امروزه بیشتر اداره‌ها و شرکت‌ها تمایل دارند که نامه‌های یا بسته‌های خود را در درون پاکت‌هایی ارسال کنند که لوگو و نام اختصاصی آن‌ها بر روی‌شان نقش بسته است. این موردی است که بیشتر فروشگاه‌های اینترنتی در دنیای امروز نیز برای ایجاد آگاهی از برند و یا ایجاد یک حس متفاوت در مشتریان خود، به دنبال آن هستند. اما پرسش اصلی اینجا است که لوگو و متن را در کدام قسمت پاکت پستی باید چاپ کرد؟ در این مقاله از پاکتچی می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که آیا امکان چاپ متن و لوگو بر روی درب یا پشت پاکت پستی وجود دارد یا خیر؟

پخش عمده پاکت پاکتچی یک مجموعه بسیار قدیمی با حدود یک قرن سابقه در زمینه تولید پاکت حبابدار پستی و انجام خدمات چاپ به‌صورت اختصاصی است. این مجموعه دارای چاپخانه افست اختصاصی است که به آن امکان چاپ انواع متن‌ها و لوگو را بر روی انواع مختلف پاکت داده است. مجموعه پاکتچی می‌تواند برای شرکت یا برند شما، پاکت‌هایی را به‌صورت کاملا اختصاصی تهیه کرده و در مقیاس عمده به بازار عرضه کند.

 

چرا چاپ لوگو و متن بر روی پاکت پستی ضروری است؟

پیش از هر چیز باید بدانیم که چرا باید یک لوگو یا متن را بر روی یک پاکت پستی چاپ کرد؟ یکی از بزرگترین مزیت‌های چاپ لوگو بر روی پاکت پستی این است که مخاطب شما می‌تواند بدون نیاز به باز کردن نامه، از هویت فرستنده آن اطلاع حاصل کند. به عبارت بهتر شما با این کار می‌توانید خود را از همان ابتدای ورود، به مخاطب معرفی کرده و به‌این‌ترتیب در ذهن او ماندگار بمانید.

همچنین شما می‌توانید با چاپ متن بر روی پاکت پستی، به‌نوعی گام بزرگ‌تری در معرفی خود به مشتری بردارید. این متن می‌تواند نام شرکت یا شعار تجاری شما باشد. همچنین می‌تواند نوشته کوتاهی درباره ارزش‌ها و خدمات شرکت باشد. بنابراین چاپ متن یا لوگو بر روی پاکت می‌تواند راه بسیار خوبی برای احترام گذاشتن به مشتری باشد.

در کنار این‌ها چاپ متن یا لوگو بر روی پاکت می‌تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه‌های تبلیغات کاغذی شما نیز موثر باشد؛ برای مثال با این کار شما نیاز کمتری به چاپ تراکت دارید. زیرا می‌توانید این پاکت‌ها را برای همه مشتریان خود ارسال کرده و به‌این‌ترتیب خودتان را به شکل رسمی‌تری معرفی کنید. همچنین در درون پاکت نیز می‌توانید هدایای تبلیغاتی مانند انواع خودکار یا کارت تخفیف را جا داده و به‌این‌ترتیب مشتریان را ترغیب به باز کردن پاکت نمایید.

چه عواملی بر قیمت چاپ پاکت اختصاصی تاثیر می گذارند؟

 

پاکت پستی

 

متن یا لوگو را در کدام قسمت پاکت پستی می‌توان چاپ کرد؟

حال پرسش اصلی اینجا است که مناسب‌ترین قسمت پاکت پستی برای چاپ متن یا لوگو، کدام قسمت آن است؟ شما باید جایی را در پاکت انتخاب کنید که به‌خوبی در معرض دید قرار داشته و نخستین جایی باشد که افراد با دریافت پاکت به آن نگاه می‌کنند.

برای مثال بیشتر افراد در زمان دریافت یک پاکت پستی، ابتدا به پشت آن مراجعه می‌کنند؛ زیرا آدرس و مشخصات فرستنده معمولا در پشت پاکت قرار می‌گیرد. بنابراین اگر فردی بخواهد از فرستنده نامه اطلاعاتی به دست آورد؛ نخستین قسمتی که به آن سر می‌زند، پشت پاکت خواهد بود. بنابراین یکی از بهترین قسمت‌ها برای چاپ متن یا لوگو، در قسمت پشتی پاکت است.

مرحله بعد از اطلاع از نام فرستنده، باز کردن پاکت است؛ بنابراین فرد به سراغ درب پاکت رفته و اینجا نیز یکی از نخستین قسمت‌هایی است که در معرض دید مشتری قرار خواهد گرفت. بنابراین درب پاکت نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای چاپ متن یا لوگو باشد.

البته به خاطر داشته باشید که درب پاکت نسبت به قسمت پشتی آن، فضای کمتری را در اختیار شما خواهد گذاشت. بنابراین شاید انتخاب مناسبی برای چاپ متن‌های بلند یا جمله‌‌های طولانی نباشد. در این موارد بهتر است که تنها لوگو را بر روی درب چاپ کرده و از چاپ متن در این قسمت خودداری کنید.

تغییر ابعاد لوگو بدون تغییر در خوانایی یا وضوح آن، بسیار راحت‌تر از تغییر ابعاد متن است. از سوی دیگر معمولا کسی به یک متن بسیار ریز و ناخونا توجه چندانی نمی‌کند؛ اما یک لوگوی رنگی با طراحی جذاب بر روی درب، می‌تواند توجه زیادی را به سوی خود جلب نماید.

 

چاپ پاکت اختصاصی

 

آیا می‌توان متن یا لوگو را بر روی پشت پاکت پستی چاپ کرد؟

حال که متوجه شدیم درب و پشت پاکت پستی بهترین مکان برای چاپ لوگو یا متن است؛ باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا امکان چاپ در این قسمت‌ها وجود دارد؟ این پرسش از آنجا نشات می‌گیرد که به نظر می‌رسد فضای کافی در این قسمت‌ها برای چاپ وجود ندارد و شلوغ شدن ان‌ها می‌تواند از جذابیت ظاهری پاکت بکاهد.

قسمت پشتی پاکت معمولا به نوشتن آدرس اختصاص دارد؛ همانطور که می‌دانید هر شخص باید بر روی این قسمت آدرس فرستنده و گیرنده را نوشته و سپس آن را به شرکت پست بسپارد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که دیگر فضایی برای چاپ وجود داشته باشد. اما با یک ایده ابتکاری نه‌تنها می‌توان از این فضا به‌درستی استفاده کرده و امکان چاپ متن را در این قسمت فراهم کرد؛ بلکه می‌توان ظاهری متفاوت به پاکت بخشید.

طراحی درست و خلاقانه همان چیزی است که شما در این لحظه به آن نیاز دارید. برای مثال طراح شما می‌تواند نوشته مدنظر شما را به‌جای آدرس فرستنده بر روی پاکت درج کرده و به‌این‌ترتیب هویت شما را مشخص کند. زیرا شما به‌عنوان یک شرکت یا اداره دارای هویت مشخصی هستید؛ بنابراین نیاز چندانی به نوشتن آدرس دقیق بر روی پاکت پستی وجود ندارد.

همچنین اگر می‌خواهید که مشتری به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد؛ می‌توانید به جای کوچک کردن ابعاد متن، آدرس را با فونت کوچکتری در قسمت دیگری از پاکت چاپ کنید. این کار باعث می‌شود که هم متن شما در قسمت آدرس فرستنده جلب توجه کند و هم اینکه بتوانید به‌نوعی مکان خود را با دریافت کننده پاکت به اشتراک بگذارید.

 

سفارش پاکت پستی

 

آیا می‌توان لوگو یا متن را بر روی درب پاکت چاپ کرد؟

همانطور که گفتیم انتخاب درب به‌عنوان محلی برای چاپ متن، انتخاب چندان مناسبی نیست؛ اما شما می‌توانید لوگو را در این قسمت چاپ کرده و به جذابیت پاکت بیفزایید. اما پاسخ به این سوال که آیا می‌توان لوگو را در این قسمت چاپ کرد؛ بدون شک مثبت است. زیرا لوگوها معمولا به‌گونه‌ای ساخته و طراحی می‌شوند که به‌راحتی بتوان ابعاد آن‌ها را در مقیاس دلخواه، بدون تغییر در کیفیت، کوچک کرد.

بنابراین شما می‌توانید از طراح خود بخواهید که مکانی را برای چاپ لوگو بر روی درب پاکت پستی در نظر بگیرد. واضح است که بهترین مکان برای چاپ لوگو، در قسمت مرکزی درب پاکت است؛ زیرا این قسمت معمولا فضای بیشتری نسبت به دیگر قسمت‌های درب دارد و بیشتر در معرض دید قرار خواهد گرفت. با این کار پاکت پستی اختصاصی شما، طرحی شبیه به پاکت‌های قدیمی‌ با مهرهای اختصاصی به خود خواهد گرفت. چاپ لوگو بر روی درب پاکت می‌تواند گزینه‌های خوبی برای تبلیغات نیز در اختیار شما قرار دهد.

همچنین ایده دیگری برای چاپ لوگو بر روی قسمت‌های پشتی یا درب پاکت پستی که از شلوغ شدن پاکت جلوگیری می‌کند؛ استفاده از حالت‌های سایه مانند است. با این کار شما می‌توانید همه قسمت‌های پاکت را با پس زمینه لوگوی خود پوشش دهید؛ به‌این‌ترتیب می‌توانید از کل فضای در دسترس به‌درستی استفاده کرده و با تکرار شکل لوگو، خود را در ذهن مخاطب جا بیندازید.

 

طراحی اختصاصی پاکت پستی و چاپ لوگو یا متن بر روی آن، می‌تواند تا حد زیادی به معرفی شما به مشتری و کاهش هزینه تبلیغات کمک کند. با این کار شما می‌توانید شعار تجاری، نام و لوگوی شرکت را به افراد معرفی کرده و به‌این‌ترتیب خود را در ذهن آن‌ها ماندگار کنید. در این مقاله متوجه شدیم که بهترین قسمت‌ها برای چاپ متن یا لوگو، در قسمت آدرس فرستنده در پشت پاکت و بر روی درب آن است. شما می‌توانید با یک طراحی درست و خلاقانه از این فضا به‌درستی استفاده کرده و بهترین پاکت را برای خود طراحی کنید؛ اما این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که طرحی پاکت پستی را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید.

پاکتچی یک مجموعه بسیار حرفه ای با حدود 100 سال تجربه در زمینه تولید و طراحی انواع پاکت‌های پستی، اداری، کالا و دیگر انواع پاکت است. این مجموعه دارای چاپخانه اختصاصی است که به آن امکان می‌دهد که بتواند همه طرح‌های شما را با بهترین کیفیت رنگ بر روی قسمت‌های مختلف پاکت چاپ کند و بهترین چاپ اختصاصی پاکت را به شما تحویل بدهد؛ به همین دلیل شما می‌توانید با خیال راحت سفارش‌های عمده خود را به این مجموعه سپرده و درنهایت بهترین کیفیت را تحویل بگیرید.

 

چاپ پاکت پاکتچی

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید