در کسب و کارهای مختلف مهم‌ترین راه برای جذب مشتریان بیشتر توجه به کیفیت خدمات است. البته این مسئله در کسب و کارهای حیطه سلامت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. یکی از انواع مختلف این کسب و کار، کلینیک‌های تصویربرداری و رادیولوژی پزشکی هستند که راه‌های محدودی برای تبلیغات بازاریابی و مطرح کردن برند خود دارند. یکی از روش‌های بازاریابی استفاده از پاکت رادیولوژی است.

پاکت رادیولوژی یکی از انواع مختلف پاکت پزشکی و بیمارستانی است که برای محافظت و نگهداری هر چه بیشتر از فیلم‌های رادیولوژی استفاده می‌شود. البته هدف اول استفاده از این پاکت محافظت از محتوای داخل آن‌ است. اما با طراحی چاپ و کیفیت مناسب می‌توان از آن برای بازاریابی و جذب مخاطبان بیشتر استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم درباره پاکت رادیولوژی و اهمیت آن در برندینگ اطلاعات در اختیار شما قرار دهیم.

 برای مشاهده لیست قیمت پاکت رادیولوژی کلیک کنید.

سفارش پاکت رادیولوژی

 

پاکت رادیولوژی و اهمیت آن در محافظت از فیلم‌های رادیوگرافی

فیلم رادیوگرافی در سایزهای مختلف مصرف می‌شوند. با توجه به قسمت‌هایی از بدن که رادیولوژی آن صورت می‌گیرد، ابعاد و اندازه فیلم رادیوگرافی انتخاب می‌شود. به طور معمول این فیلم‌ها در سایزهای مختلف استفاده می‌شوند. این سایزها شامل:

  • 18 در 24 سانتی متر
  • 30 در 40 سانتی متر
  • 35 در 35 سانتی متر
  • 35 در 43 سانتی متر و ...

 

اینستاگرام

 

 پاکت رادیولوژی و محفظه متناسب با هر کدام از فیلم‌ها نیز باید ابعادی حداقل یک سانتی متر بزرگتر از اطراف داشته باشد تا فیلم به راحتی در آن قرار گیرد. فیلم رادیوگرافی برای مصارف متعددی مانند رادیوگرافی دندان، ماموگرافی، رادیولوژی فک و صورت، فیلم‌های جراحی کلیه، فیلم دوزیمتری، فیلم‌های فوتو فلوروگرافی و مواردی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه نگهداری از فیلم و عکس رادیولوژی نیز  بسیار مهم است که در ادامه به دلایل این اهمیت اشاره می‌شود:

  • یکی از دلایل این مسئله هزینه بالای انجام و فرآیند فیلم رادیولوژی است. بیماری که در روند درمان قرار می‌گیرد، هزینه‌های زیادی برای آزمایش، عکس، دارو، ویزیت و بسیاری موارد دیگر می‌پردازد. به همین دلیل نباید این هزینه صرف شده از بین برود. با استفاده از پاکت رادیولوژی مناسب و محکم می‌توان از این فیلم به خوبی محافظت کرد.
  • فیلم رادیولوژی یک فیلم دتیکتور است. به عبارت بهتر هرگونه عامل مخرب مانند نور و اشعه می‌تواند روی آن‌ها تاثیر منفی بگذارد و باعث شود که در آن مه آلودگی و آرتی فکت ایجاد شود. در نتیجه اشکال در تصویر ایجاد می‌شود و فیلم به خوبی قابل مشاهده نخواهد بود. در این شرایط ممکن است پزشک ن‌تواند به خوبی تصویر را تفسیر کند و نیاز به تصویربرداری دوباره و هزینه‌های مجدد برای بیمار می‌شود.
  • فیلم‌های رادیولوژی حساسیت بالایی نسبت به رطوبت دارند. به عبارت بهتر این فیلم‌ها توان تحمل رطوبتی نسبی دارند؛ اما رطوبت زیاد باعث کاهش کیفیت عکس می‌شود.
  • این تصاویر به شدت نسبت به نور مداوم حساس هستند. به همین دلیل باید در محفظه تاریک که نور وارد آن نمی‌شود، نگهداری شود.
  • پاکت رادیولوژی به عنوان پوشش و محافظ این فیلم‌ها باید از آن در مقابل آلودگی، دود و گازهای مضر نگهداری کند. زیرا دودها و آلودگی تاثیر مستقیم بر مه ‌آلود شدن فیلم رادیوگرافی و کاهش کیفیت تصویر را دارد.
  • برای نگهداری بهتر از و بالا بردن عمر فیلم رادیوگرافی باید از ایجاد ضربه، خدشه، صدمه و آسیب به فیلم جلوگیری شود. زیرا ضربه می‌تواند به مقدار زیادی کیفیت فیلم را کاهش دهد. به همین دلیل نیاز به پاکت رادیولوژی و محفظه احساس می‌شود که فیلم را از خم و تا شدن، ضربه، رطوبت و آلودگی‌های محیطی حفظ کند.

 

طرح های پاکت رادیولوژی

 اگر تمامی مسائل بیان شده در پاکت رادیولوژی رعایت نشود، تصویر رادیو گرافی به سرعت آسیب دیده و بی‌کیفیت می‌شود. در نتیجه ممکن است پزشک در تفسیر فیلم رادیوگرافی دچار خطا شود و نیاز به انجام مجدد آن باشد. این صورت هزینه مجددی بر دوش بیمار تحمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ انواع پاکت نخودی

 

 پاکت رادیولوژی و اهمیت آن در بازاریابی

 یکی از اجزای مهم برای موفقیت در هر کسب و کار و حرفه‌ای، بازاریابی مناسب و برندینگ است. پاکت رادیولوژی به عنوان محافظ و نگهدارنده فیلم رادیوگرافی راهکاری برای ارائه کیفیت بهتر و رضایت بیماران است. می‌توان گفت که استفاده درست از پاکت رادیولوژی با کیفیت، راهکاری برای یک سرمایه گذاری ارزشمند برای آینده کاری شماست. از جمله مواردی که موجب اخمیت این نوع پاکت پزشکی در بازاریابی می‌شود، موارد زیر است:

  • اطلاعات مختلف روی پاکت رادیولوژی در می‌شود که تمامی این موارد می‌تواند باعث ترغیب مشتریان و یا کناره‌گیری آن‌ها در استفاده از خدمات شما باشد. بر روی این پاکت پزشکی اطلاعاتی مانند لوگو، آدرس، شماره تماس، آدرس وب سایت و مشخصات کلینیک رادیولوژی چاپ می‌شود تا مشتریان و بیماران با کمک این مشخصات بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل اولین موضوعی که موجب اهمیت پاکت رادیولوژی می‌شود، برقراری و افزایش ارتباط با بیماران است.
  • می‌توان پاکت‌های پزشکی و از جمله پاکت مورد نیاز برای نگهداری فیلم رادیوگرافی را در اشکال متفاوت با کیفیت‌های مختلف چاپ کرد. اما اگر شما از همین راه به ظاهر ساده ولی اثر گذار به دنبال کسب سود بیشتر و بازاریابی مناسب هستید، بهتر است به دنبال پاکت‌های تخصصی، سفارشی و با کیفیت باشید. در این حالت به صورت ناخودآگاه، کلینیک پزشکی و تصویربرداری شما در نظر مخاطبان حرفه‌ای تر و بهتر به نظر خواهد رسید. در نتیجه استفاده از چاپ تخصصی و سفارشی اعتبار برند و کسب و کار پزشکی شما را در نگاه بیماران و مشتریان افزایش خواهد داد.
  • شاید به نظر برسد که درج لوگو و نام شرکت بر روی پاکت رادیولوژی فقط راهکاری برای ارتباط با مشتری است. اما در کنار این مزیت می‌توان با سفارشی سازی و ارائه پاکت حرفه‌ای تاثیر زیادی در جذب و حفظ مشتری و بیماران خود در آینده داشته باشید. اگر پاکت رادیولوژی به درستی و با کیفیت مناسب طراحی و چاپ شود، می‌تواند لوگو و برند حرفه‌ای شما را به بهترین شکل نشان دهد. چاپ با کیفیت راهکاری برای یادآوری و به عنوان یک محرک بصری موثر در ذهن مخاطبان خواهد بود. همچنین با ارائه کیفیت مناسب چاپ، بین حرفه پزشکی شما و مشتریان نوع اعتمادسازی ایجاد خواهد شد.
  • آخرین تاثیر مهم پاکت رادیولوژی، ثبات آن در ذهن مخاطب است. این نکته را در نظر داشته باشید که شما به هر شکل در ذهن مخاطبان تاثیر خواهد گذاشت. این تاثیر می‌تواند مثبت و منفی باشد. اما اگر در ارائه پاکت رادیولوژی کیفیت را رعایت کنید، تاثیر مثبت خواهید داشت و ثباتی محکم در ذهن مخاطب برای آینده پیش رو رقم می‌زنید.

 

طرح های پاکت رادیولوژی

 

 انواع مختلف پاکت رادیولوژی

 پاکت رادیولوژی که استفاده بسیار زیادی در کلینیک‌های تصویربرداری، فیزیوتراپی و بیمارستانی دارد، در سایزهای مختلف قابلیت تولید و چاپ دارد .پاکت فیلم رادیولوژی در ابعاد استاندارد 36 در 43 سانتی متر و 36 در 36 سانتی متر ارائه می‌شود. همچنین قابلیت چاپ تک رنگ ریسو، چاپ افست تک رنگ، دو رنگ و چهار رنگ وجود دارد. البته با توجه به سایزهای مختلف فیلم رادیوگرافی، ابعاد دیگری از پاکت رادیولوژی قابل طراحی است.

پاکت رادیولوژی را می‌توان در طرح‌های مختلف دکمه دار، بدون دکمه، ساده، دسته دار و بدون دسته و ... طراحی نمود. همچنین در تهیه آن از مقوای گلاسه و مقوای پشت طوسی استفاده می‌شود.

 این پاکت که اهمیت زیادی در نگهداری از فیلم رادیوگرافی دارد، باید در مقابل نور آفتاب، خمیدگی و ضربه مقاوم باشد. به همین دلیل در تولید آن از کاغذهای با گرماژ 70، 80، 100، 120 و 140 گرم استفاده می‌شود. این کاغذها در رنگ‌های سفید زرد، ایرانی و زرد اندونزی با گرمژ ۱۴۰ هستند.

آنچه که در طراحی پاکت رادیولوژی بسیار مهم است، توجه به کیفیت کاغذ آن و چاپ با کیفیت است. پاکت رادیولوژی باید برای مدت زمان بسیار طولانی قابلیت نگهداری از فیلم را داشته باشد. از سوی دیگر یک بیمار که در روند بیماری قرار دارد تا مدت زمان طولانی نیاز به نگهداری از آن فیلم رادیولوژی دارد. این مسئله موجب می‌شود که پاکتی مناسب برای نگهداری فیلم رادیولوژی باشد که بتواند کیفیت را به طور کامل رعایت کند.

کیفیت در چاپ، طراحی، نوع جنس و گرماژ پاکت همگی فاکتورهای مهمی برای محافظت هرچه بیشتر از تصویر رادیولوژی و رضایت هر چه بیشتر بیماران از برند پزشکی شما خواهد بود.

 

 انتخاب رنگ مناسب برای پاکت رادیولوژی

 مسلما رنگ‌های متنوع و زیادی در طیف‌های مختلف وجود دارد که می‌توان در چاپ و طراحی پاکت‌ مختلف از آن استفاده کرد. اما آنچه که در طراحی و چاپ یک پاکت رادیولوژی مهم است، انتخاب رنگ مناسب برای آن است. در ادامه چند رنگ که استفاده بهتر و تاثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد، بیان می‌شود.

 

رنگ پاکت رادیولوژی

 

 رنگ سفید: به طور معمول و در اولین گام، رنگ سفید در پاکت پزشکی می‌تواند حس ایمنی، محافظت و استاندارد بودن را به مخاطب القا کند. البته رنگ سفید نمی‌تواند شما را نسبت به رقبای کاریتان متمایز و خاص نشان بدهد؛ مگر این که به شکل خاصی در طراحی لوگو استفاده شود.

رنگ آبی: این رنگ پیام‌آور صداقت و اعتماد است. با کمک رنگ آبی می‌توان حس آرامش روحی و جسمی را در ذهن مخاطب ایجاد کرد. به همین دلیل استفاده از آن در حوزه سلامت و چاپ پاکت رادیولوژی انتخاب مناسبی است.

 رنگ سبز: این رنگ نشان دهنده امنیت، سلامت، شفا، طبیعت و تعادل است. همچنین با استفده از رنگ سبز می‌توان حس پرورش و دلسوزی را به مخاطب القا کرد. به همین دلیل با توجه به این ویژگی‌ها در رنگ سبز استفاده از آن در چاپ طراحی پاکت رادیولوژی گزینه مناسبی است.

 رنگ نارنجی: این رنگ نیز حسی مثبت و خوشبختانه در مخاطب ایجاد می‌کند.

 رنگ فیروزه ای: شاید بتوان گفت بهترین رنگ برای کلینیک‌های سلامت، تصویربرداری و پزشکی استفاده از رنگ فیروزه ای است. زیرا این رنگ نماد خوبی از روشنی، ارتباط و تفکر است و روحیه بسیار خوبی در مخاطب ایجاد می‌کند.

رنگ صورتی: این رنگ نیز می‌تواند حس مراقبت و پرورش را ایجاد کند و لطافت خاصی دارد.

 البته رنگ‌های بسیار زیادی دیگری نیز هستند که در چاپ کارت ویزیت و انواع پاکت ها قابل استفاده هستند. اما نمی‌توان از آن‌ها در حوزه سلامت و پزشکی استفاده کرد؛زیرا تاثیر خنثی و حتی گاهی تاثیر منفی بر جذب مخاطب می‌گذارد. به طور مثال رنگ مشکی با آن که نشان دهنده اقتدار و جدیت است، اما همزمان رعب و وحشت را ایجاد می‌کند و نمی‌توان در عرصه پزشکی از آن وسعت زیاد استفاده کرد. زیرا مخاطب در این حوزه نیاز زیادی به توجه و مراقبت دارد.

 

پاکت رادیولوژی در اندازه، ابعاد و طرح‌های مختلف قابل چاپ و طراحی است. به کارگیری پاکت‌های با کیفیت با طراحی و چاپ متمایز، روشی مناسب برای تاثیر مثبت در ذهن مخاطبان است. استفاده از این روش به ظاهر ساده می‌تواند مخاطبان و بیماران را جذب برند پزشکی شما کند و از حضور آن‌ها در بلندمدت اطمینان حاصل کنید. برای طراحی و چاپ پاکت برای مراکز پزشکی می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه پاکت چی بهره مند شوید.

 

چاپ پاکت

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید