایش فروش نیز استفاده کنید.

در این مطلب از مجموعه چاپی پاکتچی قصد داریم در مورد لزوم توجه به بسته‌بندی محصول و اهمیت آن در کسب رضایت مشتری و رونق فروش صحبت کنیم.

 

 نکات مهم در بسته بندی کالا‌ها

توجه به ایمنی محصول

اولین و مهم‌ترین هدف بسته‌بندی، محافظت از محتویات درون آن در برابر هرگونه آسیب احتمالی محیطی است که امکان دارد در حین حمل و نقل، جابجایی و نگهداری اتفاق بیفتد. بسته‌بندی، محصول را در طول زنجیره لجستیک خود از سازنده تا مصرف کننده حفظ می‌کند و آن را از عوامل آسیب‌زایی مثل رطوبت، نور، گرما و سایر عوامل خارجی مصون نگه می‌دارد.

 با گسترش استفاده از اینترنت و مزیت‌های فراوان خرید آنلاین، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که کالاهای مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی تهیه کنند. برای ارسال کالا در خرید آنلاین هم، نیاز به یک بسته‌بندی مناسب وجود دارد. شرکت پاکتچی این امکان را برای تمام مشتریان خود و صاحبان شرکت‌هایی که دائماً در حال ارسال کالا هستند، فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند کارتن و پاکت پستی مورد نیاز خود را تهیه کنند. این شرکت با تولید انواع کارتن‌های پستی و پاکت‌های متالایز، حبابدار و ... خیالتان را از بابت سالم رسیدن محصول به مقصد، راحت می‌کند. فراموش نکنید که دقت به این نکته باعث جلب رضایت و اعتماد مشتریان خاص شما خواهد شد و نشانگر اهمیتی است که شما به عنوان صاحب یک شرکت برای مخاطبان خود قائل می‌شوید.

شرکت پاکتچی با بهره‌گیری از رول‌های کاغذ و با یک طراحی صحیح و اصولی، کارتن‌های پستی را در ابعاد و سایزهای گوناگون برای بسته‌بندی محصولات مختلف روانه بازار می‌کند. این جعبه‌ها به خوبی از محتویات درونشان محافظت می‌کنند و بسته به نیاز و تقاضای مشتری نیز، طراحی آن‌ها می‌تواند متغیر باشد.

 

جلب رضایت مشتری با بسته‌بندی مناسب

 از آنجایی که در خریدهای اینترنتی همه مشتریان انتظار دارند که محصول خریداری شده را سالم تحویل بگیرند، فروشندگان موظفند بر نحوه بسته‌بندی خود نظارت بیشتری داشته باشند و بسته پستی مناسبی را برای ارسال کالا انتخاب کنند.

می‌دانیم که در صنعت کارتن سازی، جعبه‌ها در ابعاد و ضخامت‌های گوناگون تهیه می شوند و این وظیفه فروشنده است که با توجه به وزن کالای ارسالی، نوع مناسبی از کارتن‌های پستی را سفارش دهد. علاوه بر توجه به انتخاب نوع کارتن مناسب، فروشنده باید محصولات را به درستی در کارتن جای دهد؛ طوری که وقتی مشتری جعبه را باز کرد، محصول آسیبی ندیده باشد.

 

قابلیت حمل آسان

نکته مهم دیگری که در طراحی بسته‌بندی کالا‌ها باید در نظر گرفته شود، قابلیت حمل آسان است. یک شرکت تولید پاکت و کارتن باید جعبه‌های پستی را طوری طراحی کند که کمترین فضا را هنگام حمل و نقل بگیرد و ابعاد آن طوری باشد که مشتری به راحتی بتواند آن را جابجا نماید.

 

اضافه کردن لوگوی شرکت روی بسته‌بندی

در بسته‌بندی محصول، علاوه بر توجه به حفظ ایمنی کالای درون بسته‌بندی و سالم به مقصد رسیدن آن، باید از این فرصت به دست آمده برای ایجاد یک تصویر ماندگار از نام تجاری خود نیز استفاده کنید. با گنجاندن لوگوی برند خود روی کارتن‌ها و پاکت‌های پستی، در واقع باعث افزایش شناخت برند خود خواهید شد.

 به طور کلی، اگر می‌خواهید محصول خود را بهتر به مشتری بشناسانید، باید به قرار دادن لوگوی شرکت بر روی کارتن یا پاکت پستی محصولات، توجه ویژه‌ای داشته باشید. قرار دادن لوگو منجر به شناخت برند در ذهن مصرف‌کننده می‌شود و درک مشتری را از آن برند خاص تقویت می‌کند. البته اضافه کردن لوگو، قواعد و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، بسیار مهم است که لوگوی شرکت در کجا درج شود و یا اینکه فونت، طراحی، رنگ و شکل آن چگونه باشد.

سفارشی سازی کارتن بسته بندی

 سفارشی‌سازی پاکت‌ها و کارتن‌های پستی

کارتن یا پاکت پستی سفارشی، برند شما را بسیار فراتر از یک جعبه مقوایی ساده به مشتری معرفی می‌کند. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و در ذهن مخاطبان خود ماندگار بمانید. این جعبه‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند طراحی خاصی داشته باشند، در سایز‌ها و ابعاد مد نظر شما تولید می‌شوند تا به شما این تضمین را بدهند که کالاهایتان در امنیت کامل و بدون هیچ آسیبی به دست مشتری خواهد رسید.

سفارشی‌‌سازی کارتن پستی چیزی فراتر از چاپ لوگو بر روی کارتن است و همان‌طور که گفتیم، می‌تواند طوری طراحی شود که تجربه منحصر به فردی برای مشتری ایجاد کند. شرکت پاکتچی تمام خدمات طراحی کارتن‌ها و پاکت‌های سفارشی را به شما ارائه می‌دهد و می‌تواند به کسب و کارتان کمک کند تا برای مشتریان خود یک تجربه خوشایند به ارمغان آورید. همچنین مقاله ما درباره چاپ اختصاصی پاکت را مطالعه فرمایید تا اطلاعات کامل‌تری را کسب نمایید.

 

بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست

انتخاب مواد مناسب در بسته‌بندی محصول، تاثیر مستقیمی در موفقیت محصول در بازار و افزایش فروش دارد. این روزها آگاهی مردم نسبت به محیط زیست بسیار بیشتر از گذشته شده است و آن‌ها ترجیح می‌دهند از شرکت‌ها و محصولاتی حمایت کنند که از مواد قابل بازیافت برای بسته‌بندی خود استفاده می‌نمایند. این مسائل برای مصرف‌کننده مدرن بسیار اهمیت دارد و می‌تواند فرصتی برای فروشندگان باشد تا برند خود را بهتر به مشتری بشناسانند.

 

 انتخاب نوار چسب مناسب بسته‌بندی کارتن‌های پستی

وقتی صحبت از بسته‌بندی و پلمپ کردن کارتن می‌شود، مهم‌ترین چیزی که به ذهن می‌رسد، انتخاب یک چسب با کیفیت و مناسب برای کارتن است. معمولاً برای بسته‌بندی کارتن‌ها از نوار چسب‌های پهن استفاده می‌شود. این نوار چسب‌ها در عرض‌های مختلفی در بازار موجود هستند و نکته‌ای که هنگام استفاده از آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد این است که چسباندن آن طوری باشد که موقع حمل و نقل و جابجایی، درب کارتن‌ها باز نشود. علاوه بر این باید از چسبی استفاده کرد که قدرت چسبندگی بالایی داشته باشد و از کارتن رها نشود.

 به طور کلی، هنگام انتخاب نوارچسب باید به ابعاد کارتن، وزن و جنس آن و همچنین کیفیت چسبندگی نوار چسب پهن توجه کنید. مثلا چسب در برخی از کارتن‌ها که جنس لمینه دارند، به خوبی می‌چسبد و استفاده از نوار چسب با کیفیت متوسط هم کفایت می‌کند؛ اما در کارتن‌های پرز‌دار باید از چسب‌های قوی‌تر یا اصطلاحاً با میکرون بالا استفاده شود. لازم به ذکر است که امروزه نوار چسب‌ها هم امکان شخصی‌سازی دارند و شما می‌توانید لوگو، آدرس سایت و ... را روی آن‌ها چاپ کنید.

چسب بسته بندی کارتن

برای خرید چسب 5سانت بسته بندی کلیک کنید.


 

استفاده از پاکت‌های پستی به جای کارتن پستی

 پاکت‌های پستی برای ارسال کالاهای سبکی که شکننده نیستند و حساسیت خاصی ندارند، یک انتخاب عالی و مناسب است. این پاکت‌ها سبک و محکم بوده و برای ارسال سفارشات کوچک بسیار ایده‌آل هستند. در مواقعی که محصول ارسالی شما نیاز به مراقبت بیشتری دارد، بهتر است از پاکت‌های پستی پد‌دار استفاده کنید.

مثلا پاکت‌های پستی حبابدار انتخاب خوبی هستند. این پاکت‌ها ضدآب بوده و در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شوند. بالشتک‌ داخلی این نوع پاکت، از محتویات درون آن در برابر ضربات و فشارهای احتمالی محافظت می‌کند؛ به همین دلیل شما می‌توانید از آن برای حمل کالاهای حساس به رطوبت و ضربه، مثل قطعات و لوازم الکترونیکی، موبایل، سی‌دی و دی‌وی‌دی استفاده کنید.

 

 انواع ضخامت ورق‌ها در کارتن سازی

 کارتن با ورق دو لایه

کارتن با ورق دو لایه یا سینگل فیس، از دو لایه کاغذ، فلوت و صفحه تشکیل شده است. ضخامت جعبه‌هایی که با ورق دو لایه ساخته می‌شوند کم است و فقط برای بسته‌بندی کالاهای سبک مناسب هستند.

کارتن با ورق سه لایه

این نوع کارتن از پرکاربردترین کارتن‌ها برای بسته‌بندی به حساب می‌آید و به دلیل مقاومت بالایی که دارد، می‌تواند از محصولات ارسالی شما به خوبی محافظت کند. این جعبه‌ها توانایی تحمل وزن ۱۳ کیلوگرم را دارند.

کارتون با ورق پنج لایه

مقاومت و استحکام کارتن‌های پنج لایه کمی بالاتر از کارتن با ورق سه لایه است و می‌توان از آن برای ارسال محصولاتی که درصد شکستگی بالایی دارند یا اشیای نسبتاً سنگین مثل کتاب‌ها و ظروف استفاده کرد.

کارتون با ورق هفت لایه

کارتن‌ هفت لایه بیشتر برای صادرات محصولات مختلف استفاده می‌شود. این نوع کارتن استحکام بسیار بالایی دارد و می‌تواند از محتویات داخل خود در جابجایی‌های طولانی مدت کاملا محافظت نماید.

 

سخن آخر

هر کدام از جنبه‌های مربوط به بسته‌بندی کالا، از توجه به ایمنی محصول گرفته تا افزودن لوگوی شرکت روی بسته‌بندی و سفارشی‎سازی آن‌ها، دارای پیامی برای مشتری هستند و به او می فهمانند که شما برای مشتری ارزش قائل شده‌اید و برای ارسال بی‌نقص سفارشات زمان صرف کرده‌اید.

با رعایت هر کدام از این موارد، علاوه بر اینکه اعتماد و اطمینان مشتری را به خود جلب می‌کنید، حس رضایت‌مندی را نیز در او تقویت خواهید کرد. شرکت پاکتچی مجموعه متفاوتی از انواع پاکت‌ها و کارتن‌های پستی را با کیفیت‌های بالا و قیمت‌های مناسب عرضه می‌کند. این بسته‌بندی‌ها قابلیت سفارشی‌سازی دارند و شما می‌توانید لوگو و طرح برند خود را به طور اختصاصی روی بسته‌بندی چاپ کنید و از آن برای تبلیغ نام تجاری خود استفاده نمایید.

 

سفارش کارتن پستی

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید