پاکت‌ها جزو جدایی ناپذیر ارتباطات اداری و همچنین مراسلات پستی هستند. با افزایش تعداد کسب و کارهای آنلاین و فروش اینترنتی، درخواست برای چاپ پاکت نه تنها کم نشده، بلکه افزایش هم داشته است. برای همین بسیاری از مدیران کسب و کارها به دنبال چاپ پاکت، قیمت چاپ پاکت و زمان تحویل آن هستند.

در این مطلب به موضوع چاپ پاکت و انواع سفارش‌های آن می‌پردازیم. شما می‌توانید برای دسترسی به یک چاپ با کیفیت با گزینه‌های متنوع، از پاکتچی استفاده کنید. پاکتچی یک مجموعه بزرگ از افراد متخصص است که در زمینه چاپ و صحافی خدمات خود را بیش از یک قرن است که به هم‌وطنان عزیز ارائه می‌کند.

سفارش اینترنتی پاکت

مراحل چاپ پاکت

زمانی که بخواهید پاکت‌های مدنظر خود را به چاپ برسانید باید به‌طور دقیق به مجموعه چاپ بگویید که این پاکت‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند. ویژگی‌هایی مانند:

سایز پاکت

سایز پاکت بسته به کاربردی که دارد، متفاوت است. برای همین چاپخانه مربوطه حتماً از شما در مورد سایز مدنظرتان سؤال خواهد کرد. مثلاً اگر بخواهید اسناد اداری با سایز A4 را داخل پاکت قرار دهید، می‌توانید پاکت اداری با همین سایز را بخرید. برای اسناد کوچک‌تر می‌توان از سایز A5 استفاده کرد. سایز A3 هم برای استفاده‌های بزرگ‌تر در دسترس است. معمولاً این نوع پاکت‌ها، با نام پاکت نامه ملخی شناخته می‌شوند. اما شما می‌توانید پاکت‌های دیگری را هم سفارش بدهید مانند:

پاکت آزمایشگاهی

پاکت رادیولوژی

انواع پاکت نامه

پاکت پستی

پاکت سه‌گوش

پاکت سی دی

پاکت هدیه

و ...

 

کاغذ پاکت

 

طرح پاکت

در برخی از موارد مشتریان، پاکت‌های ساده را می‌پسندند؛ اما گاهی ممکن است بخواهید طرح یا نوشته هم بر روی پاکت چاپ شود. این مسئله در زمان تحویل پاکت و همچنین قیمت آن تأثیرگذار است. شما می‌توانید از طرح‌های آماده که از قبل وجود دارند برای طراحی پاکت خود استفاده کنید. اما اگر به دنبال طرح‌های خاص‌تر باشید، باید از یک طراح بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهد. معمولاً شرکت‌های چاپ یک طراح حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کنند و بعد از تائید طرح آن، فرآیند چاپ پاکت آغاز می‌شود.

 

تیراژ و تعداد سفارش پاکت

تیراژ پاکت مسئله مهمی است و مسلماً روی زمان تحویل آن اثرگذار است. هرچه تیراژ چاپ پاکت بالاتر باشد، قیمت واحد هر پاکت پایین‌تر می‌آید و مسلماً خرید پاکت‌ها به‌صرفه‌تر خواهد بود. اما این مسئله ممکن است باعث شود که پاکت‌های موردنظرتان کمی دیرتر آماده شوند. به‌طورکلی با وجود دستگاه‌های پیشرفته در چاپخانه‌های کشور، می‌توانید انتظار داشته باشید که در سریع‌ترین زمان ممکن، پاکت مدنظر شما آماده شود.

 

سفارش پاکت

 

جنس کاغذ پاکت

جنس کاغذ پاکت یکی از مهم‌ترین مواردی است که بیشتر قیمت چاپ کاغذ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته روی زمان آماده شدن پاکت‌ها هم بی‌تأثیر نیست. شما می‌توانید با توجه به هدف استفاده از پاکت‌ها، از بین گزینه‌های متنوع، یکی را انتخاب کنید. یکی از ارزان‌ترین جنس‌ها برای چاپ پاکت، کاغذ تحریر ایرانی است. این کاغذ جنس نسبتاً مرغوبی دارد اما برای استفاده‌های معمولی بیشتر توصیه می‌شود. رنگ این کاغذ کاهی روشن است و بیشتر برای نگهداری اسناد اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهتر است از این پاکت‌ها برای مراسلات پستی استفاده نشود چراکه دوام زیادی ندارند.

اگر جنس‌های مرغوب‌تری بخواهید، پاکت‌های تحریر 80 و 100 گرمی هم در دسترس هستند. این پاکت‌ها جنس مرغوب‌تری نسبت به پاکت ایرانی دارند و رنگ آن‌ها سفید است. همچنین ضخامت بالاتری داشته و کیفیت بالای آن‌ها باعث می‌شود که بین خریداران بسیار محبوب باشند. از این کاغذها می‌توان برای چاپ پاکت‌های A4، A3 و ... استفاده کرد. طرح و نوشته‌های چاپ شده بر روی آن‌ها نیز بسیار با کیفیت از آب در می‌آید.

 انواع ضخیم‌تر کاغذ شامل کاغذ گلاسه، کتان و پاکت کارتی 140 گرمی می‌شود. کاغذ گلاسه ظاهر براقی دارد و چاپ طرح روی آن بسیار زنده و شکیل است. پاکت کتان نسبتاً ضخیم است و حسی از کیفیت و لوکس بودن را منتقل می‌کند. پاکت کارتی هم ضخیم‌ترین مدل است و برای کسب و کارهای خاص و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دیگری از پاکت هم وجود دارد که پاکت کرافت نامیده می‌شود.  پاکت کرافت نیز ظاهری بسیار خاص و جذاب دارد و برای چاپ انواع پاکت‌های نامه یا پاکت‌های اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

سفارش پاکت پستی

 

قالب پاکت

قالب پاکت مسئله بسیار مهمی است که در سفارش چاپ پاکت تأثیر می‌گذارد. قالب پاکت همان شکلی از برش کاغذ و به هم چسباندن آن است. برخی از پاکت‌های قالب‌های مشخص و از پیش آماده شده‌ای دارند که باعث می‌شود بعد از سفارش، مشتری سریع‌تر پاکت‌های خود را تحویل بگیرد. اما در سفارش‌های خاص که مشتری به دنبال طرح جدید و ویژه‌ای از پاکت است، باید قالب آن طراحی و ساخته شود تا فرآیند ساخت آن آغاز شود. گاهی اوقات ممکن است قالب‌زنی با دست هم صورت بگیرد.

 

نوع سفارش (سفارش عادی و فوری پاکت)

سفارش‌های عادی معمولاً بلافاصله بعد از ثبت سفارش، فرآیند چاپ و آماده کردن آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. انجام سفارش‌های نیز به‌نوبت صورت گرفته و هر سفارشی که زودتر ثبت‌شده باشد، فرآیند آماده کردن آن زودتر انجام می‌شود. برای سفارش‌های فوری که فورس بیشتری وجود دارد، معمولاً خارج از نوبت فرآیند آن‌ها آغاز می‌شود.

 

ثبت سفارش چاپ پاکت فرآیندی است که تماما به شرایط مد نظر شما و همچنین تیراژ، طرح پاکت و مواردی این چنینی بستگی دارد. بعد از آن که شرایط خود را به طور دقیق با چاپخانه مربوطه مطرح کردید، می‌توانید زمان دقیق یا حدودی تحویل سفارش‌ها را نیز بدانید. اما این سفارش‌ها معمولا از چند روز تا چند هفته طول می‌کشند. شما می‌توانید سفارش‌های فوری یا عادی خود را در پاکتچی ثبت کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را تحویل بگیرید.

 

سفارش پاکت فوری

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید