در زندگی امروز ما پاکت نامه تنها یک پاکت برای حمل نامه نیست. تنوع طرح‌ها و رنگ‌های این پاکت‌ها باعث شده است که آن‌ها به یک بخش مهم در هدیه‌ها تبدیل شوند. شما می‌توانید پول نقد، سکه، کارت پستال یا دیگر هدیه‌های این چنینی را با استفاده از این پاکت‌ها تزیین کنید و شکلی زیباتر به هدیه‌های خود ببخشید. مزیت اصلی آن‌ها این است که طرز تهیه پاکت نامه بسیار ساده است و شما با داشتن تعدادی کاغذ رنگی، کمی چسب و مقداری خلاقیت می‌توانید زیباترین پاکت‌ها را بسازید و به دوستان خود هدیه دهید.

در این مطلب از گروه پاکت سازی پاکتچی آموزش درست کردن پاکت نامه و نکات و روش‌های ساخت آن را بیان می‌کنیم تا شما بتوانید پاکت‌هایی بی عیب و نقص بسازید و برای خود و یا دیگران استفاده کنید.

 

تخفیف ویژه سفارش پاکت

روش ساخت پاکت نامه ساده

هنر کاغذ و تا یا اوریگامی هنری است که با استفاده از آن می‌توانید انواع شکل‌ها را بدون استفاده از چسب و تنها با چند تای ساده در کاغذ بسازید. طرز تهیه پاکت نامه ساده بسیار آسان است و نیازی به استفاده از چسب ندارد. وسایل لازم برای درست كردن پاكت نامه ساده تنها کاغذ رنگی یا طرح دار است. در مرحله اول کاغذ را به صورت مربعی برش بزنید. ابعاد پاکت نامه شما برابر با ابعاد مربع بریده شده خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید پاکت بزرگ‌تری بسازید باید از کاغذهای بزرگ‌تری استفاده کنید.

پاکت کرافت

پس از برش مربعی شکل کاغذ آن را به صورت لوزی روبه روی خود قرار دهید و ابتدا از روی یک قطر و سپس از قطر دیگر آن را تا بزنید. برای این که خط تای شما کج نشود می‌توانید یکی از انگشتان خود را روی مرکز مربع قرار دهید و انگشت دیگر را روی راس بالایی مثلث ایجاد شده قرار دهید و سپس انگشت خود را روی تای ایجاد شده بکشید. در پایان این مرحله باید یک مربع با خط تای ضربدری داشته باشید. در مرحله بعدی درست کردن پاکت نامه ساده گوشه‌ها را به سمت مرکز تا کنید تا دو مثلث هم‌اندازه در دو طرف ایجاد شود. توجه کنید که برای تمیز بودن کار باید رأس‌های مثلث روبه روی هم قرار بگیرند اما روی هم نیفتند.

 

در مرحله بعدی باید لبه‌های بالایی و پایینی پاکت نامه را به سمت مرکز تا بزنید. لبه بالایی پاکت نامه همان درب پاکت خواهد شد. بنابراین آن را مثل لبه‌های کناری تا بزنید. برای تا کردن لبه پایینی لازم است که راس مثلث ایجاد شده روی لبه خط تای بالایی قرار بگیرد تا پاکت شما کاملا بسته باشد و نامه یا پول از داخل آن نیفتد.

آموزش درست کردن پاکت نامه را با باز کردن لبه پایینی و تا کردن گوشه‌های این لبه ادامه می‌دهیم. در این مرحله ابتدا گوشه‌های کناری را به صورت جداگانه تا بزنید و سپس یک مثلث کوچک روی لبه تا کنید. پس از تا کردن مثلث از روی خط تاهای ایجاد شده لبه‌ها را تا کنید. در این مرحله در دو طرف مثلث لبه پایینی دو ذوزنقه ایجاد خواهد شد.

در ادامه لازم است لبه‌های ذوزنقه را به زیر مثلث تا بزنید. به این صورت طبق شکل در لبه پایینی پاکت نامه یک پاکت نامه کوچک ایجاد خواهد شد. حال بخش پایینی را از روی خط تایی که ابتدا ایجاد کرده بودید تا کنید و لبه‌های مثلث‌های کناری را در زیر پاکت نامه کوچکی که در مرحله قبل ایجاد کرده بودید فرو کنید. برای استحکام بیشتر می‌توانید روی لبه‌های هر مثلث یک قطره چسب بچکانید. در پایان، لبه بالایی پاکت نامه را تا بزنید و آن را به دوستان خود هدیه کنید.

 

پاکت پستی

پاکت نامه ساده

 

آموزش درست کردن پاکت نامه با استفاده از قیچی و چسب

روش‌های زیادی برای درست كردن پاكت نامه ساده وجود دارد اما اگر قیچی و چسب در دسترس ندارید این روش بهترین روش است. اگر دقت و حوصله کافی برای تا کردن کاغذ ندارید می‌توانید از روش دوم طرز تهیه پاکت نامه استفاده کنید. در این روش باز هم نیاز به یک کاغذ مربعی شکل دارید. چهار طرف کاغذ را به صورت مثلثی شکل تا بزنید به نحوی که پس از باز کردن مثلث‌ها در وسط کاغذ یک مستطیل تشکیل شده باشد. توجه کنید که در این نحوه درست کردن پاکت نامه ساده در صورتی که لبه‌های مثلث‌ها روی هم قرار بگیرند اشکالی وجود ندارد.

پس از تا کردن مثلث‌ها لبه‌های روی هم آمده را قیچی کنید. در پایان این مرحله از آموزش درست کردن پاکت نامه در لبه‌های کناری کاغذ شما مثلث‌هایی با گوشه‌های صاف وجود خواهد داشت. راس مثلث لبه پایینی را نیز بچینید تا برای بستن درب پاکت نامه مشکلی ایجاد نشود. پس از اتمام این مرحله لبه‌های کناری را مجددا تا بزنید و آن‌ها را چسب بزنید. سپس لبه پایینی را روی قسمت چسب زده شده بچسبانید. در پایان این مرحله پاکت نامه شما آماده است.

 

طراحی پاکت نامه ساده

 

درست کردن پاکت نامه های فانتزی

پایه اصلی طرز تهیه پاکت نامه ساده و فانتزی یکسان است اما در پاکت‌های فانتزی این خلاقیت شما است که باعث زیباتر شدن پاکت نامه می‌شود. یکی از ساده‌ترین شیوه‌های درست کردن پاکت نامه ساخت پاکت با لبه‌های دایره‌ای شکل است. برای این کار کافی است چند دایره هم اندازه ببرید و سپس آن‌ها را از وسط تا بزنید. پس از آن چهار دایره را روی هم بگذارید و با چسب به هم بچسبانید. به نحوی که با باز کردن دایره‌ها یک مربع در وسط آن‌ها مشاهده شود. برای اینکه درب پاکتتان به زیبایی بسته شود، می‌توانید آن را به شیوه بستن درب کارتن‌ها ببندید تا دایره‌ها کنار هم قرار بگیرند و پاکت شما در حالت بسته شکلی موجی داشته باشد.

یک شیوه دیگر برای ساخت پاکت نامه فانتزی درست کردن پاکت‌های قلبی شکل است. برای این کار می‌توانید یک قلب در ابعاد موردنظر روی کاغذ بکشید و دور آن را ببرید. سپس یک مستطیل در وسط قلب بکشید و از روی اضلاع مستطیل آن را تا بزنید. دقت کنید که مستطیل کشیده شده باید به گونه‌ای باید که اضلاع آن در وسط منحنی‌های بالای قلب بیفتند تا پس از تا زدن لبه پایینی حالت هلال‌های آن حفظ شود.

 

آموزش درست كردن پاكت نامه ساده مستطیلی

درست کردن پاکت ساده مستطیلی شکل بسیار ساده‌تر است. برای ساخت این پاکت‌ها لازم است یک کاغذ مستطیلی با ابعاد دلخواه بردارید و روی آن دو خط تا ایجاد کنید. به نحوی که روی کاغذ سه مستطیل هم اندازه ایجاد شود. پس از آن لبه‌های مستطیل وسطی را برگردانید و مستطیل پایینی را روی آن‌ها بچسبانید تا کاملا بسته شود. به دلیل اینک لبه بالایی این پاکت‌ها مستطیل شکل است می‌توانید آن را به صورت‌های مختلف برش بزنید تا درب پاکت حالتی زیباتر و جذاب‌تر داشته باشد.

 

نکاتی برای زیباتر شدن پاکت نامه

حال که با طرز تهیه پاکت نامه آشنا شدید، می‌توانید با استفاده از شیوه‌های مختلف آن را تزیین کنید. در این بخش نکاتی را بیان می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید پاکت‌های نامه خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید. بدون شک اولین چیزی که برای زیباتر کردن پاکت نامه به ذهنتان می‌رسد، استفاده از یک پاپیون در گوشه آن است. شما می‌توانید به شیوه‌های مختلفی پاپیون‌های زیبا بسازید و آن‌ها را روی گوشه‌های مختلف پاکت یا روی محل باز کردن آن نصب کنید.

زیباتر شدن پاکت نامه

نکته دیگری که برای زیباتر کردن پاکت نامه می‌توانید استفاده کنید، استفاده از کاغذها یا مقواهای مختلف با جنس‌ها و طرح‌های مختلف است. با استفاده از این کاغذها یا مقواها دیگری نیازی به تزیینات جانبی ندارید. چرا که تنوع طرح و رنگ آن‌ها آن‌قدر بالاست که نیازی به استفاده از وسایل اضافه برای تزیین نیست. یک کار جالب که با استفاده از آن می‌توانید دوستانتان را خوشحال‌تر کنید، این است که کاغذ ساخت پاکت را خودتان بسازید. شیوه‌هایی نظیر ساخت کاغذهای ابروبادی یا نقاشی کردن روی کاغذ می‌تواند پاکت‌های شما را پاکت‌هایی شخصی‌تر تبدیل کنید.

اگر قصد دارید پاکت را به یک کودک هدیه دهید، می‌توانید بر روی آن طرح‌های کودکانه ایجاد کنید. به عنوان مثال آن را به شکل حیوانات یا شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه کودکان دربیاورید. برای این کار نیازی به تجهیزات زیادی نخواهید داشت. کافی است کاغذهایی با رنگ‌های متناسب با طرح موردنظرتان انتخاب کنید و توجه کنید که رنگ کاغذ اصلی پاکت نامه باید به رنگ بدن حیوان یا شخصیت موردنظرتان باشد. در پایان ساخت پاکت می‌توانید با استفاده از دایره یا بیضی برای پاکتتان چشم و بینی بسازید و درنهایت برای واقعی‌تر شدن طرح، برای پاکتتان شاخ، کلاه یا چیزهای دیگر بسازید.

برای درست كردن پاكت نامه ساده و فانتزی روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها همگی پایه و اساس یکسانی دارند. شما می‌توانید شکل‌های مختلف را بر روی کاغذ بکشید و سپس یک مستطیل در وسط آن ایجاد کنید و از روی اضلاع مستطیل آن را تا بزنید. به این ترتیب پاکت‌هایی با شکل‌های متنوع و جذاب خواهید داشت. شما مجبور نیستید برای ساخت پاکت از کاغذ یا مقوا استفاده کنید. می‌توانید از نمد یا پارچه نیز برای این کار بهره ببرید. به علاوه برای تزیین پاکت می‌توانید از تزیینات روی کارت‌های عروسی یا گل‌های خشک نیز استفاده کنید.

تمام آنچه در این مقاله گفته شد راه‌های درست کردن پاکت نامه و نکات کلیدی آموزش ساخت پاکت نامه با وسایل ساده و راحت بود. اگر اصول درست کردن پاکت نامه را یاد بگیرید، با کمی خلاقیت و ذوق هنری می‌توانید طرح‌های زیبا و جذاب خلق کنید و از هنر خود لذت ببرید. همپنین شما می‌توانید به راحتی نکات ساخت پاکت را برای دوستان خود شرح دهید تا از تجربه‌های یکدیگر استفاده کنید.

 

تلفن چاپ پاکت

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید