در حال حاضر و در دنیای رقابتی امروز، تمامی صنایع و مشاغل به دنبال دستیابی به سود و فروش بیشتر هستند؛ به همین دلیل تبلیغات مناسب و ارائه خدمات با کیفیت را بهترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به این مقصود است. آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به عنوان مرکزی برای ارائه خدمات پزشکی از این قاعده مستثنا نیستند. اما شاید راه‌های تبلیغاتی برای این برای این مراکز محدود و منحصر به چند مورد باشد. البته کیفیت همیشه مهم‌ترین نوع تبلیغ است؛ اما در کنار آن می‌توان با انجام اقداماتی مخاطبان بیشتری را جذب نمود.

یکی از روش‌های مناسب برای تبلیغ و ارائه خدمات، استفاده از پاکت آزمایشگاهی است. البته هدف استفاده از پاکت ویژه آزمایشگاه تنها و صرفا برای تبلیغ نیست؛ بلکه در نگاه هدف از آن، نگهداری و محافظت از برگه‌های داخل پاکت و اطلاعات بیمار است. اما در کنار این هدف می‌توان به برندینگ و بازاریابی نیز توجه کرد.

در این مقاله قصد داریم انواع پاکت آزمایشگاهی را به شما معرفی کنیم و خصوصیات هر یک را بیان می‌کنیم. برای طراحی و چاپ پاکت آزمایشگاهی می توانید روی تجربه و تخصص کارشناسان پاکتچی حساب کنید.

 اینستاگرام

پاکت آزمایشگاهی چیست؟

 مهم‌ترین و اولین کاربرد این نوع پاکت این است که به عنوان کاور و پوششی برای قرار دادن جواب آزمایش استفاده می‌شود. این پاکت در اندازه‌ها و ابعاد متفاوتی تولید می‌شوند و در محیط آزمایشگاه به عنوان ابزاری بسیار مهم به کار می‌روند. پاکت ویژه آزمایشگاه در شکل و اندازه‌های مختلفی مانند پاکت A4، A3، پاکت نامه، پاکت رادیولوژی، پاکت سی دی و پاکت سونوگرافی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع پاکت‌ها می‌پردازیم.

پاکت آزمایشگاه

پاکت جواب آزمایش

این پاکت آزمایشگاهی به طور معمول در اندازه بزرگ و در ابعاد ۱۵ در ۲۲ سانتیمتر چاپ می‌شود. جنس پاکت از کاغذ گلاسه و تحریر است و در اکثر مواقع در ۴ رنگ افست (تمام رنگی) چاپ می‌شود. این نوع پاکت در دو مدل گرماژ ۱۳۵ گرم و ۸۰ گرم تولید می‌شود. پاکت ویژه آزمایشگاه معمولا در دو نوع بدون درب کاور آزمایش و پنجره دار تولید می‌شود.

ویژگی پاکت پنجره دار این است که بخشی از اطلاعات داخل پاکت به نمایش گذاشته می‌شود. علت این کار نمایش اطلاعاتی مانند مشخصات و نام بیمار است. با استفاده از پاکت پنجره دار می‌توان در هنگام ارائه اطلاعات و جواب ازمایش به بیمار، سریع‌تر و آسان‌تر این کار را انجام داد.

پاکت آزمایشگاهی A5 و B5 نیز در انواع مختلف  بدون درب و تا شو تولید می‌شوند و هر کدام کارکرد خاصی دارند. پاکت A5 در ابعاد استاندارد ۲۲ در ۱۵ در ۵ سانتی متر تولید می‌شود و قیمت بیشتر نسبت به پاکت ملخی دارد. پاکت B5 نیز در ابعاد ۲۵ در ۱۸ سانتیمتر تولید می‌شود.

 

 پاکت آزمایشگاهی ملخی

 این نوع پاکت استفاده بسیار زیادی در مشاغل مختلف، ادارات و مراکز درمانی دارد و بیشتر به عنوان پاکتی برای نامه‌نگاری‌های اداری استفاده می‌شود. پاکت ملخی در ابعاد ۲۲ در ۱۱ سانتی‌متر تولید می‌شود. این ابعاد به این معناست که می‌توان یک کاغذ A4 را دوبار تا زد و درون آن قرار دارد و همچنین یک کاغذ A5 با یک بار تا خوردن درون پاکت ملخی قرار می‌گیرد. درب این نوع پاکت ویژه آزمایشگاه را می‌توان از سمت طول و عرض آن قرار داد. اما در صورتی که درب در قسمت عریض آن قرار بگیرد، به آن پاکت ژاپنی گفته می‌شود.

 می‌توان پاکت ملخی را به صورت زیپ دار نیز طراحی کرد. پاکت‌ زیپ دار تفاوتی با سایر پاکت‌های معمولی از نظر کارکرد ندارند، تنها تفاوت آن‌ها در طراحی درب پاکت آزمایشگاهی است که به صورت زیپ دار طراحی شده و شکل زیباتر و شکیل‌تری به پاکت می‌دهد.

پاکت ویژه آزمایشگاهی

 پاکت آزمایشگاهی A3

 این نوع پاکت از جمله پاکت‌های پر مصرفی است که در مشاغل مختلف مانند شرکت‌های مهندسی و آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پاکت آزمایشگاهی A3 در دو جنس تحریر و کتان و در گرماژ ۱۲ موجود است. از جمله مشخصات این پاکت، ضخامت مناسب آن است و به علت مقاومت بالایی که دارد، قابل استفاده در ارائه جواب و عکس‌های آزمایشگاهی است. این پاکت در ابعاد ۳۳ در ۴۴ سانتی متر تولید می‌شود. البته می‌توانید پاکت را در ابعاد ۳۰ در ۴۲ سانتیمتر نیز تولید کرد. از جمله مصارف آن قرار دادن عکس رادیولوژی درون پاکت است.

 

پاکت رادیولوژی

 ویژگی خاصی که این پاکت ویژه آزمایشگاهی باید داشته باشد، این است که به عنوان پوششی محکم و مقاوم از محتوای درون پاکت در مقابل نور خورشید و ضربه محافظت کند. تصویر رادیوگرافی حساسیت بالایی در مقابل نور و خمیدگی دارد؛ به همین دلیل پاکت باید از آن به خوبی محافظت کند.

 این پاکت در سایزهای متفاوت عرضه می‌شود و هر کدام کارکردهای خاصی دارند. از پاکت رادیولوژی برای قرار دادن فیلم‌های رادیوگرافی دیجیتال مثل سفالومتری، پانورامیک (OPG)، CBCT، پری اپیکال و غیره استفاده می‌شود. بر روی پاکت نیز اطلاعاتی شامل نام بیمار، نام پزشک معالج، آدرس، تلفن، وب سایت و راه‌های ازتباطی با آزمایشگاه درج می‌شود. همچنین لوگوی مرکز رادیولوژی نیز به صورت مشخص در قسمتی دیگر از پاکت چاپ می‌شود. برای ساخت این پاکت از کاغذ نخودی در قطع عمودی استفاده می‌شود.

 

پاکت سونوگرافی

 این نوع پاکت ویژه آزمایشگاهی نیز مانند پاکت رادیولوژی باید مقاومت بالایی برای محافظت از عکس داخل پاکت داشته باشد. به طور کلی پاکت سونوگرافی، ام آر آی، سی‌تی اسکن و رادیولوژی علاوه بر محل نگهداری عکس به عنوان محافظ آن در مقابل نور خورشید، خمیدگی، ضربه و تاخوردگی به کار می‌روند. این پاکت‌ها در گرماژ متفاوت ۷۰،۸۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ تولید می‌شوند و رنگ آن‌ها بین زرد ایرانی، سفید و ۱۴۰ گرم زرد اندونزی متفاوت است. جنس پاکت از نوع نخودی است و با توجه به ابعاد متفاوت فیلم‌ها، طراحی و ساخته می‌شود.

 از جمله ویژگی‌های مشترک پاکت‌های رادیولوژی، سونوگرافی و ام آر آی این است که باید پاکت ضد آب باشد. علاوه بر آن پاکت در دو نوع دکمه دار و بدون دکمه عرضه می‌شود و بر روی آن اطلاعات مهمی مانند مشخصات و نام بیمار، نام پزشک معالج، تاریخ دریافت، آدرس، شماره تلفن، وب سایت و راه‌های ارتباطی دیگر با مرکز درمانی ذکر می‌شود. با توجه به وسعت استفاده و کاربرد پاکت رادیولوژی برای قرار دادن عکس‌ها و فیلم‌های سونوگرافی رادیولوژی و سی تی اسکن، این پاکت از ابزارهای مهم در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی است.

 نوع کاغذ و چاپ آن باید علاوه بر تامین رضایت بیماران، رضایت شما به عنوان دارنده مرکز تشخیص طبی و آزمایشگاهی را جلب کند. با انجام چاپ و صحافی مناسب، با کیفیت و جذاب می‌توانید به صورت غیرمستقیم آزمایشگاه تشخیص طبی خود را تبلیغ کنید؛ اما در صورتی که پاکت رادیولوژی از کیفیت پایینی برخوردار باشد، رضایت بیماران در طولانی مدت کاهش پیدا می‌کند و نمی‌توانید به هدف تبلیغاتی خود جامه عمل بپوشانید. به به همین دلیل پیشنهاد ما به شما انتخاب پاکت آزمایشگاهی مناسب و با کیفیت خوب است.

 

پاکت عکسبرداری

 پاکت CD

 یکی دیگر از پمواردی که در مراکز تشخیص طبی و آزمایشگاه‌ها کاربرد زیادی دارد، استفاده از سی دی برای ذخیره اطلاعاتی مانند فیلم و عکس مراحل آزمایشی بیمار است. از سی دی برای مواردی مانند عکس دندان استفاده می‌شود و به همین دلیل نیاز به پاکت CD نیز در آزمایشگاه احساس می‌شود.

پاکت آزمایشگاهی سی دی با کمک کاغذهای مختلف یا مقوای گلاسه که همراه با یو وی، سوسماری، سلفون و یا بدون روکش باشد، چاپ می‌شود. از جمله ویژگی‌های پاکت سی دی این است که باید چاپ پاکت با طرح و رنگ CD کاملا شبیه باشد. برای بهبود عملکرد تبلیغاتی نیز باید در طراحی پاکت سی دی از طرح‌ها و رنگ‌های جذاب همراه با فونت مناسب استفاده کرد. در این صورت می‌توان به صورت غیرمستقیم مخاطب را جذب کرد.

 

پاکت ام آر آی

 این پاکت‌ها در بیمارستان‌ها، مراکز تصویربرداری و تشخیص طبی به کار می‌رود. پاکت MRI از نظر شکل ظاهری به سه دسته معمولی، دسته دار افقی و عمودی و بنددار تقسیم می‌شود. قیمت پاکت معمولی نسبت به بقیه ارزان‌تر است و تفاوت این سه نوع پاکت در طراحی شکل ظاهری آن و دسته پاکت آزمایشگاهی است. تولید پاکت آزمایشگاهی MRI در چهار جنس ایندربرد، پشت طوسی، گلاسه و نخودی کرافت انجام می‌شود پاکت ایندربرد  بهداشتی است و مقاومت بالایی نسبت به پاکت‌های گلاسه و پشت طوسی دارد؛ به طوری که یک پاکت ایندربرد با مقوای ۲۵۰ گرمی مقاومت بیشتری نسبت به مقوای گلاسه یا پشت طوسی ۳۰۰ گرمی دارد.

 پاکت با مقوای گلاسه  نیز کیفیت بالایی برای چاپ لوگو اطلاعات دارد؛ اما در کنار آن قیمت بالای چاپ و استقامت کمتر نیز باید در نظر گرفت. پاکت نخودی کرافت نیز مناسب برای چاپ رنگی نیست. به همین دلیل نمی‌توان طرح‌های رنگی بر روی آن چاپ کرد و فقط در دو نوع رنگ سفید و زرد تولید می‌شود. اما این پاکت قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر پاکت‌های ام آر آی دارد.

پاکت سونوگرافی

 طرح‌های جدید انواع پاکت ویژه آزمایشگاه

 هر کدام از مشاغل و صنایعی که به طور مستقیم با مخاطب و دریافت کننده خدمات ارتباط دارند، هر روز باید روش‌های جدید و خلاقانه‌ای برای نشان دادن فعالیت داشته باشند. آزمایشگاه تشخیص طبی نیز از این قاعده مستثنا نیست. در این مراکز کیفیت و ارائه خدمات مناسب و سریع به بیماران حرف اول را می‌زنند؛ اما در کنار آن می‌توان از امکانات محدود تبلیغاتی نیز استفاده کرد. شاید بتوان گفت مهم‌ترین و سریع‌ترین روش تبلیغاتی در این مراکز، چاپ بهتر و با کیفیت پاکت آزمایشگاهی است.

در حال حاضر می‌توان برای جذاب‌تر نشان دادن پاکت و تبلیغات غیر مستقیم از طرح‌های جدید پاکت ویژه آزمایشگاه استفاده کرد. انجام خدمات تکمیلی مانند طلاکوبی، سلفون، تیغ زدن، امباس، یو وی شنی، یو وی موضعی، دایکات با قالب‌های حرفه‌ای و خاص و برجسته سازی روش‌هایی برای ارائه بهتر خدمات در این مسیر هستند.

انواع پاکت آزمایشگاهی علاوه بر آنکه پوشش و محافظ برای محتوای درون پاکت است، راهکاری مناسب و غیرمستقیم برای تبلیغات و برندینگ آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به حساب می‌آیند. به همین دلیل نمی‌توان از اهمیت آن‌ها چشم‌پوشی کرد. دریافت خدمات طراحی و چاپ با کیفیت پاکت ویژه آزمایشگاه، روشی مناسب و موثر برای ارائه بهتر خدمات پزشکی و جذب مخاطب در بلند مدت است.

 

تماس با ما

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید