بسته بندی کالاها بخش اجتناب‌ناپذیر تجارت است. شما چه صاحب یک فروشگاه سنتی باشید یا یک تجارت الکترونیک داشته باشید، به خوبی اهمیت بسته‌بندی مواد را درک می‌کنید. بسته‌بندی، جدا از اینکه هدف خود را به عنوان پنهان کردن و محافظت از اقلام شما انجام می‌دهد، در برندسازی نیز نقش اساسی دارد و می‌تواند روی کسب و کار شما تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد. در این مطلب از پاکتچی قصد داریم ویژگی‌های بهترین کارتن بسته بندی را بیان کنیم.

 

برای سفارش و خرید کارتن پستی کلیک کنید.

 

ویژگی بهترین کارتن برای بسته بندی

جعبه‌ها اشکال و اندازه‌های متفاوتی دارند و از مواد مختلفی برای تهیه و تولید آن‌ها استفاده شده است؛ اما چگونه می‌توانید بفهمید که کدام کارتن بسته‌بندی برای محصول شما مناسب‌تر است. در ادامه به چند معیار مهم که در انتخاب کارتن بسته‌بندی باید به آن‌ها توجه شود اشاره می‌کنیم.

استحکام کارتن بسته‌بندی

از دیدگاه مصرف کننده بسیار مهم است که محصول سالم به دستش برسد؛ بنابراین توجه به دوام کارتن بسته‌بندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چنین جعبه‌ای علاوه بر اینکه از محصول محافظت می‌کند، باعث می‌شود که نام و آوازه شرکت شما همواره در ذهن مشتری باقی بماند. به خاطر داشته باشید که اگر مشتری یک محصول شکسته یا معیوب را دریافت کند، ممکن است دیگر از شما خرید نکند.

داشتن اطلاعات روی بسته‌بندی

 برچسبی که روی کارتن نصب می‌شود، در مورد بسته‌بندی شما توضیح می‌دهد و حاوی اطلاعات مهمی در مورد محصول شما است. منظور از برچسب، لوگوی شرکت نیست؛ زیرا لوگو یک الزام مطلق است که هرگز نباید نادیده گرفته شود.

دوستدار محیط زیست باشد

همه می‌دانند که آلودگی جهانی یک فریب نیست. امروزه حفاظت از محیط زیست دغدغه بسیاری از افراد است و انتخاب یک کارتن بسته‌بندی سازگار با محیط زیست که قابلیت بازیافت شدن را نیز داشته باشد یا از زباله‌های بازیافتی حاصل شود، مشتریان زیادی را جذب می‌کند.

توجه به سبک بسته بندی

اگر به دنبال انتخاب طرح‌های منحصر به فرد هستید و می‌خواهید که کارتن بسته‌بندی شما به شکل‌های خلاقانه و نوآورانه طراحی شود، باید هزینه خدمات طراحی سازه را در بودجه خود لحاظ کنید. یک جعبه سفارشی با کیفیت بالا که به زیبایی هم طراحی شده است، تجربه بهتری برای مشتری فراهم می‌کند و باعث می‌شود که شما همواره در خاطر او باقی بمانید؛ بنابراین خریدهای بعدی خود را هم از شما انجام می‌دهد.

طرح کارتن بسته بندی

 

پاکیزگی کارتن بسته‌بندی

این ویژگی برای بسته‌بندی مواد غذایی از اهمیت بالاتری برخوردار است. محافظت از محصولات غذایی و اطمینان از جدا نشدن مواد شیمیایی مضر، ذرات، باکتری‌ها و ... از کاغذ کارتن، باید از خصوصیات این نوع کارتن بسته‌بندی باشد. در قسمت بیرونی جعبه، برچسب نصب می‌شود تا اطلاعات لازم مانند مواد تشکیل دهنده روی آن نوشته شود.

انواع مواد مورد استفاده در تهیه این پاکت بسته‌بندی به ترجیحات شما، اندازه و ماهیت محصول و ماده غذایی که قرار است در آن نگهداری شود، بستگی دارد. یک شرکت می‌تواند طرح‌های بسته‌بندی مخصوص برند خود را روی جعبه کارتن چاپ کند. این کار به بازاریابی بهتر کمک می‌کند و باعث می‌شود که محصولات آن شرکت بیشتر مورد توجه مصرف کننده قرار بگیرند.

 

 انتخاب کارتن متناسب با مواد داخل بسته بندی

 هنگام انتخاب کارتن برای کالایی که قرار است بسته‌بندی شود، باید نوع محصول و سفری که قرار است محصول تا رسیدن به مشتری طی کند را در نظر بگیرید. اکثر بسته‌بندی‌ها کاغذی و مقوایی هستند. مقوا به دلیل مزایا و کاربردهای زیادی که دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت زیادی در بین تولیدکنندگان و خرده‌فروشان دارد. مقوا منعطف است و به راحتی تا می‌شود و برای طیف وسیعی از محصولات و سازه‌ها ایده‌آل است.

مقوا دوام بسیار خوبی دارد؛ قابل تنظیم است و می‌توان آن را در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف تولید کرد. مقواهای نازک‌تر بیشتر برای محصولات سبک وزن به کار می‌روند. امکان چاپ روی این جنس از بسته‌بندی وجود دارد و تا حد زیادی قابلیت سفارشی‌سازی دارند. به طور کلی مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به بسته‌بندی‌های مقوایی دارند؛ زیرا این ماده با محیط زیست سازگار است؛ به راحتی جا‌به‌جا می‌شود و در کل از نظر زیبایی هم مورد پسند اکثر افراد قرار می‌گیرد.

 

انواع کارتن های بسته بندی

جعبه‌ها و کارتن‌های پستی

 این بسته‌بندی به طور خاص برای نگهداری و ارسال محصولات در فواصل طولانی طراحی شده است. جعبه‌های پستی به دلیل ویژگی‌های طراحی ساختاری خود که شامل فلپ‌ها و بال‌های به هم پیوسته است، نیازی به چسب و نوار اضافی برای بسته‌بندی اقلام ندارند و برای حمل و نقل محصولات در مسافت‌های طولانی، به گزینه‌های دیگر ترجیح داده می‌شوند.

جعبه پستی

کارتن‌های پنجره‌ای

این نوع کارتون برای کالاهایی که نیاز به نمایش دارند، بسیار مناسب است. اگر شما می‌خواهید محصولی را با شکل یا طراحی منحصر به فردش به نمایش بگذارید، می‌توانید از کارتن‌های پنجره‌ای با یک برش خلاقانه روی آن استفاده کنید. این طرح به دلیل داشتن ویترین و طراحی ساختاری‌اش، برای قفسه فروشگاه‌ها بسیار مناسب است و به تبلیغ برند شما و ارتباط بیشتر با مشتریان کمک زیادی می‌کند.

 

 پلی میلرها

پلی میلرها پاکت‌هایی هستند که از پلاستیک پلی اتیلن ساخته شده‌اند. این پاکت معمولاً دارای یک زبانه چسبنده برای مهر و موم شدن است و در برابر رطوبت و شرایط سخت حمل و نقل مقاومت بالایی دارد. این کارتون بسته‌بندی، در صنعت پوشاک و تجارت الکترونیک کاربرد فراوانی دارد. شایان ذکر است از آنجایی که پلی میلرها از لایه نازک‌تری نسبت به پلاستیک ساخته می‌شوند، برای حمل اقلام شکننده ایده‌آل نیستند؛ مگر اینکه محصول مورد نظر در یک لایه محافظ از قبل بسته‌بندی شده، قرار بگیرد.

 

کارتن‌های تلسکوپی

 در کارتن‌های تلسکوپی قسمت بالا و پایین از یکدیگر جدا شده‌اند و از دو ورقه مقوای مختلف ساخته می‌شوند. مقواهای سفت استحکام بیشتری دارند و جمع نمی‌شوند. این نوع کارتن بیشتر برای کالاهای سنگین و محصولاتی که به مراقبت زیادی نیاز دارند، استفاده می‌شود. شما می‌توانید بسته‌بندی‌های مقوایی تلسکوپی را در جعبه‌های کفش، وسایل الکترونیکی، لوازم آرایش، لوازم تحریر و ... پیدا کنید.

سفارش کارتن بسته بندی

این کارتن‌ها در اشکال و سایزهای مختلف تولید می‌شوند تا نیاز همه را برطرف کنند. مثلاً یکی از انواع آن‌ها از مقوایی با گرماژ بالای 250 ساخته شده است. مزیت استفاده از این مقوا این است که می‌توان آن را به صورت‌های دلخواه تا کرد و با رنگ‌های زیبا تزئین نمود. محصول نهایی بسیار زیبا و چشم نواز و برای قفسه فروشگاه بسیار مناسب است. معمولا برای استحکام بیشتر و مقاومت در برابر نفوذ آب، این کارتن‌ها به صورت چند لایه ساخته می‌شوند. اگر در تولید این نوع کارتن از جوهر متالایز استفاده نشود، سازنده می‌تواند به راحتی آن را بازیافت کند.

 

کارتن‌های بسته‌بندی حباب‌دار

کارتن‌های حباب‌دار دارای یک آستر بالشتکی هستند که معمولاً از مواد بسته‌بندی بسیار محکم ساخته می‌شوند تا از کالایی که قرار است بسته‌بندی شود، محافظت بیشتری به عمل آید. این کارتن‌ها معمولاً حجیم‌تر، انعطاف پذیرتر و گران‌تر از کارتن‌های دیگر هستند و برای محصولاتی که به مراقبت بیشتری نیاز دارند مناسبند.

 

کارتن‌های بسته‌بندی کرافت

 این کارتن‌ها از کاغذ کرافت قهوه‌ای بادوام ساخته می‌شوند و کاملا با محیط زیست سازگارند. کارتن‌های کرافت جایگزین مناسبی برای کارتون‌های پلاستیکی هستند؛ زیرا از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و ۱۰۰% قابلیت بازیافت شدن دارند. این جنس از کارتن مانند پلی میلرها مقاومت چندانی در برابر رطوبت ندارد؛ اما از محصول بسته‌بندی شده به خوبی محافظت می‌کند و در برابر پارگی بسیار مقاوم است. از این کارتون بیشتر برای بسته‌بندی پوشاک استفاده می‌شود.

کارتن بسته بندی سفارشی

کارتن‌های بسته بندی راه راه

این کارتن‌ها از پرمصرف‌ترین جعبه‌های بسته‌بندی هستند که با نام‌های جعبه‌های حمل و نقل، تخته فیبر راه راه و جعبه‌های ترکیبی نیز شناخته می‌شوند. این جعبه‌ها از یک ورق راه راه ساخته شده‌اند که دارای سه لایه است. لایه میانی مواج و به فلوت معروف است و از محصولی که در آن بسته‌بندی می‌شود محافظت می‌کند. این لایه از دو طرف توسط لایه‌های بیرونی صافی که به آستر معروف هستند پوشیده شده است. این ساختار سه لایه به جعبه استحکام خمشی بالایی می‌دهد. اگر چه جعبه‌های راه راه وزن سبکی دارند؛ اما بسیار محکم و با‌دوام هستند. این نوع جعبه در تراکم‌ها و ضخامت‌های مختلفی موجود است و بسته به نیاز مصرف کننده به صورت دو جداره و سه جداره تولید می‌شود.

 

کارتن‌های شکاف‌دار

کارتن‌های شکاف‌دار که بیشتر از کاغذ راه راه ساخته می‌شوند، بیشتر برای مصارف نگهداری و حمل و نقل مفید هستند. این کارتن با منگنه و نوار محکم می‌شود. تولید کارتن‌های سوراخ‌دار هزینه کمتری دارد؛ اما به دلیل شکاف‌دار بودن، محکم و بادوام هستند و محصول در آن‌ها از امنیت بالایی برخوردار است.

 

کارتن‌های آسپتیک

 این کارتن‌ها ایده‌های بسته‌بندی پایدار چند لایه هستند و برای نگهداری مواد غذایی مانند سوپ، آبمیوه، دسر و غذا‌های کودکان به کار می‌روند؛ زیرا علاوه بر افزایش ماندگاری مواد غذایی، رنگ، بافت و ارزش غذایی آن را هم حفظ می‌کنند. در این نوع کارتن با استفاده از حرارت یا چسب، لایه‌های پلی اتیلن، مقوا و لایه‌های آلومینیومی و پلاستیکی به هم متصل می‌شوند. به همین دلیل بازیافت این کارتن‌ها اصلا آسان نیست.

ویژگی منحصر به فرد کارتن بسته‌بندی آسپتیک این است که در دمای بالا مقاومت می‌کند و حتی زمانی که برای مدت طولانی حاوی اقلام اسیدی باشد، دچار خوردگی نمی‌شود. بعضی از کارتن‌های آسپتیک با درپوش پلاستیکی مجزا به کارتن‌های شیروانی معروف هستند. این‌ها برای نگهداری مواد غذایی در یخچال مانند شیر و آبمیوه به کار می‌روند.

 

جمع بندی موضوع

به‌طور کلی تقویت کسب و کار و برندسازی بسیار مهمتر از مزایای پولی است که از آن به دست می‌آید. جعبه‌های کارتن کمک زیادی به شما در موفقیت تجارتتان می‌کنند و برای چندین صنعت مختلف مانند صنایع غذایی، صنایع آرایشی و بهداشتی، صنعت داروسازی و ... کاربرد دارند. طیف گسترده‌ای از این نوع کارتون‌ها وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی طراحی شده‌اند، بنابراین بهتر است در انتخاب موردی که نیازهای شما را برآورده می کند، دقت کنید.

به یاد داشته باشید که فقط تحت تاثیر جنبه‌های سطحی مانند ظاهر و رنگ قرار نگیرید و دیگر جنبه‌های کاربردی آن مانند دوام، ساخت و قابلیت را هم مد نظر داشته باشید؛ زیرا رعایت استانداردها راهی مطمئن برای ایمنی محصول است و به نوبه خود می‌تواند به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما هم منجر شود.

 

سفارش پاکت

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید