تا پیش از فراگیر شدن تلفن و ظهور تکنولوژی‌های جدید ارتباطی مثل موبایل و اینترنت، یعنی تا همین دو یا سه دهه پیش، نامه نوشتن و ارسال نامه اصلی‌ترین راه پیام‌رسانی بین افراد محسوب می‌شد. حالا دیگر آن دوران به سر آمده و هیچ کس برای فرستادن نامه به فردی دیگر وارد اداره پست نمی‌شود. اما این باعث نشده که پاکت‌های نامه به‌کلی منسوخ و از رده خارج شوند. از هدایای نقدی گرفته تا کاتالوگ‌ها و پیام‌های تبلیغاتی، از نامه‌نگاری‌های رسمی و اداری گرفته تا فاکتورها و دعوت‌نامه‌‌‌ها‌ و اخطاریه‌ها، همگی هنوز درون پاکت‌های نامه تحویل داده می‌شوند. برای همین طراحی پاکت نامه همچنان موضوعیت خود را حفظ کرده است.

در ادامه این مطلب از پاکتچی نگاهی به اهمیت این نوع از طراحی به‌خصوص در برندینگ و بازاریابی کسب‌وکارها انداخته و بعد از آن ایده‌های جذاب و جدید در این زمینه را معرفی و بررسی می‌کنیم. در بخش‌های بعد از نقطه‌نگاه کسب‌وکارها و سازمان‌ها به جنبه‌های مختلف و نقاط قوت و ضعف طراحی پاکت نامه می‌پردازیم. اگر به دنبال راهکارها و ایده‌های خلاقانه و نوستالژیک، و بررسی اثربخشی احتمالی استفاده از پاکت نامه روی مخاطب هستید، خواندن این مقاله می‌تواند سرنخ‌های تازه‌ای در این رابطه به شما بدهد.

مجموعه تولید پاکت پاکتچی با حدود یک قرن سابقه در ارائه خدمات چاپ، صحافی و پاکت‌سازی یکی از قدیمی‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات پاکت‌سازی در کشور است. برای مشاوره تلفنی و سفارش کلیه محصولات چاپی و کاغذی می‌توانید با ما تماس گرفته یا از کانال‌های ارتباطی آنلاین به ما پیام بدهید.

 

 

دلیل اهمیت طراحی پاکت نامه چیست؟

اغراق نیست اگر بگوییم پاکت نامه همان‌قدر اهمیت دارد که پیام یا مرسوله‌ای که در آن قرار می‌گیرد. گیرنده با نگاه کردن به پاکت نامه شخصیت و رویکرد فرستنده را شناخته یا دست‌کم حدس می‌زند. عملکرد خلاقانه در طراحی پاکت نامه باعث می‌شود یک برند یا سازمان تفاوت خود با رقبایش را در همان نگاه اول به گیرنده القا کند. همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، دورانی که پاکت نامه برای محفوظ نگه داشتن نامه یا پیام مورد استفاده قرار می‌گرفت به پایان رسیده است.

گذشته از این پاکت نامه یک راهکار بسیار جذاب برای جلب توجه و کنجکاوی گیرنده محسوب می‌شود. بیشتر افرادی که در خیابان‌ها تراکت دریافت می‌کنند بدون خواندن آن را دور می‌اندازند اما همان افراد وقتی با یک پاکت مواجه می‌شوند کنجکاو می‌شوند ببینند چه چیزی در آن قرار گرفته است. به این ترتیب پاکت نامه می‌تواند برگ برنده شما در بازاریابی و جلب توجه مخاطبان هدف باشد. برای همین بهتر است به جای از دست دادن این شانس، به راهکارهایی برای حداکثر استفاده از آن فکر کنید.

بیشتر بخوانید؛ قیمت پاکت پستی حبابدار

 

طرح ها و مدل های جذاب و جدید پاکت نامه

با توجه به کاربردی که از پاکت نامه انتظار دارید و مخاطب هدف، می‌توانید در طراحی پاکت نامه رویکردهای متفاوت و خلاقانه‌ای داشته باشید. در این کار بهتر است دو اصل کلیدی بازاریابی را در نظر داشته باشید:

  • انتقال هویت کسب‌وکار یا برند
  • برانگیختن حس کنجکاوی و علاقه گیرنده یا مخاطب

در ادامه چندین نمونه از طرح‌ها و مدل‌های جذاب و جدید پاکت نامه را مشاهده می‌کنید.

 

طراحی پاکت

 

در طراحی پاکت نامه شرکت تولید نوشیدنی Aviara که در بالا قرار گرفته از زمینه سفید و بدون رنگ استفاده شده که لوگوی برند در آن به چشم می‌خورد. گل‌هایی که کنار ظرف‌های نوشیدنی قرار گرفته‌اند به‌سادگی طبیعی بودن محصولات را القا می‌کنند.

 

سفارش پاکت نامه

 

در این پاکت تبریک و دعوت‌نامه، پیام نامه و هویت برند در کنار ارزش‌های آن با حروف برجسته سبز روی زمینه سیاه ارائه شده است.

 

قیمت سفارش عمده پاکت

 

در طراحی پاکت نامه پت شاپ از پنجه حیوانات خانگی برای تحریک کنجکاوی و علاقه گیرنده استفاده شده است.

 

چاپخانه پاکت

 

کارت‌های تخفیف قنادی در پاکت‌های فانتزی که جعبه‌ها و بسته‌های شیرینی و تنقلات را تداعی می‌کنند برای گیرنده ارسال می‌شود.

 

قیمت چاپ پاکت

 

استفاده از مهر و موم در طراحی پاکت نامه بازاریابی هتل بیشتر از هر چیز بر قابل‌اطمینان بودن آن تاکید دارد.

 

پاکت نامه اداری

 

طراحی ساده پاکت دعوت‌نامه رادیو KBOE باعث می‌شود گیرنده هر چه زودتر آن را باز کند.

 

طراحی جدید پاکت نامه

 

این بار استفاده از پاکت نامه برای یک برند شخصی با تمرکز روی نام فرستنده انجام شده است.

 

کاربرد پاکت نامه

 

استفاده از عناصر مستطیلی‌ به عنوان نماد برج‌ها و ساختمان‌ها در طراحی پاکت نامه مشاور املاک با وجود حداقلی بودن، کاملا خلاقانه از کار درآمده است.

 

مصارف پاکت نامه

 

شرکت خطوط هوایی با استفاده از چند خط با رنگ‌های مختلف در زمینه سفید به خوبی کنجکاوی گیرنده را جلب می‌کند.

 

سفارش عمده پاک

 

در پاکت نامه لوازم ورزشی 8848 که در بالا مشاهده می‌کنید از دانه‌های شن برای تاکید روی محصول که تخته اسکیت روی یخ است استفاده شده است.

 

قیمت و هزینه طراحی پاکت نامه به چه عواملی بستگی دارد؟

عواملی که در طراحی، چاپ، و آماده‌سازی پاکت نامه نقش دارند مانند بقیه محصولات کاغذی و چاپی هستند. هر چه طراحی دارای جزئیات، رنگ‌ها و عناصر نیازمند برجسته‌بودن یا برش بیشتری باشد، طبیعتا هزینه بیشتری هم خواهد داشت. بعضی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی پاکت نامه شامل موارد زیر می‌شود:

  • اندازه پاکت: هر چه ابعاد پاکت بزرگ‌تر باشد هزینه نهایی هم بیشتر خواهد بود.
  • جنس پاکت: گزینه‌های متنوعی از نظر جنس کاغذ مورد استفاده در پاکت در دسترس هستند. گرماژ یا وزن کاغذ ویژگی تاثیرگذاری است. نوع کاغذ هم به همین ترتیب در تعیین قیمت نقش دارد. پاکت سفید، نخودی، زرد و پاکت کرافت بعضی از انواع اصلی هستند که با توجه به طراحی پاکت در دسترس قرار دارند.
  • طرح پاکت: جزئیاتی مثل شکل، قطع، برش، و موارد مشابه نقش مهمی در قیمت تمام شده پاکت دارند.

برای مثال در نمونه‌هایی که بالا مشاهده کردید، هزینه تمام شده پاکت لوازم ورزشی و قنادی بسیار بیشتر از مشاور املاک و خطوط هوایی است. دلیل این موضوع هم هزینه‌های چاپ و برش چند لایه‌ای است که در طراحی آنها به کار رفته است. به همین ترتیب پاکت‌هایی که با کاغذ لمینت یا گلاسه تولید می‌شوند هزینه بیشتری از پاکت‌هایی دارند که با کاغذ ساده ساخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید؛ عوامل موثر بر قیمت پاکت پستی

 

آیا سفارش همزمان طراحی و چاپ پاکت نامه به صرفه تر است؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است در استفاده از پاکت نامه در بازاریابی برند یا کسب‌وکار خود با آن مواجه شوید چاپ کردن پاکت‌هایی است که توسط گرافیست‌ها یا طراحان ناآشنا با این محصول طراحی شده‌اند. طراحی پاکت نامه نوعی طراحی تخصصی است و مانند هر تخصص دیگری جزئیات و ریزه‌کاری‌های خاص خودش را دارد.

ممکن است یک طراح یا گرافیست طرح بسیار زیبا و جذابی با جزئیات زیاد و برش‌ها و لایه‌های رنگی و برجسته مختلف برای کسب‌وکار شما ارائه بدهد که روی مانیتور هر بیننده‌ای را جذب کند. اما وقتی این طرح را برای چاپ تحویل بدهید متوجه شوید امکان اجرا ندارد یا هزینه آن به مراتب بیشتر از بودجه‌ای است که برای این نوع از بازاریابی می‌توانید هزینه کنید.  با توجه به این موارد می‌توان گفت سفارش همزمان طراحی و چاپ پاکت نامه در بیشتر موارد به‌صرفه تر از طراحی و چاپ جداگانه است. البته این نه به معنای محدودیت در طراحی، که توجه به جنبه‌های عملی و کاربردی‌تر در طراحی پاکت نامه است.

 

تاثیر طراحی پاکت نامه در شخصیت‌سازی برند یا سازمان شما

همان‌طور که در مقدمه و اهمیت طراحی اشاره شد، در بسیاری از موارد پاکت نامه اولین برخورد گیرنده با برند یا سازمان شما محسوب می‌شود. بهتر است تمام تلاش خود برای برقراری ارتباط از طریق اولین برخورد را به کار ببندید چرا که می‌تواند تاثیر عاطفی عمیقی روی مخاطب بگذارد.

وقتی گیرنده با یک پاکت خوش‌ساخت با طراحی جذاب و چشمگیر مواجه شود احساس می‌کند پیامی ارزشمند دریافت کرده است. طراحی پاکت خلاقانه می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد و ارزشمند برای مخاطب ایجاد کند که آن را برای دیگران هم بازگو کند. این اتفاق بهترین نتیجه‌ای است که می‌توانید با طراحی و چاپ خلاقانه پاکت نامه به آن دست پیدا کنید.

در مقابل سهل‌انگاری در طراحی پاکت نامه می‌تواند منجر به ضرر و هزینه‌های بی‌نتیجه برای برند یا سازمان شما شود. و البته ناگفته نماند که بهتر است به هر قیمتی که شده و از طریق ادعاهای عجیب و غریب دنبال جلب توجه مخاطب نباشید چرا که نتیجه معکوس داشته و شخصیت و هویت برند شما را زیر سوال می‌برد.

جمع‌بندی؛ طراحی پاکت نامه مرحله‌ای مهم در تجربه برند

در این مقاله اهمیت طراحی پاکت‌های نامه در تاثیر هر چه بیشتر روی مخاطبان هدف برند یا سازمان معرفی شده و مجموعه متنوعی از جدیدترین طرح‌ها ارائه شدند. واقعیت اینکه مخاطبان امروزی حاضر نیستند هر پیامی را بخوانند و برای جلب توجه آنها لازم است راهکارهای خلاقانه‌ای در نظر گرفته شود. طراحی پاکت نامه یکی از کارهایی است که اگر به‌شکلی خلاقانه و هوشمند انجام شود می‌تواند نقش قابل‌توجه و غیرقابل‌انکاری در جلب توجه مخاطب داشته باشد.

در عین حال این نوع از بازاریابی هزینه‌ای بسیار کم دارد که باعث می‌شود یکی از گزینه‌های عالی در دسترس باشد. به این ترتیب می‌توانید با حداقل هزینه مستقیما با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کرده و کنجکاوی و علاقه آنها را تحریک کنید. همان‌طور که می‌دانید این اتفاق به تنهایی گام مهم و موثری در بازاریابی و برندینگ به حساب می‌آید.

شرکت پاکتچی با نزدیک به یک قرن تجربه یکی از معتبرترین مراکز چاپ و پاکت‌ سازی در کشور است که آماده ارائه خدمات به برندها و سازمان‌ها است. اگر قصد دارید از راهکارهای خلاقانه و همزمان نوستالژیک در زمینه طراحی پاکت نامه برای افزایش مخاطبان برند خود بهره ببرید، کافی است برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

سفارش اینترنتی پاکت

 

نظرات کاربران

4 نظر ثبت شده است

  1. محمدی 1400/08/16 پاسخ

    مرسی از مجموعه خوب پاکت چی ، من چندین بار خرید داشتم ، خیلی مرتب و سر تایم پاکت های پستی ما رو تحویل دادن
  2. 1400/08/27

    سلام ، ممنون از شما
  3. نگین 1400/09/14 پاسخ

    مرسی از مقاله تون خل یخوب بود - من چند تا باید سفارش بدم پاکت نامه سفارشی - که لوگو خودمون و ادرس خودمون هم بخوره روی پاکت ها
  4. 1400/09/19

    لطفا برای سفارش و گرفتن اطلاعات با شماره ۰۹۰۱۲۷۱۱۷۲۷ در واتس آپ هماهنگ کنید ، ممنون ، پاکتچی

نظر خود را وارد کنید