در دنیای رقابتی امروز فاکتورهای متفاوتی موجب موفقیت و یا شکست شما در حرفه و کسب و کارتان خواهد شد. یکی از راه‌های حضور مداوم در بازار شلوغ و پر از محصولات مختلف، استفاده از تبلیغات صحیح و مناسب برای حرفه و کسب و کارتان است.

روش‌های متفاوتی نیز برای تبلیغات و ارائه محصولات وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاصی در پی دارند. اما جالب است که بدانید برخی فعالیت‌ها در یک کسب و کار جزئی از آن حرفه به حساب می‌آیند. اما می‌توان از همین فرصت و فعالیت‌ها برای بازاریابی، برندینگ و تبلیغ صحیح محصول خود استفاده کرد.

در حال حاضر انواع پاکت‌ پستی برای بسته بندی و ارسال آن‌ها در بازار موجود هستند. با توجه به اینکه افراد زیادی در مشاغل مختلف اداری، تجاری و فروشگاهی به پاکت‌های پستی نیاز پیدا می‌کنند، رعایت برخی نکات و اصول در تهیه پاکت لازم است. با رعایت این نکات می‌توان راهکاری برای موفقیت در بازار و تبلیغات ایجاد کرد. به همین دلیل در این مقاله از پاکت چی قصد داریم انواع پاکت پستی ضد آب را به شما معرفی کنید و خصوصیات هر یک را بررسی می‌کنیم.

پاکت پستی ضد آب

 پاکت پستی ضد آب چیست؟

بسته ‌بندی مرسولات پستی یکی از کارهای حساسی است که با توجه به نوع محصولی که در آن پاکت قرار می‌گیرد، باید به نوع آن توجه کرد. به همین دلیل برای بسته ‌بندی محصولات پستی، انواع مختلفی از پاکت وجود دارد.

در هر کسب و کاری که با ارسال محصول و نامه‌های اداری ترکیب شده است، حفاظت درست و بهینه از محصولات و مرسولات پستی قانونی نانوشته در فرایند کسب و کار به حساب می‌آید. رعایت این اصل اعتماد و رضایت مخاطبان را به سوی شما جلب خواهد کرد. اما در مقابل اگر به این موضوع مهم اهمیت ندهید، به صورت ناخودآگاه خودتان دست به کار می‌شوید و مشتریان قدیمی و آینده را از خود دور خواهید کرد!

 یکی از انواع پاکت‌هایی که در زمینه حفاظت هرچه بیشتر از محتوی آن ارائه می‌شود، پاکت پستی ضد آب است. این پاکت در شکل، اندازه، طرح و کارکردهای متفاوتی تولید می‌شود. اما رسالت تمامی آن‌ها حفاظت هر چه بیشتر و بهتر از مرسولات پستی است. در ادامه با برخی از انواع این نوع پاکت‌ها آشنا می‌شویم:

پاکت پستی حبابدار

این نوع از پاکت پستی ضد آب در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود و در آن یک لایه نازک نایلون حبابدار به کار رفته است که ضربه گیر است. علاوه بر آن استفاده از این لایه نازک نایلونی باعث می‌شود که پاکت پستی کاملا ضد آب شود. در تهیه و ساخت این پاکت در قسمت زیرین آن از نایلون حبابدار استفاده شده است و در قسمت رویه آن کاغذ سفید به کار می‌رود.

استفاده از نایلون باعث می‌شود که پاکت در برابر ضربات مختلفی که ممکن است به محصول وارد شود، محافظت کند. علاوه بر آن خاصیت ضد آب و ضد رطوبت بودن را برای پاکت فراهم کند. در این پاکت پستی در قسمت زیرین از یک کاغذ ۱۰۰ گرمی با کیفیت بالا استفاده می‌شود که با ۱۵ گرم مواد پلی اتیلن پوشانده شده است. کاربرد پلی اتیلن موجب می‌شود که کاغذ به نایلون کاملا بچسبد و تبدیل به یک پاکت پستی ضد آب شود.

پاکت حبابدار برای محصولاتی به کار می‌رود که در مقابل ضربه و رطوبت حساس و شکننده هستند. از جمله این مرسولات می‌توان به انواع سی دی و dvd، قطعات و لوازم حساس الکترونیکی مانند آداپتور و پلی استیشن اشاره کرد. این نوع پاکت پستی ضد آب در سایزهای مختلف برای کارکردهای متفاوت تولید و عرضه می‌شود. ازجمله سایزهای رایج این پاکت تولید آن به عنوان پاکت CD،  پاکت A3، A4 و پاکت ۱۲۰ است.

 

چاپ پاکت

 

پاکت پستی متالایز نقره‌ای

 در ساخت این مدل پاکت پستی سه لایه مختلف کاغذی و فلزی روی هم قرار می‌گیرند و کاملا به هم فشرده می‌شوند. برای لایه رویی از کاغذ و برای لایه زیرین نیز از فلز آلومینیوم استفاده می‌شود. البته می‌توان از سایر فلزات شفاف استفاده کرد. اما کاربرد الومینیوم رایج‌تر است.

پاکت پستی متالایز نقره‌ای

از جمله خصوصیات پاکت پستی متالایز این است که جنس آن به شکلی ساخته شده که امکان عبور و نفوذ رطوبت، آب و نور به داخل آن و محتوی بسته مقدور نیست. البته ذکر این نکته مهم است که مقاومت این پاکت در نگهداری و بسته بندی کالاهای سنگین چندان بالا نیست. به همین دلیل نمی‌توان برای مرسولات پستی شکننده و ضربه پذیر مانند انواع وسایل گران قیمت شکستنی از آن استفاده کرد.

به عبارت دیگر این پاکت بیشتر به عنوان یک پاکت پستی ضد آب و ضد رطوبت کارایی دارد. علاوه بر آن نباید مرسولات برنده و تیز را در آن قرار داد؛ زیرا امکان پاره شدن پاکت وجود دارد. اما می‌توان برای حمل و ارسال مرسولات کاغذی، اسناد، پول نقد، گواهینامه، کارت بانکی، پاسپورت، شناسنامه و یا هر نوع سند کاغذی از این نوع پاکت پستی استفاده کرد.

هنگام ساخت پاکت، تمامی این لایه‌ها به هم فشرده و چسبیده می‌شوند. در کنار هم قرار گرفتن سه لایه‌های مختلف یک تبدیل به یک لایه محکم مقاوم و ضد آب برای پاکت را فراهم می‌کند. پاکت پستی متالایز نقره‌ای در ابعاد و سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌شود. این ابعاد شامل پاکت A3، A4، A5، پاکت ۱۲۰ و پاکت 110 است که هر کدام سایز و کارکردهای مختلفی را برای شما ایجاد می‌کنند.

 

پاکت پستی لمینه مشکی

 ویژگی جالب توجه در این نوع پاکت علاوه بر ضد آب و ضد نور بودن این است که محتوای بسته مشخص نیست. در ساخت این پاکت سه لایه مختلف از کاغذ و مواد پلی اتیلن به هم فشرده و چسبیده می‌شوند تا پاکتی مقاوم و محکم در برابر رطوبت ایجاد کنند.

پاکت پستی لمینه مشکی

از این نوع پاکت پستی برای ارسال اسناد و پاکت نامه ‌های اداری مهم مانند اسناد محرمانه و چک استفاده می‌شود. به عبارت دیگر پاکت پستی لمینت مشکی کاملا محتوای بسته را می‌پوشاند و مانع مشخص بودن آن می‌شود.

پاکت پستی لمینه مشکی در انواع سایزهای A3، A4، A5، پاکت ۱۱۰ و ۱۲۰ تولید می‌شود. پاکت پستی ضد آب لمینه مشکی دربی چسبی و استحکام بالا دارد. می‌توان برای بسته‌بندی و ارسال انواع کاتالوگ، بروشور تبلیغاتی و محصولات سبک از این پاکت استفاده کرد.

با توجه به خصوصیات منحصر به فرد و متمایزی که این پاکت دارد، به آن پاکت محرمانه لمینه مشکی نیز می‌گویند. برای تهیه و تولید این پاکت از یک لایه کاغذ کوت شده استفاده می‌شود که گرماژی بین ۸۰ تا ۱۰۰ گرم دارد. این کاغذ کوت شده از نوع کاغذ سفید تحریر و با کیفیت است. علاوه بر آن یک لایه پلی اتیلن ۱۵ گرمی بر روی لایه کاغذ قرار می‌گیرد تا آن را ضد آب کند.

 

اینستاگرام

 

از دیگر مشخصات این پاکت پستی ضد آب این است که قسمت داخلی آن از لمینت مشکی تهیه شده است. اما قسمت رویی و بیرونی پاکت از کاغذ با کیفیت سفید رنگی تولید می‌شود. این مسئله باعث می‌شود که شکل ظاهری و بیرونی پاکت کاملا مشابه سایر پاکت‌های پستی و پاکت نامه باشد. موضوع دیگر علاوه بر ضد آب و ضد نور بودن پاکت، مقاومت و استحکام بالای آن در برابر پاره شدن است.

 

پاکت پستی دوجداره

در این پاکت پستی ضد آب از یک لایه نایلون مشکی و یا سفید استفاده می‌شود تا استحکام پاکت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. به همین دلیل پاکت پستی نایلون مشکی در برابر رطوبت مقاومت بسیار خوبی دارد. علاوه بر آن مانند پاکت نایلون مشکی یک پاکت محرمانه محسوب می‌شود که محتوای بسته را نشان نمی‌دهد. البته می‌توان در پاکت یک پنجره قرار داد که برخی قسمت‌های محتوی بسته از نایلون سفید و شفاف آن قابل مشاهده باشد.

پاکت پستی دوجداره

از این پاکت نیز برای ارسال اسناد اداری مانند سند مالکیت خودرو، سند مستغلات، شناسنامه، کاتالوگ، چک، پول نقد، مزایده‌های مختلف و ... می‌توان استفاده کرد. در ساخت این نوع پاکت پستی ضد آب از کاغذ لمینت شده با گرماژ ۸۰ و ۱۰۰ استفاده می‌شود. این مدل پاکت در سایزهای مختلف و طبق سفارش مشتری قابل ارائه است. سایزهای استاندارد پاکت پستی ضد آب دوجداره شامل سایزهای A3، A4، B4، B5 و پاکت 120 است.

 انواع مختلفی از پاکت پستی ضدآب در بازار موجود است که هر کدام در شکل، سایز، طرح و اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. اما خصوصیت بارز همگی آن‌ها مقاومت بالا در برابر رطوبت و نور است. این مسئله باعث افزایش امنیت انواع مرسولاتی می‌شود که در مقابل رطوبت حساس هستند. با تهیه هر کدام از این پاکت‌ها می‌توان از مرسولات اداری و اسناد کاغذی در برابر رطوبت محافظت کرد. البته ذکر این نکته مهم است که در تهیه پاکت باید از کاغذهای باکیفیت استفاده کرد تا این پاکت بتواند مقاومت مناسب را در برابر اب و روطبت داشته باشد.

شرکت‌های مختلفی در بازار  حضور دارند که پاکت‌های پستی تولید می‌کنند. در این بین پاکت چی یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید انواع پاکت پستی ضد آب و سایر پاکت‌های پستی است. این شرکت هر نوع پاکت پستی را در سایزهای مختلف و طرح‌های متنوع تولید می‌کند. علاوه بر آن توجه به کیفیت و ارائه محصولات با قیمت مناسب و پایین یکی از ویژگی‌های اصلی پاکت چی است. برای تهیه پاکت پستی با کیفیت بالا و قیمت پایین در طرح، سایز و اندازه‌های مختلف می‌توانید از مشاوره و راهنمایی پاکتچی استفاده کنید.

 

تخفیف سفارش پاکت

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید